abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156708912
Ik heb een woning gekocht waar een mooie ronde trapleuning (meranti?) inzit, maar deze is vrij vies dus ik heb em geprobeerd schoon te maken.
Maar welk schoonmaakmiddel ik ook gebruik, na eventjes intrekken krijgt de hele leuning een witte uitslag/aanslag die je er soort van af kan wrijven. Is dit vet wat reageert met de schoonmaakmiddelen of ben ik nu de lak er vanaf aan het poetsen? Na opdrogen is het weer weg, maar de leuning voelt ruwig aan.
Moet die aanslag eraf of juist laten zitten?
Wheeeeeeee?
pi_156709053
Waarom schuur je hem niet en daarna lakken/beitsen?
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 12:58:36 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156709072
Doe eens een foto?

Als je nou met lauwwarm water en een microvezelddoekje de aanslag erafwrijft en dan nadroogt met een oude theedoek: hoe lijkt het dan?
The love you take is equal to the love you make.
pi_156709293
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 12:57 schreef Angelfrouk het volgende:
Waarom schuur je hem niet en daarna lakken/beitsen?
Omdat ik daar verder geen ervaring mee heb dus geen idee welke beits ik moet hebben, hoe ik dat het beste kan doen, etc.
Maar misschien dat dit uiteindelijk wel moet :(

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 12:58 schreef Lienekien het volgende:
Doe eens een foto?

Als je nou met lauwwarm water en een microvezelddoekje de aanslag erafwrijft en dan nadroogt met een oude theedoek: hoe lijkt het dan?
M'n camera op mn telefoon is stuk (kan niet meer focussen) dus foto gaat helaas niet lukken.
De aanslag wrijft niet heel makkelijk weg en ik kan t opzich wel proberen, maar ik wil daarmee niet een eventuele beschermlaag verwijderen, vandaar dat ik t vraag :)
Wheeeeeeee?
pi_156709394
we hebben pas geleden de trap leuning gedaan, is ook meranti en paar keer overschilderd geweest was dus niet meer mooi.

los gehaald en met schuurpapier opgeschuurd tot deze helemaal glad is korrel 120 - 150( je krijgt butsen enz er niet uit daar blijft altijd wat verf in zitten )

de schroef gaten daar draai je oogjes in, dan hang je de trap leuning op, waar je ook de ruimte hebt, bij ons was dat op zolder.
vuilnis zak eronder en dan 3x in de blanke trap lak gezet en klaar is kees.
pi_156709453
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 13:17 schreef kovenant het volgende:
we hebben pas geleden de trap leuning gedaan, is ook meranti en paar keer overschilderd geweest was dus niet meer mooi.

los gehaald en met schuurpapier opgeschuurd tot deze helemaal glad is korrel 120 - 150( je krijgt butsen enz er niet uit daar blijft altijd wat verf in zitten )

de schroef gaten daar draai je oogjes in, dan hang je de trap leuning op, waar je ook de ruimte hebt, bij ons was dat op zolder.
vuilnis zak eronder en dan 3x in de blanke trap lak gezet en klaar is kees.
hmmkeej dat moet dan maar.. thanks allemaal :)
Wheeeeeeee?
pi_156709548
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 13:21 schreef DeltaBlast het volgende:

[..]

hmmkeej dat moet dan maar.. thanks allemaal :)
doe dan eerst de meest kleine trapleuning, weet je gelijk hoe het gaat zeg maar :P
pi_156709682
Klinkt als opgedroogde lijnolie. Hoef je niet helemaal kaal te halen, gewoon even een nieuwe laag erop smeren en je bent klaar.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 14:56:27 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156711077
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 13:12 schreef DeltaBlast het volgende:

[..]

Omdat ik daar verder geen ervaring mee heb dus geen idee welke beits ik moet hebben, hoe ik dat het beste kan doen, etc.
Maar misschien dat dit uiteindelijk wel moet :(

[..]

M'n camera op mn telefoon is stuk (kan niet meer focussen) dus foto gaat helaas niet lukken.
De aanslag wrijft niet heel makkelijk weg en ik kan t opzich wel proberen, maar ik wil daarmee niet een eventuele beschermlaag verwijderen, vandaar dat ik t vraag :)
Als de witte uitslag van je schoonmaakmiddel is, zou je kunnen proberen dat er met water af te krijgen. Misschien was je schoonmaakmiddel wat agressief.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 20:03:37 #10
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_156715915
Is waarschijnlijk huidvet, achtergelaten door het vele gebruik.
Geen probleem want een vaatdoekje met warm water en een flinke scheut ammonia doet wonderen.
Wie dit leest is gek
pi_156719334
Heb je misschien een foto?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')