abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156646896
Miljoenenfraude bij gemeente Amsterdam

De gemeente Amsterdam is voor miljoenen euro’s bestolen door een van haar eigen ambtenaren. Via een ,,geraffineerde constructie” sluisde de man enkele miljoenen euro’s weg. Vorige maand liep hij tegen de lamp, zo meldt de gemeente in een persbericht.

De criminele ambtenaar is 7 september aangehouden en zit sindsdien in voorarrest. De gemeente heeft hem geschorst en heeft beslag laten leggen op al zijn geld en bezittingen. Hij wordt verdacht van oplichting, valsheid in geschrifte en verduistering in dienstbetrekking. De politie heeft in opdracht van het Landelijk Parket een strafrechtelijk financieel onderzoek ingesteld naar de grootschalige fraude.

De gemeente heeft zelf ook een onderzoekteam opgetuigd om de eigen gelederen door te lichten. Het onderzoek staat onder leiding van burgemeester Van der Laan (Integriteit), wethouder Kock (Financiën), en wethouder Litjens (Personeel & Organisatie, Inkoop).

Ambtenaar sluist fortuin weg en Amsterdam laat het gebeuren? Ik zou zeggen eerst het hele bedrag terugvorderen + 100% boete + celstraf.
pi_156647148
Hoezo laat Amsterdam het gebeuren?
pi_156647174
Mooi dat ze er achter zijn gekomen ^O^
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_156647297
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:31 schreef Tja..1986 het volgende:
Hoezo laat Amsterdam het gebeuren?
De controlemechanismen werken blijkbaar niet voldoende.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
Mooi dat ze er achter zijn gekomen ^O^
Dat zeker.
  PR/Manusje van alles dinsdag 6 oktober 2015 @ 19:41:42 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_156647446
Maar hoe heeft ie het gedaan!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_156647779
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Maar hoe heeft ie het gedaan!
Geraffineerde constructie. Meer weten we niet. Het is niet de eerste keer. :') Kort geleden had een stagiair van de gemeente Amsterdam nog bijna 2 ton overgemaakt naar zijn eigen rekening. Een stagiair! Hoe kan een stagiair bij het geld komen?
pi_156647799
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:36 schreef George_Zina het volgende:

[..]

De controlemechanismen werken blijkbaar niet voldoende.

[..]

Dat zeker.
Blijkbaar werken de controle mechanismes wel, want ze zijn er achter gekomen.

Lees jij uberhaupt wel je berichten?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_156647826
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Uiteraard. Ik doel eerder op preventie! Controle is niet het juiste woord.
pi_156647845
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:51 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Geraffineerde constructie. Meer weten we niet. Het is niet de eerste keer. :') Kort geleden had een stagiair van de gemeente Amsterdam nog bijna 2 ton overgemaakt naar zijn eigen rekening. Een stagiair! Hoe kan een stagiair bij het geld komen?
De controlemechanismen zullen wel niet zo geraffineerd zijn...
pi_156647857
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:53 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

De controlemechanismen zullen wel niet zo geraffineerd zijn...
Jawel, want ze hebben toch het mechanisme ontdekt? :X
pi_156647917
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

De controlemechanismen werken niet, want die controlemechanismen zijn er niet om achteraf fraude te ontdekken, maar om te voorkomen dat die fraude überhaupt mogelijk is.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 19:59:35 #12
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156648004
Paar spookbv's en lekker factuurtjes sturen die je zelf moet tekenen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_156648310
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:51 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Fraude dmv een factuur en dat kan lijkt mij bij een hoop bedrijven
pi_156648357
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 20:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Fraude dmv een factuur en dat kan lijkt mij bij een hoop bedrijven
Kan mij voorstellen dat men bij zo'n grote gemeente als Amsterdam met vele duizenden medewerkers dat soort fouten maakt maar mag hopen dat het niet al te vaak gebeurt. Het is wel gemeenschapsgeld waar we het over hebben. :X
pi_156648489
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 19:56 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

De controlemechanismen werken niet, want die controlemechanismen zijn er niet om achteraf fraude te ontdekken, maar om te voorkomen dat die fraude überhaupt mogelijk is.
controle gebeurt per definitie achteraf als iets gebeurt is. Dan wordt gekeken of dit wel mocht of niet.
pi_156688604
Ergens wel opmerkelijk, omdat, net zoals bij grote bedrijven, er een heel apparaat aan te pas komt om normaal gesproken rekeningen te laten betalen. Dat is iets waar veel mensen over klagen en nu weet een intern persoon zo een paar miljoen achterover te drukken.
pi_156693195
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2015 13:53 schreef drexciya het volgende:
Ergens wel opmerkelijk, omdat, net zoals bij grote bedrijven, er een heel apparaat aan te pas komt om normaal gesproken rekeningen te laten betalen. Dat is iets waar veel mensen over klagen en nu weet een intern persoon zo een paar miljoen achterover te drukken.
Als iemand relaties kan aanmaken of aanpassen, dan is het makkelijk en zoals ik het bericht lees is dat hier gebeurd en is de dader meteen bekend
pi_156693961
Geld verduisteren/verkwisten kun je wel aan die laaienlichters van de PvdA overlaten.
Graag een externe commissie van toezicht tot duidelijk is wie/wat precies er gegraaid heeft aan gemeenschapscenten.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')