abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156776794
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 10:01 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Het zijn de grootst mogelijke gore hoerendingen...
Dan ben je gewoon een klapjosti als je problemen hebt met die palen :')
pi_156776823
Deze TS heeft het niet zo op "eigen verantwoordelijkheid".. Echt élk probleem, ongemak of voor haar onwenselijke situatie is de schuld van iemand anders en dient onmiddellijk opgelost te worden. Door iemand anders natuurlijk, en het mag haar ook geen geld kosten.

Bijzonder. :{
pi_156776826
Deze staan op een soort verhoogd vierkant, dat is tenminste duidelijk:
pi_156776848
ALKMAAR - Een automobiliste is zaterdag aan het begin van de middag met haar auto op een beweegbare paal aan het Ritsevoort in het centrum van Alkmaar gereden.

Door Internetredactie - 28-3-2015, 14:20 (Update 14-9-2015, 10:41)
De vrouw botste kort voor half een door een onbekende oorzaak op de verzinkbare paal. De klap was zo hard dat de airbags van de auto werden geactiveerd.

De bestuurster is per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

Toen de auto even daarna aan de achterzijde begon te roken werd de de brandweer gewaarschuwd. Het bleek dat er kortsluiting was ontstaan bij de accu. De brandweer bluste het beginnende brandje.
http://www.noordhollandsd(...)/article27351640.ece
pi_156776864
Dure Porsche rijdt stuk op beweegbare paal in Arnhem
ARNHEM - Een beweegbare paal, ook wel 'rising step' genoemd, heeft woensdagavond in de Arnhemse binnenstad veel schade aangericht aan een dure Porsche 911 Carrera, toen de barrière onverwacht omhoog kwam.
Binnenstadsbewoner Marwin Melis reed nietsvermoedend over het Johnny van Doornplein het centrum uit, toen opeens de paal omhoog kwam. "De auto heeft zeker 10.000 euro schade", schat hij. De voorwielophanging van de Porsche is afgebroken en de radiateur is vernield.

Tijd
De rising steps, die moeten voorkomen dat automobilisten het Arnhemse winkelgebied binnenrijden, veroorzaken wel meer ongelukken.

In veel gevallen gaat het mis als automobilisten achter elkaar aan een barrière willen passeren. Als een paal omlaag gaat, is er slechts voldoende tijd om 1 auto te laten passeren.
http://www.gelderlander.n(...)-in-arnhem-1.4571828
  FOK!fotograaf maandag 12 oktober 2015 @ 10:28:38 #31
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156776913
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 10:17 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Dan ben je gewoon een klapjosti als je problemen hebt met die palen :')
Ik heb er persoonlijk nog nooit problemen mee gehad, maar ik vind het verwerpelijk dat je, omdat je ergens niet in mag, het maar moet bekopen met een TL van je auto. En ik vind het ook verwerpelijk om openbare weg gewoon hiermee af te sluiten (zie mijn eerste link). Daarbij vind ik ze hier in de polder ook nog wel die gewoon altijd omhoog staan en enkel naar beneden gaan als je er 2 minuten hebt staan wachten. Denken ze soms dat ik voor de lol daar rijd ofzo?

quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 10:25 schreef Loekie1 het volgende:
Dure Porsche rijdt stuk op beweegbare paal in Arnhem
ARNHEM - Een beweegbare paal, ook wel 'rising step' genoemd, heeft woensdagavond in de Arnhemse binnenstad veel schade aangericht aan een dure Porsche 911 Carrera, toen de barrière onverwacht omhoog kwam.
Binnenstadsbewoner Marwin Melis reed nietsvermoedend over het Johnny van Doornplein het centrum uit, toen opeens de paal omhoog kwam. "De auto heeft zeker 10.000 euro schade", schat hij. De voorwielophanging van de Porsche is afgebroken en de radiateur is vernield.

Tijd
De rising steps, die moeten voorkomen dat automobilisten het Arnhemse winkelgebied binnenrijden, veroorzaken wel meer ongelukken.

In veel gevallen gaat het mis als automobilisten achter elkaar aan een barrière willen passeren. Als een paal omlaag gaat, is er slechts voldoende tijd om 1 auto te laten passeren.
http://www.gelderlander.n(...)-in-arnhem-1.4571828
Ja, zo kan het wel weer.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  maandag 12 oktober 2015 @ 10:30:54 #32
230788 n8n
Pragmatisch
pi_156776935
Leuk dat betoog maar als je zo afwezig bent dat je het paaltje niet zag had je in de stad evengoed een klein kind aan kunnen rijden. Zie het als Darwin-drempels.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_156776974
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 10:21 schreef Loekie1 het volgende:
Deze staan op een soort verhoogd vierkant, dat is tenminste duidelijk:
ik moet zeggen dat als ik op streetview kijk, die in zwolle ook wel behoorlijk duidelijk zijn.
incl witte strepen op de weg, lichten ernaast en en verkeersborden...
https://www.google.nl/map(...)7:0x1ee0a1848c14d56f
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_156777015
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 10:33 schreef gianni61 het volgende:

[..]

ik moet zeggen dat als ik op streetview kijk, die in zwolle ook wel behoorlijk duidelijk zijn.
incl witte strepen op de weg, lichten ernaast en en verkeersborden...
https://www.google.nl/map(...)7:0x1ee0a1848c14d56f
Ja, behalve als er net een auto doorgegaan is met de paaltjes omlaag waar jij vlak achter fietst.
pi_156777033
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 10:36 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ja, behalve als er net een auto doorgegaan is met de paaltjes omlaag waar jij vlak achter fietst.
Dan fiets je dus te dicht achter die auto.
  maandag 12 oktober 2015 @ 10:38:55 #36
230788 n8n
Pragmatisch
pi_156777057
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 10:36 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

die paaltjes zijn altijd van 100 meter afstand te zien, ook wanneer ze omlaag staan. Als je op verkeer let in plaats van de bloemetjes en de bijtjes heb je er totaal geen last van.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_156777083
TS gooi er maar terpentine in
pi_156777149
DEN HOORN - Vlakbij het Reinier de Graaf ziekenhuis in Delft is donderdagochtend een ambulance flink beschadigd nadat hij over een poller heen is gereden. De bestuurder had de wegafzetting in de vorm van een beweegbare paal over het hoofd gezien. Ambulancepersoneel raakte lichtgewond.

Het paaltje op de Zuidhoornseweg in Den Hoorn is helemaal uit de grond gerukt. Cor Pater zag het ongeluk gebeuren en filmde de ravage. 'Hij werd 80 meter meegesleurd. De ambulance ziet er niet uit', zegt hij.
http://www.omroepwest.nl/(...)e-schade-en-gewonden
pi_156777194
Het aantal ongelukken dat ermee gebeurt wijst er vooral op dat heel veel mensen eigenlijk beter geen actieve rol in het verkeer kunnen spelen.
pi_156777203
Ze komen ook nogal eens omhoog terwíjl de auto eroverheen rijdt:
Pakketbezorger rijdt tegen beweegbare paal in centrum Haarlem

in HULPVERLENING door Rowin van Diest — maandag 13 juli 2015 om 11:18

Haarlem – Een pakketbezorger is maandagochtend met zijn bestelwagen tegen een beweegbare paal aangereden. Rond half twaalf wilde de man via de Koningstraat het winkelgebied van Haarlem verlaten. Op het moment dat de man over de beweegbare paal heen reed om de Gedempte Oude Gracht op te rijden, kwam de paal omhoog.

De onderkant van de auto liep daarbij veel schade op. Op het wegdek kwam veel olie te liggen.

Medewerkers van handhaving hebben geholpen met de afhandeling van het ongeval. De bestelwagen zal moeten worden weggesleept.

Een maand geleden gebeurde er ook al een zelfde soort incident. Toen kwam op 10 juni een auto van handhaving Haarlem in botsing met een verkeerspaal toen deze omhoog kwam terwijl de auto over de paal heen reed.
http://www.rowinvandiest.(...)-in-centrum-haarlem/
pi_156777214
TS zal ik nu allemaal artikelen posten waarbij fietsers ongelukken maken om mijn punt te maken dat fietsers verboden moeten worden?
pi_156777226
Het verbaast me hoeveel ongelukken ermee gebeuren, ik vind het heel triest.

Er zijn nog veel meer voorbeelden, google op 'ongeluk beweegbare paal'.
  FOK!fotograaf maandag 12 oktober 2015 @ 10:53:40 #43
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156777249
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 10:49 schreef Tja..1986 het volgende:
Het aantal ongelukken dat ermee gebeurt wijst er vooral op dat heel veel mensen eigenlijk beter geen actieve rol in het verkeer kunnen spelen.
Kijk voor de gein eens naar de slagbomen bij de nieuwe Coentunnel... Bijna dagelijks dat er eentje op zit. Of de hoeveelheid mensen die tegen een voertuig van RWS aan rijden. 2x per week.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156777375
Ik wil toch nog even eindigen met Zwolle, die de hoofdprijs verdient met onopvallend beweegbaar object dat lijkt op een onschuldig decoratief tegeltje in het fietspad:
https://www.weblogzwolle.nl/content/view/42358/55/
pi_156777382
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 10:53 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Kijk voor de gein eens naar de slagbomen bij de nieuwe Coentunnel... Bijna dagelijks dat er eentje op zit. Of de hoeveelheid mensen die tegen een voertuig van RWS aan rijden. 2x per week.
Nog meer bewijs dat minder mensen op de weg zouden moeten mogen.
pi_156777385
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 10:52 schreef Loekie1 het volgende:
Het verbaast me hoeveel ongelukken ermee gebeuren, ik vind het heel triest.

Er zijn nog veel meer voorbeelden, google op 'ongeluk beweegbare paal'.
Helemaal mee eens, triest dat deze figuren nog blijkbaar in staat waren om hun rijbewijs te halen gezien ze met van alles en nog wat bezig waren, haast hadden maar toch geen aandacht voor de weg hadden
pi_156777468
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 11:03 schreef Loekie1 het volgende:
Ik wil toch nog even eindigen met Zwolle, die de hoofdprijs verdient met onopvallend beweegbaar object dat lijkt op een onschuldig decoratief tegeltje in het fietspad:
Heb je ook gezien dat er gewoon waarschuwingsborden staan?
Ook fietsers moeten verkeersborden lezen.
pi_156777536
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 11:03 schreef Loekie1 het volgende:
dus de verkeersborden en lichten die ernaast staan zijn ook onzichtbaar?

maar ja, er zijn ook nog steeds mensen die na een kilometer rood afgekruiste rijbaan en na 3 verdrijvingsdrempels tegen een enorme lichtgevende pijlwagen aan knallen...
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  FOK!fotograaf maandag 12 oktober 2015 @ 11:28:41 #49
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156777767
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 11:13 schreef gianni61 het volgende:
dus de verkeersborden en lichten die ernaast staan zijn ook onzichtbaar?
Als je op je telefoon aan het kijken bent, wel ja.
The summer is magic!

pi_156777803
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 11:28 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Als je op je telefoon aan het kijken bent, wel ja.
Dat mogen ze van mij wel verbieden :P.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')