Lezen muts, het is geen moffenbrood, het is soldatenbrood, Nederlandse soldaten noemde het kuchquote:Op zaterdag 31 oktober 2015 21:17 schreef RobinOok het volgende:
Je moet geen moffenbrood gaan bakken hoor. Dat lijkt me echt een vergissing.
Ik lees prima: moffenbrood dus. Gebakken door de mof voor de mof. Punt.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 15:59 schreef Isegrim het volgende:
Als jongetje kwam hij daarom regelmatig in de grote bakkerij die zich ooit in de buurt van Station Noord bevond, mee met een ervaren metselaar in dienst bij zijn ouders.
In de oorlog bakten de Duitsers daar. En als hij daar dan was, stal hij brood uit de vrachtwagens als de laders even niet opletten. Dat heeft hem en zijn gezin de Hongerwinter door geholpen.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 16:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Een van de 2 niet opgehaalde bestellingen is inmiddels geconsumeerd, ik vind het lekkere broden. De volgende keer neem ik een groot brood.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hu? Why?quote:Op zondag 1 november 2015 10:40 schreef Isegrim het volgende:
Misschien komt die meneer wel nooit meer terug, vond hij het brood hartstikke vies.
Moet ookquote:Op maandag 2 november 2015 18:05 schreef Isegrim het volgende:
Nee, met onze werkwijze (doorgaan met bakken als de winkel open is) kunnen we nog flink wat meer aan dan we de afgelopen weken hebben verkocht.
Nee joh, waarom? We hebben heerlijk gesmuld van de rozijnenbollen.quote:Op maandag 26 oktober 2015 17:45 schreef Isegrim het volgende:
Potverdrie! Krijg je de volgende keer twee naturel graties!
Die witte 'dingetjes' waren gewoon roomkaas, ondanks zeker 20min mixen in de keukenmachine.Het was roomkaas van de groothandel, wat steviger dan bijvoorbeeld Monchou. Niet 100% glad gemixt dus.
3,2kW. Maar als hij eenmaal warm is (duurt 2,5 uur voordat het zover is) blijft hij heel lang warm.quote:Op maandag 2 november 2015 19:08 schreef mytec het volgende:
[..]
Moet ooknatuurlijk de ovens zo efficient mogelijk vullen, lijkt me dat zo'n oven aardig wat aan stroom opvreet. Dus je hebt liever een goed volle oven dan een enorme oven waar voor de helft zoetigheid in zit.
Wat leuk om te horen!quote:Op maandag 2 november 2015 19:23 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Nee joh, waarom? We hebben heerlijk gesmuld van de rozijnenbollen.
Ah! En wij maar proeven om te kijken of het witte chocola was ofzoWeet je al wat voor zoetigheid je aanstaand weekeinde gaat maken?
We vonden beiden het brood zo lekker dat we plannen om dit weekend weer langs te komen. Mocht het inderdaad het geval zijn hoor je het van me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |