Game je op de PC of Console of toch liever mobiel of in je browser? Kom je maar niet door een level heen, of is er juist een nieuwe game aangekondigd die je vet lijkt? Hier kun je het hebben over games in de breedste zin van het woord.
Ik heb de playstation 3 van mijn broer overgekocht en meegenomen naar mijn huis. Daar heb ik de playstation aangsloten op mijn Philips tv (zo'n dikke beeldbuis) met een tulp kabel. Als ik tv zet op het kanaal 'side' en mijn ps aanzet blijft het beeld blauw. Ik hoor echter wel het geluid van de playstation die opstart en als ik met de controller naar naar links en rechts ga hoor ik dat ik door het menu ga. Op andere fora had ik al gevonden dat mijn ps waarschijnlijk op hdmi-output staat. Daar maakte mijn broer namelijk gebruik van. Lang indrukken van de power-knop werkt helaas niet.. Ik heb zelfs aan de hand van een youtube filmpje wel twintig keer geprobeerd om de output handmatig te veranderen. Aan het geluid kan ik precies horen waar ik in het menu ben. Dit heeft ook niet voor beeld gezorgd helaas. De tv heeft geen hdmi input en ik heb het ook al met de scart input geprobeerd maar dat werkte ook niet. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Heb je een HDMI tv beneden, bij buren of vrienden ofzo? Zo ja, ff daar aansluiten met zowel de HDMI als de SCART. Dan kun je in het menu van de PS3 als je de tv op HDMI1 hebt staan, de PS3 instellen op scart en dan schakelt de TV autmatisch over of moet je dat handmatig even doen.
Als je dan op de SCART zender bent heb je 30 seconden de tijd om te accepteren.
Bedankt! Ik ga proberen dat ergens te doen. En zodra ik het geaccepteer heb onthoud de PS3 dat en dan zou ik in een keer beeld moeten krijgen op mijn eigen tv als ik hem aansluit? Ik laat wel horen of het lukt.
Ik houd de knop lang ingedrukt. Aan het begin hoor je één piep, na 7 seconden hoor ik er nog één. Daarna hoor ik dat geluidje van de playstation die opstart maar het scherm blijft blauw.
Het is gelukt. Playstation aangesloten bij tv onderbuurman. Daar lukte het wel om over te schakelen maar av. (zonder hdmi zelfs). Lag dus aan tv waarschijnlijk.