Ik geloof niet dat ze dat bekend hebben gemaakt. Maar reken er maar op dat de toestellen premium-heavy worden.quote:
Dat was de A340-500 ja.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:05 schreef Thetallguy het volgende:
Tegen de 19 uur blocktime geloof ik, dat blijft een lekker lange zit.
Neem dan Singapore 26; een A380 vlucht via Frankfurt met een stop die een uur langer duurt.quote:Denk dat mijn voorkeur toch een stop zou zijn, al is het maar om even kort de benen te kunnen strekken bij een sprint van gate 1 naar gate 83 (ik zie dat Cathay JFK-SIN met een stop in HKG aanbiedt. 21 uur reistijd, 55 mins overstap in HKG).
Waarom worden ze eigenlijk premium-heavy en waarom was die oude A340 alleen business?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:23 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ze dat bekend hebben gemaakt. Maar reken er maar op dat de toestellen premium-heavy worden.
Het moet ook wat opleveren. Op economy-passagiers verdien je niet zoveel; en dat heb jij bij ultra long-haul vluchten wel nodig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:26 schreef boriq het volgende:
Waarom worden ze eigenlijk premium-heavy
Kan een combinatie van factoren zijn. Misschien verkochten die eco-stoelen niet goed genoeg. Singapore gaf geloof ik aan dat ze sterke vraag naar business hadden maar het kan ook dus ook gewichtsproblemen zijn. Of dat eco gewoon niet genoeg opbrengt op zo'n lange vlucht.quote:en waarom was die oude A340 alleen business?
Duidelijk, thanks!quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:36 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Het moet ook wat opleveren. Op economy-passagiers verdien je niet zoveel; en dat heb jij bij ultra long-haul vluchten wel nodig.
Let wel; Airbus heeft aangegeven dat ze waarschijnlijk premium-heavy moeten zijn voor zo'n afstand en het lijkt mij ook meest logisch op zo'n route.
Daarnaast brengt elke passagiers extra gewicht met zich mee (persoon zelf, bagage, stoel etc.) en bij dergelijk lange vluchten kan dat parten gaan spelen. Zo heb je geregeld dat er bij vluchten een aantal rijen stoelen niet worden verkocht puur vanwege gewicht.
[..]
Kan een combinatie van factoren zijn. Misschien verkochten die eco-stoelen niet goed genoeg. Singapore gaf geloof ik aan dat ze sterke vraag naar business hadden maar het kan ook dus ook gewichtsproblemen zijn. Of dat eco gewoon niet genoeg opbrengt op zo'n lange vlucht.
Naar verhouding veel business (en eventueel First) class t.o.v. economy.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 20:43 schreef derLudolf het volgende:
Wat bedoel je met premium-heavy iemand91?
Blijkbaar is het er wel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 22:31 schreef buzz1291 het volgende:
Kan me gezien de prijs in de huidige markt niet zo goed voorstellen dat er een enorme vraag naar directe vlucht tickets is voor SIN-JFK/EWR. Het is en blijft een verschrikkelijk lange zit. Op Youtube wel video's te vinden van die vlucht met 5 passagiers aan boord.
Helikoptersquote:Op woensdag 14 oktober 2015 17:52 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Helikopter is toch ook luchtvaart??
Jup:quote:Op woensdag 14 oktober 2015 00:43 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BHA heeft een uur of vier geleden haar eerste taxi-tests gemaakt:
Als ik het zo bekijk gaat ze waarschijnlijk morgen de lucht in.
Vluchtplan hier.twitter:woody2190 twitterde op woensdag 14-10-2015 om 22:12:04 @KLM PH-BHA starting engines in 10 min. South Gate. 34L active. reageer retweet
Waarmee vliegen ze nu die route?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 00:43 schreef Iemand91 het volgende:
PH-BHA heeft een uur of vier geleden haar eerste taxi-tests gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eerste vlucht is nog onbekend; zou eerst op 10 oktober haar eerste vlucht maken, toen 12 oktober en staat nu nog voor 13 oktober in de lijst.
Als ik het zo bekijk gaat ze waarschijnlijk morgen de lucht in.
Aflevering staat nu gepland voor 13 november waarna ze dus hoogstwaarschijnlijk in de ochtend van zaterdag 14 november op Schiphol zal landen.
De eerste commerciële vlucht staat gepland op zondag 22 november op de Amsterdam – Abu Dhabi – Bahrain route die ze dagelijks zal vliegen met haar zuster PH-BHC (te zien op de eerste foto hierboven) die drie dagen na -BHA op 16 november aan KLM geleverd zal worden.
De bekende ontwerpfout van Airbus weer... je vraagt je af waarom ze dat niet een keer fixen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:21 schreef flipsen het volgende:
Lekker aan het filmen bij het opstijgen, zie je dit
http://frontpage.fok.nl/w(...)eer-je-opstijgt.html
Airbus A330-200quote:
Je hebt iets omgedraaid; het gaat om 14 long-haul toestellen die uit de vloot gaan; AF heeft het over 5 long-haul routes die geschrapt gaan worden. Het is nog niet bevestigd welke routes.quote:Ander vraagje, die 14 long-houl routes waar AF mee is gestopt, vloog KLM daar ook op?
Tja; Boeing kan er ook wat van:quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:18 schreef OEM het volgende:
De bekende ontwerpfout van Airbus weer... je vraagt je af waarom ze dat niet een keer fixen.
Gaat om EP-MNE, een Boeing 747-300 van Mahan Air dat begin 1986 gebouwd is:quote:A Boeing 747-3B3 operated by Mahan Air returned to land at Tehran-Mehrabad Airport, Iran after it lost part of the no. 3 engine.
The rear, Low Pressure Turbine, section of the Generel Electric CF6-50E2 engine broke away and fell to the ground in the Eslamshahr are.
The Boeing 747, with 426 passengers aboard, suffered the major loss seconds after take-off – and the engine fell in an urban area.
The Boeing 747, which had 426 passengers on board, had just departed from Tehran’s Mehrabad airport when “a piece of engine number three came off and hit the body of the plane”.
Iranian journalists have claimed the engine part fell into an urban area, but no one on the ground is thought to have been injured.
Pilots of the Mahan Air plane decided to immediately return to the airport, and landed it safely just after 7.15am local time on Thursday morning.
quote:Deal includes up to 24 787-10s, 2 777-300ERs
First 787 Dreamliner to be operated by Taiwanese airline
Boeing [NYSE:BA] today announced EVA Airways' intent to purchase up to 24 787-10 Dreamliners and two additional 777-300ER (Extended Range) jetliners, which is valued at more than $8 billion at current list prices. EVA Airways will join the 787-10 launch customer team and will be one of the first airlines in the world to introduce the newest member of the 787 Dreamliner family.
(...)
The airline currently operates more than 37 Boeing airplanes in its fleet, including 21 777-300ERs. The 777-300ER is the backbone of EVA Airways' growing fleet and the carrier is the world's 8th largest 777-300ER operator and 4th largest in Asia.
With its intent to purchase two additional 777-300ERs as part of this deal, EVA Airways will have unfilled orders for 15 777-300ERs and five 777 Freighters, as well as 24 787-10s – both direct purchased and leased.
Indeedquote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:02 schreef Blistering het volgende:
Wow, EVA Air 787 Schitterende livery.
quote:As you can see in the picture, the EVA’s balanced, straight-lined livery doesn’t work well here, because these next-generation aircraft – the Dreamliners, Embraers and A350s – have what is called a ‘drop-nose’. Because the tail is a lot higher than the nose, horizontal lines don’t enhance the shape of these aircraft.
Wat een kneus. Helemaal als je dan in ogenschouw neemt wat hij heeft gedaan met de KLM liveryquote:Op donderdag 15 oktober 2015 20:46 schreef OEM het volgende:
[..]
Indeed
Rene Kemper is het echter niet met ons eens (dat is die randdebiel Senior Designer van KLM die de livery van KLM verkracht heeft):
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |