abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 oktober 2015 @ 11:58:21 #1
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_156663824

Dit is een pre-view van de Walkera runner 250 race quadcopter. Met deze preview wil ik jullie kennis laten maken met de basis specificaties van deze quadcopter en jullie de mogelijkheid geven om vragen en tests te bedenken die ik dan in mijn volledige review kan aanstippen.

De Walkera 250 is een race quadcopter, dat houdt in dat hij relatief klein is maar wel krachtig. De 250 is eigenlijk de eerste quadcopter die ik heb die de lijn van speelgoed naar serieuze hobby/professioneel over gaat. En waarom is dit dan een ‘andere’ quadcopter? Nou ten eerste ziet hij er totaal niet meer als speelgoed uit, ja hij is klein maar er zijn geen plastic kapjes of onnodige kleurtjes aanwezig. Ten tweede is de besturing middels een 2.4Ghz band en heb je een bereik van ongeveer een kilometer en ten derde is de gehele electronica niet meer speelgoed-grade maar proffesioneel aangedreven brushless motoren, losse motor controllers en een aparte ‘centrale’ controller voor het geheel.

De Walkera 250 komt in een grote, relatief zware doos, namelijk van 2,7 kg en van 50x30x15cm. De doos zelf is gemaakt van een stevig karton met daarin een schuim vulling met uitsparingen voor de onderdelen. Je kan dus deze doos ook prima als opslag van je quadcopter blijven gebruiken.
In het foam zit de quadcopter en de remote met daaromheen alle losse onderdelen (Propellors, batterij, Manual, druppel lader (batterij) en wat tools mocht je onderdelen moeten vervangen).

En dan nu het serieuze werk, viegen.. nouja eerst de quadcopter af bouwen en de controller linken dan. Want de Walkera 250 komt in bijna-af toestand in de doos, het enige wat ontbreekt is de propellors en batterij. Van de vier propellors draaien er twee ‘normaal’ vast en twee ‘tegendraads’ vast, zodat ze er tijdens het vliegen niet vanaf kunnen draaien. Zodra de batterij geplaatst wordt piept de 250 tot leven met wat geluidjes en het een klein beetje bewegen van de propellors, even schrikken de eerste keer.. want die propellors wil je niet al draaiend tegen je hand hebben!
Als je dat gedaan hebt moet je even goed in de handleiding kijken hoe je de remote (die eerst 8! Batterijen nodig heeft) aan je quadcopter linkt en dan ben je klaar om te gaan vliegen. Voor je gaat vliegen moet je eerst de motors van de ‘lock’ stand halen, waarin hij automatisch staat zodat je niet per-ongeluk tijdens het verplaatsen de gashendel open kan gooien. Dit doe je door de gashendel helemaal links onder te houden voor enkele seconden, de leds gaan van knipperen naar vol-aan, en je bent klaar om te vliegen!
En dat gaat hárd, het geluid van de motoren in combinatie met de propellers geeft meteen het gevoel dat je met iets wat meer dan een speeltje is bezig bent…. En voor meer moet je hier af en toe even blijven lurken want dat komt in de volledige review die ik hier binnen een a twee weken online wil hebben.

De Walkera 250 heb ik via Tomtop het land weten binnen te krijgen, met wel wat belasting maar het bleef beperkt. De prijs is nu wat aan de hoge kant, toen ik ‘m bestelde was hij met korting een stuk beter geprijsd. Ik zal proberen om speciaal een kortingscode te fixen of dat ze ‘m weer in de korting gooien als ik de review af heb!

En als er nog vragen zijn over deze quadcopter hoor ik dat graag, dan zal ik kijken of ik die kan beantwoorden in de volledige review. Ook als anderen ervaring hebben met dit beestje hoor ik het graag!

[ Bericht 1% gewijzigd door tokko1 op 07-10-2015 12:33:46 ]
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
pi_156705673
Tof ding. Kan je nu zelf alles erbij bouwen en extra sensoren toevoegen?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 09:31:06 #3
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_156705970
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 09:09 schreef rene90 het volgende:
Tof ding. Kan je nu zelf alles erbij bouwen en extra sensoren toevoegen?
In principe is dit wel echt een soort quadcopter met connectors die alleen bij Walkera passen, tenminste alle onderdelen kan je zo kopenen aanpluggen voor specifiek Walkera. Als je dan iets anders wilt zul je uit moeten vogelen hoe je dat dan doet.

Zo kan je de receiver module wel vervangen door een eigen, als je bijvoorbeeld al een remote hebt (zijn dure dingen!) maar moet je net even een ander schema dan normaal gebruiken.

Dus als je een quad wilt waar je extra sensoren ed. aan wilt toevoegen kan je beter voor een zelfbouw quad gaan met 'open' platform als CC3D. Hier ben ik mee bezig, en waarschijnlijk ga ik volgende week een build-log hier neer zetten met stappen hoe je dat zou moeten doen ^O^
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')