Ik herken het wel van Melba.quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:33 schreef Mariposas het volgende:
Per 24 uur idd, Saskia. zelfde verhaal hier wel als N, alleen L is erg dreinerig en huilerig en gaapt de hele tijd, dus moe is hij wel. Gewoon maar zitten of liggen in de box houdt hij 10 minuten vol ofzo. Maar waar het mij me name om gaat is dat ik het idee heb dat hij wel wilt slapen maar zich niet kan overgeven aan de slaap en in paniek raakt. Hij hoeft van mij niet te slapen omdat dat de norm is, wel omdat hij duidelijk moe is. En met als bijkomend voordeel voor ons dat hij dan niet 's-nachts steeds maar 1-2 uur slaapt.
Ah ja zo.... N. lijkt meestal niet echt moe, en huilt ook niet veel, dus dan zal het wel ok zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:33 schreef Mariposas het volgende:
Per 24 uur idd, Saskia. zelfde verhaal hier wel als N, alleen L is erg dreinerig en huilerig en gaapt de hele tijd, dus moe is hij wel. Gewoon maar zitten of liggen in de box houdt hij 10 minuten vol ofzo. Maar waar het mij me name om gaat is dat ik het idee heb dat hij wel wilt slapen maar zich niet kan overgeven aan de slaap en in paniek raakt. Hij hoeft van mij niet te slapen omdat dat de norm is, wel omdat hij duidelijk moe is. En met als bijkomend voordeel voor ons dat hij dan niet 's-nachts steeds maar 1-2 uur slaapt.
Dat klinkt goed! Ik zie er wel tegenop. Het vraagt zoveel van mijn geduld, en als hij na een uur of 2 uur proberen slechts 10 minuten slaapt, kan ik zo pissig worden. Vorige week ben ik echt geëxplodeerd 's nachts na een hele dag proberen. Zo ken ik mezelf niet eens.quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik herken het wel van Melba.
Boek hielp bij ons om inderdaad 1 manier te kiezen en dat door te zetten. Melba sliep 10-12 uur per dag op die leeftijd en was idd ook moe en hangerig.
S avonds hebben we nog heel lang zijn bedje voorverwarmd. Dat bleek echt cruciaal. En dan steeds maar terugleggen, oppakken, knuffelen, stil laten worden, terugleggen. In t begin moesten we steeds doorgaan tot hij in slaap viel op je schouder en dan tot honderd ademhalingen tellen () en dan in een goed warm bedje leggen en nog eens tot honderd tellen voor je je hand van zijn buik haalde en wegliep.
En na een poosje werd bedtijd steeds makkelijker en eerder (echt op tijd duurde wel vrij lang, maar toen ging het al heel lang zonder tranen).
Ja dat, stilstaan is evil. Gelukkg hou ik wel van wandelen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:54 schreef Mariposas het volgende:
Ja, precies hetzelfde hier.alleen in de draagdoek moet ik wel blijven lopen om hem te laten slapen. Heb al heel wat kilometers achter de rug. En ik haat wandelen.
maar goed geen probleem, alleen s nachts ga ik niet wandelen.
Hier ook een krijsfestijn, geen idee wat er isquote:Op zondag 11 oktober 2015 21:06 schreef LuDann het volgende:
We hebben nu voor de tweede avond opeen een krijsfestijn. Op dit soort momenten besef ik pas echt hoe we het getroffen hebben dat het niet elke avond zo moeilijk is. We wisselen af, man zit nu met haar boven. Mijn rug trekt de draagdoek even niet meer (en ook daarin is het worstelen, telkens weer wakker worden gaan krijsen alsof de wereld vergaat).
Ik ben er achter gekomen dat mijn gehoor wat achteruit is gegaan; ik hoor de thermometer niet als 'ie piept. Volgens mijn man is het een behoorlijk harde piep, maar ik hoor dus gewoon helemaal niks. Ik dacht dat het ding stuk was.
Ja precies dat!quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:10 schreef kazy het volgende:
Hilmo nog gefeliciteerd met je dreumes!
Mariposas wat vervelend dat het nog steeds zo prut gaat. Zou het slechte slapen misschien kunnen komen juist door oververmoeidheid?
Achteraf bezien was dat hier het probleem in de eerste paar weken na de kraamweek. We hielden M. veel bij ons, maar blijkbaar werd ze te veel geprikkeld, waardoor ze overdag uiteindelijk helemaal niet meer sliep en ook steeds meer ging huilen. Na een paar weken oefenen met overdag in de wieg slapen (dat was in het begin veel krijsen bij neerleggen) en structuur in het dagritme, ging het veel beter. Nu hebben we ook een narcolept net als MauwEn als we niks doen (als: bijtijds in bed leggen) blijft ze ook gewoon wakker en vechten tegen de slaap.
Anyways.. Ik hoop heel erg dat het boek voor jullie zal helpen! Huilen doen die kleintjes niet zomaar, maar het is zo vervelend als je er niet achter komt waarom..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |