Welke carriers hebben nog een 3-3-3 in hun 777? Ik vlieg dinsdag weer terug naar Buenos Aires met KLM, maar we hebben de achterste stoelen geboekt die maar 2 stoelen per rij hebben, dat is toch wel prettig en de ruimte naar de stoel voor je leek me ook groter trouwens, ik kon goed zitten met mijn 1.90m, terwijl ik geen fan ben van KLeMquote:Op zondag 25 oktober 2015 09:23 schreef buzz1291 het volgende:
Dus naar Rio wordt het met recht een KLeM vlucht. Die stoel opstelling is toch de hoofdreden die mij ervan weerhoudt om een ticket te boeken voor een 787 vlucht. Dan toch maar een 777 toestel in een 3-3-3 of 2-5-2 opstelling of een A330/340 met een 2-4-2 opstelling
Die was er ook al eens als A320quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 22:26 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Turkish Airlines verft momenteel een van haar A330-200's (TC-JNC) in retro-livery:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ter verduidelijking; zo zag hun livery er ooit uit (A310-200 in Amsterdam, 1989).
Die A330 kan er geloof ik best eens mooi uit gaan zien.
En aangezien we ook wel regelmatig een A330 van Turkish op Schiphol krijgen zul je deze misschien ook wel eens zien langskomen.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)24048.jpg]afbeelding[/url] ]
Air China en Singapore Airlines zo uit het hoofd in hun 777-300(al dan niet ER). Verder nog een aantal anderen die zichzelf "premium" airlines vinden.quote:Op zondag 25 oktober 2015 09:37 schreef flipsen het volgende:
[..]
Welke carriers hebben nog een 3-3-3 in hun 777? Ik vlieg dinsdag weer terug naar Buenos Aires met KLM, maar we hebben de achterste stoelen geboekt die maar 2 stoelen per rij hebben, dat is toch wel prettig en de ruimte naar de stoel voor je leek me ook groter trouwens, ik kon goed zitten met mijn 1.90m, terwijl ik geen fan ben van KLeM
Cathay Pacific in ieder geval, en daar vlieg ik binnenkort mee naar HKG. Die achterste rijen met 2 stoelen lijkt aardig, maar met een beetje pech zit het scherm en klaptafeltje volledig uit het lood. Daarnaast is dat ook de opstelplek voor de toiletten en gymende passagiers. En dan heb je ook nog van die eikels die daar een beetje tegen jouw rugleuning aan staan te hangen en met elkaar staan te converseren. Zit je aan de rechterkant in het toestel, dan is het nog erger want dat is dan ook nog eens de fourage plek. Ik hoop het allemaal niet voor je, maar de kans is wel aanwezig.quote:Op zondag 25 oktober 2015 09:37 schreef flipsen het volgende:
[..]
Welke carriers hebben nog een 3-3-3 in hun 777? Ik vlieg dinsdag weer terug naar Buenos Aires met KLM, maar we hebben de achterste stoelen geboekt die maar 2 stoelen per rij hebben, dat is toch wel prettig en de ruimte naar de stoel voor je leek me ook groter trouwens, ik kon goed zitten met mijn 1.90m, terwijl ik geen fan ben van KLeM
Gaat per 15/11 officieel de vloot uit, dus zou best kunnen dat hij nu al uit de operatie is om weer netjes terug te brengen naar de specificaties van de leasemaatschappij.quote:Op zondag 25 oktober 2015 10:47 schreef inkjet het volgende:
Morgen,
Weet iemand of Transavia de PH-XRE al heeft uitgefaseerd? Staat al sinds de 5e in Praag meen ik.
Zijn er van BUE naar AMS ook mee gevlogen, hadden ook niet de achterste rij, maar die daarvoor geloof ik. Zijn een rij of 4 met slechts 2 stoelen. En viel me reuze mee met vervelende passagiers (waar ik inderdaad een bloedhekel aan heb).quote:Op zondag 25 oktober 2015 10:43 schreef buzz1291 het volgende:
Die achterste rijen met 2 stoelen lijkt aardig, maar met een beetje pech zit het scherm en klaptafeltje volledig uit het lood. Daarnaast is dat ook de opstelplek voor de toiletten en gymende passagiers. En dan heb je ook nog van die eikels die daar een beetje tegen jouw rugleuning aan staan te hangen en met elkaar staan te converseren. Zit je aan de rechterkant in het toestel, dan is het nog erger want dat is dan ook nog eens de fourage plek. Ik hoop het allemaal niet voor je, maar de kans is wel aanwezig.
Mooie postquote:Op zondag 25 oktober 2015 00:00 schreef Iemand91 het volgende:
Komende nacht kunnen we de klokken een uur achteruit zetten en dat betekent dus ook dat het winterseizoen begint in de luchtvaart. Ik beperk mij in deze post tot wat er op Schiphol gaat gebeuren of veranderen.
(en vooral long-haul)
[ afbeelding ]
- Delta Airlines: Vanaf het ingaan van het zomerseizoen 2015 (29 maart) vloog Delta Airlines twee 747's op Schiphol; naar Atlanta (DL72/DL73) en Detroit (DL134/DL135).
Afgelopen vrijdag kwam de 747 van/naar Atlanta voor het laatst naar Schiphol.
Afgelopen zaterdag kwam nog een Delta 747 naar Amsterdam om de Detroit - Amsterdam rotatie te maken. Deze vertrok om 10:05 uur naar Detroit. Hiermee zijn de reguliere Delta 747-vluchten van de zomer afgelopen.
Op dit moment is echter N671US onderweg vanuit Detroit als DL132 die straks om 05:50 uur op Schiphol landt. Daarna gaat deze om 10:20 uur naar Seattle als DL143 (normaal gesproken een A330-vlucht).
Deze winter worden beide vluchten weer teruggeschroefd naar de Airbus A330-300.
Of we ooit nog Delta 747's naar Schiphol krijgen is de vraag; nog voor het einde van dit jaar wil Delta 5 van haar overgebleven 12 747's uit de vloot halen. Eind 2017 moeten de laatste 6 de vloot ook verlaten hebben. Het is nog niet bekend of Delta mogelijk in de zomer van 2016 nog 747's naar Amsterdam wil vliegen.
Vanaf deze zondag vliegen er naast KLM dus geen maatschappijen meer reguliere vluchten met pax-747's naar Schiphol.
[ afbeelding ]
- China Southern Airlines: Zaterdag 24 oktober kwam de Airbus A380 uit Beijing voor de laatste keer.
Om 14:50 uur vertrok de A380 naar Beijing. Vanaf zondag wordt de dagelijkse vlucht weer uitgevoerd door de Airbus A330-200; op 20 juni werd de A380 voor het eerst naar Amsterdam ingezet.
De A380 zullen ze nu weer inzetten op Guangzhou - Sydney.
Mogelijk zal China Southern Airlines over een aantal jaar de A380 het hele jaar door dagelijks op Schiphol inzetten.
[ afbeelding ]
- United Airlines: Van 17 december tot en met 25 maart zal United eindelijk de Boeing 787-9 inzetten tussen Houston en Amsterdam.
Oorspronkelijk zou United de 787-8 al vanaf 4 december 2013 op deze route inzetten als eerste internationale vlucht met hun 787. Nu wordt het uiteindelijk 17 december 2015 dat ze de 787-9 op Amsterdam zullen vliegen.
Vanaf 26 maart 2016 zal United weer de reguliere Boeing 777-200ER inzetten op deze route.
17 december zal niet de eerste keer zijn dat er een United 787 op Schiphol landt; op 25 oktober lande een 787 op Schiphol vanuit Houston die de volgende dag weer vertrok (was de 2e keer dat er een 787 op Schiphol kwam) en op 5 juli 2014 ook een.
- Korean Air: Vanaf zondag 25 oktober vervangt Korean Air de vierwekelijkse 777-200ER weer door een Airbus A330-200. In het zomerseizoen keert de 777-200ER weer terug en wordt de frequentie mogelijk opgeschroefd naar vijf of zesmaal per week. Ook introduceert Korean Air vanaf komend voorjaar een nieuwe First- en Business-class product op hun vluchten naar (o.a.) Amsterdam.
[ afbeelding ]
- Ryanair: Vanaf 27 oktober vliegt Ryanair viermaal per dag tussen Amsterdam en Dublin.
Daarnaast heeft het slots aangevraagd voor drie dagelijkse vluchten naar Londen Stansted maar wanneer/of die gebruikt gaan worden is (mij) onbekend.
- Turkish Airlines: Vanaf 29 oktober heeft de maatschappij slots gekregen voor een wekelijkse vrachtvlucht vanuit Stansted naar Amsterdam. Vluchten vinden elke donderdag plaats en vliegen door naar Istanbul.
[ afbeelding ]
- Jet Airways: De maatschappij heeft slots aangevraagd op Schiphol voor drie dagelijkse vluchten.
Nu is het niet de eerste keer dat ze slots hebben aangevraagd en gekregen lijkt de kans op daadwerkelijk vluchten groter nu Delta Airways sinds 28 maart niet meer doorvliegt naar Mumbai vanuit Amsterdam.
De vluchten zouden met Airbus A330-300's worden uitgevoerd; een dagelijkse vlucht tussen Amsterdam en Bombay en een Delhi - Amsterdam - Toronto - Amsterdam - Delhi lijnvlucht.
Deze laatste lijnvlucht zou hiermee hiermee de 2e 5th-freedom vlucht op Schiphol worden, naast de Amsterdam - London Gatwick vlucht van Garuda.
Als de vluchten daadwerkelijk uitgevoerd zullen worden, zullen deze ergens tussen januari en maart beginnen.
[ afbeelding ]
- Surinam Airways: De maatschappij vervangt dit winterseizoen hun ruim 21 jaar oude Airbus A340-300
(PZ-TCP) door een bijna 17 jaar oud exemplaar. De nieuwe PZ-TCR dat eerder voor China Southwest Airlines en Air China vloog zal waarschijnlijk op 28 oktober de vluchten overnemen. Maar deze datum kan uiteraard nog veranderen.
PZ-TCP zal teruggaan naar haar eigenaar; leasemaatschappij Aercap dus waarschijnlijk naar Tarbes-Lourdes in Frankrijk waar de nieuwe A340 ook vandaan komt.
[ afbeelding ]
- Martinair: Dit winterseizoen verlaten nog eens 3 McDonnell Douglas MD-11 freighters de vloot.
PH-MCS staat nog steeds op Schiphol-Oost zonder een linkermotor, wanneer deze vertrekt is mij nog onbekend. PH-MCY zal in januari de vloot verlaten, PH-MCP in april.
(De laatste 2; PH-MCU en -MCW verlaten in mei - het zomerseizoen - de vloot).
PH-MCY is overigens de enige MD-11(F) van Martinair die een vorige eigenaar heeft gehad; ze vloog eerst als HB-IWC voor Swissair / Swiss en werd in 2004 omgebouwd naar freighter toen het overging naar Martinair.
[ afbeelding ]
- KLM: zal de eerste 787-9's in gebruik nemen. Na vertraging in de levering van de toestellen (door waarschijnlijk leveringsproblemen met de WBC-stoelen van Zodiac) zal KLM halverwege november de eerste 787 toestellen in bezit nemen.
Op 22 november zal het de eerste commerciële 787 vlucht maken naar Abu Dhabi en Bahrain. Hier wordt de 787-9 dagelijks op ingezet. Ook zullen ze dit winterseizoen worden ingezet op Dubai, Rio de Janeiro en Caïro.
- KLM: Na het nucleair akkoord met akkoord met Iran kan het zijn dat Air France en KLM weer naar Teheran gaan vliegen. Begin 2013 stopte KLM met de vluchten naar Teheran (uitgevoerd met de MD-11; naar eigen zeggen leverde het niet meer genoeg op) en Air France stopte in 2008.
KLM zou mogelijk al in januari weer naar Teheran gaan vliegen.
[ afbeelding ]
- KLM: zal dit winterseizoen 2 747-Combi toestellen uitfaseren (PH-BFM en -BFO in januari), daarnaast verlaat in december de eerste A330-200 de vloot (PH-AOH) en later dit seizoen in februari PH-AOI en PH-AOL.
De A330's gaan naar het Pakistaanse Shaheen Air, de twee 747's worden opgeslagen op Teruel Airport in Spanje.
(Daar staan ook PH-MPP en PH-MPQ, beide 747's van Martinair opgeslagen sinds augustus 2013)
[ afbeelding ]
- KLM: Ontvangt dit seizoen ook nog 2 Embraer 190's in december (PH-EXE en PH-EXF) en waarschijnlijk nog net in het winterseizoen in maart hun eerste Embraer 175 (PH-EXG).
Daarnaast ontvangen ze in februari hun 26e Boeing 777 en wel de 11e 777-300ER; PH-BVP.
Mogelijk verlaten dit seizoen ook enkele Fokker F70's de vloot; een deel daarvan zal naar Air Niugini gaan en een deel naar Inselair.
De zomerdienstregeling begint weer op 27 maart 2016.
Delta heeft zijn inzet op Amsterdam flink teruggeschroefd zag ik. In het zomerseizoen kwamen meestal 19 toestellen per dag naar deze luchthaven, vandaag waren het er maar elf. De DL71 is vervangen door een nieuwe KLM vlucht: de 623, A333. vervallen zijn verder de 47, 57, 133, 145, 149, 165 en 233. De 231 naar Boston heet weer DL125 zoals afgelopen winter.quote:- Delta Airlines: Vanaf het ingaan van het zomerseizoen 2015 (29 maart) vloog Delta Airlines twee 747's op Schiphol; naar Atlanta (DL72/DL73) en Detroit (DL134/DL135).
Afgelopen vrijdag kwam de 747 van/naar Atlanta voor het laatst naar Schiphol.
Afgelopen zaterdag kwam nog een Delta 747 naar Amsterdam om de Detroit - Amsterdam rotatie te maken. Deze vertrok om 10:05 uur naar Detroit. Hiermee zijn de reguliere Delta 747-vluchten van de zomer afgelopen.
De planning verandert best vaak. Ik zag een lijstje waarin de AOH morgen al de hangar in zou gaan voor zijn einde-lease check en de-branding.quote:- KLM: zal dit winterseizoen 2 747-Combi toestellen uitfaseren (PH-BFM en -BFO in januari), daarnaast verlaat in december de eerste A330-200 de vloot (PH-AOH) en later dit seizoen in februari PH-AOI en PH-AOL.
quote:Episode 3 of 4
The air shows come thick and fast for the RAF's display teams. The Red Arrows mark the end of an era, flying with the mighty Vulcan Bomber, while the Chinook Helicopter are also in the skies. They submit themselves to gruelling underwater training before they can display at Blackpool, but will high winds ruin their plans?
Klopt, staat nu binnen of gaat snel naar binnen bij hangar 14 voor een C-check en uitfaseringsprogramma;)quote:Op zondag 25 oktober 2015 17:30 schreef inkjet het volgende:
[..]
De planning verandert best vaak. Ik zag een lijstje waarin de AOH morgen al de hangar in zou gaan voor zijn einde-lease check en de-branding.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | - DUB 06.50 - AMS 09.30 FR 3100 - AMS 11.00 - DUB 11.40 FR 3101 Uitgevoerd door EI-DWA. - DUB 11.05 - AMS 13.45 FR 3102 - AMS 14.10 - DUB 14.50 FR 3103 Uitgevoerd door EI-DCO - DUB 15.20 - AMS 18.00 FR 3104 - AMS 18.25 - DUB 19.05 FR 3105 Uitgevoerd door EI-DLY - DUB 19.30 - AMS 22.10 FR 2998 - AMS 22.35 - DUB 23.10 FR 2999 Uitgevoerd door EI-DLY |
Ik vind die van 25 mins op AMS knapperquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 04:01 schreef Woods het volgende:
Turn around tijd van krap 25 minuten op Dublin. Fantastisch.
Vandaag nog in een afgeladen 777 gezeten can Cathay, in een 3-3-3 opstelling. Taipei -> Hong Kong. Ook Amsterdam - Hong Kong vliegen ze met een 777 in 3-3-3.quote:Op zondag 25 oktober 2015 09:37 schreef flipsen het volgende:
[..]
Welke carriers hebben nog een 3-3-3 in hun 777? Ik vlieg dinsdag weer terug naar Buenos Aires met KLM, maar we hebben de achterste stoelen geboekt die maar 2 stoelen per rij hebben, dat is toch wel prettig en de ruimte naar de stoel voor je leek me ook groter trouwens, ik kon goed zitten met mijn 1.90m, terwijl ik geen fan ben van KLeM
Dat gaat nooit lukken als je op de Polderbaan moet starten of landen. Laat staan beide!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 06:42 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ik vind die van 25 mins op AMS knapper
OP de polderbaan uitstappen en laatste stukje lopenquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 06:53 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dat gaat nooit lukken als je op de Polderbaan moet starten of landen. Laat staan beide!
Of gewoon op Rotterdam landen, volledig in RyanAir stijl.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 08:47 schreef Godtje het volgende:
[..]
OP de polderbaan uitstappen en laatste stukje lopen
Vandaag maar 12 A330s vertrokken, vanavond de 581, interessant was de KL621 met de AOM en KL437 met de BQF. Meestal is het qua type omgekeerd! Voorbereiding op de komst van de 787?quote:Op maandag 26 oktober 2015 17:00 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Klopt, staat nu binnen of gaat snel naar binnen bij hangar 14 voor een C-check en uitfaseringsprogramma;)
Opvallend!quote:Ethiopian Airlines verruilt Brussels Airport voor Maastricht
MAASTRICHT - Ethiopian Airlines verhuist al haar vrachtactiviteiten van Brussels Airport naar Maastricht Aachen Airport (MAA). Dat betekent een aderlating voor de Belgische luchthaven en een forse opsteker voor MAA. De Afrikaanse carrier start in november met vijf of zes vluchten per week, goed voor 40.000 tot 50.000 ton vracht per jaar.
De verhuizing van Ethiopian Airlines naar Maastricht levert het vliegveld vijftig procent meer vracht op.
Hoeveel banen er door de komst van de maatschappij in Limburg worden gecreëerd is nog onduidelijk. Topman Arnaud Feist van Brussels Airport twitterde dinsdagmiddag dat het verlies van Ethiopian in België ten koste gaat van "honderden banen".
Ethiopian Airlines had van de Belgische regering nog geen toestemming ontvangen voor het uitvoeren van vrachtvluchten in november. Het lijkt erop dat de vrachtvervoerder niet op die beslissing wilde wachten en de Brusselse luchthaven daarom de rug toekeert.
De passagiersvluchten van Ethiopian Airlines blijven wel in Brussel gehandhaafd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |