abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156764517
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_156764552
Mariposas, fijn dat jullie opvangadressen hebben. Maar weet dat mijn aanbod staat. :*
pi_156764580
Ik deed net een post :(

Ehmmm in het kort: Mariposas, heb je geen buikslaper?
R slaapt het best op haar buik met haar kont omhoog. Tsja...
  zondag 11 oktober 2015 @ 19:11:22 #4
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156764673
Nee, buik en zij ook geprobeerd, geen succes.
We bakerden trouwens in maar daar zijn we mee gestopt, in slaapzak ging het net zo goed/slecht.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_156764676
Bedoel je dat hij per 24 uur maar 8 uur slaapt Mari?
Ik heb eens gekeken maar N. slaapt ook weinig, ik denk zo'n 10 uur waarvan 8 ' s nachts en de rest in hazenslaapjes overdag. Ze vindt in slaap vallen heel moeilijk, dat lukt alleen aan de borst, in de draagzak of als je haar (minstens een kwartier) op je arm wiegend draagt. Zo gauw je haar neerlegt wordt ze meestal heel snel weer huilend wakker. Als je haar wakker neerlegt, gaat ze boos huilen (niet in paniek, meer boos). Op de rug liggen vindt ze gewoon vreselijk; als ze in het wipstoeltje zit is dat oke, dan kan ze wel een uur rustig zitten rondkijken. Maar slapen ho maar.

Maargoed, is dat erg? Zo lang ze verder gelukig is enzo, vind ik het niet erg met een wakkere N. rond te lopen of haar in t wipstoeltje naast me te hebben. Ik ben wel erg gelukkig dat mijn man thuis werkt en we dus het rondlopen met haar kunnen delen. Als je alleen bent is het veel zwaarder.
pi_156764806
Oh jongens, ik kom afscheid nemen. Op dit moment voedend met een uitgeputte dreumes :o op mijn arm, in slaap (en mijn hand wordt gevoelloos :') )

Ik wil jullie bedanken voor de felicitaties maar vooral de vele tips en steun het afgelopen jaar. Wat een bijzonder jaar was het. Ik was nooit van plan moeder te worden tot een 2 jaar geleden en dit had ik nooit willen missen, wow :'( O+
Een jaar bv, proberen niet te beschermend te zijn (en dat gaat me wonderwel af!), niet teveel 'slecht' eten, wonder boven wonder redelijk mee eten met de pot (gisteren gesmuld van boerenkool maar dat leverde extreme krampjes op...). Druk stappen achter de Loopwagen, losstaan, 8 tanden, maat 80/86.

Opas en omas waren hier vandaag. Iedereen nu naar huis en ik voeden. Man haalt wheelybug van marktplaats op. Pakjes uitpakken was super, konijn van smartgame bunny boo, groot succes. Zelfgemaakte apptaart met sinaasappelsap ipv suiker, was groot succes! Bij de chinees was de energie op en was het huilen en jengelen. Snel eten en naar huis iedereen >:)

En nu kijk ik naar mijn lieve mannetje, jeetje een jaar :'( maar nog zo klein. Geen baby meer.

Ik wens jullie veel succes en geluk met jullie baby's.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hilmo op 11-10-2015 19:39:38 ]
  zondag 11 oktober 2015 @ 19:25:55 #7
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_156765010
Hilmo gefeliciteerd!!! Ik kan me je bevalverhaal nog zo goed herinneren, dat dat al een jaar geleden is :o
  zondag 11 oktober 2015 @ 19:33:28 #8
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156765154
Per 24 uur idd, Saskia. zelfde verhaal hier wel als N, alleen L is erg dreinerig en huilerig en gaapt de hele tijd, dus moe is hij wel. Gewoon maar zitten of liggen in de box houdt hij 10 minuten vol ofzo. Maar waar het mij me name om gaat is dat ik het idee heb dat hij wel wilt slapen maar zich niet kan overgeven aan de slaap en in paniek raakt. Hij hoeft van mij niet te slapen omdat dat de norm is, wel omdat hij duidelijk moe is. En met als bijkomend voordeel voor ons dat hij dan niet 's-nachts steeds maar 1-2 uur slaapt. :O
  zondag 11 oktober 2015 @ 19:34:55 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_156765171
Hilmo O+
disclaimer
pi_156765332
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 19:33 schreef Mariposas het volgende:
Per 24 uur idd, Saskia. zelfde verhaal hier wel als N, alleen L is erg dreinerig en huilerig en gaapt de hele tijd, dus moe is hij wel. Gewoon maar zitten of liggen in de box houdt hij 10 minuten vol ofzo. Maar waar het mij me name om gaat is dat ik het idee heb dat hij wel wilt slapen maar zich niet kan overgeven aan de slaap en in paniek raakt. Hij hoeft van mij niet te slapen omdat dat de norm is, wel omdat hij duidelijk moe is. En met als bijkomend voordeel voor ons dat hij dan niet 's-nachts steeds maar 1-2 uur slaapt. :O
Ik herken het wel van Melba.

Boek hielp bij ons om inderdaad 1 manier te kiezen en dat door te zetten. Melba sliep 10-12 uur per dag op die leeftijd en was idd ook moe en hangerig.

S avonds hebben we nog heel lang zijn bedje voorverwarmd. Dat bleek echt cruciaal. En dan steeds maar terugleggen, oppakken, knuffelen, stil laten worden, terugleggen. In t begin moesten we steeds doorgaan tot hij in slaap viel op je schouder en dan tot honderd ademhalingen tellen ( :') ) en dan in een goed warm bedje leggen en nog eens tot honderd tellen voor je je hand van zijn buik haalde en wegliep.

En na een poosje werd bedtijd steeds makkelijker en eerder (echt op tijd duurde wel vrij lang, maar toen ging het al heel lang zonder tranen).
Kwak
pi_156765335
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 19:33 schreef Mariposas het volgende:
Ah ja zo.... N. lijkt meestal niet echt moe, en huilt ook niet veel, dus dan zal het wel ok zijn.
Wordt L. dan ook snel wakker als ie eenmaal slaapt? Dat vindt ik bij N. wel zielig, dan ligt ze lekker te pitten en wordt ze na 5 min keihard huilend wakker. Alleen in de draagdoek kan ze urenlang achter elkaar tukken, dan moet ik r soms wakker maken omdat mn tieten op ploffen staan...
  zondag 11 oktober 2015 @ 19:54:38 #12
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156765532
Ja, precies hetzelfde hier. :) alleen in de draagdoek moet ik wel blijven lopen om hem te laten slapen. Heb al heel wat kilometers achter de rug. En ik haat wandelen. :') maar goed geen probleem, alleen s nachts ga ik niet wandelen. :P
  zondag 11 oktober 2015 @ 20:00:13 #13
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156765648
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 19:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik herken het wel van Melba.

Boek hielp bij ons om inderdaad 1 manier te kiezen en dat door te zetten. Melba sliep 10-12 uur per dag op die leeftijd en was idd ook moe en hangerig.

S avonds hebben we nog heel lang zijn bedje voorverwarmd. Dat bleek echt cruciaal. En dan steeds maar terugleggen, oppakken, knuffelen, stil laten worden, terugleggen. In t begin moesten we steeds doorgaan tot hij in slaap viel op je schouder en dan tot honderd ademhalingen tellen ( :') ) en dan in een goed warm bedje leggen en nog eens tot honderd tellen voor je je hand van zijn buik haalde en wegliep.

En na een poosje werd bedtijd steeds makkelijker en eerder (echt op tijd duurde wel vrij lang, maar toen ging het al heel lang zonder tranen).
Dat klinkt goed! Ik zie er wel tegenop. Het vraagt zoveel van mijn geduld, en als hij na een uur of 2 uur proberen slechts 10 minuten slaapt, kan ik zo pissig worden. Vorige week ben ik echt geëxplodeerd 's nachts na een hele dag proberen. Zo ken ik mezelf niet eens. :{
pi_156765673
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 19:54 schreef Mariposas het volgende:
Ja, precies hetzelfde hier. :) alleen in de draagdoek moet ik wel blijven lopen om hem te laten slapen. Heb al heel wat kilometers achter de rug. En ik haat wandelen. :') maar goed geen probleem, alleen s nachts ga ik niet wandelen. :P
Ja dat, stilstaan is evil. Gelukkg hou ik wel van wandelen.
Maar met mn heupen rondjes draaien mag ook.
pi_156765939
Mariposas
Peuter is niet de meest fantastische slaper. Toen ze baby was werd ze snachts elk uur wakker en overdag viel ze maar niet in slaap.. soms aan de borst maar eenmaal in haar bedje werd ze wakker. Echt niets hielp. Er is hier een pedagoog geweest maar omdat S.ara niet kon huilen (ivm erge reflux gaf ze gelijk over.. en dan verslikte ze zich) was het best moeilijk om een patroon te doorbreken. We hebben er uiteindelijk voor gekozen om samen te slapen. Anders konden we gewoon niet functioneren.
Ben echt zo wanhopig geweest.. veel wandelingen gemaakt ondanks erge BI. In de Stokke kinderwagen viel ze soms in slaap. We hebben uiteindelijk moeten accepteren dat ze niet makkelijk slaapt en weinig slaapt.. Ze was een lieve knuffelbaby maar slapen en vaste voeding..pfff..

Misschien een idee om iemand mee te laten kijken? Ik vond het wel fijn om er met een deskundige over te praten (was een kennis, dus drempel was iets lager.)

Hilmo
Wat gaat een jaar toch snel!!! Klinkt als een geslaagde verjaardag!!

We zijn vandaag voor de 2e keer @ Monkey town geweest :D
S.ophie is echt dol op andere kinderen. Groot of klein maakt haar niets uit.
E.mma was nu minder verlegen en ging op ontdekkingstocht. Erg leuk om te zien. Ze zijn alleen wel erg lang :o alle lopende kindjes waren even groot of kleiner. E en S zijn qua motoriek gewoon baby, maar dat leek wel gek.. alsof E en S achter lopen qua ontwikkeling :P

We gaan hun 1e verjaardag waarschijnlijk samen vieren met neefje en nichtje (schoonfam is erg groot) en dan gaan we naar Monkey Town :D vandaar dat ik ze daar nu de boel laat verkennen haha
pi_156765968
Hilmo. O+. Veel plezier bij de dreumesjes!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 11 oktober 2015 @ 21:06:23 #17
409579 LuDann
All the way
pi_156767635
We hebben nu voor de tweede avond opeen een krijsfestijn. Op dit soort momenten besef ik pas echt hoe we het getroffen hebben dat het niet elke avond zo moeilijk is. We wisselen af, man zit nu met haar boven. Mijn rug trekt de draagdoek even niet meer (en ook daarin is het worstelen, telkens weer wakker worden gaan krijsen alsof de wereld vergaat).

Ik ben er achter gekomen dat mijn gehoor wat achteruit is gegaan; ik hoor de thermometer niet als 'ie piept. Volgens mijn man is het een behoorlijk harde piep, maar ik hoor dus gewoon helemaal niks. Ik dacht dat het ding stuk was. :')
pi_156767779
Hilmo nog gefeliciteerd met je dreumes! *O*

Mariposas wat vervelend dat het nog steeds zo prut gaat. Zou het slechte slapen misschien kunnen komen juist door oververmoeidheid?

Achteraf bezien was dat hier het probleem in de eerste paar weken na de kraamweek. We hielden M. veel bij ons, maar blijkbaar werd ze te veel geprikkeld, waardoor ze overdag uiteindelijk helemaal niet meer sliep en ook steeds meer ging huilen. Na een paar weken oefenen met overdag in de wieg slapen (dat was in het begin veel krijsen bij neerleggen) en structuur in het dagritme, ging het veel beter. Nu hebben we ook een narcolept net als Mauw ;) En als we niks doen (als: bijtijds in bed leggen) blijft ze ook gewoon wakker en vechten tegen de slaap.

Anyways.. Ik hoop heel erg dat het boek voor jullie zal helpen! Huilen doen die kleintjes niet zomaar, maar het is zo vervelend als je er niet achter komt waarom..
  zondag 11 oktober 2015 @ 21:20:28 #19
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_156768143
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 21:06 schreef LuDann het volgende:
We hebben nu voor de tweede avond opeen een krijsfestijn. Op dit soort momenten besef ik pas echt hoe we het getroffen hebben dat het niet elke avond zo moeilijk is. We wisselen af, man zit nu met haar boven. Mijn rug trekt de draagdoek even niet meer (en ook daarin is het worstelen, telkens weer wakker worden gaan krijsen alsof de wereld vergaat).

Ik ben er achter gekomen dat mijn gehoor wat achteruit is gegaan; ik hoor de thermometer niet als 'ie piept. Volgens mijn man is het een behoorlijk harde piep, maar ik hoor dus gewoon helemaal niks. Ik dacht dat het ding stuk was. :')
Hier ook een krijsfestijn, geen idee wat er is -O- ja misschien vermoeidheid, maar slapen lukt niet. Draagdoek was ook niet goed ;( op een gegeven moment was ie zelfs te veel in paniek en te wild om aan te leggen.

En idd, ik prijs me ook gelukkig als ik de verhalen van anderen hier lees :@

Hoewel ook wel 'fijn' om te lezen dat we niet de enige zijn..

Morgen de eerste prikjes, ik ben benieuwd, hopelijk heeft ie niet al te veel last.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_156768630
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 21:10 schreef kazy het volgende:
Hilmo nog gefeliciteerd met je dreumes! *O*

Mariposas wat vervelend dat het nog steeds zo prut gaat. Zou het slechte slapen misschien kunnen komen juist door oververmoeidheid?

Achteraf bezien was dat hier het probleem in de eerste paar weken na de kraamweek. We hielden M. veel bij ons, maar blijkbaar werd ze te veel geprikkeld, waardoor ze overdag uiteindelijk helemaal niet meer sliep en ook steeds meer ging huilen. Na een paar weken oefenen met overdag in de wieg slapen (dat was in het begin veel krijsen bij neerleggen) en structuur in het dagritme, ging het veel beter. Nu hebben we ook een narcolept net als Mauw ;) En als we niks doen (als: bijtijds in bed leggen) blijft ze ook gewoon wakker en vechten tegen de slaap.

Anyways.. Ik hoop heel erg dat het boek voor jullie zal helpen! Huilen doen die kleintjes niet zomaar, maar het is zo vervelend als je er niet achter komt waarom..
Ja precies dat!

En nu nog hoor, als ik te laat ben met in bed stoppen dan gaat ie niet meer slapen en is t niet echt gezellig hier :')
Kwak
pi_156768756
Mijn baby is een rampenplan met slapen, maar ze wordt wel steeds leuker *O*

Dus hou vol en als je het bijna niet meer redt: houd in je hoofd dat je ooit wraak kan nemen. Zeg een zondag nadat ze flink uit zijn geweest en met kater kotsend het bed in zijn gerold. Dat is de perfecte dag voor een extra vroeg ontbijt met het hele gezin. Waarbij je als wekker een pan met pollepel gebruikt.
Ik kan er al helemaal bij wegzwijmelen hoe ik dat aan ga pakken O+
  zondag 11 oktober 2015 @ 21:53:18 #22
335643 faptist
Maakt fouten
pi_156769364
Helaas toch herkenbaar. Kon me wltijd zo gelukkig prijzen met ro's slaapgedrag, maar de laatste twee weken is het prut.
Ze slaapt wel snel in, maar ze wordt tegenwoordig weer 2x per nacht wakker en dat ben ik niet meer gewend.
Tussen 3 en 4 ben ik tegenwoordig dus standaard op :'(

Vandaag wilde ik -erg - vroeg naar bed. Samen met ro (dus rond 19:00).
Ik ben namelijk uitgeput van deze week en vanmorgen liet ze me ook al niet uitslapen..
Maar mevrouw wilde niet slapen. Of nouja. Ze wíl wel slapen, maar had het te benauwd of moet dan hoesten; weer wakker. Van 19:45 tot 21:00 gejammerd.. Frustratie en Oogjes wrijven. The works.
Nu lig ik dus met een stapel kussens in m'n rug en ro in de draagdoek. Ze slaapt.
Eindelijk.

Man heeft een ui doorgesneden en naast het bed gezet. Die lucht :X
Plz vertel me dat het werkt. .. :')
pi_156770335
Die ui staat hier ook Fap. Het werkt vast ergens voor. Ik weet alleen nog niet waarvoor...
pi_156771049
Hier wel een goede slaper maar wij verwarmen 's avonds en 's nachts zijn wieg voor (net als Kwak deed voor M.)

Twix valt tijdens/na zijn fles namelijk in slaap en als we hem in zijn koude wieg leggen, wordt hij wakker en gaat hij huilen. Bij een warme wieg slaapt hij verder. En wij dus ook...

Sterkte voor alle slechte slapers :*.

Dit weekend hadden we alle visite afgezegd. Dat was echt het beste wat we konden doen. We hebben genoten van elkaar en zijn vandaag uren wezen wandelen op de hei. Daarna wat gaan drinken. Zo fijn! Nu wel last van mijn ks maar het was het zo waard!
pi_156771541
O+ Malteser!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')