En dit inderdaad. Kijk maar naar de vele propaganda die hier op FOK! verspreidt wordt.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je vergeet de mensen die lid zijn van een politiek partij of zich actief inzetten om de publieke opinie te beïnvloeden. Zelfs deelnemen op een fora kan een activiteit zijn waarmee je probeert invloed te hebben en dingen te veranderen.
Oftewel elk mens probeert andere mensen te beïnvloeden.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je vergeet de mensen die lid zijn van een politiek partij of zich actief inzetten om de publieke opinie te beïnvloeden. Zelfs deelnemen op een fora kan een activiteit zijn waarmee je probeert invloed te hebben en dingen te veranderen.
denk dat dat 2 oorzaken had: er was een tegendemonstratie aangekondigd, en je kon op je water aanvoelen dat dit gepaard zou kunnen gaan met ongeregeldheden, en ten 2e zag je ook dat om 5 over 2 alle toegangswegen tot het plein al dichtgezet waren, en kon je het plein niet meer op.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:06 schreef Wespensteek het volgende:
Hoeveel duizenden mensen waren er nu in Utrecht om tegen de islam te demonstreren? Ik heb de indruk dat het niet veel mensen waren terwijl de PVV het zo goed doet in de peilingen.
Ik heb niet de indruk dat er veel belangstelling was en dat is denk ik de grootste oorzaak van de lage opkomst. De islam staat even op een laag pitje het gaat nu om asielzoekers, er is een andere doelgroep die nu het zwarte schaap zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:11 schreef Bensel het volgende:
[..]
denk dat dat 2 oorzaken had: er was een tegendemonstratie aangekondigd, en je kon op je water aanvoelen dat dit gepaard zou kunnen gaan met ongeregeldheden, en ten 2e zag je ook dat om 5 over 2 alle toegangswegen tot het plein al dichtgezet waren, en kon je het plein niet meer op.
met als gevolg dat je niet later nog kon aansluiten.
Daarnaast stoof men nog uit elkaar ook vanwege de anti-demonstranten, die blijkbaar hun fatsoen niet konden houden en moesten confronteren. het lijkt me wel duidelijk waardoor de grimmige sfeer veroorzaak werd.
Jammer dat dit niet veel eerder al is gebeurd.quote:Op zondag 11 oktober 2015 15:37 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Mooi dat er in Europa steeds meer anti-islam protesten ontstaan.
Ik denk dat een stem voor de PVV niet per se betekent dat je geassocieerd wilt worden met tuig.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:06 schreef Wespensteek het volgende:
Hoeveel duizenden mensen waren er nu in Utrecht om tegen de islam te demonstreren? Ik heb de indruk dat het niet veel mensen waren terwijl de PVV het zo goed doet in de peilingen.
De protesten zijn juist omdat de meeste migranten islamieten zijn lijkt mij.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat er veel belangstelling was en dat is denk ik de grootste oorzaak van de lage opkomst. De islam staat even op een laag pitje het gaat nu om asielzoekers, er is een andere doelgroep die nu het zwarte schaap zijn.
Volgens mij kan dat niet opgaan voor de PVV want Wilders heeft zijn oude standpunt "Immigratiestop voor mensen uit islamitische landen" veranderd in "grenzen dicht" (voor iedereen dus). Zijn oude standpunt was immers voldoende om tegen de Syrische vluchtelingen te zijn.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:21 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De protesten zijn juist omdat de meeste migranten islamieten zijn lijkt mij.
Ik denk dat lang niet alle PVV stemmers uit tuig bestaat. Net zoals lang niet alle Marokkanen tuig zijn. Als je alle PVV-ers over 1 kam scheert vind men dat wel best. Maar als je dit met Marokkanen doet is het huis te klein.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:20 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik denk dat een stem voor de PVV niet per se betekent dat je geassocieerd wilt worden met tuig.
Het is jammer dat Nederland geen fatsoenlijke anti-immigratiepartij heeft.
Logisch want het is gewoon veel te veel geworden. Dus nu ff niemand meer erbij. Gaat het hier dan om een demonstratie van de PVV ? Pegida dacht ik ?quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat niet opgaan voor de PVV want Wilders heeft zijn oude standpunt "Immigratiestop voor mensen uit islamitische landen" veranderd in "grenzen dicht" (voor iedereen dus). Zijn oude standpunt was immers voldoende om tegen de Syrische vluchtelingen te zijn.
Bij mensen die voor de PVV stemmen kun je wel constateren voor welke standpunten ze zijn en ze op basis daarvan dus dom vinden en ook asociaal vinden. Het is dus niet vergelijkbaar. Ik vind als je mensen in nood niet wil helpen een asociaal, grenzen dicht vind ik ook asociaal en ook erg dom. Ik vind het zelfs zo'n dom standpunt dat ik denk dat alleen domme mensen dat standpunt kunnen hebben.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik denk dat lang niet alle PVV stemmers uit tuig bestaat. Net zoals lang niet alle Marokkanen tuig zijn. Als je alle PVV-ers over 1 kam scheert vind men dat wel best. Maar als je dit met Marokkanen doet is het huis te klein.
PVV = Tokkie = prima
Marokkaan = Tokkie = racisme/discriminatie
Beide groepen hebben -nogal wat domme- criminelen en Tokkies in hun gelederen....
Wel dat is juist wat ik zeg. Ik denk dat wie je hier schennis ziet schoppen het tuig is wat op PVV stemt. Ik antwoord gewoon op de vraag waarom er dan zo weinig volk is gekomen. Ik denk dat er heel wat fatsoenlijke mensen geen zin hebben om mee te lopen met dit soort types, ook al stemmen ze PVV.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik denk dat lang niet alle PVV stemmers uit tuig bestaat. Net zoals lang niet alle Marokkanen tuig zijn. Als je alle PVV-ers over 1 kam scheert vind men dat wel best. Maar als je dit met Marokkanen doet is het huis te klein.
PVV = Tokkie = prima
Beide groepen hebben -nogal wat domme- criminelen en Tokkies in hun gelederen....
PVV zegt grenzen dicht omdat het nu oncontroleerbaar isquote:Op zondag 11 oktober 2015 16:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Bij mensen die voor de PVV stemmen kun je wel constateren voor welke standpunten ze zijn en ze dus op basis daarvan dus dom vinden en ook asociaal vinden. Het is dus niet vergelijkbaar. Ik vind als je mensen in nood niet wil helpen een asociaal, grenzen dicht vind ik ook asociaal en ook erg dom. Ik vind het zelfs zo'n dom standpunt dat ik denk dat alleen domme mensen dat standpunt kunnen hebben.
Ik denk niet dat mensen een keuze hadden bij hun geboorte om Marokkaan te worden.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
PVV = Tokkie = prima
Mensen uit de PVV hoek blijven inderdaad volharden in die vervolgingswaan. Kijk voor de aardigheid eens in de topiclist van NWS. Als je serieus met droge ogen wil beweren dat generalisaties over allochtonen / asielzoekers not done zijn en generalisaties over PVVers bon ton, dan is het toch raadzaam om eens naar een opticien te gaan.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
PVV = Tokkie = prima
Nee dat hebben ze niet.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:33 schreef YebCar het volgende:
[..]
PVV zegt grenzen dicht omdat het nu oncontroleerbaar is
PVV zegt ook asielzoekers te helpen na een goede achtergrond check en als blijkt dat het geen gelukszoeker is dan worden ze toegelaten.
Het is dom om PVV punten te kortzichtig te samenvatten, want ze hebben een paar goede punten.
Zeggen die verdragen eigenlijk ook iets over permanente opvang? Er is een recht op asiel, maar is er ook een recht op immigratie zeg maar?quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat hebben ze niet.
Grenzen dicht doen kost bijvoorbeeld zoveel tijd (omdat je veel verdragen moet opzeggen en volgens mij zelfs uit de EU moet) dat het de huidige asielstroom niet eens kan tegenhouden.
Ook overige goede punten kan in niet echt ontdekken bij de PVV al zullen er best wat kleine puntjes zijn waarin ik me enigszins kan vinden.
Daarnaast is de PVV erg dom bezig omdat je ze overal tegen asielzoekerscentra zijn terwijl de asielzoekers die hier nu al zijn ergens opgevangen moeten worden. Terwijl ze zeggen de mensen in Oranje te steunen laten ze hun dus ook vallen omdat ze elders opvang tegenhouden, tegen je eigen woorden ingaan vind ik dus dom. Mensen ophitsen vind ik erg dom.
Nee daar zeggen ze weinig over, zodra het veilig is mogen die mensen terug. Je hebt natuurlijk wel weer veel andere regels en verdragen zoals bijvoorbeeld kinderrechten, als kinderen hier zijn ingeburgerd wordt het weer onmenselijk gevonden ze terug te sturen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:40 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Zeggen die verdragen eigenlijk ook iets over permanente opvang? Er is een recht op asiel, maar is er ook een recht op immigratie zeg maar?
Want was pas in het nieuws dat voor Vlamingen vluchtelingen welkom zijn, zolang het tijdelijke opvang is en ze ook weer terugkeren. Wanneer dat ook kan. Verdeling was 75 procent voor dat plan, 11 procent was voor gesloten grenzen en 14 procent was voor de huidige situatie dat iedereen die asiel krijgt ook permanent kan en mag blijven.
Toch iets om over na te denken.
het is korte termijn politiek inderdaad.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat hebben ze niet.
Grenzen dicht doen kost bijvoorbeeld zoveel tijd (omdat je veel verdragen moet opzeggen en volgens mij zelfs uit de EU moet) dat het de huidige asielstroom niet eens kan tegenhouden.
Ook overige goede punten kan in niet echt ontdekken bij de PVV al zullen er best wat kleine puntjes zijn waarin ik me enigszins kan vinden.
Daarnaast is de PVV erg dom bezig omdat ze overal tegen asielzoekerscentra zijn terwijl de asielzoekers die hier nu al zijn ergens opgevangen moeten worden. Terwijl ze zeggen de mensen in Oranje te steunen laten ze hun dus ook vallen omdat ze elders opvang tegenhouden, tegen je eigen woorden ingaan vind ik dus dom. Mensen ophitsen vind ik erg dom.
Dat ben ik niet met je eensquote:Op zondag 11 oktober 2015 16:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Bij mensen die voor de PVV stemmen kun je wel constateren voor welke standpunten ze zijn en ze dus op basis daarvan dus dom vinden en ook asociaal vinden.
Het is dus niet vergelijkbaar.
Mensen in nood helpen is prima, maar niet op deze totaal uit de hand aan t lopen schaal en niet over de rug van het volk heen.quote:Ik vind als je mensen in nood niet wil helpen een asociaal, grenzen dicht vind ik ook asociaal en ook erg dom. Ik vind het zelfs zo'n dom standpunt dat ik denk dat alleen domme mensen dat standpunt kunnen hebben.
In de praktijk zorgen verdragen dus voor de facto immigratie, en geen asiel. Wel interessant als je dat vergelijkt met waarmee je allemaal niet in orde moet zijn als je gewoon migreert naar Nederland.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee daar zeggen ze weinig over, zodra het veilig is mogen die mensen terug. Je hebt natuurlijk wel weer veel andere regels en verdragen zoals bijvoorbeeld kinderrechten, als kinderen hier zijn ingeburgerd wordt het weer onmenselijk gevonden ze terug te sturen.
Nee het is geen oplossing dus dom gezwets of zelfs oplichterij. Wilders moet weten dat grenzen dicht niet kan (al wil hij echt uit de EU dus dan kan het wel) maar in elk geval de huidige problemen niet kan oplossen. Volgens mij liegt hij dus gewoon zijn eigen aanhang voor.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:44 schreef YebCar het volgende:
[..]
het is korte termijn politiek inderdaad.
Zoals zoveel politieke partijen. Ze denken alleen aan hun eigen termijn terwijl dit soort ongein en problemen je moet aanpakken wanneer je ze niet hebt. Regelgeving over asielzoekers moest je al in 1999 , toen we een golf kregen van Kosovo, Afghanistan en Somalie.
Toen hadden we al voor een sobere beleid kunnen gaan waar de VVD nu voorstander voor is.
Lees eerst een opnieuw over welke groepen ik het heb. Mss ontdek je dan wie er naar de opticien zou moeten.quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mensen uit de PVV hoek blijven inderdaad volharden in die vervolgingswaan. Kijk voor de aardigheid eens in de topiclist van NWS. Als je serieus met droge ogen wil beweren dat generalisaties over allochtonen / asielzoekers not done zijn en generalisaties over PVVers bon ton, dan is het toch raadzaam om eens naar een opticien te gaan.
Je wilt zeggen dat jij niet beweert dat men niet zou mogen generaliseren waar het allochtonen of asielzoekers betreft, maar wel waar het PVVers betreft?quote:Op zondag 11 oktober 2015 16:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Lees eerst een opnieuw over welke groepen ik het heb. Mss ontdek je dan wie er naar de opticien zou moeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |