Als het om zo'n klein bedrag gaat is het dom om die woning er voor te laten schieten als je hem echt graag wil hebben. Je kunt natuurlijk kijken of je er die laatste 1000 nog af kunt krijgen, maar lukt dat niet dan neem je hem toch gewoon! 1000 euro, dat is een paar euro per maand!quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:12 schreef Ivo1986 het volgende:
Het gaat om een 2 onder 1 kap woning zonder garage (wel mogelijk) op een perceel van 400 m2. Badkamer en keuken zijn leefbaar maar zal ik on 10 jaar wel vervangen)
Het is inderdaad een klein bedrag maar toch
Ok. Kom zelf uit Heerlen. Ben zelf ook in zelfde prijsklasse ongeveer aan het zoeken haha.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:24 schreef Ivo1986 het volgende:
[..]
Inderdaad Limburg, een dorpje tussen Sittard en Heerlen
Woon nu in Kerkrade, vandaar
Ik maak hieruit op dat ze 120.000 bieden?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:06 schreef Ivo1986 het volgende:
Nu de melding dat de verkopende partij niet onder de 120.000 wil gaan.
Kloptquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:30 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ik maak hieruit op dat ze 120.000 bieden?
Lijkt mij een prima onderhandelingsresultaat.
Tja je praat over 6 euro in de maand. Als je het echt heel graag wil dan betaal je 120k.quote:
Jij kent het huisquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:30 schreef noutie het volgende:
In Limburg kan je dit spelletje wel spelen. Als het al zo lang te koop staat is de vraagprijs toch te hoog.
Neuh, ik lees Limburg en januari. Een gewild en goed geprijst huis staat niet vanaf januari te koop.quote:
Wij weten niet of dit de oorspronkelijke vraagprijs isquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:05 schreef noutie het volgende:
[..]
Neuh, ik lees Limburg en januari. Een gewild en goed geprijst huis staat niet vanaf januari te koop.
Zover ik kan zien wel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 15:08 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wij weten niet of dit de oorspronkelijke vraagprijs is
Dat vind ik altijd van die vreemde redenaties. Ook ^^^ trouwens.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 14:36 schreef CaLeX het volgende:
Tja je praat over 6 euro in de maand. Als je het echt heel graag wil dan betaal je 120k.
Tenzij hij het huis helemaal cash betaald geeft hij het nu niet uit, maar wordt zijn hypotheek 1500 hoger en heeft hij (over 30 jaar) 1900 meer kosten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:30 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd van die vreemde redenaties. Ook ^^^ trouwens.
Waarom zou je het als "x" euro per maand gedurende 30 jaar berekenen?
Zo kun je zelfs heel grote bedragen klein laten lijken.
Het is gewoon 1500 euro. En dat geeft hij nu uit (of niet).
Geleend geld is ook echt geld. Dat merk je b.v. bij verkoop van het huis, dan is het opeens gewoon 1500 euro. En het wordt niet opeens een ander bedrag omdat je het in termijnen mag betalen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:38 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Tenzij hij het huis helemaal cash betaald geeft hij het nu niet uit, maar wordt zijn hypotheek 1500 hoger en heeft hij (over 30 jaar) 1900 meer kosten.
Helemaal mee eens. Gebeurt veel bij woningen maar ook bij de extra zaken die in combinatie worden gekocht (keuken,badkamer,etc). Dan wordt er puur gekeken naar het verschil in maandbedrag van de hypotheek. Dat terwijl het om uitgaven van duizenden euro's gaat.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Geleend geld is ook echt geld. Dat merk je b.v. bij verkoop van het huis, dan is het opeens gewoon 1500 euro. En het wordt niet opeens een ander bedrag omdat je het in termijnen mag betalen.
Met dat soort redenaties kan hij ook wel een paar K hoger gaan. Is ook maar een paar euro per maand extra. Het is financieel niet verstandig (voor jezelf) om op die manier over geld te denken.
Als je een huis waar je graag in wil wonen laat lopen voor 1500 euro, leef je wel erg ascetisch. Of het nu 'echt geld' is of niet. Dat is wat er tussen de regels door bedoeld in dit topic. Kun jij wel gaan lopen roepen: 'Uwhuhuhuh, het is echt geld'. Maar dat begrijpt iedereen wel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Geleend geld is ook echt geld. Dat merk je b.v. bij verkoop van het huis, dan is het opeens gewoon 1500 euro. En het wordt niet opeens een ander bedrag omdat je het in termijnen mag betalen.
Met dat soort redenaties kan hij ook wel een paar K hoger gaan. Is ook maar een paar euro per maand extra. Het is financieel niet verstandig (voor jezelf) om op die manier over geld te denken.
Come again?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 22:38 schreef Piger het volgende:
199500 zou ik bieden als je hem echt graag wil. Kijken of ze dan opeens ze principieel gaan worden over die 500 euro onder de 200k.
188500 kan je ook lekker laten staan als je geen enkele haast hebt.
zat een prijsklasse te hoog ja.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 23:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Come again?
Met 188.500 zullen ze direct akkoord gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |