abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156632711
Ik weet niet zeker of dit nu de juiste sub-groep is om het onder te plaatsen of dat het beter thuis hoort onder WGR, so feel free to move it maar het gaat om het volgende;

Ik heb vanmiddag contact gehad met Tele2 over het over zetten van mijn huidige mobiele abonnement van Ben.nl naar Tele2, dit was allemaal geen probleem tót aan het moment van een of andere vage kredietcheck waar ik dus blijkbaar als negatief voor getoest werd. Op mijn vraag waar dit op gebaseerd was aangezien ik sowieso al klant van ze was voor internet en vaste telefonie en tot op heden al mijn rekeningen netjes betaald had ( sterker; die laat ik ze nota bene per maand automatisch afschrijven!) werd mij mede gedeeld dat ik maar met dat vage bedrijf contact op moest nemen (Experian....á 45 cent per minuut!) Ik heb ze hierover terug gebeld en aangegeven dat ik het hier niet mee eens was en ik bij Ben.nl 2 jaar geleden ook gewoon een contract met toestel kon afsluiten zonder problemen en zelfs Ben.nl zag geen problemen in het systeem staan!

Ik weiger dus aan deze vorm van klantje pesten mee te werken en heb aangegeven dat ik het contract van internet & telefonie onder de oude voorwaarden terug wilde laten zetten, zodat ik op het gemak rond kon kijken om dan maar ál mijn abonnementen elders onder te brengen ( die had ik 2 dagen geleden wél nog probleemloos kunnen verlengen bij ze, hetgeen ik Tele2 óók medegedeeld heb. Hoezo meten met 2 maten KUCH) Vervolgens heeft de klantenservice mijn gehele contract per direct beëindigd en zit ik over 5 dagen zonder internet waardoor er nu een afkoopsom gerekend zou worden van de resterende maand á ¤28.33,- waar ik niet om gevraagd heb!

Ik wil hier werk van maken want dit soort fratsen pik ik niet, ik laat me niet op kosten jagen, noch uitmaken voor wanbetaler!

Bij welke onafhankelijke instanties kan ik me melden om dit aan de kaak te stellen en Tele2 het vel over de oren te trekken?

:(
pi_156633008
Ik respecteer klanten van Tele2 ook niet.
pi_156633089
Is er iemand die me svp SERIEUS advies in kan geven -O-
pi_156633105
www.google.nl

typ in experian



Kijk eens aan, eerste link

Even kijken



Oh kijk eens aan, wat staat daar rechts



poe hé, dat was moeilijk
pi_156633110
Wind je niet zo op.

Je hebt het zelf zo alleen maar erger gemaakt, bedrijven hebben nou eenmaal procedures en daar moet je het mee doen.
pi_156633152
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 00:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
www.google.nl

typ in experian

[ afbeelding ]

Kijk eens aan, eerste link

Even kijken

[ afbeelding ]

Oh kijk eens aan, wat staat daar rechts

[ afbeelding ]

poe hé, dat was moeilijk
Had ik allang gezien, heb jíj ook gezien dat ze een telefoontarief hanteren á 45 cent per minuut??? ( nog los van het feit dat ik van dit louche bedrijf überhaupt nog nooit gehoord heb )

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 01:00 schreef Zolder het volgende:
Wind je niet zo op.

Je hebt het zelf zo alleen maar erger gemaakt, bedrijven hebben nou eenmaal procedures en daar moet je het mee doen.
Kan zijn, maar vind het een belachelijk iets, ben al jaren klant van andere diensten die ze aanbieden en heb daar nooit achterstand in opgebouwd en heb de afgelopen jaren ook gewoon telecom abonnementen bij andere providers af kunnen sluiten zonder enige problemen en dan ging het wel om wat duurdere abonnementen als die simpele ¤10,- p.m. die ik nu zou gaan betalen :') .

Daarnaast wil ik gewoon weten wat ik hier nu verder mee kan doen, want ik laat me geen poot uit draaien, door niemand!
pi_156633313
Ja niks. niet het abonnement nemen of contact opnemen omtrent je kredietwaardigheid. Simpel.
pi_156633325
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 01:09 schreef Garfield1985 het volgende:

Had ik allang gezien, heb jíj ook gezien dat ze een telefoontarief hanteren á 45 cent per minuut??? ( nog los van het feit dat ik van dit louche bedrijf überhaupt nog nooit gehoord heb )

Je bent fucking 30 jaar oud maar je bent nog te incompetent om te lezen wat er op een website staat.
Je kan ze gewoon een email sturen. Grow the fuck up, ik heb wel een idee waarom jij geen abonnement van Tele2 krijgt. Je gedraagt je namelijk als een 14 jarig onzeker meisje.
pi_156633366
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 01:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Je bent fucking 30 jaar oud maar je bent nog te incompetent om te lezen wat er op een website staat.
Je kan ze gewoon een email sturen. Grow the fuck up, ik heb wel een idee waarom jij geen abonnement van Tele2 krijgt. Je gedraagt je namelijk als een 14 jarig onzeker meisje.
Oh werkelijk?? Nu moet ík opeens iets gaan bewijzen wat bij andere providers niet hoeft en voorheen nooit nodig is geweest??
Dus ik beschuldig jou ook maar bij voorbaat van diefstal en jij moet maar eerst bewijzen aan mij dat jij het níet gedaan hebt?
pi_156633374
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 01:40 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Oh werkelijk?? Nu moet ík opeens iets gaan bewijzen wat bij andere providers niet hoeft en voorheen nooit nodig is geweest??
Dus ik beschuldig jou ook maar bij voorbaat van diefstal en jij moet maar eerst bewijzen aan mij dat jij het níet gedaan hebt?
Ja dat moet als je een Tele2 abonnement wilt. Je kan Tele2 niet verplichten jouw een abonnement te geven, het is nog altijd een privaat bedrijf
pi_156633440
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 01:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja dat moet als je een Tele2 abonnement wilt. Je kan Tele2 niet verplichten jouw een abonnement te geven, het is nog altijd een privaat bedrijf
Dan leg me aub eens uit waarom dat voor een internet & telefonie abonnement 2 dagen geleden bij dezelfde provider NIET hoefde en men mij gewoon probleemloos verlengde?

Abonnementskosten zijn ca. het 3 voudige per maand tov. dat simpele gsm abo, dus nog een "groter risico" op wanbetalers als je het mij vraagt.

Het feit dat ik voor die diensten de afgelopen 3 jaar bij dezelfde provider ben gebleven en geen achterstallige betalingen heb opgebouwd, zou ze voldoende over mijn kredietwaardigheid moeten zeggen, dat je dat voor nieuwe klanten niet doet...allé, die ken je immers nog niet (afdoende) maar bestaande klanten die altijd netjes hebben betaald?
pi_156633445
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 01:52 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Dan leg me aub eens uit waarom dat voor een internet & telefonie abonnement 2 dagen geleden bij dezelfde provider NIET hoefde en men mij gewoon probleemloos verlengde?

Abonnementskosten zijn ca. het 3 voudige per maand tov. dat simpele gsm abo, dus nog een "groter risico" op wanbetalers als je het mij vraagt.

Het feit dat ik voor die diensten de afgelopen 3 jaar bij dezelfde provider ben gebleven en geen achterstallige betalingen heb opgebouwd, zou ze voldoende over mijn kredietwaardigheid moeten zeggen, dat je dat voor nieuwe klanten niet doet...allé, die ken je immers nog niet (afdoende) maar bestaande klanten die altijd netjes hebben betaald?
Niet elke afdeling heeft dezelfde procedures. Hogere abonnementskosten zijn niet belangrijk voor het risico aangezien de abonnementskosten vele malen hoger kunnen uitvallen bij telefoonabonnementen (over je bundel heen gaan) en er een algehele trend zichtbaar is van wanbetalers bij telefoon abonnementen.

Maar goed, zoals ik al zei, je gedraagt je als een kind. Je had een email kunnen sturen en dan had je binnen een paar dagen antwoord. Op FOK! kunnen we niks voor je doen.
pi_156633484
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 01:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Niet elke afdeling heeft dezelfde procedures. Hogere abonnementskosten zijn niet belangrijk voor het risico aangezien de abonnementskosten vele malen hoger kunnen uitvallen bij telefoonabonnementen (over je bundel heen gaan) en er een algehele trend zichtbaar is van wanbetalers bij telefoon abonnementen.

Maar goed, zoals ik al zei, je gedraagt je als een kind. Je had een email kunnen sturen en dan had je binnen een paar dagen antwoord. Op FOK! kunnen we niks voor je doen.
Oh met vaste telefonie zou dat níet kunnen wil je zeggen?? Net zoveel risico op extra kosten!

Maar goed.....die e-mail die gaat er evengoed komen, en zou ik sowieso al gaan versturen. Het gaat me om alles wat ze daarna geflikt hebben, het abonnement zonder pardon beëindigen en me moedwillig op extra kosten jagen. Daar nagel ik ze voor aan de schandpaal.
pi_156633536
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 02:03 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Oh met vaste telefonie zou dat níet kunnen wil je zeggen?? Net zoveel risico op extra kosten!

Maar goed.....die e-mail die gaat er evengoed komen, en zou ik sowieso al gaan versturen. Het gaat me om alles wat ze daarna geflikt hebben, het abonnement zonder pardon beëindigen en me moedwillig op extra kosten jagen. Daar nagel ik ze voor aan de schandpaal.
pi_156633636
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 02:03 schreef Garfield1985 het volgende:

Oh met vaste telefonie zou dat níet kunnen wil je zeggen?? Net zoveel risico op extra kosten!
Waar haal je het vandaan dat er met vaste telefonie net zoveel risico is? Uit je duim?

Tele2 heeft daar intern hele mooie cijfers voor en blijkbaar is het risico bij mobiele abonnementen vele malen hoger.

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 02:03 schreef Garfield1985 het volgende:

Maar goed.....die e-mail die gaat er evengoed komen, en zou ik sowieso al gaan versturen. Het gaat me om alles wat ze daarna geflikt hebben, het abonnement zonder pardon beëindigen en me moedwillig op extra kosten jagen. Daar nagel ik ze voor aan de schandpaal.
Die extra kosten heb je aan jezelf te danken omdat je blijkbaar geen fatsoenlijk gesprek kan voeren en achteraf maar op FOK! gaat zeiken ipv direct in te grijpen.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 06:47:07 #16
399518 Shadowkid053
I'm tiny Rick!
pi_156633778
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 03:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Waar haal je het vandaan dat er met vaste telefonie net zoveel risico is? Uit je duim?

Tele2 heeft daar intern hele mooie cijfers voor en blijkbaar is het risico bij mobiele abonnementen vele malen hoger.

[..]

Die extra kosten heb je aan jezelf te danken omdat je blijkbaar geen fatsoenlijk gesprek kan voeren en achteraf maar op FOK! gaat zeiken ipv direct in te grijpen.
Kijk alleen al naar dat gezeik met die "gratis telefoon" abbo's. Sinds die rechtzaak willen ze nu gewoon op alles meer zekerheid.
pi_156633906
TS heeft dikke schulden maar komt dat hier ontkennen :')
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_156634028
Herkenbare struggles Ts. Bij mn hypotheek afsluiten keken ze naar de cc en stond dik in de plus en toch zeiken over dat ik 25k krediet nog snel zou kunnen opnemen :')
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 08:11:04 #19
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_156634096
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 01:00 schreef Zolder het volgende:
Wind je niet zo op.

Je hebt het zelf zo alleen maar erger gemaakt, bedrijven hebben nou eenmaal procedures en daar moet je het mee doen.
LOL! Natuurlijk niet :) waarom zou je doen wat een bedrijf jou verteld?

Ik zou gewoon ergens anders gaan kijken of je klant kunt worden. En Tele2 natuurlijk niet betalen voor een dienst die ze nu niet meer leveren.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_156634261
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 02:03 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Oh met vaste telefonie zou dat níet kunnen wil je zeggen?? Net zoveel risico op extra kosten!

Maar goed.....die e-mail die gaat er evengoed komen, en zou ik sowieso al gaan versturen. Het gaat me om alles wat ze daarna geflikt hebben, het abonnement zonder pardon beëindigen en me moedwillig op extra kosten jagen. Daar nagel ik ze voor aan de schandpaal.
Je kunt je beter druk maken om het feit dat je, terecht danwel onterecht, afgekeurd bent om je kredietwaardigheid.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 09:09:11 #21
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_156634568
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 00:25 schreef Garfield1985 het volgende:
Bij welke onafhankelijke instanties kan ik me melden om dit aan de kaak te stellen en Tele2 het vel over de oren te trekken?

:(
Ik was aan het overwegen om deze vraag te beantwoorden maar ik bedacht me. Zoals ik het lees is er 100% kans dat TS iets achter houd (en dan bedoel ik niet dat over het cridietwaardig zijn, dat kan experian al gebaseerd hebben op je woonomgeving). Ik zou het dus een beetje triest vinden als tele2 hier dus een slechte naam door zou krijgen.

Maargoed: dat je niet cridietwaardig geacht wordt kan aan zoveel dingen liggen, aan een deel van die factoren kun je zelf ook helemaal niets aan doen. Tele2 zal hier verder ook niets aan kunnen doen en imho niet meer dan logies dat ze het risico checken. Dat een ander bedrijf dan eventueel een verkeerde indicatie geeft aan tele2, tja helaas. Ik ben bang dat dat dan al even niet anders is.


Maargoed, zoals gezegt kan het probleem makkelijk opgelost worden door even een mailtje te sturen. Afhankelijk van hoe bont je het hebt gemaakt met tele2, kan een excuses vast wel volstaan.

Succes!
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 09:56:00 #22
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_156635146
Schopje WGR.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_156635640
Jongens niet zo zeuren tegen TS. Daar is geen tijd voor. Hij wil een oplossing van FOK!. Als de oplossing pas over 5 dagen komt dan kan hij het niet meer lezen....

Haast is dus geboden!
Ravigotte: abusievelijk ook wel "ravigottesaus" genoemd - komt uit de klassieke Franse keuken en wordt gemaakt op basis van vinaigrette. Aan deze vinaigrette worden kappertjes, tuinkruiden en gesnipperde ui toegevoegd.
pi_156635787
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 01:52 schreef Garfield1985 het volgende:

Het feit dat ik voor die diensten de afgelopen 3 jaar bij dezelfde provider ben gebleven en geen achterstallige betalingen heb opgebouwd, zou ze voldoende over mijn kredietwaardigheid moeten zeggen, dat je dat voor nieuwe klanten niet doet...allé, die ken je immers nog niet (afdoende) maar bestaande klanten die altijd netjes hebben betaald?
Tele2 heeft van Experian doorgekregen dat je betaling niet altijd netjes is doorgekomen en dekken zich in tegen mogelijk risico. Je bent pissig op de verkeerde partij.

Ik kreeg twee jaar geleden geen nieuw abonnement omdat automatisch afschrijven twee maal geblokkeerd was geweest. Als dat gebeurde kreeg ik een SMS met een betaallink en betaalde ik netjes alsnog. In mijn ogen op tijd, maar in de ogen van mijn toenmalige provider niet.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_156636484
Deze klant verdiend ook geen respect en gedraagt zich als een baviaan met migraine.

I.p.v. rustig op te bellen naar Tele2 dat je geen opzegging hebt gedaan en nakoming van het afgesloten contract wil omdat er geen opzegging is gedaan, of als zij het willen ontbinden dat zij dit maar kosteloos doen omdat het op hun initiatief is.

En even rustig contact opnemen met Experia op welke grond er een afkeur is gekomen.

Nee lekker lullen en dom doen terwijl de vijf dagen verstrijken.

Goed bedrijf Tele2 doen tenminste een soort van kredietcheck ^O^
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 15:04:18 #26
66083 Platina
78th Element
pi_156641113
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 09:09 schreef embedguy het volgende:

[..]

Ik was aan het overwegen om deze vraag te beantwoorden maar ik bedacht me. Zoals ik het lees is er 100% kans dat TS iets achter houd (en dan bedoel ik niet dat over het cridietwaardig zijn, dat kan experian al gebaseerd hebben op je woonomgeving). Ik zou het dus een beetje triest vinden als tele2 hier dus een slechte naam door zou krijgen.

Maargoed: dat je niet cridietwaardig geacht wordt kan aan zoveel dingen liggen, aan een deel van die factoren kun je zelf ook helemaal niets aan doen. Tele2 zal hier verder ook niets aan kunnen doen en imho niet meer dan logies dat ze het risico checken. Dat een ander bedrijf dan eventueel een verkeerde indicatie geeft aan tele2, tja helaas. Ik ben bang dat dat dan al even niet anders is.


Maargoed, zoals gezegt kan het probleem makkelijk opgelost worden door even een mailtje te sturen. Afhankelijk van hoe bont je het hebt gemaakt met tele2, kan een excuses vast wel volstaan.

Succes!
cridiet :')
pi_156641612
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:04 schreef Platina het volgende:

[..]

cridiet :')
Logies vond ik mooier.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 18:27:10 #28
66083 Platina
78th Element
pi_156645423
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 15:26 schreef hottentot het volgende:

[..]

Logies vond ik mooier.
Zo ver was ik nog niet gekomen. Maar die mag er ook zijn!
pi_156645923
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 00:56 schreef Garfield1985 het volgende:
Is er iemand die me svp SERIEUS advies in kan geven -O-
Ik zou een deurtje verder kijken.
Overigens naar data-verzamel-handel-bedrijf dat Experian. Zij trekken conclusies met behulp van geografische informatie.
Woon je in een studentenhuis? Dan zou je een negatieve indicatie op adres kunnen hebben. En zelfs op postcode komt voor. Zij werken met de botte bijl en Tele2 doet graag zaken met ze blijkbaar.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156646645
Dat je nooit van Experian hebt gehoord is echt jouw probleem. Is een van 's-werelds (!) grootste kredietmanagementfirma's, die menig kredietverlener adviseert. Wellicht is de registratie onterecht, maar daarvoor zul je toch echt contact met ze op moeten nemen. Meteen roepen dat dat ze louché zijn haalt niet uit. A: dat zijn ze niet. Ze krijgen jouw gegevens van hun klanten en baseren daar hun advies op. B: dat lost jouw probleem niet op.
pi_156646773
Het is geen klantje pesten natuurlijk. Tele2 wil zoveel mogelijk klanten, net als iedere aanbieder van diensten. Er is dus vast een goede reden of een misverstand.
Whaaaat???? No money?
pi_156646841
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 01:52 schreef Garfield1985 het volgende:

[..]

Dan leg me aub eens uit waarom dat voor een internet & telefonie abonnement 2 dagen geleden bij dezelfde provider NIET hoefde en men mij gewoon probleemloos verlengde?

Abonnementskosten zijn ca. het 3 voudige per maand tov. dat simpele gsm abo, dus nog een "groter risico" op wanbetalers als je het mij vraagt.

Het feit dat ik voor die diensten de afgelopen 3 jaar bij dezelfde provider ben gebleven en geen achterstallige betalingen heb opgebouwd, zou ze voldoende over mijn kredietwaardigheid moeten zeggen, dat je dat voor nieuwe klanten niet doet...allé, die ken je immers nog niet (afdoende) maar bestaande klanten die altijd netjes hebben betaald?
Op vraag 1: een mobiel telefoonabonnement wordt als vorm van krediet gezien. Vaste telefonie en ADSL niet.
Op vraag 2: Daarvoor zul je echt met Experian moeten bellen. Via 020 262 1789 (vraagalex.nl) kun je gratis doorverbonden worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')