Mint levert standaard proprietary software mee.quote:Op woensdag 23 december 2015 21:07 schreef Aether het volgende:
Mint 17.3 may be the best Linux desktop distro yet
If you don't want to think too hard about which OS you're using, Mint is for you.
Denk dat je me verkeerd begreep, ik hou juist ook van rolling release. Opnieuw installeren van een distro omdat er een nieuwe versie uit is hou ik niet van en achterblijven qua software vind ik ook maar niks. Heb alleen nog geen betrouwbare rolling release distro kunnen vinden hiervoor. Bij Arch was ik meer bezig om alles draaiende te houden dan dat ik er iets mee kon doen. Tot dusverre combineert Manjaro het gebruiksgemak van de eenvoudigere distros als Ubuntu en Mint met de rolling release en nieuwe software van Arch. Nu nog even kijken of ik het stabiel kan houden zonder al teveel moeite.quote:Op woensdag 23 december 2015 21:40 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Een te goede distro kan aan zichzelf ten onder gaan. Ik ben van die out-of-the-box-disto's afgestapt omdat ik graag controle houdt over wat ik installeer. Ik hoef geen Amazon in mijn startmenu die zich elke keer opnieuw vanzelf nestelt.
Rolling release vind ik juist prettig (gebruik Arch). Twee keer per jaar een compleet nieuwe installatie vind ik te vaak en met LTS-releases blijven veel toepassingen op oude versies hangen.
Snappy is gewoon een alternatief voor traditionele packages en shared libraries. In een snappy binary zitten alle benodigde libraries meegekookt voor die specifieke versie van de software.quote:Op woensdag 23 december 2015 22:38 schreef KomtTijd... het volgende:
Ubuntu Snappy is toch ook rolling? Is dat niet wat misschien? Weet er eigenlijk het fijne niet van moet ik zeggen...
Oh dat lijkt me alleen maar kut eigenlijk. Als een bepaalde lib dan een Security patc krijgt ben je dus kwetsbaar tot alle pakketten die die lib gebruiken een individuele update uitgebracht hebben? Laat al die pakketten ook nog hun individuele update routine implementeren en je zit bijna op een Windows-niveau van kutheid.quote:Op donderdag 24 december 2015 11:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Snappy is gewoon een alternatief voor traditionele packages en shared libraries. In een snappy binary zitten alle benodigde libraries meegekookt voor die specifieke versie van de software.
Je hebt dus geen problemen meer met bepaalde versie van libraries, maar je hebt wel wat minder schijfruimte aangezien je heel veel libraries een x aantal keer dubbel zal hebben.
Voordeel is dat je bij upgraden van je core je app gewoon blijft werken. (als het goed is) Nadeel is dat, als ze er eenmaal volledig op overgaan, je aangewezen bent tot snappy-packages en je geen externe .deb's meer kan installeren.
Helemaal mee eens. Lijkt me een drama.quote:Op donderdag 24 december 2015 19:22 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Oh dat lijkt me alleen maar kut eigenlijk. Als een bepaalde lib dan een Security patc krijgt ben je dus kwetsbaar tot alle pakketten die die lib gebruiken een individuele update uitgebracht hebben? Laat al die pakketten ook nog hun individuele update routine implementeren en je zit bijna op een Windows-niveau van kutheid.
Dat wilt echt niemand hebben,anders krijg je te maken met lange tijdens en reboots.quote:Op donderdag 24 december 2015 19:22 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Oh dat lijkt me alleen maar kut eigenlijk. Als een bepaalde lib dan een Security patc krijgt ben je dus kwetsbaar tot alle pakketten die die lib gebruiken een individuele update uitgebracht hebben? Laat al die pakketten ook nog hun individuele update routine implementeren en je zit bijna op een Windows-niveau van kutheid.
quote:APT Speed For Incremental Updates Gets a Massive Performance Boost
Developer Julian Andres Klode has this week made some improvements to significantly increase the speed of incremental updates with Debian GNU/Linux's APT update system. His optimizations have yielded the apt-get program to suddenly yield 10x performance when compared to the old code.
These improvements also make APT with PDiff now faster than the default, non-incremental behavior. Beyond the improvements that landed this week, Julian is still exploring other areas for improving APT update performance. More details via his blog post.
Of omgekeerd. Wat dacht je bijv. van extra modules toevoegen aan python. Nu kun je dat gewoon als pakketje installeren. Maar als elk programma z'n eigen python-interpreter meelevert en die bij elke veiligheidsupdate weer 'vers' installeert (zoals op Windows) dan werkt dat niet meer.quote:Op donderdag 24 december 2015 19:22 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Werkt inderdaad sneller.quote:
Ubuntu heeft pdiff standaard niet aanstaan. Dat maakt het snel maar inefficient. Met deze aanpassing is apt met pdiff aan sneller dan apt met pdiff uit.quote:Op maandag 28 december 2015 07:45 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Werkt inderdaad sneller.
Maar volgens mij heeft Ubuntu dit al jaren... Als ik soms op een Ubuntu systeem zit is apt-get update klaar in een paar seconden.
Snap niet waarom Debian achter loopt.
Van ieder bestand worden unieke hashes gegenereerd.quote:
We zitten hier niet in POL, dus zal ik het rustig en kort houden. Het is niet voor niets dat een update naar Windhoos 10 gratis is, dit is echt weer typische rechtse propaganda. Elk regime, inclusief Den Haag luistert massaal zijn burgers af. Punt.quote:Op maandag 28 december 2015 16:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Van ieder bestand worden unieke hashes gegenereerd.
https://tweakers.net/nieu(...)sturingssysteem.html
Vandaar denk ik.
Heb je het zelfde probleem ook met Nouveau?quote:Op maandag 28 december 2015 02:57 schreef Dubbeldrank het volgende:
Ik zit nog steeds met een vaag probleem met betrekking tot het activeren van mijn tweede monitor. Ik heb twee maal een Dell Ultrasharp U2515H via Displayport op mijn nVidia GTX 970 aangesloten door middel van daisy-chaining. Het punt is dat de tweede monitor die aangesloten is op de monitor die met de videokaart verbonden is pas wil activeren zodra -welke recente distro dan ook- in screensaver is geweest en daar weer uit ontwaakt.
Ik gebruik de laatste nVidia Linux Driver op alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb, overal hetzelfde fenomeen. De tweede monitor wordt wel gedetecteerd, mijn muis verdwijnt ook in de desktop space die ik niet zie. De monitor blijft in slaapstand tot hij een keer in en uit de screensaver is geweest. Ik vraag mij echt af wat hier het probleem is, xorg of de nVidia driver. Een hardwareprobleem is uitgesloten, ik dual boot met Windows 10 en daar werkt alles out of the box zonder enig probleem. Iemand een idee?
Nouveau is geen optie voor deze kaart, te nieuw denk ik. Daar wordt niet eens het tweede scherm herkend. Maar ik heb nu een lelijke maar effectieve fix toegepast. Het is blijkbaar een bug in de nvidia driver, ik vond nog iemand met hetzelfde probleem op het developer forum van nvidia.quote:Op maandag 28 december 2015 21:48 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Heb je het zelfde probleem ook met Nouveau?
En als je je 2e scherm direct aansluit? Misschien wel net zo makkelijk.
Anders zou je nog een bootscript kunnen maken wat de screensaver een milliseconde activeert of zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |