PostNL zegt op verzoek van de afzender.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 03:01 schreef Kenzi het volgende:
Wat PostNL gezegd heeft is dat het op verzoek van de 'klant' was, niet de 'seller'. In dit geval is de klant China Post. Met de shops heeft PostNL geen direct contact. Andersom ook niet. Winkels zijn hier dus ook niet in gekend.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 07:41 schreef G-NiLES het volgende:
[..]
PostNL zegt op verzoek van de afzender.
succesquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 07:43 schreef hiddit het volgende:
Misschien een idee om China Post er is naar te vragen?
Dat kunnen we dan denk ik wel vergeten jaquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 07:46 schreef Kenzi het volgende:
[..]
succesChinese overheids instanties staan niet echt bekend om hun doorzichtige en snelle communicatie
Ja, daar gaat dit topic overquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:16 schreef eddepetfokt het volgende:
https://twitter.com/PostNL/status/653555855485440000
Jup, meer aangetekende zendingen komen er namelijk niet uit China.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 11:34 schreef eddepetfokt het volgende:
Ja dat weet ik, daarom even deze twitter link geplaatst voor nog wat meer leesvoer over het onderwerp.
Overigens volgens RobertNL:Alleen Rx....CN codes vallen onder de nieuwe regeling
Theoretisch zou je een brief moeten krijgen met de mededeling dat er een pakket voor je ligt te wachten op het postkantoor.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 23:44 schreef d4v1d het volgende:
Word je wel op de hoogte genracht dat je pakket daarzo ligt?
Maar als ik een untracked pakket heb vanuit china?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 03:34 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Theoretisch zou je een brief moeten krijgen met de mededeling dat er een pakket voor je ligt te wachten op het postkantoor.
(en het zou in je 'mijnpakket' online moeten staan)
die zou nog gewoon aan de deur bezorgd moeten wordenquote:Op donderdag 15 oktober 2015 09:12 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Maar als ik een untracked pakket heb vanuit china?
Dus pakketten die verstuurd zijn via HongKong post (HK) zouden in principe gewoon bezorgd moeten worden?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 15:12 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Jup, meer aangetekende zendingen komen er namelijk niet uit China.
De rest gaat allemaal via een ander land naar NL toe (al is het wellicht op papier), Singapore post is natuurlijk geen Chinees bedrijf
Tenminste dat is hoe ik het zie, pakketjes die niet op CN eindigen komen niet uit China (al is de werkelijkheid anders natuurlijk).
Misschien zijn wij consumenten jarenlang verwend door PostNL. Postnl bezorgde alles bij de consument thuis terwijl PostNL er misschien niet het geld voor kreeg van de afzender. De webshops hebben wel degelijk de keuze, daarom dat het tot nu toe alleen China (China post) betreft maar dit is pas de eerste stap (lijkt het, zoals ik op klachtcompas oid las)quote:Op zondag 25 oktober 2015 09:41 schreef piglet het volgende:
Knip
Ik vind het met droge ogen beweren dat de chinese webshops hier bewust voor kiezen wel echt bizar. Het zou PostNL sieren als ze gewoon eerlijk zijn over de reden dat ze dit ingevoerd hebben. Ik zie het als bezuinigingsmaatregel. Of het is omdat ze van een deel van de bezorgers af willen of omdat ze de stroom pakketjes niet meer aankunnen en er niet meer bezorgers bij willen inhuren dat is nog even afwachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |