abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156787645
TO ALL SHOPS

Since a few weeks, PostNL (our local national post carrier) does not deliver all of our packages to our homes anymore, but directly to a local depot.
Several users have questioned PostNL about this, and they respond with the message that this is 'on request of the seller'.

Now, I find it very hard to believe that all Chinese webshops have actively requested PostNL to ship all packages to a delivery center instead of directly to our doors.

Can you confirm this?
pi_156796491
Wat PostNL gezegd heeft is dat het op verzoek van de 'klant' was, niet de 'seller'. In dit geval is de klant China Post. Met de shops heeft PostNL geen direct contact. Andersom ook niet. Winkels zijn hier dus ook niet in gekend.
pi_156796867
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 03:01 schreef Kenzi het volgende:
Wat PostNL gezegd heeft is dat het op verzoek van de 'klant' was, niet de 'seller'. In dit geval is de klant China Post. Met de shops heeft PostNL geen direct contact. Andersom ook niet. Winkels zijn hier dus ook niet in gekend.
PostNL zegt op verzoek van de afzender.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 07:43:52 #4
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_156796876
Misschien een idee om China Post er is naar te vragen?
pi_156796884
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 07:41 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

PostNL zegt op verzoek van de afzender.

er staat "klant", en zelfs China Post genoemd. Als webshop sluit je een overeenkomst met de verzender, vaak China Post. Er is nooit direct contact met PostNL.

(die twitter / fb berichten zijn niet echt officiele mededelingen, tot nu toe is dit het enige officiele bericht wat ik gezien heb).

En de winkels die ik hier gesproken heb, geen is ooit door PostNL gevraagd of ze dit willen.
pi_156796894
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 07:43 schreef hiddit het volgende:
Misschien een idee om China Post er is naar te vragen?
succes ;) Chinese overheids instanties staan niet echt bekend om hun doorzichtige en snelle communicatie :{
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 07:49:08 #7
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_156796906
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 07:46 schreef Kenzi het volgende:

[..]

succes ;) Chinese overheids instanties staan niet echt bekend om hun doorzichtige en snelle communicatie :{
Dat kunnen we dan denk ik wel vergeten ja
pi_156799397
quote:
Ja, daar gaat dit topic over :P
pi_156799487
Ja dat weet ik, daarom even deze twitter link geplaatst voor nog wat meer leesvoer over het onderwerp.

Overigens volgens RobertNL:Alleen Rx....CN codes vallen onder de nieuwe regeling
  woensdag 14 oktober 2015 @ 15:12:24 #11
327191 RobertNL
For your gear.
pi_156831102
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:34 schreef eddepetfokt het volgende:
Ja dat weet ik, daarom even deze twitter link geplaatst voor nog wat meer leesvoer over het onderwerp.

Overigens volgens RobertNL:Alleen Rx....CN codes vallen onder de nieuwe regeling
Jup, meer aangetekende zendingen komen er namelijk niet uit China.
De rest gaat allemaal via een ander land naar NL toe (al is het wellicht op papier), Singapore post is natuurlijk geen Chinees bedrijf :P

Tenminste dat is hoe ik het zie, pakketjes die niet op CN eindigen komen niet uit China (al is de werkelijkheid anders natuurlijk).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_156843620
Word je wel op de hoogte genracht dat je pakket daarzo ligt?
pi_156845150
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 23:44 schreef d4v1d het volgende:
Word je wel op de hoogte genracht dat je pakket daarzo ligt?
Theoretisch zou je een brief moeten krijgen met de mededeling dat er een pakket voor je ligt te wachten op het postkantoor.

(en het zou in je 'mijnpakket' online moeten staan)
pi_156845743
Mijn pakketbezorger vertelde mij gister dat hij vanaf vandaag de 15e, de pakketjes niet meer mee krijgt en ik een brief 1/2 dagen later kan verwachten met waar de pakketjes liggen.

Dus ik denk dat ze het per bezorgingsgebied ofzo invoeren...

ps. Hij baalt ervan, hij krijgt per pakket betaald
pi_156846092
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 03:34 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Theoretisch zou je een brief moeten krijgen met de mededeling dat er een pakket voor je ligt te wachten op het postkantoor.

(en het zou in je 'mijnpakket' online moeten staan)
Maar als ik een untracked pakket heb vanuit china?
pi_156846158
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:12 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Maar als ik een untracked pakket heb vanuit china?
die zou nog gewoon aan de deur bezorgd moeten worden
pi_156937808
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 15:12 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Jup, meer aangetekende zendingen komen er namelijk niet uit China.
De rest gaat allemaal via een ander land naar NL toe (al is het wellicht op papier), Singapore post is natuurlijk geen Chinees bedrijf :P

Tenminste dat is hoe ik het zie, pakketjes die niet op CN eindigen komen niet uit China (al is de werkelijkheid anders natuurlijk).
Dus pakketten die verstuurd zijn via HongKong post (HK) zouden in principe gewoon bezorgd moeten worden?
pi_157008650
China Post beginnend met met 3SRETA is linea recta postagentschap.
Vindt je misschien ook nog dat vermiste pakket dat nooit aangekomen was.....
pi_157077288
pi_157078752
Ik had gisteren mijn eerste briefje om een pakket op te halen op locatie. Gelukkig lag het klaar bij het postagentschap dat op 200 meter lopen van mijn huis ligt :)
Ik hoorde daar dat zij in het begin ook totaal niet ingelicht zijn over de nieuwe manier van werken en raar stonden te kijken bij de eerste klant die met zo'n nieuw briefje binnen kwam.

Dus PostNL heeft of de interne communicatie niet op orde of het is allemaal nogal overhaast ingevoerd waardoor er geen tijd was om iedereen voor de wijziging nog in te lichten.

Ik vind het met droge ogen beweren dat de chinese webshops hier bewust voor kiezen wel echt bizar. Het zou PostNL sieren als ze gewoon eerlijk zijn over de reden dat ze dit ingevoerd hebben. Ik zie het als bezuinigingsmaatregel. Of het is omdat ze van een deel van de bezorgers af willen of omdat ze de stroom pakketjes niet meer aankunnen en er niet meer bezorgers bij willen inhuren dat is nog even afwachten.

Ik vind het voor mezelf geen ramp dat ik mijn pakketjes nu ergens anders op moet halen. Ik ben vaak niet thuis dus nu worden mijn buren minder 'lastig gevallen' met mijn online koopgedrag ;)
Al word ik wel onrustig van het idee dat er soms geen briefjes aankomen om je te vertellen dat er een pakketje voor je ligt. Koppel dit soort informatie dan ook aan de app, zodat er nog een achtervang is!
pi_157078871
Ik kreeg gisteren nog gewoon een Rx....CN pakje waarvoor ik moest tekenen thuis afgeleverd. Misschien omdat we geen postagentschap hebben?!
pi_157078989
Zou goed kunnen! Waar ik woon zijn er meerdere postagentschappen, ik was vooral aan het duimen dat ze mijn pakketjes naar de dichtstbijzijnde zouden brengen :)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 oktober 2015 @ 10:01:33 #23
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_157078994
dat zal zijn omdat ze zo goed als niets krijgen voor het bezorgen van die pakketjes, en het dus meer kost om ze door een bezorger af te laten leveren dan ze in 1x te dumpen bij een postagentschap.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 25 oktober 2015 @ 15:51:04 #24
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_157086787
Wacht nu al 3 weken op een pakketje... Nog nooit duurde het bij mij zo lang :(

Denk dat het al in Nederland is aangekomen en bij een ophaalpunt ligt, maar heb nog geen bericht gehad :'(

En het kutte is dat binnen een straal van 2 KM er 5 ophaalpunten van postNL zijn, dat wordt leuk om ff langs ze allemaal te gaan :')
Ik ben geil
pi_157091311
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 09:41 schreef piglet het volgende:
Knip

Ik vind het met droge ogen beweren dat de chinese webshops hier bewust voor kiezen wel echt bizar. Het zou PostNL sieren als ze gewoon eerlijk zijn over de reden dat ze dit ingevoerd hebben. Ik zie het als bezuinigingsmaatregel. Of het is omdat ze van een deel van de bezorgers af willen of omdat ze de stroom pakketjes niet meer aankunnen en er niet meer bezorgers bij willen inhuren dat is nog even afwachten.

Misschien zijn wij consumenten jarenlang verwend door PostNL. Postnl bezorgde alles bij de consument thuis terwijl PostNL er misschien niet het geld voor kreeg van de afzender. De webshops hebben wel degelijk de keuze, daarom dat het tot nu toe alleen China (China post) betreft maar dit is pas de eerste stap (lijkt het, zoals ik op klachtcompas oid las)

Net zoals de banken. De banken werden gedwongen om het tarief van pinnen binnen de EU gelijk te trekken met pinnen binnen Nederland. Want een inwoner in bijvoorbeeld Maastricht, diende vijf km van huis (net in Duitsland) wel te betalen om te pinnen maar driehonderd km van huis in Groningen was het gratis. Dat was niet eerlijk, ondanks de werkelijke kosten van de bank dus pinnen moest altijd hetzelfde kosten. En laat de consument hogere kosten niet accepteren...

Ik denk dat wij jarenlang verwend zijn door PostNL en dat PostNL bovenstaande theorie tussen de regels door vermeldt maar niet direct durft te verwoorden. Dat zou niemand in Nederland accepteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')