kanovinnie | maandag 19 oktober 2015 @ 09:50 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. ![]() ![]() ![]() Wij doen aan Strava Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
| |
kanovinnie | maandag 19 oktober 2015 @ 09:50 |
Bijna had hij een fles pils en een wielershirt gewonnen ![]() | |
muzas | maandag 19 oktober 2015 @ 09:52 |
http://www.roeckl.de/en/products/biking/winter/glove/rosello/ Bij rose nog goedkoper dan ik ze gekocht heb.... Mjah verzendkosten. | |
Captain_Fabulous | maandag 19 oktober 2015 @ 09:54 |
Ja, dat was lekker geweest, hadden we ter plekke kunnen nuttigen. Maar dat gratis pils van BMC was ook wel leuk natuurlijk...zo smooth als Muzas dat tweede rondje lospraate bij het serveermeisje, props voor de player ![]() | |
poiuytr | maandag 19 oktober 2015 @ 10:09 |
Zijn deze ook geschikt voor temperaturen onder het vriespunt? | |
muzas | maandag 19 oktober 2015 @ 10:12 |
Volgens mij wel. Die specifieke vraag niet gesteld op de beurs, maar aanbieders als mantel e.d. zeggen van wel in hun beschrijving. | |
kanovinnie | maandag 19 oktober 2015 @ 10:19 |
Dat was niet bij BMC, maar bij cosmic sports | |
poiuytr | maandag 19 oktober 2015 @ 10:22 |
Die zijn ook nog akelig duur overal rond de 60¤. Dan kan ik net zo goed die paar euri erbij leggen en Castelli Estremo aanschaffen. Past ook mooi bij de collectie. | |
kanovinnie | maandag 19 oktober 2015 @ 10:27 |
Ik heb nu een castelli winterhandschoen met fleece aan de binnenkant. Leuk, maar zodra het regent en je trekt je natte handschoen uit gaat dat helemaal samenklonten. Met veel geduld krijg je het wel weer goed,maar eigenlijk moet je wachten tot de handschoen weer droog is. Ik heb 'm dus een keer uitgetrokken toen ik zeiknat bij het pont stond te wachten na een lange, koude en natte training. Het duurde 15 min. voordat ik hem weer aan had en dat was in de kou geen genot ![]() | |
poiuytr | maandag 19 oktober 2015 @ 10:35 |
![]() Deze heb ik nu maar die vallen niet mooi om m'n alpha jack dus ben eigenlijk nieuwe handschoenen nodig. Plus deze handschoenen zijn met vorst niet ideaal. | |
kanovinnie | maandag 19 oktober 2015 @ 10:38 |
Heb je daar die dat nadeel niet mee? En hoezo met vors tniet ideaal? Te koud? | |
Captain_Fabulous | maandag 19 oktober 2015 @ 10:39 |
Ik dacht dat die Hoempa band van die BMC stand was...is Cosmic Zwitsers of Oostenrijks dan? Trouwens Gripper, waar blijft die foto van die enge meiden in de blauwe strakke pakjes? Kan iedereen even griezelen ![]() | |
kanovinnie | maandag 19 oktober 2015 @ 10:40 |
http://www.cosmicsports.de/ | |
poiuytr | maandag 19 oktober 2015 @ 10:42 |
Zijn te koud onder het vriespunt. Vorig jaar vaak genoeg na een halfuur huiswaarts moeten keren. Estremos al thuis gehad die vallen er mooi overheen en zijn dikker, alleen vind ik 60¤ ik echt veel geld dus wacht op een leuke aanbieding ergens. | |
kanovinnie | maandag 19 oktober 2015 @ 10:46 |
![]() Goedkoop, warm, niet soignee, perfect voor de winter. ![]() | |
ddx | maandag 19 oktober 2015 @ 10:53 |
Ik heb een hele voorraad handschoenen, voor elke temperatuur/regenbui een keus. Die poiuytr post heb ik ook en zitten erg lekker (en warm + waterdicht) maar helaas wel te kort zodat ze polsen niet bedekken. (en dus water langs polsen de handschoenen kan instromen) Estremo zijn perfect voor als het echt koud is. En dluvio deluxe zijn weer idiaal als het echt regent, ook lekker lang dus gabba gaat netjes over de handschoenen heen ![]() En voor dag zoals gisteren dag je hele dag in motregen/spray aan het fietsen bent maar het niet echt koud is zijn de sealskinz handschoenen weer de juiste keuze. [ Bericht 0% gewijzigd door ddx op 19-10-2015 11:13:17 ] | |
kanovinnie | maandag 19 oktober 2015 @ 10:55 |
Hoe bevallen die neopreen handschoenen jou? Het lijkt mij best ideaal voor als het koud is en regent, al krijg je denk ik wel snel zweterige handen ofnie? | |
ddx | maandag 19 oktober 2015 @ 11:07 |
Bevallen prima als het goed nat is, ook rond vriespunt. En zijn lekker dun, dus je kan nog gewoon telefoon bedienen zonder handschoenen uit te doen. Zweterig valt mee (geen voering aan binnenkant nml), heb ik eerder last van met de wat dikkere winterhanschoenen. | |
poiuytr | maandag 19 oktober 2015 @ 11:13 |
Daar heb ik nog 3 paar van in de auto liggen ![]() | |
ratatat | maandag 19 oktober 2015 @ 11:15 |
Bedankt voor deze discussie. Herinner me ineens dat ik nog een paar hele fijne snowboard handschoenen heb liggen die vrij fantastisch zijn. | |
poiuytr | maandag 19 oktober 2015 @ 11:15 |
Is me wel wat duur om voor elk weertype een handschoen te hebben, al heb ik drie paar zomerhandschoenen en twee paar winterhandschoenen. Neopreen ben ik helemaal geen fan van, na het debacle met die overschoenen van me. Die stof is ook lastig schoon te houden is mijn ervaring. | |
ddx | maandag 19 oktober 2015 @ 11:38 |
Juist lekker makkelijk schoon te houden gewoon afspoelen onder de kraan en zo droog. | |
Gripper | maandag 19 oktober 2015 @ 12:48 |
Mag eigenlijk niet he, ze zijn minderjarig. Ik had eerst al die velotoze overschoentjes gezien, latex. Nou, die meiden waren ook uitgerust door velotoze denk ik.... Zat alleen geen bil of tiet aan. Ik denk dat ze 40 kg t stuk wogen. Tijd voor nieuwe helmpjes voor Muzas & moi! ![]() ![]() ![]() Hipster alert! ![]() Bier en goeie Argentijnse steaks tot slot ![]() ![]() | |
muzas | maandag 19 oktober 2015 @ 12:56 |
_iedere_ helm die ik op m'n harses zet wordt een paddestoel... Zit ook 9/10 keer tussen 2 maten in. Een M komt niet laag genoeg, en een L wordt breed. | |
kanovinnie | maandag 19 oktober 2015 @ 13:06 |
Dat vat de meet wel samen ja. | |
kanovinnie | maandag 19 oktober 2015 @ 13:14 |
![]() | |
muzas | maandag 19 oktober 2015 @ 13:16 |
Gratis bier en hapjes hosselen... fantastisch | |
Captain_Fabulous | maandag 19 oktober 2015 @ 13:19 |
Ik ben echt minder dik de laatste tijd, Gripper's ranke lichaam dekt me bijna helemaal af aan tafel. | |
poiuytr | maandag 19 oktober 2015 @ 13:21 |
Wie rookt er eigenlijk van jullie? | |
Tommeke | maandag 19 oktober 2015 @ 13:21 |
Volgend jaar ga ik ook op de zaterdag! Ziet er gezellig uit! Btw, niemand die hier gebruikt maakt van de herstelfrikadel na 't sporten? | |
kanovinnie | maandag 19 oktober 2015 @ 13:22 |
![]() Alleen je vriendin toch? Muzas :S | |
poiuytr | maandag 19 oktober 2015 @ 13:22 |
Gisteren kon je hier bij een lokale toertocht sportijs krijgen om 10uur 's ochtends in de regen en ongeveer 4 graden ![]() | |
Fretwork | maandag 19 oktober 2015 @ 13:23 |
Rookt muzas? Hoeveel? Oow en Leo rookt ook dacht ik. [ Bericht 70% gewijzigd door Fretwork op 19-10-2015 13:28:17 ] | |
ratatat | maandag 19 oktober 2015 @ 13:23 |
| |
Captain_Fabulous | maandag 19 oktober 2015 @ 13:32 |
Ik denk dat die meiden van de anorexia beurs waren geplukt eigenlijk. | |
#ANONIEM | maandag 19 oktober 2015 @ 13:35 |
Al een week gestopt ![]() #VIESROKEN | |
Tommeke | maandag 19 oktober 2015 @ 13:35 |
Wtf man. Hier had je gewoon snert. De afgelopen jaren tenminste. Ik was er niet bij. Veel te veel Duveltjes en andere alcoholica verorberd zaterdagavond ![]() | |
kanovinnie | maandag 19 oktober 2015 @ 13:37 |
Ja we dachten wel dat jij er prima bij had gepast. Beetje op die beurs loeren naar fietsies, daarna lekker eten en een beetje bier drinken ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 oktober 2015 @ 13:37 |
Hoe discutabel is dit verhaal? Ik was ook op bike motion afgelopen weekend en had daar even een gesprek met een Cube medewerker. Heb dit jaar een fiets van Cube gekocht met een catalogusprijs van 1600 euro. Op de beurs zag ik dat het nieuwe model, wel zelfde specificaties, nu 1800 euro kost. De medewerker gooide dit op ongunstige wisselkoersen met Japan en daardoor duurdere inkoop van Shimano onderdelen. Is dit een larieverhaal of is een prijsstijging van 200 euro om deze reden verklaarbaar? | |
Fretwork | maandag 19 oktober 2015 @ 13:40 |
Dit past toch goed bij een wielerbeurs? ![]() | |
Fretwork | maandag 19 oktober 2015 @ 13:41 |
Volgens mij zijn rond de zomer Trek, Cannondale, Specialized en vast vele anderen ook duurder geworden door de economie. | |
ratatat | maandag 19 oktober 2015 @ 13:42 |
Bullshit. Kan invloed hebben, maar niet voor die volle 200 euro. | |
muzas | maandag 19 oktober 2015 @ 13:46 |
Dat is afhankelijk van hoe ik er op dat moment in sta. Een groot aan/uit-verhaal eigenlijk. Nooit meer dan een pakje per weekend (doordeweeks eigenlijk niet). En dan bedenk ik me na de feestdagen weer van ik ga kappen en dat hou ik dan 4-5 maanden vol, en dan is het weer terrasweer ![]() | |
#ANONIEM | maandag 19 oktober 2015 @ 13:48 |
Hij zei wel dat afgelopen modeljaar Trek drie keer z'n prijzen had verhoogd en dat zij het nu pas doen. | |
Tommeke | maandag 19 oktober 2015 @ 13:51 |
Dat past mij wel ![]() Wmb. staat die afspraak! Misschien ook leuk om te combineren met een dagje fietsen op de zondag? | |
Tommeke | maandag 19 oktober 2015 @ 13:53 |
Veel merken hebben hun prijzen omhoog gegooid gedurende het modeljaar. Ook al die stadsfiets merken als Batavus enzo. 2016 modellen van Cube zijn idd duurder geworden. Hoewel er ook wat nieuwe modellen bij zijn gekomen en er wat fietsen zoals de Agree helemaal vernieuwd zijn. | |
ratatat | maandag 19 oktober 2015 @ 13:54 |
Voor de Amerikaanse merken is het niet vreemd dat de prijzen wat omhoog zijn gegaan aangezien ze veel minder Dollars krijgen per Euro vergeleken met vorig jaar. Maar dit is volgens mij niet zo relevant voor Cube, denk dat ze vooral gebruik maken van de prijsstijging van de Amerikaanse merken om hun eigen marges wat te vergroten (tenzij ze veel onderdelen uit de VS halen). | |
Fretwork | maandag 19 oktober 2015 @ 13:56 |
Dat klinkt wel logisch | |
muzas | maandag 19 oktober 2015 @ 13:56 |
Zou zo maar kunnen zijn dat ze in dollar inkopen toch? | |
Tommeke | maandag 19 oktober 2015 @ 13:57 |
Ja joh. Daarbij is Cube echt wel strak qua prijs/kwaliteit. 1500 euro voor een alu mountainbike met XT. 2200 voor een carbon semi-aero racer met Ultegra en Cosmic Elite. 1700-1800 voor een carbon comfortracer met Ultegra. | |
#ANONIEM | maandag 19 oktober 2015 @ 14:01 |
![]() Denk dat er weinig merken zijn waar je carbon rijdt met volledig Ultegra afgemonteerd voor 1600 (vorig jaar). | |
Captain_Fabulous | maandag 19 oktober 2015 @ 14:05 |
Als je met alle spelletjes en kwisjes mee gaat doen, en met alle promomeiden op de foto gaat, zou je dan eigenlijk nog tijd hebben om ook naar fietsen te kijken? Vroeg ik me opeens af net, zat in een niet zo interessante meeting, dan krijg je dat.Dat soort levensvragen. | |
MarcoD | maandag 19 oktober 2015 @ 14:08 |
Zodat je andere mensen lekker kan gaan laten meeroken zodat ze ook kunnen 'genieten' van het mooie weer?
| |
muzas | maandag 19 oktober 2015 @ 14:13 |
Ja, ga ook expres in de buurt van niet-rokers zitten en dan flink in hun richting blazen. En als ze beginnen te miepen wijs ik naar binnen. Ga daar maar zitten. Maar goed, fietstopic? | |
Z | maandag 19 oktober 2015 @ 14:19 |
Ik heb gefietst. Voor het eerst in de Ardennen, erg leuk. Beetje jammer dat het huisje bovenop de Stockeu was en je aan het einde van de dag dus daar nog naar boven moest. | |
Fretwork | maandag 19 oktober 2015 @ 14:19 |
Hoeveel pakjes sigaretten is zo'n de Rosa eigenlijk? | |
Gripper | maandag 19 oktober 2015 @ 14:20 |
Ik bedacht me gisteren tijdens het eenzaam crossen nog ![]() Jij en je fiets hadden gewoon het hele weekend naar Utrecht moeten komen. | |
muzas | maandag 19 oktober 2015 @ 14:20 |
450. Echt fantastisch. | |
Patroon | maandag 19 oktober 2015 @ 14:22 |
Rokers ![]() | |
kaasplankje | maandag 19 oktober 2015 @ 14:23 |
![]() | |
Captain_Fabulous | maandag 19 oktober 2015 @ 14:25 |
Hoeveel Kwaremont is dat? | |
kanovinnie | maandag 19 oktober 2015 @ 14:28 |
Of hoeveel bieer? Ik denk dat ik in mijn leven meer geld aan bier heb uitgegeven dan fietsen ![]() | |
Fretwork | maandag 19 oktober 2015 @ 14:32 |
Ik ook hoor, en whisky komt ook in de buurt. Dus je hebt gewoon gelijk, maar roken is zo'n makkelijk mikpunt. | |
kanovinnie | maandag 19 oktober 2015 @ 14:34 |
Ik snap ook niet dat mensen dat fijn vinden. Maar critic kijkt naar ons en denkt, gatverdamme die gasten staan bier te drinken. En straks beginnen ze helemaal te slap te lullen ![]() ![]() | |
Patroon | maandag 19 oktober 2015 @ 14:37 |
Saai man, zo iemand moet je er niet bij hebben als je bier gaat drinken ![]() | |
muzas | maandag 19 oktober 2015 @ 14:38 |
Handig man, altijd iemand die kan rijden. | |
kanovinnie | maandag 19 oktober 2015 @ 14:38 |
| |
ratatat | maandag 19 oktober 2015 @ 14:38 |
![]() #marginalgains | |
KnutdeIJsbeer | maandag 19 oktober 2015 @ 14:56 |
![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 19 oktober 2015 @ 15:00 |
Wisselkoers met Japanse Yen is laatste jaren vrij stabiel en juist behoorlijk gunstig voor ons. Zeker als je het vergelijkt met euro-dollar koers. | |
#ANONIEM | maandag 19 oktober 2015 @ 15:42 |
Van kanker word je ook dun. | |
Fretwork | maandag 19 oktober 2015 @ 16:27 |
En daarom is aspartaam zo goed als je af wilt vallen ![]() | |
ratatat | maandag 19 oktober 2015 @ 16:30 |
Want? | |
#ANONIEM | maandag 19 oktober 2015 @ 16:32 |
Is ook kanker ![]() | |
nogeenmaarten | maandag 19 oktober 2015 @ 17:22 |
Reactie op kaas paar topics geleden of ik nog niet kan fietsen. Ja, ik kan nog steeds niet een sprint winnen, zeker niet van iemand die lekker met di2 oid kan schakelen tijdens sprint. Kut. | |
Yankee | maandag 19 oktober 2015 @ 17:31 |
hahahaha dat gezeik op rokers ![]() ![]() | |
Tommeke | maandag 19 oktober 2015 @ 17:55 |
Rose misschien. Zag vandaag op bikemotion een alu Rose met 105 en Aksium wielen voor net geen 1200 euro. | |
Tommeke | maandag 19 oktober 2015 @ 17:57 |
Dan doen we dat volgend jaar toch? Wel op de crosser! Net op bikemotion geweest dus. Veel mooi spul gezien, maar het meeste kende ik al wel. Nog ff het verschil tussen een fully en een hardtail getest. En ik vind een hardtail toch fijner rijden. Geeft meer gevoel van snelheid. | |
kanovinnie | maandag 19 oktober 2015 @ 18:00 |
![]() Wat heeft DI2 er mee te maken? | |
kanovinnie | maandag 19 oktober 2015 @ 18:00 |
Fully is imo alleen praktisch in de alpen ofzo. Niet op die hobbeltjes in Nederland. | |
Fretwork | maandag 19 oktober 2015 @ 18:03 |
Alu canyon met Ultegra en Aksium voor maar 100 eu meer ![]() | |
Tommeke | maandag 19 oktober 2015 @ 18:13 |
Eensch. | |
Tommeke | maandag 19 oktober 2015 @ 18:17 |
Niet gek! | |
buzz1291 | maandag 19 oktober 2015 @ 18:38 |
Dan zijn ze knap duurder geworden, want jaren lang hebben ze die combinatie op 999 euro weten te houden. | |
MarcoD | maandag 19 oktober 2015 @ 18:53 |
Heb ik ook gedaan, zelfde conclusie. Misschien in de Alpen/ruige downhill secties fijner maar vind het directe gevoel van een hardtail wel fijn | |
ddx | maandag 19 oktober 2015 @ 20:13 |
Plan was vanavond rustig ritje naar huis te maken, maar nadat ik lekke band had en kwartier heb lopen klooien met pomp was ik er klaar mee... En 2e lezyne pomp bestellen, pomp direct op ventiel is gewoon kut. | |
kanovinnie | maandag 19 oktober 2015 @ 20:13 |
Pomp op je fiets gemonteerd? | |
ratatat | maandag 19 oktober 2015 @ 20:17 |
Moet je wel je ventiel goed erin hebben zitten. Heb zelf een paar keer het ventiel eruit gedraaid nadat ik de band had opgepompt, dat was niet leuk. | |
ddx | maandag 19 oktober 2015 @ 20:17 |
Ja, hoort niet maar in shirt is alleen maar irritant. (en sloopt shirts) Maar als goedmaker zadeltasje eraf want binnenbandje gaat makkelijk in shirt. Bandjes kopen met vast ventiel. | |
kanovinnie | maandag 19 oktober 2015 @ 20:19 |
Jongens ik zit met een probleem. Ik kan 5 weken vanaf 16 juli waarschijnlijk de auto van m'n ouders lenen omdat die dan op vakantie zijn. Ik zit er sterk aan te denken om dan 2 of 3 weken naar Frankrijk ofzo te gaan en daar lekker te fietsen en te wandelen. Probleem is dat ik ook wel graag de marmotte ga rijden met Critic en Muzas (al weet muzas nog niet dat hij meegaat). Die is (volgens mij) 2 juli. Dan zou ik dus daar ook nog een aantal dagen voor uit moeten trekken en belangrijker, weer dat stuk op en neer rijden naar frankrijk. Wat ik natuurlijk ook kan doen is de marmotte rijden met Critic en ergens in september (of later) een week of 3 naar azie gaan. Ik ben alleen bang dat als ik weer in die o zo prachtige Alpen ben, ik daar niet na een paar dagen weer weg wil ![]() Wat zouden jullie doen? | |
ratatat | maandag 19 oktober 2015 @ 20:22 |
Ladyboys vs. fietsen, altijd lastig. | |
ratatat | maandag 19 oktober 2015 @ 20:24 |
Die heb ik nu gelukkig ook ![]() | |
Yankee | maandag 19 oktober 2015 @ 20:28 |
Fiets je de marmotte een jaar later, heeft muzas ook wat meer tijd om aan het idee te wennen ![]() | |
buzz1291 | maandag 19 oktober 2015 @ 20:34 |
Die Marmotte loopt niet weg hé? En op een T-girl schijn je ook te kunnen fietsen...(zegguh ze) ![]() Maar afhankelijk van waar in Azie, september is niet de beste tijd, wel de goedkoopste. ![]() | |
kanovinnie | maandag 19 oktober 2015 @ 20:35 |
Oja, regenseizoen he? Maandje later kan ook hoor. En ik ben er niet bang voor dat het volgend jaar niet kan ofzo, maar ik vind het ook leuk om dit jaar met critic te gaan fietsen. En ik kan me ook voorstellend at die niet jaarlijks de marmotte gaat rijden ![]() | |
MarcoD | maandag 19 oktober 2015 @ 20:45 |
Lekker naar de Alpen, ondertussen sparen voor Azië om daar al je geld op ladyboys en Australische studentes stuk te klappen.. En dan kan je mooi mee in juni de 3 ballons fietsen als voorbereiding. ![]() | |
poiuytr | maandag 19 oktober 2015 @ 21:12 |
Ligt net aan de omstandigheden. Friesland of Limburg, 100km of 2uur rond trappen. Fully is ideaal voor langere afstanden. | |
kanovinnie | maandag 19 oktober 2015 @ 21:22 |
![]() 213 km. Eitje. | |
MarcoD | maandag 19 oktober 2015 @ 21:41 |
![]() +17 km extra hè ![]() | |
kaasplankje | maandag 19 oktober 2015 @ 21:46 |
gewoon lekker op sexvakantie gaan naar Thailand, fietsen kan altijd nog straks heb je weer een vriendin. | |
kanovinnie | maandag 19 oktober 2015 @ 21:53 |
Oja, fietsen doe je natuurlijk om niet thuis te zijn. Niet omdat het leuk is ofzo. | |
kaasplankje | maandag 19 oktober 2015 @ 21:58 |
Ja je kan ook nog vliegtuigspotten of vissen overwegen eventueel. | |
kanovinnie | maandag 19 oktober 2015 @ 22:00 |
![]() Niets mis mee. | |
Fretwork | maandag 19 oktober 2015 @ 22:08 |
Goed volle lippen ![]() | |
MarcoD | maandag 19 oktober 2015 @ 22:10 |
Als kano een vriendin heb fietst hij natuurlijk ook meteen niet meer, dus zo bekeken kan hij beter op fietsvakantie ![]() | |
poiuytr | maandag 19 oktober 2015 @ 22:15 |
Mannen, ik heb m'n cranks gedemonteerd, dit om andere tandwielen te monteren. Nu kan eindelijk alles eens goed schoonmaken. Is het erg als er water in het bracket komt 'm helemaal schoon te maken van binnen? Wat voor vet gebruiken jullie later om erop te smeren? | |
ddx | maandag 19 oktober 2015 @ 22:16 |
Fietst kano dan nog wel ? Heb zaterdag nog een kom gepakt op zijn woon-werk route ![]() | |
Gripper | maandag 19 oktober 2015 @ 22:23 |
Kano, om naar de Alpen te komen is de auto van je ouders een handige bijkomstigheid, maar er zijn genoeg andere mensen met auto. Dus zowel naar de 3Batsers, en de marmotte; dat komt wel goed. 3b kan in een lang weekend, en marmotte trek je een week voor uit. ![]() | |
dop | dinsdag 20 oktober 2015 @ 06:30 |
gewoon gaan fietsen naar de alpen, gelijk goede voorbereiding ![]() | |
dop | dinsdag 20 oktober 2015 @ 06:39 |
Lagers zelf zijn normaal afgesloten en kun je niet smeren, als ze niet mooi meer lopen vervangen. Als je de bracketpot goed wil schoonmaken zou ik ook de lagers er eerst uitdraaien. Doe je dat niet dan zou ik hooguit een droge, of licht vochtige doek gebruiken en dan liever met iets olie achtigs (wd40) dan met water. Vervolgens de boel invetten met lagervet, dit is meer als bescherming dan als smering bedoeld. Het vet werkt als waterkering [ Bericht 1% gewijzigd door dop op 20-10-2015 06:48:48 ] | |
kanovinnie | dinsdag 20 oktober 2015 @ 07:58 |
Ik moet gewoon, net als jij, een fietschick hosselen ![]() Wat is deze ![]() Ik ga dat straks even bekijken. En zo veel heb ik de afgelopen tijd niet gefietst nee ![]() Heb je ook wel weer gelijk in. Ik had al even aan critic gevraagd hoe hij dit jaar het had bedacht. De vorige keer was hij op vrijdag heen gegaan en op zondag terug, dat zie ik niet zo zitten. Ik wil er ook wat langer heen zodat ik een paar keer een alpencol kan afdalen. Gezien de marmotte een "wedstrijd" is lijkt het me wel handig dat ik daar ook wat ervaring mee heb en dat ik niet met enkel amerongse berg noord en de cauberg bij de Galibier naar beneden knal. | |
kanovinnie | dinsdag 20 oktober 2015 @ 07:59 |
Reed je achter een brommert aan daar? | |
MarcoD | dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:31 |
De Galibier naar benede knallen is niet zo'n probleem voor iemand zonder ervaring. (overzichtelijk) Glandon is iets lastiger. | |
kanovinnie | dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:32 |
Ik doelde meer op de cols in het algemeen. Al zie je hier wel weer hoe een alpennoob ik ben. ![]() | |
MarcoD | dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:44 |
Als je recht op de fiets blijft na een gat in de weg inclusief een lekke band lukt dat ook wel. Maar ook omhoogfietsen is natuurlijk wel leuk om van te voren te doen. (want daarna mag je weer omlaag ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:45 |
Dan ga je toch gewoon relaxed naar beneden? De reden waarom er met Marmot altijd minstens 3 deelnemers het ravijn in donderen elk jaar weer is omdat ze denken in een koers te zitten en overal zo hard mogelijk moeten rijden terwijl men amper of heel geen ervaring heeft. Verbaas me er iedere keer weer over met die cyclo's hoeveel risico sommigen nemen. En dan voor een tijdwinst van een paar minuten je leven gaan wagen. | |
kanovinnie | dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:57 |
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb alleen al snel zoiets van, als jij het kan, kan ik het ook. En dan dender ik er lekker achteraan. Tot het fout gaat. Al vertrouw ik er ook wel op dat het goed moet gaan hoor. Ik ben immers niet levensmoe. Alles voor een gouden tijd he? | |
ultra_ivo | dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:04 |
En niet alleen bij de Marmotte. Ook bij klassiekers zie je ze als idioten dalen zonder het te kunnen. Ik rij bij klassiekers altijd rustiger naar beneden dan normaal. Het laatste wat ik wil is dat iemand die niet fijngevoelig kan remmen direct achter me op mijn snelheid een bocht induikt en mij dan torpedeert omdat hij niet bij kan remmen in de bocht. | |
Gripper | dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:05 |
Ff een leuke tip: Vanavond is de http://www.nachtvanwoerden.nl/ Ik ga wel weer ff kijken, is toch vlakbij huis. | |
kanovinnie | dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:06 |
Remmen in de bocht moet je toch sowieso niet doen? | |
ddx | dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:08 |
Dat is toch hele hele idee van dat segment ? ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:10 |
Uiteraard. Ik heb 's ochtends nooit zo'n zin om daar vol gas te gaan. En mis daardoor meestal de aansluiting met een snelle brommer. Dan rij ik liever achter 1tje aan die 32-35 km/uur gaat | |
ddx | dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:11 |
Verbaasde me erover dat er niemand sneller is op dat segment. En dat afdalen lijkt me geen probleem voor jou in de alpen. Misschien ervaring opdoen met lange klim ipv korte klimmen zoals in Limburg. Maar dat zou je ook kunnen oefenen in de Eifel. | |
kanovinnie | dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:12 |
Je moet maar net lekker achter een brommer kunnen hangen die mooi snel gaat en je er achter wilt. Bedankt voor het vertrouwen ![]() Ik maak me misschien er drukker om dan ik zou moeten, maar ik ga liever goed voorbereid heen dan dat ik (zwaar) gewond raak of erger. | |
Z | dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:17 |
Hoe verhoudt afdalen in de Ardennen zich tot afdalen in de Alpen? | |
ddx | dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:17 |
Geen idee hoe wegen in de Marmotte er precies bij liggen, maar mijn ervaring in Frankrijk is dat de wegen vol met reparatieplekken liggen. En dan veel in bochten totaal ander asfalt (wat in de zomer dan ook nog wel eens lekker gesmolten is/plakt) | |
kaasplankje | dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:27 |
Inderdaad. Je moet voor je instuurt geremd hebben en em loslaten als je de bocht induikt. | |
kaasplankje | dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:34 |
Ongeveer hetzelfde alleen in de alpen duurt de afdaling veel langer en er ontbreekt vaak een vangrail. Ook liggen er weleens stenen op de weg. ![]() Glandon | |
dop | dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:35 |
Het moeilijkste vind ik, zien waar je de binnenkant van de bocht moet raken. Onervaren piloten doen dat te vroeg en schieten vervolgens naar buiten en moeten bij remmen. maar belangrijker is om het gewoon safe te houden dat is eigenlijk een veel grotere kunst. Snelheid wen je aan en dan is het soms best lastig inschatten hoe lang je remweg eigenlijk word | |
MarcoD | dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:36 |
Dat valt op het marmotte rondje wel mee (vind ik). -Het tussenstukje op de Glandon/Croix de Fer klim waar je naar beneden gaat is even steil waar je dus even rustig aan moet doen. -De eerste paar bochten van de afdaling Glandon zijn ook weer even tricky (steil en stenen op de weg), en de rest van de afdaling ook wel omdat sommige stukken niet heel overzichtelijk zijn waardoor je 'opeens' een haarspelt naar beneden moet. -Afdaling van Galibier is de eerste paar bochten weer rustig aan doen en daarna is het gewoon een redelijk snelle afdaling tot het dal. [ Bericht 14% gewijzigd door MarcoD op 20-10-2015 10:43:31 ] | |
kanovinnie | dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:37 |
Helemaal met 10% naar beneden. Dan rij je niet alleen 60, maar ook is je remweg anderhalf, twee of drie keer zo lang als op 't vlakke met 60 | |
kaasplankje | dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:42 |
dop | dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:42 |
en je gaat soms zo lekker dat je ook vergeet dat het niet de tour is en er om de bocht een auto stil kan staan of een ![]() laatste heb ik zelf wel eens mee gemaakt, Max Hr in de afdaling. | |
MarcoD | dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:45 |
Twee jaar terug was afdaling Glandon en Galibier autovrij. (op de ambulances op de Glandon na) Met koeien en schapen moet je altijd rekening houden. | |
kaasplankje | dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:54 |
#ANONIEM | dinsdag 20 oktober 2015 @ 10:57 |
Op dinsdag ![]() ![]() | |
Patroon | dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:08 |
Gewoon zo:![]() | |
Captain_Fabulous | dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:20 |
Muzas zei zaterdag dat mijn gedichtjes slecht zijn maar wel zo leuk het topic openbreken of zoiets...dus dit moet hij wel leuk vinden, is waarschijnlijk het slechtste wat ik in tijden geschreven heb. Of bedoelde je dat niet Muzas? Rondje na rondje gaan ze rond Glimmende beentjes, de truitjes zo bont. De speaker schreeuwt het maar weer eens uit De braatworst is lekker, de uitjes gefruit De modder spat zelfs zowat in m'n bier De renners zijn vies maar nog altijd fier De streep geeft verlossing aan het hele veld En de uitslag wordt snel naar oma doorgebeld | |
kaasplankje | dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:21 |
![]() | |
muzas | dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:25 |
Als ik daar naar beneden moet fietsen ga ik dood. | |
dop | dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:25 |
dit is toch geneutraliseerde afdaling ? dan vind ik het niet heel sociaal zoals hij hem rijd | |
kanovinnie | dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:28 |
Lijkt me bijzonder saai zo tussen hondermiljoen andere in die in de weg fietsen. | |
kaasplankje | dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:28 |
Je gaat vooral dood tijdens omhoog fietsen. | |
kaasplankje | dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:30 |
Dat is ook best kut tussen 1.000.000.000 mogols naar beneje rije, gelukkig is het alleen in de Glandon descent druk, op de telegraphe en Galibier slaat het verder uiteen. | |
muzas | dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:30 |
Toch, als ik over een marmotte nadenk, kijk ik echt meer op tegen dalen dan het klimmen. Hou er totaal niet van, vind het in de Ardennen al vervelend. Gespannen op dat ding, zwaar concentreren op het wegdek.. niet relaxed. | |
Gripper | dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:30 |
Ik zit me ineens te realiseren dat juni/juli 2016 een logistieke ellende gaan worden als ik alles ga doen wat ik wil doen. Trois ballons: 11 juni GF Sportful: 19 juni Die zou ik doen als 1 week vakantie. Vrijdag 10 juni naar de vogezen, de 3 klabatsers fietsen, en maandag op het gemakje doorreizen naar Feltre. En maandag 20 juni weer naar huis. Marmotte: 2 juli of Maratona: 3 juli (en/en lijkt me iets teveel van het goede ![]() Maar die wil ik dan alleen maar even snel op en neer doen, dus van donderdag tot maandag ofzo. Niet weer een volle week weg zijn. Hoe dan ook: de peages in Frankrijk en tankstations gaan goed aan me verdienen komende zomer ![]() | |
cafca | dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:33 |
Valt best mee toch? Heb het niet helemaal afgekeken, maar volgens mij houdt hij meer rekening met anderen dan sommige van die koekenbakkers die langzamer rijden..... | |
cafca | dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:34 |
Mijn ervaring is dat dat de praktijk best meevalt. Het lijkt enger dan het is, als je eenmaal onderweg bent. Het went ook | |
kanovinnie | dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:38 |
Nadeel van de ardennen zijn de bossen. Vaak is het hartstikke donker. Voor m'n gevoel daalt het in de alpen wel fijner af. | |
cafca | dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:40 |
Ook dat. Je hebt in de alpen vaak meer overzicht over een langer stuk | |
MarcoD | dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:41 |
Goed gevoel ![]() Glandon heeft onder de boomgrens gewoon een bos. Dat maakt het dus iets lastiger, als het helemaal open zou zijn zou je prima kunnen zien waar je heen gaat. | |
cafca | dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:49 |
Moet volgend jaar ook weer eens naar de alpen. Heb dit jaar maar 4000 hms gemaakt ![]() | |
Patroon | dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:52 |
Deze was mooi en link tegelijk..MarcoD heeft hem ook wel gereje https://www.strava.com/activities/345086921/segments/8204499086 ![]() | |
ultra_ivo | dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:52 |
Hoeft niet. Waar veel vlakkelanders zich op verkijken is dat bergaf in de bocht je snelheid oploopt. Normaal moet je dus bij de taktiek voor de bocht remmen extra hard remmen voor de bocht en eigenlijk te langzaam de eerste helft van de bocht doorrijden omdat je moet meetellen dat je steeds harder gaat (het gaat nog altijd bergaf). Hard remmen in een bocht moet je sowieso niet doen. Maar de rem laten slepen kan wel. Op die manier kun je op maximale snelheid de bocht induiken en versnel je niet in de bocht maar pas erna. Je boekt dan winst in de eerste helft van de bocht. Dit moet je uiteraard alleen doen als je alleen rijdt of als je weet dat degenen die pal achter je rijden dat ook kunnen. | |
muzas | dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:55 |
Ga ik proberen met 60kmh met mn full carbon yingyangyong-wielen en latex biba's | |
MarcoD | dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:56 |
Die gereden op het moment dat het autovrij was ![]() Mooi niet dat ik daar lekker had gereden als er auto's/motoren tegemoet hadden gekomen, had er wel fietskar achter. | |
Gripper | dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:57 |
En Muzas, daarnaast zorg je toch dat je voor juli 7000 km in die rooie benen van je hebt? Dan rij je in April en Mei de AGR, klimclassic, tecklenburg, en in Juni de 3 Klabatsers zodat je als een volleerd daler aan de start van de Marmotte staat. En die week in de Alpen kan je ook al even kennismaken met het rijden.. Over het algemeen zijn de Alpenwegen veel ruimer en overzichtelijker dan die kutweggetjes in de Ardennen. Zo'n haussire afdalen bijvoorbeeld, glad van de blaadjes, geen overzicht door de bomen, boomwortels dat is maar ellende: dat heb je allemaal niet in de Alpen he. De weg vanaf de Lautaret naar beneden (als je de smalle weg vanaf de galibier naar de lautaret eenmaal af bent) is echt genieten, 3 banen breed en jakkeren naar beneden, volop overzicht. | |
kanovinnie | dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:59 |
Liggen daar wel doekjes beneden? Ik vind afdalen in limburg al een genot, als ik dat in de alpen doe bevlek ik mezelf denk ik ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:02 |
Hele rare redenatie vind ik dit. Je kan op max speed de bocht induiken als je voor de bocht uitremt, door in de bocht met je handen aan de rem te komen terwijl je plat ligt wordt de kans dat je wegslipt alleen maar groter. In het 2e deel van de bocht begin je weer met aanzetten. Ik rem alleen bij in een bocht als ik me erop verkeken heb. Meestal denk ik dat kon eigenlijk wel sneller. | |
Z | dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:05 |
Ik vind dat afdalen wel leuk. Afgelopen weekend maar 1 keer een bocht net iets te ruim genomen (moest remmen) en dat kwam omdat ik een eckte renner voor me probeerde te volgen en wat laat remde. Waren ook weinig auto's op de weg, dat scheelt. | |
MarcoD | dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:08 |
Op de vroege avond de Stelvio afdalen terwijl er geen auto of motor meer te zien is, puur genot voor de meeste renners ![]() | |
muzas | dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:11 |
Ik pis zo hard in me broek dat ik de raceblades beter kan laten zitten | |
buzz1291 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:12 |
Doppie, volgens mij zijn lagervet en waterpompvet twee hele verschillende dingen; het een smeert en het andere houdt het water tegen. Maar dat weet jij toch ook wel? | |
kaasplankje | dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:12 |
Angst is met dalen een slechte raadgever. Je moet juist vertrouwen hebben. | |
Patroon | dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:15 |
Ja ik ook... Sowieso nooit met slepende rem door een bocht, tenzij idd je bij moet remmen ivm verkeken op de bocht. Je kan vaak veel platter dan je denkt. Juist door rijden van criteriums enzo leer je wel dat je niet zomaar ligt.. | |
buzz1291 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:24 |
Is dat echt zo? Op cursus zullen ze je het zo wel vertellen waarschijnlijk. Maar remmen in een rondje rond de kerk is toch wat anders dan in een afdaling. Bij het laatste ga je natuurlijk zo laat mogelijk vol in de ankers en nog tijdens het remmen stuur je in. Pas op driekwart van een dalende bocht zet je aan, anders word je gelanceerd. En voor de eckte durfals, pak de binnenbocht en halverwege met je achterrem driften. Kijk maar eens naar die joetjoep fimpjes van die clown op die Pinarello en z'n zadel zowat op z'n frame. En wat Ivo zegt natuurlijk. Een hairpinbocht in een afdaling neem je sneller door niet met de ronding van de bocht mee te sturen maar door een puntiger verloop en dus een kortere bocht te maken, binnen buiten binnen. [ Bericht 10% gewijzigd door buzz1291 op 20-10-2015 12:32:10 ] | |
kaasplankje | dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:29 |
Cursus? ![]() In een rondje rond de kerk rem je helemaal niet, gewoon met volle snelheid insturen. | |
buzz1291 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:33 |
Ook jij gaat een haakse hoek op de steentjes niet met 45 p/u door, zeker niet als die ook nog een beetje knijpt. | |
kaasplankje | dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:39 |
Jawel, de meeste bochten kan je wel vol door, vaak zelfs nog de laatste 2 trappen extra hard als je een gaatje wilt slaan voor een premiesprint, dan heb je met uitkomen van de bocht een gat van 2/3 meter. | |
muzas | dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:52 |
Bij dat start2race meer dan eens te vroeg begonnen met weer trappen.. Pedaal tegen de grond, zeem vol stront. Verder nooit echt schuin gegaan ![]() | |
dop | dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:19 |
waterpompvet is ook prima als je dat voorhanden hebt, maar ik weet niet hoeveel verstand jij hebt van vetten , want waterpompvet is ook een lagervet. er zijn lagervetten die niet watervast zijn die zijn minder geschikt maar doorgaans geld dat niet voor lagervet dat geschikt is voor de fiets. | |
kanovinnie | dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:20 |
Je moet wel staan op je pedalen en dan je fiets tactisch heen en weer slingeren he? | |
buzz1291 | dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:26 |
Niet zo heel veel verstand van anders dan dat de ervaring van lagervet en vocht is dat het vet "verzeept" en de smerende werking dus nagenoeg nihil wordt. Dunne olie om je lagers te smeren en waterbestendig vet om op de afdichtingen te doen. Zo heb ik het tenminste van mijn oude vader geleerd. En ja, ook ik heb een cup & conus Campa naaf wel eens met uitsluitend lagervet ingesmeerd toen ik nog weer of geen weer, 200+ km tochten reed. Kon die niet echt tegen en begon op enig moment toch te tikken. Einde verhaal dan. | |
kanovinnie | dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:29 |
Waarom rij jij met zo'n hoge hartslag tov ltd daaro? Komt dat door getraindheid of omdat hij daar wellicht in peleton reed? | |
Lavenderr | dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:38 |
Volgend jaar zit de Mont Ventoux weer in het Tour-programma ![]() | |
Andyy | dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:25 |
Zijn er goedkope tubeless banden die de moeite waard zijn? Heb volgens mij een winter wielsetje gescoord die tubeless ready zijn | |
Gripper | dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:38 |
Over de Schwalbe one tubeless hoor ik goeie verhalen. De gewone one is sowieso ook super, ik rij er al sinds dit voorjaar mee rond op de Simplon, en ze zijn nog steeds niet op. | |
Patroon | dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:45 |
Ltd heeft altijd bizar lage hartslagen, wat je wel meer ziet bij profs. Ltd heb ik wel bergetappes zien rijden met een gem hf van 130. Die afdaling van hem heeft hij in een trainingsrit gedaan, er was dus geen sprake van een peloton, wat overigens ook niet zoveel uitmaakt in een afdaling. Ik had die dag al 4 intensieve uren in de bergen erop zitten en was op de Col d' Allos aardig diep gegaan. Op een gegeven moment is je lichaam zo vermoeid dat je hartslag bijvoorbeeld niet hoger dan 180 wil maar ook niet lager dan 170. De laatste klim daarna stond ik ook behoorlijk geparkeerd ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:04 |
Oja, ik had natuurlijk ook even kunnen kijken of hij dat in koers had gedaan of niet. Ik dacht dat dat wel tijdens criterium dauphine was. Dat was dat parcours toch ![]() | |
Tommeke | dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:06 |
Afdaling Lautaret is skitterend! Ik ben eens met m'n chick gemiddeld 60 per uur naar beneden gegaan daar. Dat was inclusief de Galibier die we wat rustiger namen ivm smal weggetje. Afdalen ![]() | |
Andyy | dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:08 |
Mwah, is weer te duur. Heb geen koersbanden nodig om mijn winterritjes mee af te werken ![]() Denk dat ik even met binnenband rijdt, hoewel de extra lekbestendigheid ook wel fijn is in de winter | |
Tommeke | dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:12 |
Over dalen gesproken. Dit is pas dalen ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:14 |
Durano S dan? Of gewone conti gp's? | |
Tommeke | dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:14 |
Overigens daalt die kerel van IAM ook niet misselijk. Maar Sagan is echt outstanding. | |
Andyy | dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:16 |
Het ging over tubeless. Heb nog een setje Rubino pro's liggen die er onder gaan | |
kaasplankje | dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:16 |
Ja he? Net als Nibali. | |
kaasplankje | dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:17 |
Wrom zou je dan tubeless op die winterwielen willen? Gewone vouw/draadbandjes zijn wel goedkoper denk ik? | |
Andyy | dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:18 |
Ik keek naar de opties of er goedkope tubeless wielen zijn. Wielen die ik ga kopen zijn tubeless ready en was gewoon benieuwd | |
kaasplankje | dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:20 |
ik zou denk gewoon zoiets nemen, stevig bandje swinters is lekrijden vervelend als je fiets vies is en je handen koud. http://www.mantel.com/con(...)YWNlZmlldHMjc3RhcnQ3 http://www.mantel.com/sch(...)ZmlldHMjc3RhcnQxMA== | |
Tommeke | dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:26 |
Mooi om te zien. Nibali kent ook geen angst. Als die op z'n bek gaat stapt ie op en gaat ie op dezelfde voet verder. Vink mooi. | |
#ANONIEM | dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:29 |
Afdaling van Nibali tijdens Ronde v Lombardije. Winnen in de descent. ![]() | |
Patroon | dinsdag 20 oktober 2015 @ 16:41 |
Ja mooi om te zien, in het begin kon hij de lijn van Sagan nog aardig volgen omdat hij alleen maar dezelfde lijn hoefde te rijden. Op een gegeven moment werd het gat steeds iets groter en moest die gast van IAM het zelf bedenken, en dan gaat het mis ![]() | |
Fretwork | woensdag 21 oktober 2015 @ 06:59 |
Was die afdaling waar Thomas ging vliegen toch? Heb een jaar of 5 terug daar gestaan, vlak vóór die bocht. Weet nog dat m'n vader zich hardop verwonderde over de susuïcidalen die in die buitenbocht gingen staan. | |
kanovinnie | woensdag 21 oktober 2015 @ 07:21 |
-laat maar- | |
muzas | woensdag 21 oktober 2015 @ 08:23 |
Ik durf het bijna niet te vragen, maar ga het toch proberen... Ik moet dus ook lampjes hebben (ja hoor)... En heb al een beetje rond zitten kijken, maar er wordt maar vrij weinig aangegeven of de sets ook tegen water kunnen te ja of te nee. Wat ik wil is; - USB oplaadbaar - Geen gezeur met externe accu's en draadjes op de fiets - Voor 2057 in huis. - Het fietspad kunnen zien, maar hoef er geen gat in te branden. - Liefst sub 80,- (bestaat dit?) Heb/had nu een setje van 6 euro van de lidl, qua licht prima maar die kon dus -niet- tegen water. Heb natuurlijk al wat rond zitten snuffelen op internet, maar ik weet ook niet zo goed wat "voldoende" licht is. Bijv. 70lumen ofzo, is dat een prima koplamp of een veredelde HEMA-led? | |
kanovinnie | woensdag 21 oktober 2015 @ 08:30 |
Welke van de lidl had je dan? http://www.futurumshop.nl(...)Xtj_ue98wRoCLD_w_wcB Zoiets? Geen idee of het genoeg licht geeft. Denk het wel. Wat de accuduur is weet ik niet.
| |
muzas | woensdag 21 oktober 2015 @ 08:31 |
![]() | |
Patroon | woensdag 21 oktober 2015 @ 08:33 |
Waarom geen houder onder de bovenbuis? Die van mij heeft dat en bevalt goed. Lange accuduur. | |
muzas | woensdag 21 oktober 2015 @ 08:34 |
Lijkt me gedoe, zit vaak genoeg achter een PC dus opladen is geen punt, hele lange accuduur is ook geen vereiste... Het is voor woon-werk (moet wel over onverlichte stukken weiland), en wellicht om 'savonds eens hooguit 2 uur te fietsen. | |
kanovinnie | woensdag 21 oktober 2015 @ 08:34 |
Ik zou op m'n werk zo'n dtoch wel dure lamp er af willen halen. Tis toch een extra handeling. | |
muzas | woensdag 21 oktober 2015 @ 08:37 |
Moet ook een achterlicht hebben. Wil graag van achter gezien worden, zeker naar m'n werk. Moet een stuk rijbaan delen met automobilisten, en staan geen lantaarnpalen langs ![]() | |
BORRREETJEEE | woensdag 21 oktober 2015 @ 08:42 |
Ik heb voor mijn woon-werk fiets deze voorlamp: http://www.rosebikes.nl/a(...)760sgCFc-6GwodgcEEyg En deze achterlamp: http://www.rosebikes.nl/a(...)b60sgCFUccGwoda04FzQ Voorlamp is niet USB oplaadbaar, maar zit wel een oplader bij die je er in kan pluggen. Doet 10 uur op volle sterkte. Zitten gewoon 4 oplaadbare AA batterijen in. Zeker genoeg licht om te zien wat je doet. Achterlamp is erg fel. | |
kanovinnie | woensdag 21 oktober 2015 @ 08:50 |
![]() Fel, kan knipperen. Ideaal. En regenwaterdicht. ![]() | |
Patroon | woensdag 21 oktober 2015 @ 08:50 |
Qua achterlicht doe ik zo'n lampje aan mijn achterzakje vast: Maar misschien is een extra lampje onder het zadel geen overbodige luxe.. | |
muzas | woensdag 21 oktober 2015 @ 08:57 |
Ja da's ook weer zo, achterlicht hoeft natuurlijk niet zo superdeluxe, als ie maar goed zichtbaar is. 12 hemalampjes op de zadelpen in knipperstand ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door muzas op 21-10-2015 09:02:43 ] | |
kanovinnie | woensdag 21 oktober 2015 @ 09:00 |
Sigmaspul? Hij post sigmaspul he? OF bedoel je lezyne? | |
muzas | woensdag 21 oktober 2015 @ 09:02 |
Je hebt gelijk. Foutje. | |
Andyy | woensdag 21 oktober 2015 @ 09:29 |
Ik heb voor en achter knipperlichten zitten uit China en voor nog een extra chinalamp voor als het echt donker is ![]() | |
the_critic | woensdag 21 oktober 2015 @ 09:31 |
Zou geen knipper stand gebruiken. Maakt het voor achterop komend verkeer moeilijk de afstand tot jou in te schatten. | |
BORRREETJEEE | woensdag 21 oktober 2015 @ 09:32 |
De voorlamp heb ik al 2 jaar, alleen het clipje van de houder is afgeknapt, maar hij blijft zo ook gewoon goed zitten. Ook als ik hem op de mountainbike gebruik. Ik vind eigenlijk de achterlamp belangrijker dan de voorlamp. Wat er voor me gebeurt kan ik zelf wel zien en op reageren. | |
kaasplankje | woensdag 21 oktober 2015 @ 09:36 |
Ik heb een cateye koplamp met 3 white leds, met 3 kleine disposable penlights genoeg power voor een hele winter licht. Doe er langer mee dan 1 jaar. Achter gewoon een klein lampje. | |
Flipmoehoe | woensdag 21 oktober 2015 @ 09:39 |
deze voorop, beste bak licht komt er vanaf![]() deze achterop ![]() beiden aus China ![]() | |
kaasplankje | woensdag 21 oktober 2015 @ 09:41 |
hahaha mijn fiets is geen kerstboom | |
BORRREETJEEE | woensdag 21 oktober 2015 @ 09:42 |
Mensen die met die voorlamp over de openbare weg rijden verdienen het om van alle tegenliggers groot licht terug te krijgen. Mooi zo'n bak licht, maar je verblind al je tegenliggers door het strooilicht wat er af komt. ![]() Ligt er natuurlijk ook aan waar je rijdt. Hier is het nog echt donker, weinig lichtvervuiling. | |
kaasplankje | woensdag 21 oktober 2015 @ 09:45 |
In de flikkerstand gaan wel je batterijen veel langer mee. | |
Flipmoehoe | woensdag 21 oktober 2015 @ 09:48 |
Hier tussen de weilanden kom je niet zoveel verkeer tegen.. en komt je wat tegemoet dan is het nog een kleine moeite om hem minder fel te zetten (wat ik dus ook doe). Ik zie het probleem dus niet ![]() | |
kaasplankje | woensdag 21 oktober 2015 @ 09:52 |
gewoon de berm inrije en een klap voor ze kanis geven natuurlijk die toerders denken dat ze alles maar kunnen maken | |
muzas | woensdag 21 oktober 2015 @ 09:52 |
China is geen optie (meer). Wil 'm graag binnenkort hebben, ipv over 6 weken. Denk dat ik een knappe lezyne koplamp koop (want de stukken zonder straatverlichting zie je gewoon de randen van het fietspad niet eens, laat staan voor je uit. | |
#ANONIEM | woensdag 21 oktober 2015 @ 09:53 |
En je kan je lamp natuurlijk naar beneden richten ![]() | |
BORRREETJEEE | woensdag 21 oktober 2015 @ 09:55 |
Ook op de minder felle stand hou je strooilicht, komt door de lens, niet door de hoeveelheid licht. (heb hem zelf ook, gebruik hem in het bos). | |
kanovinnie | woensdag 21 oktober 2015 @ 09:59 |
Nee die kutkoeriers dan. Beetje overal door rood en over de stoep want ze zijn zo hipperdeflip en vernieuwend en groen ![]() | |
Flipmoehoe | woensdag 21 oktober 2015 @ 09:59 |
daar gebruik ik hem vanavond ook.. rondje op de MTB maken. Ga niet speciaal voor de racefiets er een lamp bij kopen ![]() | |
ddx | woensdag 21 oktober 2015 @ 10:01 |
Lezyne (ik heb de super drive xl) bevalt mij prima. Erg handig 2 standen wisselen zonder steeds langs knipperstanden te moeten. Voor achter gewoon een simpele knog want gaat alleen om gezien te kunnen worden. | |
kaasplankje | woensdag 21 oktober 2015 @ 10:05 |
https://www.conrad.nl/nl/(...)Agy78P8HAQ&WT.srch=1 Nog goedkoper https://www.conrad.nl/nl/(...)ef=Product%20Details | |
Andyy | woensdag 21 oktober 2015 @ 10:07 |
Exact mijn combinatie. Alleen gebruik ik voor een witte versie van het achterlicht en gaat de grote pas aan als ik niet goed zie | |
muzas | woensdag 21 oktober 2015 @ 10:19 |
Kaas, daar gaat je markt; http://nos.nl/artikel/204(...)or-fietskoerier.html mss samen met de taxichauffeurs gaan procederen? | |
ratatat | woensdag 21 oktober 2015 @ 10:20 |
Muzas: Gewoon kijken of de lampjes IPX7 gecertificeerd zijn, dat moet wel genoeg waterdicht / bestendig zijn. | |
Flipmoehoe | woensdag 21 oktober 2015 @ 10:21 |
goede combi ![]() ![]() | |
luc.sken | woensdag 21 oktober 2015 @ 10:24 |
Haha met die bouwlamp heb ik vooral aan het begin heel vaak gehad dat ik groot licht terug kreeg, iets te hoog schijnen. De zwakste stand is fel genoeg en kan uren mee. Fijn ding. ![]() | |
ratatat | woensdag 21 oktober 2015 @ 10:25 |
Ze hebben daar nu een nieuwe variant van, welke minder kut voor tegenliggers is. | |
#ANONIEM | woensdag 21 oktober 2015 @ 10:26 |
Oeh, dat is best tof om te doen! ![]() | |
foetre | woensdag 21 oktober 2015 @ 10:42 |
Ik heb de lezyne zecto drive pro en de lezyne pro strip voor achter.100+ lumen USB oplaadbaar.ideaal voor mn werk | |
Fretwork | woensdag 21 oktober 2015 @ 11:19 |
Ik heb die dikke bouwlamp van Bizkit. Topding bij de Rad am Ring. Achterlichten niet nodig aangezien je 200 meter in alle richtingen verblindt ![]() | |
Tommeke | woensdag 21 oktober 2015 @ 11:35 |
Toffe app! Het grootste deel van de omzet voor fietskoeriers (waar ik werkte althans) komt voort uit vaste ritten. | |
Captain_Fabulous | woensdag 21 oktober 2015 @ 11:37 |
Lijkt me dat het voor eten ophalen ed best kan, maar dat je voor bedrijfspost niet zit te wachten op telkens een andere hobbie koerier | |
Tommeke | woensdag 21 oktober 2015 @ 11:39 |
Nee idd. | |
kanovinnie | woensdag 21 oktober 2015 @ 11:43 |
Of vertrouwelijke documenten. Of dure spullen. | |
kanovinnie | woensdag 21 oktober 2015 @ 11:43 |
Ik zou altijd een achterlicht doen. Net als dat ik ook altijd een normale lamp op m'n fiets plak als ik met m'n bouwlamp ga rijden als backup. | |
BORRREETJEEE | woensdag 21 oktober 2015 @ 11:46 |
Sowieso vraag ik me af hoe ze dat regelen. Moet je beschikbaarheid aangeven als koerier? Waarschijnlijk in de zomer dus een overschot aan mensen die wel even een ritje wil maken voor 5 euro, 's winters met kutweer geen hond die dan op de fiets stapt. | |
dop | woensdag 21 oktober 2015 @ 11:54 |
zowieso man voor een 1 kutje ritje van waarschijnlijk nog geen 5 kilometer, fiets pakken, pakje ophalen 10x voor het stoplicht, pakje afleveren en weer naar huis. kost je een uur en heb je nog geen 10 kilometer gefietst. Als fietskoerier kun je daarna nog in de hipster kroeg gaan hangen spa blauw drinken, en je dikke lul uit je broek halen met sterke verhalen. Maar daar hoef je met dit baantje niet te komen, ze lachen je allemaal uit ![]() | |
muzas | woensdag 21 oktober 2015 @ 12:00 |
Je moet dan natuurlijk ook wel een kettingblad op je kuit laten tatoeëren. | |
cafca | woensdag 21 oktober 2015 @ 12:01 |
En terecht | |
muzas | woensdag 21 oktober 2015 @ 12:05 |
Belastingdienst wrijft in hun handen. Of zullen de aspirantkoeriertjes hun inkomsten gewoon netjes aangeven? ![]() Of houdt die organisatie dat bij? | |
Captain_Fabulous | woensdag 21 oktober 2015 @ 12:46 |
Dat bedrijf schuift dat natuurlijk af naar de rijdertjes, anders is het veel te duur. Dat is het model natuurlijk, doorverwijzen, daar geld voor pakken, maar zelf nauwelijks kapitaal en activa(fietsen, rijders) op je balans hebben. | |
poiuytr | woensdag 21 oktober 2015 @ 12:46 |
Alleen maar goed dit soort initiatieven net als Uber. | |
kaasplankje | woensdag 21 oktober 2015 @ 15:12 |
Heel leuk initiatief ja. Vraag me alleen af of alles daar arbeidsjuridisch en belastingtechnisch dicht getimmerd is. Er moet loonbelasting en sociale premies afgedragen worden. Ook valt men onder Cao en je mag niet zomaar stukloon betalen als werkgever. En zijn die mensen ook verzekerd? | |
BORRREETJEEE | woensdag 21 oktober 2015 @ 15:19 |
Iedereen zal wel ZZP'er zijn, net als al die pakketbezorgers van PostNL, die krijgen ook per stuk betaald toch? Zit je alleen wel met de minimaal 3 opdrachtgevers per jaar. Maar misschien zegt Tringtring wel dat ze alleen maar mensen in contact brengen met de "echte" opdrachtgever, dus degene die het pakket verstuurd wil hebben. Verder wel een leuk initiatief, maar vraag me af of we er op de lange termijn gelukkig van worden, allemaal mensen met oproepbaantjes en stukloon. | |
#ANONIEM | woensdag 21 oktober 2015 @ 16:02 |
Ga je binnenkort ook a la Uber style wat bezorgers van die app in elkaar slaan? | |
ddx | woensdag 21 oktober 2015 @ 16:12 |
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)m-naar-oma-Mia.dhtml
| |
kaasplankje | woensdag 21 oktober 2015 @ 16:17 |
Tsja als zzp'er is 5 euro per zending amper om van rond te komen natuurlijk. En Tringtring is vast ook geen filantropische instelling? | |
Fretwork | woensdag 21 oktober 2015 @ 16:17 |
Grote vraag blijft of hij niet beboet is voor fietsen zonder licht om 20:00 | |
kaasplankje | woensdag 21 oktober 2015 @ 16:23 |
ben toch geen tokkie? | |
Fretwork | woensdag 21 oktober 2015 @ 16:28 |
Rotterdammert, wat scheelt het? | |
Flipmoehoe | woensdag 21 oktober 2015 @ 16:38 |
als het niet op strava staat dan...... | |
Carb | woensdag 21 oktober 2015 @ 17:26 |
Waarom is buienradar zo verschillend bij de 3 uur en de 24 uur voorspelling (over de eerste 3 uur)?![]() ![]() | |
Carb | woensdag 21 oktober 2015 @ 17:28 |
Eigen vraag beantwoorden:
| |
BORRREETJEEE | woensdag 21 oktober 2015 @ 17:41 |
Tja, rondkomen als pakketbezorger voor PostNL kan volgens mij ook alleen als je geen pensioen spaart en geen verzekeringen neemt. Maar voor scholieren en studenten kan het wel leuk verdienen zijn. Het minimumloon voor een 16jarige is ¤3. | |
ratatat | woensdag 21 oktober 2015 @ 17:45 |
Ik wist niet dat je een kind had. | |
kaasplankje | woensdag 21 oktober 2015 @ 17:57 |
kijk maar naar buiten het is kloteweer | |
ratatat | woensdag 21 oktober 2015 @ 18:28 |
Blijf binnen. Net 2 uurtjes wezen fietsen, vrij onderkoelt thuis gekomen. | |
kanovinnie | woensdag 21 oktober 2015 @ 19:04 |
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr Muzas! | |
Z | woensdag 21 oktober 2015 @ 19:07 |
Wat een afzichtelijke wielen. | |
muzas | woensdag 21 oktober 2015 @ 19:12 |
Ik moet iets hogere velgen hebben. zat aan 160mm te denken. | |
buzz1291 | woensdag 21 oktober 2015 @ 19:14 |
Afgezien van het feit dat de vraagprijs een bietje te hoog is, stickers er af föhnen en je rijd toch met een mooi wielsetje met redelijke naven rond. | |
buzz1291 | woensdag 21 oktober 2015 @ 19:17 |
Neem dan gelijk zo'n driespaaks wiel voor, en een dicht achterwiel. Zeiltje er op en #kiekumgâon | |
kaasplankje | woensdag 21 oktober 2015 @ 20:23 |
ja man die xentis wielen | |
muzas | woensdag 21 oktober 2015 @ 20:35 |
![]() hahaha fantastisch ![]() | |
kanovinnie | woensdag 21 oktober 2015 @ 20:42 |
Zoiets lijkt me wel fet in een vixie. alleen een beetje duur denk ik | |
Tommeke | woensdag 21 oktober 2015 @ 20:53 |
Holy shit: | |
ratatat | woensdag 21 oktober 2015 @ 20:57 |
Nee, dan moet je van die gekke vlechtpatronen nemen zoals ze dat in Japan doen. | |
buzz1291 | woensdag 21 oktober 2015 @ 21:00 |
Deze past beter bij Muzas z'n nieuwe frame. ![]() | |
kanovinnie | woensdag 21 oktober 2015 @ 21:04 |
Sagan kan misschien dalen, maar zoals dit vind ik ook gaaf Of deze vent, ben ik ook fan van. | |
Fretwork | woensdag 21 oktober 2015 @ 21:14 |
#Knutpost | |
Tommeke | woensdag 21 oktober 2015 @ 22:26 |
Ja. Blijft vet om te zien! | |
foetre | donderdag 22 oktober 2015 @ 07:47 |
Weten jullie nog een goede montagestandaard voor carbon frames? Zit zelf te denken aan de tacx T3325 | |
Fretwork | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:19 |
Zit daar veel verschil in? Is het niet gewoon belangrijker om hem op de juiste plek op te hangen? | |
Andyy | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:24 |
Maakt geen ruk uit lijkt me. Gewoon klemmen aan je zadelpen | |
Patroon | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:41 |
Mijn ervaring is dat die wel eens krassen kan geven op de zitbuis. Vooral bij matte frames wanneer er zand tussen zit, Zou er dan altijd een doek tussen doen. Zelf zou ik voor deze kiezen: ![]() | |
muzas | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:51 |
Ja zoeen wil ik er ook nog wel. Stuk makkelijker dan die fietsen op 2 stoelen zetten ![]() En lekker makkelijk aan 2 kanten er bij kunnen. | |
poiuytr | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:54 |
Hoe bevestig je bij zulke standaard de achterkant? Heb overigens al twee a drie jaar zo'n ding van de Lidl van paar tientjes, ga geen 150¤ voor een stuk plastic betalen. | |
muzas | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:56 |
Hij leunt op t bracket volgens mij. Ook makkelijk, kun je 'm kantelen als t nodig mocht zijn. | |
foetre | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:57 |
Op de 2e zelfspanner denk ik. | |
muzas | donderdag 22 oktober 2015 @ 09:58 |
https://www.tacx.com/nl/products/tools/spider-team | |
MarcoD | donderdag 22 oktober 2015 @ 10:00 |
Ik heb dezelfde standaard als die Patroon post. Werkt prima hoor best fijn ook ding echter vind ik zo'n standaard waarin je hem snel in kan klemmen beter werken, gewoon omdat het snel gaat. Geen gedoe met voorwiel verwijderen en hij hangt vrij in de lucht en voor mij op een betere hoogte om te werken aan de fiets. | |
Fretwork | donderdag 22 oktober 2015 @ 10:15 |
Ik heb zo'n Lidl ding, werkt prima. | |
Patroon | donderdag 22 oktober 2015 @ 10:26 |
Vriend van mij heeft zo'n tacx met klem. Ik vond de fiets maar losjes hangen. Ik ben zelf maar 1m80 he, dus op de laagste stand is die bok hoog genoeg, soms wil ik hem zelfs wel lager hebben. Laatst hing mijn nieuwe fiets ff in die klem en daarna kon ik zelfs een paar lichte krasjes in de matte lak herkennen.. | |
Carb | donderdag 22 oktober 2015 @ 13:33 |
Het was vrij droog gebleven, alleen de weg was wel nat. | |
Captain_Fabulous | donderdag 22 oktober 2015 @ 14:30 |
Voor alle Marmotjes: Ik kwam dit tegen, minder leuk dan in Fok verband gaan natuurlijk, maar voor sommigen misschien wel een idee als je met het vervoer ed zit. http://wielerbus.nl/events/la-marmotte-2016/ | |
muzas | donderdag 22 oktober 2015 @ 14:40 |
Ga liever lopen, lijkt me echt verschrikkelijk Pleuris ![]() | |
Gripper | donderdag 22 oktober 2015 @ 14:46 |
Na de Marmotte ben je na 1 biertje al stomdronken joh. Dus dat kapotzuipen is zo gebeurd, om 8 uur die avond lig je in bed te snurken ![]() | |
Patroon | donderdag 22 oktober 2015 @ 14:53 |
Als jij dan al binnen bent als de bus vertrekt.. HAHAHAHA | |
muzas | donderdag 22 oktober 2015 @ 14:59 |
Dan nog is het toch totaal niet relaxed als je dan de volgende ochtend nog best vroeg je nest uit moet om weer weetikhoeveel uur stationair in een busstoel te zitten. Fiets ik gewoon naar huis. Makkie. Meeste heuvels hebben we dan wel gehad toch? ![]() | |
Gripper | donderdag 22 oktober 2015 @ 15:15 |
Denk het niet nee, zelfs in je eigen auto is het al vervelend. Patroon en ik reden op zondag terug, en dat was al een taaie rit. Bij elke stop met je stijve poten moeten uitstappen na een paar uur te hebben gezeten... Volgende keer lekker nog een dag langer blijven, en pas op maandag terugrijden. | |
Captain_Fabulous | donderdag 22 oktober 2015 @ 15:18 |
Lijkt me ook niet heel comfortabel, die bus, maar ik kwam hem tegen toen ik eens keek of er al wat bekend was over de bussen van Cycletours. Mooi dat die weer gaan rijden ook, op zich, alleen in juli en augustus ga ik niet kampeerfietsen in Italie en Spanje, beetje te heet naar mijn smaak voor met bagage rondrijden! | |
Patroon | donderdag 22 oktober 2015 @ 15:58 |
Ja hehe dat was aardig vermoeid. In Maastricht bedacht ik mij opeens om te gaan koppelen terwijl wij in een automaat reden ![]() ![]() ![]() ![]() | |
MarcoD | donderdag 22 oktober 2015 @ 16:54 |
Na de Marmotte had ik echt totaal geen last van stijve poten, benen voelde gewoon fris aan. Maar misschien dat dat anders had geweest als ik nog even op de fiets had gestapt | |
ratatat | donderdag 22 oktober 2015 @ 17:05 |
Gewoon goed trainen, dan is die Marmotte toch een peulenschilletje? | |
#ANONIEM | donderdag 22 oktober 2015 @ 17:11 |
Noord-West Spanje = niet heet in juli/augustus en ook nog eens het mooiste gedeelte van Spanje. Klim naar Covadonga ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2015 17:18:39 ] | |
Captain_Fabulous | donderdag 22 oktober 2015 @ 18:00 |
Ook op een fiets van 16 kilo met 15 tot 20 kilo bagage? | |
kaasplankje | donderdag 22 oktober 2015 @ 18:02 |
Ik ben van Barcelona naar Kaap finisterre gereden over alle Pyreneeëncols incl Aubisque en Tourmalet, daarna dwars door het Cantabrisch gebergte Asturië door. Op een fiets van 35kg. 2000 km in ongeveer 20 dagen was dat. | |
kaasplankje | donderdag 22 oktober 2015 @ 18:06 |
Mwoah, je kan even heen en weer lopen in het gangpad, of gezellig een beetje kletsen of een tukje doen. Lijkt mij niet eens een heel verkeerd idee. Zou dan wel Maastricht opstappen denk ik. Is die 150.- retour? Dan valt het qua kosten ook wel mee? Denk dat ik dat aan brandstof met de auto ook wel kwijt ben, 150.- retour. En dan komt de peage er nog bij en dat is ook wel 40.- 70.- misschien of nog meer denk ik. [ Bericht 2% gewijzigd door kaasplankje op 22-10-2015 18:13:13 ] |