abonnement Unibet Coolblue
pi_156727037
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 00:34 schreef FredvZ het volgende:
In de afgelopen dagen tweemaal in de PH-TFK mogen vliegen. (en daarmee heb ik alle Nederlandse 787's gevlogen :+ ) en het viel me eigenlijk nu pas op hoe smerig die dingen van binnen zijn. De schimmel staat letterlijk op de spoelbakken. :{

In technische zin blijf ik het een fantastisch toestel vinden, het enige type waar ik uit kan stoppen zonder problemen met mijn oren. Zoals ik in het vorige topic heb geschreven kon ik niet mee in Premium Comfort / Star Class. Op de heenweg hadden ze twee stoelen in Comfort geregeld op de rij de deur, dat was echt prima te doen. Op de terugweg was het allemaal moeilijk-moeilijk, maar uiteindelijk kwamen ze met 3 (!!) stoelen Economy :7

Zo in Economy vliegend kwam ik gelijk op een "designfoutje". Het schierpunt van de toiletten in het midden van Economy zit aan de neuszijde van het toestel. (Je zit dus ook met je neus naar de staart op dat toilet). Als het toestel helemaal plat zou zijn tijdens het vliegen was er niks aan de hand, maar een vliegtuig vliegt gemiddeld onder een hoek van 7%. Met als gevolg dat je op het toilet dus steeds met de deksel van het toilet in je rug zit :+
2 tot 4 graden tijdens de cruise (afhankelijk van hoogte en gewicht), dus dat is verwaarloosbaar... Als je echter de pech hebt dat er net een tussentijdse klim gemaakt wordt dan ga je het wel voelen ja :+
pi_156729246
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 00:34 schreef FredvZ het volgende:
In de afgelopen dagen tweemaal in de PH-TFK mogen vliegen. (en daarmee heb ik alle Nederlandse 787's gevlogen :+ ) en het viel me eigenlijk nu pas op hoe smerig die dingen van binnen zijn. De schimmel staat letterlijk op de spoelbakken. :{
Hrm, en bedoel je dat dat Arke is die hun toestellen niet goed schoon kunnen houden? Of dat dat met de 787 te maken heeft door de andere "atmosfeer"?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:02:16 #103
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156730766
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 00:34 schreef FredvZ het volgende:
In de afgelopen dagen tweemaal in de PH-TFK mogen vliegen. (en daarmee heb ik alle Nederlandse 787's gevlogen :+ ) en het viel me eigenlijk nu pas op hoe smerig die dingen van binnen zijn. De schimmel staat letterlijk op de spoelbakken. :{

In technische zin blijf ik het een fantastisch toestel vinden, het enige type waar ik uit kan stoppen zonder problemen met mijn oren.
Klinkt veel belovend want meestal heb ik na een lange vlucht een halve dag een "doof" oor

quote:
Zo in Economy vliegend kwam ik gelijk op een "designfoutje". Het schierpunt van de toiletten in het midden van Economy zit aan de neuszijde van het toestel. (Je zit dus ook met je neus naar de staart op dat toilet). Als het toestel helemaal plat zou zijn tijdens het vliegen was er niks aan de hand, maar een vliegtuig vliegt gemiddeld onder een hoek van 7%. Met als gevolg dat je op het toilet dus steeds met de deksel van het toilet in je rug zit :+
Ik vind die gedraaide toiletten altijd wel prettig, hoef je niet met je hoofd in een moeilijk gedraaide houding te gaan staan itt die aan de zijkant zoals bij de meeste Boeings. Daarnaast, poepen moet je thuis doen..... :z
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:15:59 #104
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156733533
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 12:36 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Hrm, en bedoel je dat dat Arke is die hun toestellen niet goed schoon kunnen houden? Of dat dat met de 787 te maken heeft door de andere "atmosfeer"?
Gebrek aanschoonmaak.
So we just called him Fred
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:52:50 #105
20849 Fred
Beroepschagrijn
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:17:16 #106
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_156735194
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 14:02 schreef buzz1291 het volgende:

[..]


[..]

Ik vind die gedraaide toiletten altijd wel prettig, hoef je niet met je hoofd in een moeilijk gedraaide houding te gaan staan itt die aan de zijkant zoals bij de meeste Boeings. Daarnaast, poepen moet je thuis doen..... :z
Liever niet in het vliegtuig maar soms met een lange vlucht moet je wel :P
pi_156742500
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 00:41 schreef APK het volgende:
Oeh, gaan ze dat misschien doen?
Die vliegen normaal met behoorlijk gedateerde meuk :D
Heb een paar keer met een 747 van ze gevlogen en ga in december met de A340.
(Daarvan vind ik het dan wel weer lekker dat je met z'n tweeën naast elkaar op een raam- en een gangpadstoel kunt zitten).

Dan maar een uurtje langer onderweg...
De A350 wordt voor China Airlines de vervanger voor de A340-300 en mogelijk is de Taipei - Bangkok - Amsterdam route een van de eerste routes waar deze ingezet zal worden.
pi_156743306
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 20:51 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De A350 wordt voor China Airlines de vervanger voor de A340-300 en mogelijk is de Taipei - Bangkok - Amsterdam route een van de eerste routes waar deze ingezet zal worden.
Waarom vliegen eigenlijk China Airliners en EVA allebei via Bangkok?
Trotse Twentenaar
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 22:59:30 #109
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156747253
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 21:13 schreef zlotka het volgende:

[..]

Waarom vliegen eigenlijk China Airliners en EVA allebei via Bangkok?
De vraag naar Taipei-BKK en BKK-AMS zal groter zijn dan Taipei-AMS direct. KLM heeft die combi route toch ook jaren gevlogen. Tegenwoordig combineert KLM Taipei met Manilla. En voor ons wel zo prettig, twee of drie directe vluchten per dag naar BKK.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_156751911
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 22:59 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

De vraag naar Taipei-BKK en BKK-AMS zal groter zijn dan Taipei-AMS direct. KLM heeft die combi route toch ook jaren gevlogen. Tegenwoordig combineert KLM Taipei met Manilla. En voor ons wel zo prettig, twee of drie directe vluchten per dag naar BKK.
Wat ik begrepen heb van de mensen van de KLM, is dat er sprake van is dat KLM weer Manila - Amsterdam rechtstreeks gaat doen, En Taipeh weer gecombineerd gaat worden met Bangkok.

Een jaartje of 2 zo gekomen, aangezien er een issue was met landingsrechten op Manila die naar afstand warden gemeten, waardoor KLM de hoofdprijs moest betalen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 11 oktober 2015 @ 10:04:01 #111
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156753416
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 03:05 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb van de mensen van de KLM, is dat er sprake van is dat KLM weer Manila - Amsterdam rechtstreeks gaat doen, En Taipeh weer gecombineerd gaat worden met Bangkok.

Een jaartje of 2 zo gekomen, aangezien er een issue was met landingsrechten op Manila die naar afstand warden gemeten, waardoor KLM de hoofdprijs moest betalen.
Oei, dat zal die altijd in Bangkok vakantie vierende KLM crew niet echt leuk vinden want dan moeten ze tijdens hun 4 daagse vakantie er een vlucht BKK-Taipei tussendoor doen en wordt de terugvlucht BKK-AMS automatisch weer een nachtvlucht. Dat laatste dan wel weer zo prettig dan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_156753917
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 22:59 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

De vraag naar Taipei-BKK en BKK-AMS zal groter zijn dan Taipei-AMS direct. KLM heeft die combi route toch ook jaren gevlogen. Tegenwoordig combineert KLM Taipei met Manilla. En voor ons wel zo prettig, twee of drie directe vluchten per dag naar BKK.
Zodoende dus ^O^
Trotse Twentenaar
pi_156754052
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 10:04 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Oei, dat zal die altijd in Bangkok vakantie vierende KLM crew niet echt leuk vinden want dan moeten ze tijdens hun 4 daagse vakantie er een vlucht BKK-Taipei tussendoor doen en wordt de terugvlucht BKK-AMS automatisch weer een nachtvlucht. Dat laatste dan wel weer zo prettig dan.
Maar dat geldt voor Taipeh hetzelfde uiteraard, nu zijn ze ongeveer 8 dagen van huis, met enkel 1 avond Taipeh - Manila v.v., en dan de nachtvlucht Taipeh - Amsterdam.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_156754386
Jeej, kleine vakantie geregeld *O*


Eigenlijk zouden we deze vergadering in de VS hebben maar dat is zo achterlijk duur vergeleken met vliegen met Golfstaatluchtvaartmaatschappijen dat we het naar India hebben verplaatst.
Bier.
  zondag 11 oktober 2015 @ 11:40:07 #115
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_156754504
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 11:06 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar dat geldt voor Taipeh hetzelfde uiteraard, nu zijn ze ongeveer 8 dagen van huis, met enkel 1 avond Taipeh - Manila v.v., en dan de nachtvlucht Taipeh - Amsterdam.
Maar Taipei is geen Bangkok hé. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 11 oktober 2015 @ 11:49:56 #116
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_156754652
Oeps: http://www.channelnewsasi(...)184022.html?cid=FBSG





[ Bericht 12% gewijzigd door OEM op 11-10-2015 11:54:59 ]
  zondag 11 oktober 2015 @ 16:55:14 #117
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_156761943
quote:
quote:
undergoing a landing gear system check
Test gelukt :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 11 oktober 2015 @ 16:59:35 #118
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_156762012
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 11:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Jeej, kleine vakantie geregeld *O*
[ afbeelding ]

Eigenlijk zouden we deze vergadering in de VS hebben maar dat is zo achterlijk duur vergeleken met vliegen met Golfstaatluchtvaartmaatschappijen dat we het naar India hebben verplaatst.
Zo goedkoop? :o
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_156767000


Vanavond (22:00 - 23:00 uur) op BBC2; de eerste aflevering van de vierdelige serie

Britain's Ultimate Pilots: Inside the RAF
quote:
The world's most famous pilots - the Red Arrows - reveal the secrets to their spectacular British summer display season. The stakes couldn't be higher as they aim to salute Her Majesty the Queen. But will they pull off the ambitious display over Buckingham Palace? And could they have found a new fan in the young Prince George?
Trailer:

Enne, Saint Martin; eat your heart out! :7
(Iberia A340-600 op San Jose, Costa Rica)






En als iemand morgenvroeg op Schiphol is (of in de buurt); A6-LRE, een Boeing 777-200LR van Etihad komt vanuit Dallas om 09:30 aan op Schiphol om een uur later door te vliegen naar Abu Dhabi.
Vluchtnummer is EY160; de driewekelijkse vlucht van pak 'm beet 14 uur.
Scramble noemt als reden "crew change en brandstof".

Een Etihad 777-200LR zie je niet vaak op Schiphol; hoewel deze vorige jaar (net als haar 4 zusters) op Schiphol zijn omgespuiten in Etihad kleuren nadat Etihad ze van Air India had overgenomen.



Trouwens; doet bij jullie de site http://www.airplane-pictures.net/ ook raar?
Bij mij laadt het de foto's niet meer sinds een paar dagen. :'(
De foto's op hun eigen pagina; bijv. de foto op deze pagina.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 11-10-2015 22:40:13 ]
  zondag 11 oktober 2015 @ 21:41:33 #120
6941 APK
Factual, I think.
pi_156768945
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:49 schreef Iemand91 het volgende:

Trouwens; doet bij jullie de site http://www.airplane-pictures.net/ ook raar?
Bij mij laadt het de foto's niet meer sinds een paar dagen. :'(
Werkt nog prima bij mij.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_156777845
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 22:19 schreef Iemand91 het volgende:
Voor de volgende mag je waarschijnlijk een jaar wachten wanneer mogelijk China Airlines hun A350 gaat inzetten op Amsterdam. Tot die tijd geen A350 meer deze kant op; hooguit een uitwijker of invaller o.i.d.
We hoeven niet zo lang te wachten:



Singapore Airlines met A350 XWB als eerste naar Amsterdam
quote:
TOULOUSE - Amsterdam wordt de eerste bestemming waarop Singapore Airlines gaat vliegen met de nieuwe Airbus A350-900. Dat maakte de Singaporese luchtvaartmaatschappij maandagochtend bekend in Toulouse. Daar vindt vandaag de roll-out plaats van de eerste A350 voor Singapore Airlines, die in januari 2016 wordt afgeleverd. De lijndiensten naar en van Schiphol starten naar verwachting per april 2016.

Singapore Airlines heeft 63 A350-900’s in bestelling, waarvan het eerste exemplaar in januari zal worden afgeleverd. De maatschappij verwacht binnen een jaar na aflevering in totaal 11 Airbus A350-900 vliegtuigen toe te voegen aan de vloot. Naast de bestelling van 63 vliegtuigen heeft Singapore Airlines nog een optie voor 20 extra Airbus A350-900 vliegtuigen.

Voordat in april de vluchten naar Amsterdam van start gaan, zal de eerste A350 worden ingezet op vluchten naar Jakarta en Kuala Lumpur om de crews aan het nieuwe vliegtuig te laten wennen.

Singapore Airlines wordt de eerste luchtvaartmaatschappij die de A350 op een geregelde lijndienstvlucht zal inzetten naar Schiphol. Afgelopen vrijdag landde er voor het eerst een Airbus A350 op de luchthaven. Finnair zette haar nieuwe A350 eenmalig in op de route tussen Helsinki en Amsterdam.

De A350 zal bij Singapore Airlines worden uitgerust met een Business Class, Premium Economy Class en Economy Class.

"Aan boord van het toestel bevinden zich de nieuwe Business Class, Premium Economy Class en Economy Class stoelen en ’s werelds meest geavanceerde in-flight entertainment systeem", meldt Senior Vice President Marketing Planning, Lee Wen Fen.
  maandag 12 oktober 2015 @ 12:37:40 #122
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_156778751
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:49 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]
Enne, Saint Martin; eat your heart out! :7
(Iberia A340-600 op San Jose, Costa Rica)
Full story ;)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  maandag 12 oktober 2015 @ 16:17:47 #123
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_156782937
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 12:37 schreef flipsen het volgende:

[..]

Full story ;)
Niks vreemds aan aldus lokale luchtleiding :')
Ziet er heel normaal uit inderdaad.
pi_156805994
Nog meer Singapore A350 nieuws; de langste/verste lijnvlucht ooit wordt vanaf 2018 weer werkelijkheid:

SingaporeAir twitterde op dinsdag 13-10-2015 om 14:00:44 #FlySQ from Singapore to New York, non-stop.Coming to you in 2018. reageer retweet
Persbericht van Airbus:

Airbus launches new Ultra-Long Range version of the A350-900
Enables Singapore Airlines to resume non-stop flights to the US

Airbus launches new Ultra-Long Range version of the A350-900

Singapore Airlines (SIA) has selected Airbus’ newly launched Ultra-Long Range version of the A350-900 for non-stop flights to the US. Under an amendment to the carrier’s existing order for 63 A350-900s, seven of the aircraft will now be delivered with an Ultra-Long Range capability for flights of up to 19 hours. In addition, the carrier has placed an additional order for four A350-900s, taking its total firm orders for the A350 XWB Family to 67.

Optimised for non-stop flights to the US, the aircraft, designated A350-900ULR (Ultra-Long Range), will ‎include a modified fuel system to increase the fuel carrying capacity, an increase in Maximum Take-Off Weight, plus aerodynamic improvements, enabling service to the US West Coast, as well as to New York.

Representing a distance of some 8,700 nautical miles, the New York service will be the world’s longest commercial passenger route, with an expected flight time of up to 19 hours. Moreover, the unique flexibility offered by the A350 XWB allows operators to reconfigure their A350-900ULR to the standard long-haul A350-900 specification should they require it.

“Our customers have been asking us to re-start non-stop Singapore-US flights and we are pleased that Airbus was able to offer the right aircraft to do so in a commercially viable manner,” said Singapore Airlines CEO Goh Choon Phong. “This is another example of how we strive to meet and exceed our customers’ expectations by remaining at the forefront of product and service innovation in our industry. It will also further strengthen the Singapore hub by providing the fastest and most convenient air connectivity between North America and Southeast Asia.”

“We are excited to be working with Singapore Airlines to re-launch its premium non-stop service to the US,” said Fabrice Brégier, Airbus President & CEO. “The A350 is the perfect, flexible platform for such operations, offering unrivalled operating economics for the very longest routes. And the wider and quieter cabin will provide the perfect environment for passengers to enjoy the world-famous Singapore Airlines in-flight product.”

The all-new A350 XWB entered commercial service earlier this year and features the latest aerodynamic design, carbon fibre fuselage and wings, plus fuel-efficient Rolls-Royce Trent XWB engines. Together, these latest technologies translate into unrivalled levels of operational efficiency, with a 25 per cent reduction in fuel burn and emissions, and significantly lower maintenance costs.

To date, Airbus has recorded a total of 783 firm orders for the A350 XWB from 41 customers worldwide, already making it one of the most successful widebody aircraft ever. Singapore Airlines is the largest customer for the A350 XWB in East Asia, with deliveries of its 67 aircraft now on order starting in the first quarter of 2016. Deliveries of the carrier’s A350-900ULR aircraft are scheduled to take place in 2018.

De laatste keer dat Singapore Airlines deze route vloog was op 23 november 2013
(PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #2: Tot ziens MD-11); uitgevoerd met de A340-500 in all-business configuratie:


pi_156808805
Nu dus ook economy?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')