abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156839339
Een vreemde hobby van mij maar ik hou me heel erg veel bezig met zaklampen :)

Onlangs heb ik de Olight S15R Baton gekocht bij GearBest http://www.gearbest.com/led-flashlights/pp_112105.html
voor ¤ 20,54 en dat vond ik wel een review waard! GearBest zorgde ervoor dat hij binnen 3 weken op mijn mat lag, kon eigenlijk niet wachten want mijn handen jeukte al om te testen :)

Klein maar heel erg fijn is hier zeker gepast. 280 Lumen komt er uit dit handzame zaklampje die een kleine 9 cm lang is en het dikste punt is 2,3cm.
Met batterij en clip weegt hij totaal 67 gram (volgens mijn keukenweegschaal :) )

In de nette verpakking zit het volgende:

- De zaklamp
- Een micro usb oplaad dock.
- Micro USB kabel
- Olight 750mAh 14500 Batterij
- Reserve ringetjes
- Koord voor aan de pols.
- korte handleiding in het engels.

Technisch bevat de S15R een CREE XM-L2 LED en dat moet 280 lumen opleveren. Dat er veel light uit komt is zeker. Helaas kan ik dat niet meten of het klopt.

De aluminium behuizing van de zaklamp zelf is erg ligt met 67 gram en als je hem in je broekzak heb merk je amper dat hij aanwezig is. Je kan natuurlijk ook de broek/riem klip gebruiken. Hij blijft stevig zitten. Met een lock functie die je kan activeren via de knop zorg je er voor dat hij niet per ongeluk aangaat.
Hij is daarnaast val bestendig tot 1,5 m en water dicht voor 30 minuten in 1 meter water(dit ga ik niet testen, helaas ;)

Volgens de specificaties kan de zaklamp ongeveer 45 minuten aan op de hoogste stand(280 lumen). Op stand 2 (70 lumen) moet hij het 4 uur volhouden en op stand 1 (7 lumen) moet hij het 32 uur volhouden.
De lamp heeft ook een "moonlight" functie die je kan activeren door de knop even ingedrukt te houden in de uit stand. De led licht op naar 0,5 lumen en hiermee moet de zaklamp het 360 uur volhouden.

De bediening is even wennen aangezien ik ook nog een NiteCore MH20 heb.
Door de aan/uit knop even ingedrukt te houden als de zaklamp uit staat wordt de moonlight functie geactiveerd.
Zet je de zaklamp aan door 1 druk op de knop dan gaat hij aan in de stand waarin je hem uit hebt gezet. Als je de knop ingedrukt houdt loopt hij zelf door de 3 standen heen.
2 keer achter elkaar drukken activeert de strobe funtie

Een leuke feature is het oplaad dock. Doordat de zaklamp magnetisch is klikt hij vast op dit dock waardoor je hem bijvoorbeeld ook in de auto kan gebruiken. Er wordt namelijk een dubbelzijdige sticker
meegeleverd zodat je hem bijvoorbeeld in je auto kan vast plakken. Door de magneet gaat hij geen kant op.
Wat ook erg fijn aan het dock is dat hij een USB doorlus functie heeft. Je kan er namelijk altijd een USB apparaat op aansluiten zodat je geen poort kwijt bent tijdens het opladen.
Tijdens het opladen kleurt het lampje rood. Is hij vol wordt hij groen.

Inhoud van de verpakking:

Een paar tests.

De zaklamp op volle sterkte(280 lumen):

Bewegend beeld zegt meer Hier zie je stand 1 2 en 3 voorbij komen. Ook laat ik de strobe functie zien:

Wat foto's van de lamp zelf:

Lamp op het laaddock:

De blauwe ring blijft even nagloeien als je de lamp uit gedaan hebt.

Al met al ben ik erg tevreden met deze zaklamp. Persoonlijk vindt ik het jammer dat je hem alleen kan opladen via het dock. Tegenwoordig zie je steeds meer zaklampen met een micro USB aansluiting zodat je hem praktisch overal kan opladen.
Met deze zaklamp ben je dus gebonden aan het oplaad dock. Maar ik vind het een klein nadeel. De zaklamp is verder helemaal top :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')