abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_158397810
Zijn er hier mensen die ervaring/interesse hebben in het bedenken en/of maken van een bordspel?
  maandag 21 december 2015 @ 07:19:47 #277
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_158401415
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 00:01 schreef nickhguitar het volgende:
Zijn er hier mensen die ervaring/interesse hebben in het bedenken en/of maken van een bordspel?
Nee, en nee, maar ik kan je wel een tip geven: playtest, playtest, playtest.

Een andere tip is een zooi podcasts luisteren, Plaid Hat Podcast (van de makers van oa Dead of Winter, Summoner Wars en Spectre Ops) heeft het vaak over de dingen waar ze tegenaan lopen bij het ontwikkelen bijvoorbeeld. Ludology is volgens mij ook wel een aardige om te luisteren.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_158402566
Eerste kickstarter is een feit, Secret Hitler :)
Klinkt leuk en ik hou wel van intrige games.
pi_158412933
Iemand hier wellicht interesse in descent 1st Edition incl 4 uitbreidingen en de conversion kit naar 2nd Edition?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158417069
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 16:38 schreef Ceased2Be het volgende:
Iemand hier wellicht interesse in descent 1st Edition incl 4 uitbreidingen en de conversion kit naar 2nd Edition?
Ken of ben jij Tim?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_158417580
quote:
10s.gif Op maandag 21 december 2015 19:22 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Ken of ben jij Tim?
Nee en Nee :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_158417754
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 19:38 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nee en Nee :)
Vriend waarmee ik descent en IA speel, heeft een dag of wat terug precies hetzelfde te koop gezet. Bizar toevallig.
pi_158417919
quote:
7s.gif Op maandag 21 december 2015 19:43 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Vriend waarmee ik descent en IA speel, heeft een dag of wat terug precies hetzelfde te koop gezet. Bizar toevallig.
Ah idd :)

Ga m'n collectie nog wat verder uitdunnen, teveel wat al meer dan een jaar niet op tafel is geweest.
pi_158421380
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 09:26 schreef muhahaha het volgende:
Eerste kickstarter is een feit, Secret Hitler :)
Klinkt leuk en ik hou wel van intrige games.
Ook gebacked, net als jewels!
pi_158434841
quote:
1s.gif Op maandag 21 december 2015 21:13 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ook gebacked, net als jewels!
Ga jij voor de wooden box?
Kost 22 dollar extra en ik twijfel, vind het een redelijk forse toename waardoor het spel 57 dollar kost ipv 35 (incl verzending).
pi_158434894
quote:
0s.gif Op maandag 21 december 2015 16:38 schreef Ceased2Be het volgende:
Wat zou zoiets kosten?
pi_158435007
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:08 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Wat zou zoiets kosten?
Hij is out-of-print, zie dat de basisgame voor zo'n 70 dollar weggaat.
Ik zou zeggen, 60, 4 x 30 en dan nog 20 voor de conversion kit (ongeopend).
Dus ¤200,- in totaal.

Alles is compleet, incl hard plastic bewaardoosjes en dobbelsteenbeker.
pi_158435116
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:14 schreef Ceased2Be het volgende:

Hij is out-of-print, zie dat de basisgame voor zo'n 70 dollar weggaat.
Ik zou zeggen, 60, 4 x 30 en dan nog 20 voor de conversion kit (ongeopend).
Dus ¤200,- in totaal.

Alles is compleet, incl hard plastic bewaardoosjes en dobbelsteenbeker.
Vanwaar de verkoop?

Ik ga hem zelf niet kopen, veelste bang dat ie ongebruikt in de kast verdwijnt :@. Ik heb 1 speelgroep die wel into dungeoncrawler is alleen die zie ik gem. 4 tot 6 keer per jaar en we hebben al veel om te spelen :)
pi_158435174
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:19 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Vanwaar de verkoop?

Ik ga hem zelf niet kopen, veelste bang dat ie ongebruikt in de kast verdwijnt :@. Ik heb 1 speelgroep die wel into dungeoncrawler is alleen die zie ik gem. 4 tot 6 keer per jaar en we hebben al veel om te spelen :)
Al jaren niet meer gespeeld, en het zijn 5 grote dozen die veel plek innemen. Groep waarmee ik de campaign speelde is uit elkaar gevallen en geen trek in een nieuwe groep op te zetten. Dus vandaar. Mocht je via-via iemand weten hoor ik het graag :)

probeer vanmiddag foto's te maken en dan gaat hij op de markt op bordspelmania.
pi_158435261
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:22 schreef Ceased2Be het volgende:

Al jaren niet meer gespeeld, en het zijn 5 grote dozen die veel plek innemen. Groep waarmee ik de campaign speelde is uit elkaar gevallen en geen trek in een nieuwe groep op te zetten. Dus vandaar. Mocht je via-via iemand weten hoor ik het graag :)

probeer vanmiddag foto's te maken en dan gaat hij op de markt op bordspelmania.
Herkenbaar probleem, ik heb een topic in V&A lopen waarin ik een deel van mijn verzameling aanbied. Jammer dat de groep uit elkaar is gevallen, wel veel plezier aan gehad? :)

Ik heb zo geen naam voor je, zal het in de groep gooien en informeren of iemand interesse heeft.
pi_158435323
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:27 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Herkenbaar probleem, ik heb een topic in V&A lopen waarin ik een deel van mijn verzameling aanbied. Jammer dat de groep uit elkaar is gevallen, wel veel plezier aan gehad? :)

Ik heb zo geen naam voor je, zal het in de groep gooien en informeren of iemand interesse heeft.
Ja was toen hartstikke leuk, maar was ook een relaxte groep. Daarna nog wel eens geprobeerd met wat andere mensen maar die waren veels te druk voor me. Dan kan ik er weinig mee helaas.
pi_158435354
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:30 schreef Ceased2Be het volgende:

Ja was toen hartstikke leuk, maar was ook een relaxte groep. Daarna nog wel eens geprobeerd met wat andere mensen maar die waren veels te druk voor me. Dan kan ik er weinig mee helaas.
Ik heb interesse om te spelen, heb je er al 1 iig ;)
Ik speel bijna alles wel. Gisteren voor het eerst Wiz-War gespeeld, erg leuk spelletje en redelijk kort.
pi_158435660
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:05 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Kost 22 dollar extra en ik twijfel, vind het een redelijk forse toename waardoor het spel 57 dollar kost ipv 35 (incl verzending).
Ik ga alleen voor het spel. Heb wel een groep waar dit gespeeld gaat worden, denk ik.

En Descent lijkt me wel leuk, maar veels te duur. Sowieso heb ik een groep waar Imperial Assault al gespeeld wordt, dus lijkt me deze niet snel op tafel te komen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_158435816
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:49 schreef sasquatsch het volgende:

[..]
En Descent lijkt me wel leuk, maar veels te duur. Sowieso heb ik een groep waar Imperial Assault al gespeeld wordt, dus lijkt me deze niet snel op tafel te komen.
Tja, wat moet je er dan voor vragen? Basisspel was 120 euro, de 4 uitbreidingen 45 euro ./ stuk en de conversion kit kost 30 / 35 euro nieuw.

Er zit een hoeveelheid mini's bij waar IA een puntje aan kan zuigen de komende 5 jaar.

Probleem is alleen dat het met Descent 2nd Ed en IA hier ook echt niet meer op tafel gaat komen.
pi_158440056
Ze hebben helaas geen interesse ceased.
pi_158440522
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 15:44 schreef muhahaha het volgende:
Ze hebben helaas geen interesse ceased.
np. bedankt voor het vragen.

staat hier al 2 jaar op dezelfde plek in de kast, het is niet dat ik haast heb ;)
pi_158443146
quote:
14s.gif Op maandag 21 december 2015 07:19 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, en nee, maar ik kan je wel een tip geven: playtest, playtest, playtest.

Een andere tip is een zooi podcasts luisteren, Plaid Hat Podcast (van de makers van oa Dead of Winter, Summoner Wars en Spectre Ops) heeft het vaak over de dingen waar ze tegenaan lopen bij het ontwikkelen bijvoorbeeld. Ludology is volgens mij ook wel een aardige om te luisteren.
Even een hersenscheet; niet dat het ooit zover komt maar toch :P Stel (hypothetisch): je gaat via kickstarter een spel proberen te funden en dit lukt uiteindelijk. Mag je dan gewoon als een soort hobbyproject op kleine schaal die spellen drukken/verzenden of moet je dan echt officieel geregistreerd staan alszijnde een bedrijf o.i.d?

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 11:05 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Nee, heb eerst de print en play gedownload en die eerst ff proberen! Ik denk dat ik gewoon voor het basisspel ga.
pi_158445054
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 16:07 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

np. bedankt voor het vragen.

staat hier al 2 jaar op dezelfde plek in de kast, het is niet dat ik haast heb ;)
Probeer het anders hier eens: https://www.facebook.com/groups/780216735338362/

Behoorlijk actieve FB verkoop groep. Al een paar goede ervaringen op gehad en vrienden ook.
  woensdag 23 december 2015 @ 07:36:33 #299
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_158460883
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 december 2015 18:04 schreef nickhguitar het volgende:
Even een hersenscheet; niet dat het ooit zover komt maar toch :P Stel (hypothetisch): je gaat via kickstarter een spel proberen te funden en dit lukt uiteindelijk. Mag je dan gewoon als een soort hobbyproject op kleine schaal die spellen drukken/verzenden of moet je dan echt officieel geregistreerd staan alszijnde een bedrijf o.i.d?

Tuurlijk mag dat, zolang jij je inkomsten maar opgeeft aan de belastingdienst.

De meeste spellenmakers zijn zolderkamerhobbyisten eigenlijk, een standaard print run is rond de 5000 kopieën en het was voor bijvoorbeeld de enorme hit Dead of Winter een grote stap dat ze naar runs van 10.000 stuks gingen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_158460892
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 december 2015 19:16 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Probeer het anders hier eens: https://www.facebook.com/groups/780216735338362/

Behoorlijk actieve FB verkoop groep. Al een paar goede ervaringen op gehad en vrienden ook.
Heb geen facebook :)

Ik probeer het eerst ff op bordspelmania, daar de vorige keer ook binnen een week een aantal spellen verkocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')