1 2 3 4 5 6 7 | Stand groep A: 1. IJsland * 9-20 (17- 5) 2. Tsjechië * 8-19 (16-10) 3. NEDERLAND 9-13 (15-11) 4. Turkije 8-12 (11- 9) 5. Letland 9- 5 ( 6-18) 6. Kazachstan 9- 2 ( 6-18) |
De selectiequote:HET SPEELSCHEMA
10.10.2015
18:00 Kazachstan - Nederland
20:45 Tsjechië - Turkije
20:45 IJsland - Letland
13.10.2015
20:45 Nederland - Tsjechië
20:45 Letland - Kazachstan
20:45 Turkije - IJsland
Dit spektakel wordt u aangeboden door de NOS.quote:Keepers
Jasper Cillessen (Ajax)
Tim Krul (Newcastle United)
Jeroen Zoet (PSV)
Verdedigers
Vurnon Anita (Newcastle United)
Daley Blind (Manchester United)
Jeffrey Bruma (PSV)
Virgil van Dijk (Southampton)
Daryl Janmaat (Newcastle United)
Terence Kongolo (Feyenoord)
Karim Rekik (Olympique Marseille)
Jairo Riedewald (Ajax)
Kenny Tete (Ajax)
Middenvelders
Ibrahim Afellay (Stoke City)
Riechedly Bazoer (Ajax)
Wesley Sneijder (Galatasaray)
Georginio Wijnaldum (Newcastle United)
Aanvallers
Bas Dost (VfL Wolfsburg)
Anwar El-Ghazi (Ajax)
Klaas-Jan Huntelaar (Schalke 04)
Jeremain Lens (Sunderland)
Memphis Depay (Manchester United)
Robin van Persie (Fenerbahçe)
Eljero Elia (Feyenoord)
Jij bent echt heel erg dom, en kan vooral niet lezen. Meteen iemand ''fan'' noemen en dit dat. Zout op man.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 00:03 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Zijn reactie dus.. even niet winnen en je wordt afgemaaktdat zeg ik, verwachtingen bij "fans" zijn echt absurd.
In de finale pas. Hij heeft zo ongeveer de helft van alle toernooien gewonnen dit jaar.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 00:01 schreef Straatcommando. het volgende: [..] Zelfs hij is van een van de grotere toernooien afgegooid afgelopen zaterdag
![]()
![]()
Heb jij die kwalificatiepoule wel gevolgd toen of roep je nu maar wat? De prestatie in deze kwalificatie is 20 keer zo schandalig als het niet kwalificeren voor 2002. We hebben tegen B-garnituur 5 keer verloren en ik heb ook vandaag weer naar pure stront zitten kijken.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 00:03 schreef MakkieR het volgende:
[..]
op basis van kansen...daar wordt in Nederland zo vaak fout geredeneerd. Alsof je een goede wedstrijd speelt wanneer je veel kansen om zeep hebt geholpen. Ik zie veel liever weinig kansen die raak zijn.
Jezus grievus, het was cynisch mensen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 00:04 schreef polderturk het volgende:
[..]
In de finale pas. Hij heeft zo ongeveer de helft van alle toernooien gewonnen dit jaar.
Zoals al aangegeven sneuvelde het in 1 wedstrijd op 1 doelpunt. En tijdens het WK bleef Ierland trouwens het hele toernooi ongeslagen (o.a. in een groep met Duitsland) en vlogen ze er in de 2e ronde pas uit na strafschoppen tegen Spanje. Dat was voor de Ieren gewoon een goeie generatie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 23:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Een zogenaamd gouden generatie die redelijk ruim onder Ierland eindigt, hou toch op man.
2006 schiet me ook te binnen. 02, 06, allemaal was het minder erg dan dit.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 00:05 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Heb jij die kwalificatiepoule wel gevolgd toen of roep je nu maar wat? De prestatie in deze kwalificatie is 20 keer zo schandalig als het niet kwalificeren voor 2002. We hebben tegen B-garnituur 5 keer verloren en ik heb ook vandaag weer naar pure stront zitten kijken.
Ik vind het altijd zo mooi als mensen beweren dat je ongeslagen bent als je verliest op penalty's.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 00:07 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zoals al aangegeven sneuvelde het in 1 wedstrijd op 1 doelpunt. En tijdens het WK bleef Ierland trouwens het hele toernooi ongeslagen (o.a. in een groep met Duitsland) en vlogen ze er in de 2e ronde pas uit na strafschoppen tegen Spanje. Dat was voor de Ieren gewoon een goeie generatie.
Thanks voor je support vriend. Duidelijk iemand die het voetbal al wat langer volgt en de historische context iets beter weet. De Portugezen waren toen trouwens misschien wel het beste team van Europa, dus ook daarvan verliezen was geen schande.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 00:07 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zoals al aangegeven sneuvelde het in 1 wedstrijd op 1 doelpunt. En tijdens het WK bleef Ierland trouwens het hele toernooi ongeslagen (o.a. in een groep met Duitsland) en vlogen ze er in de 2e ronde pas uit na strafschoppen tegen Spanje. Dat was voor de Ieren gewoon een goeie generatie.
Dat ze defensief zwak zijn, heeft er mee te maken dat we helemaal geen snelle verdediging hebben. Het is traag en in de zeepbel Hollandse School moet er met de punt naar voren gespeeld worden waardoor je één controleur hebt die uitgerekend nog langzamer is dan alle vier bij elkaar.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 00:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het aan mentaliteit ligt. En dan niet in de "management-term"-betekenis. Gewoon slechte coaching. Het is in het veld heel duidelijk dat spelers niet voor elkaar door het vuur gaan. Er wordt niet doorgedekt. Er wordt aanvallend niet overgenomen. Het is echt los zand.
En je gaat me niet vertellen dat spelers als Depay, Blind, Indi, Van Dijk echt niet goed genoeg zijn voor Oranje. Nee, het is geen wereldtop, maar wel beter dan wat Tsjechië of IJsland of zelfs Turkije opstelt.
Onder Van Gaal waren de spelers niet veel beter. Natuurlijk hadden we toen wel een sloot essentiële spelers die nu misten. Maar de rest verzaakte ook niet. Al dat teamwork, die spirit, is volkomen verdwenen. Afgebroken door Guus Hiddink en Blind. Want wat die in vier wedstrijden op de mat legt is ook te pijnlijk voor woorden. En dan nog durven te beweren dat je nergens spijt van hebt en geen fouten hebt gemaakt. Bah bah bah.
Het is te hopen dat de komende dagen en weken de boel op zijn kop gaat, wat een verschrikking.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 00:08 schreef TheVulture het volgende:
Blind en Van Oostveen![]()
![]()
Nu het qua tactiek en aansturing totaal fout gaat hebben we ineens een te jonge ploeg en teveel blessures![]()
Ik hoop dat ze op korte termijn alsnog voor de bijl gaan
Absoluut met je eens. Maar ik begrijp hieruit dat jij ook vindt dat het probleem niet per se aan kwaliteit ligt? Ja, met elf Messi's zou het vast beter gaan, maar dat is mijn punt niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 00:08 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat ze defensief zwak zijn, heeft er mee te maken dat we helemaal geen snelle verdediging hebben. Het is traag en in de zeepbel Hollandse School moet er met de punt naar voren gespeeld worden waardoor je één controleur hebt die uitgerekend nog langzamer is dan alle vier bij elkaar.
Nederland tegen de Verenigde Staten is zo typerend. Nederland stond 3-1 voor. Daar is op zich niks mis mee, maar het werd 3-4. Kijk al die tegengoals eens terug. De Amerikanen konden dankzij een sterke loper in de persoon van Bradley keer op keer met gemak door de verdediging heen snijden. Er liggen zoveel ruimtes, er is zoveel chaos. Mannen tekort, geen compactheid, geen organisatie. Zo simpel is het. Dat coachen is ook gewoon deels tactiek.
Het gaat niet om wat ik volg maar je stelling vond ik interessant. Ik moest namelijk denken aan het WK2014 Nederland tegen Costa Rica. Nederland was lyrisch over de aantal kansen die we hebben gehad, maar allemaal gemist. Waar we uiteindelijk op spectaculaire wijze maar wel ternauwernood doorgingen door een penaltyreeks. De wedstrijd daarna tegen Argentinië krijg je al die kansen niet en dan wens je dat je met de weinige kansen die je krijgt effectief omgaat met je kansen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 00:05 schreef Maartenfr12 het volgende:
[..]
Heb jij die kwalificatiepoule wel gevolgd toen of roep je nu maar wat? De prestatie in deze kwalificatie is 20 keer zo schandalig als het niet kwalificeren voor 2002. We hebben tegen B-garnituur 5 keer verloren en ik heb ook vandaag weer naar pure stront zitten kijken.
Sommige groepen hebben 5 landen, sommige 6. Om te kunnen berekenen wie de beste #3 is, worden de resultaten tegen de #6 uit elke groep weggestreept. En dan is Turkije beter dan Oekraïne.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 00:09 schreef geertp het volgende:
Hoe kan het trouwens dat Turkije beste nummer 3 is. Oekraïne heeft toch een punt meer??
Omdat niet elke poule evenveel teams heeft worden de punten tegen de nummer laatst afgetrokken van teams uit poules met zes landen (zoals Turkije). Turkije had zes punten tegen Kazachstan die dus zouden verdwijnen, maar door het verlies van Letland worden zij laatste en daarmee verliest Turkije maar 2 punten. Oekraïne verliest er meer tegen hun nummer laatst.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 00:09 schreef geertp het volgende:
Hoe kan het trouwens dat Turkije beste nummer 3 is. Oekraïne heeft toch een punt meer??
Nee, dat zeg ik niet. Het heeft a. met je tactiek te maken: hoe speel je in op de traagheid van je verdediging? Het heeft b. met kwaliteit te maken. In hoeverre kunnen de spelers met hun traagheid omgaan? Het heeft c. met selectiebeleid te maken. Het heeft d. met de matige generatie verdedigers at the moment te maken. Buiten De Vrij zijn er geen andere goede verdedigers.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 00:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Absoluut met je eens. Maar ik begrijp hieruit dat jij ook vindt dat het probleem niet per se aan kwaliteit ligt? Ja, met elf Messi's zou het vast beter gaan, maar dat is mijn punt niet.
het lijkt er wel op....jammer maar misschien wel beter. Dost lijkt me alleszins een goede opvolger, een echte teamspeler i.p.v. een echte voetbalster, wellicht wel een keer goed.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 00:11 schreef Maartenfr12 het volgende:
Zou Robin trouwens stoppen? Ik vond zijn afscheidsronde en de blik op zijn gezicht heel apart. Ik had echt het idee dat hij nog voor die 50ste goal ging en dat hij het nu wel mooi geweest vindt, hij maakte ook nog even een vreugdesprong na die goal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |