1 2 | cd /var/lib/xkb/ sudo rm *.xkm |
Even deze vraag terzijde. Hoe bevalt het je, om eens een ander besturingssysteem te gebruiken?quote:Op zondag 15 november 2015 13:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik heb in Ubuntu 14.04 een custom keyboard layout toegevoegd. Nu heb ik die een beetje aangepast, maar die aanpassingen lijken niet doorgevoerd te worden: de custom layout blijft de oude versie. Waaraan kan dat liggen?
Edit: oplossing was de pre-compiled keymaps verwijderen.
[ code verwijderd ]
Hoezo, een ander besturingssysteem? Ik heb al een paar jaar Ubuntu op mijn laptop. En dat bevalt goed, anders zou ik dat niet steeds gebruiken.quote:Op dinsdag 17 november 2015 21:47 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Even deze vraag terzijde. Hoe bevalt het je, om eens een ander besturingssysteem te gebruiken?
quote:Debian daddy Murdock joins the unstoppable Docker crusade
Contain your Linux, folks
Murdock, who founded Debian in 1993 and led the project for three years during its birth, has taken up position as a member of Docker’s technical staff.
Details of Murdock’s role or responsibilities were not available at time of writing.
Docker, though, has a huge interest in perfecting the deployment of Linux applications in its container technology for cloud and micro services. Murdock was, until October, vice president for platform for Salesforce’s marketing cloud. He’d been with the as-a-service provider for four years. He joined Salesforce through the cloud firm’s $2.5bn acquisition of ExactTarget in 2013. ExactTarget was renamed Salesforce Marketing Cloud.
Before that, Murdock had occupied different open-source friendly executive positions for Sun Microsystems, including work on operating systems and Project Indiana – the open-sourcing of Solaris as OpenSolaris. That was such a successful project, Sun’s new owner Oracle killed it by chopping off the community.
Murdock was also chief technology officer for the Linux Foundation – but it’s Debian that birthed the legend of Murdock as the developer’s technologist.
Debian was one of the first Linux distros to be forged and regarded as a one of the most successful open-source projects ever launched. The Debian universe consists of more than 43,000 software packages with popular free programmes including LibreOffice and GIMP – Docker is one of the Debian universe’s packages.
The Debian project has grown in manpower, since Murdock’s time, to span more than 1,000 members. There exists 52 distros built on Debian with, arguably, Ubuntu being the best-known and most successful of them. By extension, a host of Ubuntu spinoffs also use Debian.
Debian is available in 73 languages and on ARM, AMD, Intel, MIPS, Power and z architectures, running on desktop – with the Gnome – on server and in embedded.
Oeh cool! Ik zag je vroeger niet zoveel in deze threads dus dacht dat je er pas mee was begonnen allemaal.quote:Op woensdag 18 november 2015 08:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoezo, een ander besturingssysteem? Ik heb al een paar jaar Ubuntu op mijn laptop. En dat bevalt goed, anders zou ik dat niet steeds gebruiken.
Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe laptop. Daarop Ubuntu installeren + van de oude een server maken heeft wat vragen opgeleverd die Google niet kon beantwoorden. Plus wat meer vrije tijd om ermee te kloten, dan gaat er ook eerder iets stuk.quote:Op woensdag 18 november 2015 10:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oeh cool! Ik zag je vroeger niet zoveel in deze threads dus dacht dat je er pas mee was begonnen allemaal.
Leuk.quote:Op woensdag 18 november 2015 10:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe laptop. Daarop Ubuntu installeren + van de oude een server maken heeft wat vragen opgeleverd die Google niet kon beantwoorden. Plus wat meer vrije tijd om ermee te kloten, dan gaat er ook eerder iets stuk.
Nginx als Reverse Proxy voor Apache?quote:Op donderdag 19 november 2015 13:51 schreef d4v1d het volgende:
Waarom nginx en apache op een server?
Ligt eraan. AMD heeft chillere vrije drivers, maar vereist daarvoor wel een binary blob. Nvidia minder goede vrije drivers, maar vereist geen binary blob.quote:Op vrijdag 20 november 2015 15:19 schreef Kandijfijn het volgende:
Nvidia of AMD wat is tegenwoordig het beste met Linux? Wil een deze dagen mijzelf even een nieuw pc'tje bouwen voor de werkkamer.
Dankquote:Op vrijdag 20 november 2015 20:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ligt eraan. AMD heeft chillere vrije drivers, maar vereist daarvoor wel een binary blob. Nvidia minder goede vrije drivers, maar vereist geen binary blob.
Die van AMD ben ik niet zo over te spreken. Soms moet je een oudere Xorg of kernel draaien om het te gebruiken.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:33 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dank, weet je ook nog iets over de closed source drivers of gebruik je die nooit?
Ja, ik heb wel ervaring met AMD en idd downgraden van je Xorg is soms een nachtmerriequote:Op zaterdag 21 november 2015 15:59 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Die van AMD ben ik niet zo over te spreken. Soms moet je een oudere Xorg of kernel draaien om het te gebruiken.
Nvidia proprietary heb ik geen ervaring mee.
Doordat het zo'n nachtmerrie is heeft Arch de proprietary AMD drivers niet eens in de repos.quote:Op zaterdag 21 november 2015 16:05 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ja, ik heb wel ervaring met AMD en idd downgraden van je Xorg is soms een nachtmerrie
Ik heb dus een keer besloten de closed drivers van AMD te installeren in Archquote:Op zaterdag 21 november 2015 16:10 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Doordat het zo'n nachtmerrie is heeft Arch de proprietary AMD drivers niet eens in de repos.
LOL,welke distro?quote:Op maandag 23 november 2015 20:41 schreef robin007bond het volgende:
Soms denk je even de controle over je systeem te verliezen. Op de een of andere manier kreeg ik NetworkManager maar niet disabled in systemd. Elke keer dat ik de service disablede startte die bij een reboot gewoon weer op.
Blijkt die iedere keer door dbus te worden aangeroepen en moet je de service expliciet masken. Damn.
Intel, nooit gezeik mee.quote:Op vrijdag 20 november 2015 15:19 schreef Kandijfijn het volgende:
Nvidia of AMD wat is tegenwoordig het beste met Linux? Wil een deze dagen mijzelf even een nieuw pc'tje bouwen voor de werkkamer.
Arch.quote:
Nooit last van gehad.quote:Op maandag 23 november 2015 20:41 schreef robin007bond het volgende:
Soms denk je even de controle over je systeem te verliezen. Op de een of andere manier kreeg ik NetworkManager maar niet disabled in systemd. Elke keer dat ik de service disablede startte die bij een reboot gewoon weer op.
Blijkt die iedere keer door dbus te worden aangeroepen en moet je de service expliciet masken. Damn.
Je gaat terug naar een machine thuis oid?quote:Op maandag 23 november 2015 20:26 schreef d4v1d het volgende:
Na 4 jaar, 5 maanden en 2 weken m'n vps opgezegd.
Toch wel een beetje een emotioneel momentjeIk was er toch een beetje aan gehecht
Jup, bak thuis. Heb nu toch geen e-mail meer zelf draaien dus vps heb ik niet meer nodigquote:Op dinsdag 24 november 2015 06:01 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Je gaat terug naar een machine thuis oid?
Ik heb nog steeds een colo bakske bij Hetzner maar dat wordt mij te duur en vooral te veel gezeik met hw die stuk gaat, die gaat wel een keer weg..
Whyyyy?quote:Op maandag 23 november 2015 20:26 schreef d4v1d het volgende:
Na 4 jaar, 5 maanden en 2 weken m'n vps opgezegd.
Toch wel een beetje een emotioneel momentjeIk was er toch een beetje aan gehecht
Ik gebruikte die vps een hele tijd nog puur en alleen voor e-mail. En daar betaal je dan 15,- per maand voor. E-mail heb ik nu sinds een maand of 2 bij transip staan en ik ben langzaam aan het overzetten naar gmailquote:
Ah, herkenbaar.quote:Op dinsdag 24 november 2015 06:37 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik gebruikte die vps een hele tijd nog puur en alleen voor e-mail. En daar betaal je dan 15,- per maand voor.
Webserver draai ik wel vanaf dynamic dns ofzo, staat toch niks belangrijks op. Alleen wat testjes
Dat was incl. Directadminquote:Op dinsdag 24 november 2015 07:25 schreef LintuxCx het volgende:
€15 pm voor een VPS? Da's wel bijzonder duur trouwens. Bij toko's als Scaleway krijg je ze tegenwoordig voor volgens mij €2,50 pm? Of kennelijk ergens zelfs $6 pj (µ, waar is dat?)..
ipxcore voor $6 per maand, krijg je 32mb ramquote:Op dinsdag 24 november 2015 07:25 schreef LintuxCx het volgende:
€15 pm voor een VPS? Da's wel bijzonder duur trouwens. Bij toko's als Scaleway krijg je ze tegenwoordig voor volgens mij €2,50 pm? Of kennelijk ergens zelfs $6 pj (µ, waar is dat?)..
Scaleway is 3 euro/mnd inderdaad voor 4C/2G/50G. Ze hebben alleen momenteel een klantenstop door een te grote aanvraag.quote:Op dinsdag 24 november 2015 07:25 schreef LintuxCx het volgende:
Digital Ocean zit ik ook ja. Heb transip altijd duur gevonden... Hetzner hoor ik goede verhalen over.quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:50 schreef Aether het volgende:
Zelf goede ervaringen met TransIP (10 euro/mnd. ex. 1G/50G), Hetzner (3,90 euro/mnd ex. 1G/20G) en Digital Ocean ($5/mnd 512M/20G).
Hetzner heeft recent hun VPS aangepast en de prijzen flink verlaagd:quote:Op dinsdag 24 november 2015 11:07 schreef µ het volgende:
[..]
Digital Ocean zit ik ook ja. Heb transip altijd duur gevonden... Hetzner hoor ik goede verhalen over.
- Of je gebruikt NetworkManagerquote:
Allebei los van elkaar gebruikt en dus ook NetworkManager diabled en uninstalled zonder problemen.quote:Op dinsdag 24 november 2015 21:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
- Of je gebruikt NetworkManager
- Of je gebruikt netctl en hebt NetworkManager niet geïnstalleerd
- Of je gebruikt netctl en hebt NetworkManager geïnstalleerd, maar gemasked.
Dat is nog eens een goede tip om te onthouden. Thanks!quote:Op dinsdag 24 november 2015 10:18 schreef µ het volgende:
Ik zit voor 10 euro bij directvps, prima (Nederlandse) partij, al jaren tevreden mee. En support waar je nog iets aan hebt als het nodig is.
Hoe moeilijk is Arch?quote:Op dinsdag 24 november 2015 21:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er is ook systemd-networkd...quote:Op dinsdag 24 november 2015 21:29 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Grappig. Die gebruik ik niet.quote:
Niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 25 november 2015 17:33 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is Arch?
quote:Nieuwe Raspberry Pi Zero kost 5 dollar
De Raspberry Pi-stichting komt met een nieuw ontwikkelbordje, dat slechts 5 dollar kost. De Raspberry Pi Zero beschikt over een Broadcom-processor met snelheid van 1GHz en 512MB ram. Het bordje is per direct verkrijgbaar.
[...]
• A Broadcom BCM2835 application processor
• 1GHz ARM11 core (40% faster than Raspberry Pi 1)
• 512MB of LPDDR2 SDRAM
• A micro-SD card slot
• A mini-HDMI socket for 1080p60 video output
• Micro-USB sockets for data and power
• An unpopulated 40-pin GPIO header
• Identical pinout to Model A+/B+/2B
• An unpopulated composite video header
• Our smallest ever form factor, at 65mm x 30mm x 5mm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop