abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6871321
Ik wil graag jullie mening over wat muziek die ik ergens heb gevonden. De volgende 3 nummers zijn van een zangeres met de naam Tiggist, en meer ga ik er niet over zeggen. Luister er eens naar, als je wil, en geef je mening.

-edit: mogen niet.-

Noot voor de moderators: deze muziek is hier in Europa niet te krijgen, dus wat betreft auteursrecht lijken me deze mp3tjes geen probleem. Dus aub niet meteen de linkjes wegediten, dank u

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 18-11-2002 19:20]

Unox, the worst operating system.
  maandag 18 november 2002 @ 19:10:02 #2
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_6871364
met 5 kb/s heb ik dr geen zin meer án
pi_6871381
Ehm ja, misschien kun je ze zelf even vervangen door samples van één minuut, want dit mag gewoon niet. Dat ze hier niet verkrijgbaar zijn, doet er niets aan af, dan geldt er volgens mij gewoon het auteursrecht in het land van herkomst ofzo.
pi_6871394
quote:
Op maandag 18 november 2002 19:10 schreef Bioslock het volgende:
met 5 kb/s heb ik dr geen zin meer án
Ik kan ze hier zonder problemen streamend afspelen
  maandag 18 november 2002 @ 19:12:15 #5
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_6871417
quote:
Op maandag 18 november 2002 19:11 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Ik kan ze hier zonder problemen streamend afspelen

hmmm ik niet ?
pi_6871463
quote:
Op maandag 18 november 2002 19:12 schreef Bioslock het volgende:

[..]

hmmm ik niet ?

Hmmm ik ook niet.
It's easier to get forgiveness than permission.
pi_6871484
kvind het echt nie klinken
pi_6871523
Ja, de geluidskwaliteit is niet echt om over naar huis te schrijven, maar dat komt omdat het van ver komt he
pi_6871542
Wat een enge muziek.
pi_6871590
quote:
Op maandag 18 november 2002 19:18 schreef Glacius het volgende:
Wat een enge muziek.
Eng? Waarom?
pi_6871591
Wordt de muziek verzorgd door het Casio Symphonic Orchestra of zo? Het lijkt wel een MIDI. De zang is wel okee, denk ik..

Uit welk land komt dit eigenlijk?

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_6871622
quote:
Op maandag 18 november 2002 19:20 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Eng? Waarom?

Weet ik niet. Gewoon.
pi_6871635
quote:
Op maandag 18 november 2002 19:20 schreef Zander het volgende:
Wordt de muziek verzorgd door het Casio Symphonic Orchestra of zo? Het lijkt wel een MIDI. De zang is wel okee, denk ik..
Ja ja, ze hebben in dat land pas onlangs de synthesizer uitgevonden.
quote:
Uit welk land komt dit eigenlijk?
Ergens in de hoorn van Afrika
Tiggist is daar momenteel de absolute nummer 1, je hoort haar echt overal.
pi_6872326
Als die links weggehaald zijn dan is dit topic ook nix meer natuurlijk

Nou komt er natuurlijk weer een slotje op... Gatverdamme, de kans om met muziek in aanraking te komen die je anders *nooit* had gehoord, maar nee, men begint meteen met het wetboekje te zwaaien.

Mag ik die linkjes asjeblieft opnieuw plaatsen? De nummers komen van een bandje dat zelf al een kopie was. Niet bekend buiten Ethiopie. De zangeres is er alleen maar bij gebaat als haar nummers hier gehoord worden. Denk je dat zij kwaad geld komt eisen omdat haar nummers in een Nederlands forum beluisterd kunnen worden? Bovendien, van het auteursgeld dat je aan die raven van de buma/stemra moet betalen, weet ik zeker dat nog geen cent de zangeres en componist zal bereiken.

pi_6872353
quote:
Op maandag 18 november 2002 19:59 schreef Schorpioen het volgende:
Als die links weggehaald zijn dan is dit topic ook nix meer natuurlijk

Nou komt er natuurlijk weer een slotje op... Gatverdamme, de kans om met muziek in aanraking te komen die je anders *nooit* had gehoord, maar nee, men begint meteen met het wetboekje te zwaaien.

Mag ik die linkjes asjeblieft opnieuw plaatsen? De nummers komen van een bandje dat zelf al een kopie was. Niet bekend buiten Ethiopie. De zangeres is er alleen maar bij gebaat als haar nummers hier gehoord worden. Denk je dat zij kwaad geld komt eisen omdat haar nummers in een Nederlands forum beluisterd kunnen worden? Bovendien, van het auteursgeld dat je aan die raven van de buma/stemra moet betalen, weet ik zeker dat nog geen cent de zangeres en componist zal bereiken.

Hej effe niet miepen, en sampletjes maken voor ons
pi_6872711
Okee, ik heb samples van 1 minuut per nummer gemaakt:

Nummer 1
Nummer 2
Nummer 3

En voor de volledige nummers moet je iets van de bestandsnaam afhalen ofzo.

pi_6880460
* subtiel schopje *
pi_6881368
Done.

Maar dat valt nog niet mee zo 's morgens vroeg. Vind het wel aardig, maar zou er nooit meer dan een paar minuten naar luisteren. Ondanks dat ik een liefhebber van liedjes ben.
Volgens mij zijn mijn oren geconditioneerd op westerse melodielijnen, het gaat irriteren dit.

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_6881797
quote:
Op dinsdag 19 november 2002 11:20 schreef the-O het volgende:

Volgens mij zijn mijn oren geconditioneerd op westerse melodielijnen, het gaat irriteren dit.

Ik heb deze nummers een maand lang overal gehoord. Na een tijdje hebben ze zich rotsvast in mijn kop genesteld
Het zijn idd geen alledaagse melodieen, je moet er wel even aan wennen. Maar muzikaal vind ik het erg goed in elkaar steken: de geluidskwaliteit is slecht en het klinkt allemaal nogal jaren 80 maar als je let op de zang en frasering van de zangeres en de opbouw van de arrangementen op zich, dat is imho echt leuk gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')