ik ben best handig en wil dat allemaal wel nalopen alleen heb ik geen kaas gegeten van auto'squote:Op maandag 12 oktober 2015 11:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Voldoende hydraulische vloeistof. Sensoren allemaal schoon? Connectoren goed aangesloten en zonder oxidatie?
Hoe hebben ze het nagelopen? Gewoon aan de computer gehangen en uitgelezen of heeft er ook nog echt daadwerkelijk iemand e.e.a. gecontroleerd?quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:22 schreef kovenant het volgende:
[..]
ik ben best handig en wil dat allemaal wel nalopen alleen heb ik geen kaas gegeten van auto's
auto is en word dealer onderhouden en dit is voor hun zelf ook een onbekend en nieuw probleem
tijdens afgelopen APK gemeld, en hebben ze nagekeken.quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe hebben ze het nagelopen? Gewoon aan de computer gehangen en uitgelezen of heeft er ook nog echt daadwerkelijk iemand e.e.a. gecontroleerd?
het is wel een goede dealer met een erg goede naam in de regio,quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
Loopt daar niet nog ergens een senior monteur rond? Die moet je eigenlijk hebben, vaak komen die uit het pre computertijdperk en kunnen zoiets wel eens beter vinden dan de jongere monteurs die veel met de computer doen.
wat is een DTC?quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:39 schreef eXplorer1 het volgende:
Post de DTC alsjeblieft, kunnen wij wat beter adviseren.
Dynamic Traction Controlquote:
Driebergse Tourclubquote:
kenteken 56-RL-SH ovi.rdw.nl geeft aan 06-06-2005quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Diagnostic Trouble Code
Tevens een C1 uit 05 bestaat niet. Graag meer info
... komt hij weer aan. C1-en bestaan wel uit 2005. Hadden alleen direct een levertijd van 6+ maanden dus je ziet er niet veel.quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Diagnostic Trouble Code
Ik had ook een aygo uit 2005... Incl alle kinderziektes (waterpomp, lekkage, ratelende zuigers). Verder fijne auto... alleen al weer een tijdje de deur uit.quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:51 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
... komt hij weer aan. C1-en bestaan wel uit 2005. Hadden alleen direct een levertijd van 6+ maanden dus je ziet er niet veel.
Komt hij weer met zijn gejank aan, zit je een hetze te voeren of zo.quote:Op maandag 12 oktober 2015 16:51 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
... komt hij weer aan. C1-en bestaan wel uit 2005. Hadden alleen direct een levertijd van 6+ maanden dus je ziet er niet veel.
ik heb even gebeld met de dealer,quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Diagnostic Trouble Code
c1515 torque sensor no initialisationquote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:41 schreef kovenant het volgende:
[..]
ik heb even gebeld met de dealer,
die gaf wel aan dat het eventueel wat oudere codes konden zijn.
maar er waren twee error codes gevonden
C 15 15
en C 15 52
als ik zoek op C1515 dan kom ik uit op een hoop duistere websites die allemaal hetzelfde aanbieden.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:56 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
c1515 torque sensor no initialisation
c1552 PIG power supply voltage
wat betreft het eerste, de torque sensor, kan je proberen een nulpunt initialisatie procedure uit te voeren (door toyota/PSA dealer of iemand met een slimme tester, misschien delphi?)
het tweede, zegt mij dus helemaal niks om heel eerlijk te zijn (woordje PIG) , maar aangezien het gaat om de power supply voltage richting of vanaf de ??PIG?? zou ik even kijken naar stekkers/relais/zekering, wellicht maken ze intermittent geen contact.
https://www.mavericktechn(...)ng)%20Adaptation.pdfquote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:59 schreef kovenant het volgende:
[..]
als ik zoek op C1515 dan kom ik uit op een hoop duistere websites die allemaal hetzelfde aanbieden.
een C1/ aygo / 106 2005 EPS EC (stuurbekrachtigings EC)
stekkertjes nalopen e.d. zal geen groot drama zijn. los trekken en weer terug stoppen of een vuil contact kan altijd natuurlijk.
1515 is een gevolg van 1552, is je accu ok? Stekker van de motor niet verbrand?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:41 schreef kovenant het volgende:
[..]
ik heb even gebeld met de dealer,
die gaf wel aan dat het eventueel wat oudere codes konden zijn.
maar er waren twee error codes gevonden
C 15 15
en C 15 52
poeh,quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
1515 is een gevolg van 1552, is je accu ok? Stekker van de motor niet verbrand?
Toch even testen met de juiste apparatuurquote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:37 schreef kovenant het volgende:
[..]
poeh,
stekker van de motor niet vebrand, zoals gezegd ben ik niet bekend onder de motorkap, maar wel handig met electronica.
wil ik zo best even nakijken als ik weet waar deze zit
accu heb ik niet gechecked en heb ook alleen multimeter om te testen
motor start wel in 1x, en ook na meermaals achter elkaar starten merk ik geen spannings dip.
dus voor mijn gevoel zit is de accu OK.
en weet je te vertellen waar de stekker van de motor zit ?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:39 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Toch even testen met de juiste apparatuur
de PIG is schijnbaar de electronische stuurbekrachtigings ECU die geen stroom krijgt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 11:56 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
c1515 torque sensor no initialisation
c1552 PIG power supply voltage
wat betreft het eerste, de torque sensor, kan je proberen een nulpunt initialisatie procedure uit te voeren (door toyota/PSA dealer of iemand met een slimme tester, misschien delphi?)
het tweede, zegt mij dus helemaal niks om heel eerlijk te zijn (woordje PIG) , maar aangezien het gaat om de power supply voltage richting of vanaf de ??PIG?? zou ik even kijken naar stekkers/relais/zekering, wellicht maken ze intermittent geen contact.
Da's altijd de pest. Je kunt beter hebben dat 'ie gewoon vol in storing gaat dan af en toe een dipje. Zoekt een stuk makkelijker.quote:Op maandag 30 november 2015 09:36 schreef kovenant het volgende:
oftewel, ze doen echt wel alles op alles om dit zo goed mogelijk te verhelpen maar dit zijn gewoon lastige issues aangezien ze niet constant voorkomen.
ja dat is het hem,quote:Op maandag 30 november 2015 09:59 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Da's altijd de pest. Je kunt beter hebben dat 'ie gewoon vol in storing gaat dan af en toe een dipje. Zoekt een stuk makkelijker.
Ondertussen zou ik kijken wat je moet doen om de storing te reproduceren.
Hoe kan een C1 1.0 een heerlijke auto zijn???quote:Op maandag 12 oktober 2015 11:15 schreef kovenant het volgende:
ik heb hier een Citroen C1 staan, heerlijke auto trouwens.
5 deurs, 1.0 l uit 2005.
nu heeft deze regelmatig het probleem dat als we de auto starten dat lampje P/S blijft branden, dit gaat soms vanzelf uit en kan je gewoon wegrijden.
andere keren blijft stuurbekrachtiging uit staan en moet je auto opnieuw starten.
vanochtend 3x moet starten om problem weg te krijgen.
auto is nu 3x uitgelezen door Citroen dealer en ziet inderdaad een foutmelding alleen weten ze niet waar dit vandaan komt.
het is ook zo dat nadat de auto is uitgelezen de foutmelding tijdelijk weg blijft.
doet me denken aan electrisch probleem.
iemand een idee?
ik heb geen zin dat dalijk van alles word vervangen om hier vanaf te komen.
alles is een persoonlijke ervaring/mening.quote:Op woensdag 14 december 2016 12:07 schreef mrlumen het volgende:
[..]
Hoe kan een C1 1.0 een heerlijke auto zijn???
oke!!quote:Op woensdag 14 december 2016 12:30 schreef kovenant het volgende:
[..]
alles is een persoonlijke ervaring/mening.
"mijn persoonlijke mening is dat"
Goedkoop, betrouwbaar, klein, en niet oncomfortabel als je niet lange ritten doet.quote:Op woensdag 14 december 2016 15:47 schreef mrlumen het volgende:
[..]
oke!!
Citroen is wel een goed merk, hoop dat je nog veel kilometers er mee kunt rijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |