Waarom beglazingskit en geen acrylaat? Wat is het verschil daartussen?quote:Op maandag 19 oktober 2015 12:20 schreef machtpen het volgende:
Beglazingskit , geen siliconenkit nemen want dat is een hel als dat in je schilderwerk komt.
even je vinger in de zeep dippen en je vingers blijven schoon en de kitrand mooi strak.quote:Op maandag 19 oktober 2015 12:57 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Plinten afkitten doe je toch met acryl kit?! Voorzichtig erin spuiten, en met een natte vinger de overtollige kit eruit strijken (zorgt voor een mooi strak resultaat). Evt. met een natte doek overtollige kitresten wegegen van muur & plint.
Dacht ik net dat de consensus was dat ik acrylaatkit moest gebruiken, krijg je ditquote:Op maandag 19 oktober 2015 13:41 schreef Captor het volgende:
Ik dacht altijd dat acrylaatkit vergeeld als je niet overschilderd....
Ja maar dit is "wit"... ik wil het risico niet lopen dat ik straks hyperwitte randjes tussen ral9010 heb zitten...quote:Op maandag 19 oktober 2015 13:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom beglazingskit en geen acrylaat? Wat is het verschil daartussen?
Deze kit is stuk voordeliger, ik weet niet hoeveel meter plint je hebt?
http://www.toolstation.nl/m/part.html?p=83423
"gebroken wit"quote:Op maandag 19 oktober 2015 13:56 schreef derLudolf het volgende:
RAL 9010 is toch ook 'klinisch wit'?
Nee juist niet.. klinisch wit is meer ijswit/polarwhite whatever.. denk ik.quote:Op maandag 19 oktober 2015 13:56 schreef derLudolf het volgende:
RAL 9010 is toch ook 'klinisch wit'?
wat voor megakitrand ben je van plan te gaan kitten? wat voor kleur zijn je plinten? ook 9010?quote:Op maandag 19 oktober 2015 14:08 schreef DeltaBlast het volgende:
[..]
Nee juist niet.. klinisch wit is meer ijswit/polarwhite whatever.. denk ik.
We hebben er net weken over gedaan om te beslissen dat we voor 9010 gingen.
Maar de meningen zijn verdeeld of 9010 nou gebroken wit is, of puur wit, of iets anders. Dat zal je in t echt moeten zien
Onze schilder noemde het ook gebroken wit en wilde liever alles wit-wit schilderen... Ik ben blij dat die discussie achter de rug is
@RedFever007: daar ben ik te perfectionistisch voor
Lijkt mij een prima alternatief. Acrylaatkit alleen gebruiken als je nog gaat schilderen, want dat wordt anders vies en geel.quote:Op maandag 19 oktober 2015 12:46 schreef DeltaBlast het volgende:
http://www.dhz-proshop.be/glaskit-ts-puurwit-ral-9010-koker-290ml zoiets dan?
Acrylaatkit vergeeld en heeft een levensduur van 10 jaar tegen 20 jaar van beglazingskit. Ook is het minder elastisch dus scheurt het sneller.quote:Op maandag 19 oktober 2015 13:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom beglazingskit en geen acrylaat? Wat is het verschil daartussen?
Ik heb mijn plinten op maat laten maken. Speciaal met afgeschuinde rand zodat er geen stof op blijft liggenquote:Op maandag 19 oktober 2015 15:24 schreef Captor het volgende:
Na een jaar zit er zoveel stof op de kitrand dat je de kleur toch al niet meer ziet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |