Dankjewel!quote:Op dinsdag 22 december 2015 16:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jep, zie bijvoorbeeld hier: https://www.inshared.nl/b(...)n-brommerverzekering
Geen idee hoe het zit met de negatieve jaren die je al hebt, maar dat kan je gewoon navragen. Ik durf er in ieder geval wel vanuit te gaan dat een brommer + verzekering altijd goedkoper zal zijn dan Rialto.
quote:Op dinsdag 22 december 2015 21:17 schreef Gerard_Geit het volgende:
Bij kleine schades loont het vaak om het zelf te betalen, mits je voldoende geld hebt. Maar wij kunnen lastig je financiële situatie beoordelen.
Volgens mij heb je, na het claimen, een jaar de tijd om het bedrag alsnog zelf te voldoen. Je hebt dan de tijd om te berekenen wat voor jou voordeliger is.
quote:Op dinsdag 22 december 2015 15:46 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
We hebben er ruim een uur over gedaanWas me graag gespaard gebleven.
Anyhow, ik kan nu dus geen lening krijgenZelfs de fucking Wehkamp wil mij niet
Dillema;
- Sparen en voor juli de schade afbetalen. Dan ga ik naar +2 en minder premie. Rond december gaat de auto weg ivm verhuizing.
- Sparen voor de verhuizing, auto naar -4 laten gaan. Rond december de auto wegdoen en verzekering opzeggen, met als gevolg dat ik in de toekomst geen fatsoenlijke verzekering kan krijgen omdat ik op -4 blijf hangen.
Je overwoog serieus om een lening af te sluiten om de schade te kunnen vergoeden?quote:
Overwoog? Ik ben er serieus achteraan gegaan. Lees anders het topic even door voor je gaat lopenquote:Op woensdag 23 december 2015 17:57 schreef Gerard_Geit het volgende:
[..]
Je overwoog serieus om een lening af te sluiten om de schade te kunnen vergoeden?
Hoeveel bedraagt de uiteindelijke schade nou? Die 500 euro was een fictief bedrag, toch?
Vriendin is geen optie meer, zit helaas zonder werk.quote:Op woensdag 23 december 2015 18:58 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Mooie 'coulante, aardige man' dan zeg, dat 'ie je eerst voor 1750 euro probeert af te troggelen terwijl de schade achteraf nog geen 1000 blijkt te zijn.Enfin, die 800 nog wat euro moet je binnen een jaar kunnen sparen en op kunnen hoesten, toch? Immers, als je die fictieve 500 euro eerder van een vriendin had willen lenen ga ik er van uit dat je dat ook op die manier terug zou betalen...
Als je je auto dan toch potentieel (voorlopig) gaat weg doen, kijk of je dan 3 jaar zonder kunt. Na 3 jaar vervallen je (negatieve) schadevrije jaren: https://www.goedkopeautov(...)ve-schadevrije-jarenquote:Op woensdag 23 december 2015 19:00 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Vriendin is geen optie meer, zit helaas zonder werk.
En zie bovenstaande reacties.
Nee helaas. Vrienden zijn geen optie, lening bij de bank niet, zelfs de Wehkamp wil mij nietquote:Op donderdag 24 december 2015 00:06 schreef Hugo__Boss het volgende:
Maar we hebben het toch over 836 euro uiteindelijk?
Ik zou dat echt niet via de verzekering doen, dat betaal je uiteindelijk dubbel en dwars terug. Als je eventueel wil overstappen heb je veel meer gedoe omdat "onder water" je toch een negatief aantal schadevrije jaren hebt als je het door de verzekering laat betalen.
Ik zou echt proberen het op de een of andere manier zelf te betalen. Niemand die je daarmee kan helpen?
quote:Op woensdag 1 juni 2016 14:11 schreef Poesopstokje het volgende:
Godverdomme
Kreeg vandaag mijn verlengingsvoorstel, ik zou van ¤39,- naar ¤80,- per maand gaan____!!!
Dus nu toch de keuze gemaakt om het schadebedrag zelf te betalen. Zo'n ¤832,-.
quote:Op donderdag 24 december 2015 00:06 schreef Hugo__Boss het volgende:
Maar we hebben het toch over 836 euro uiteindelijk?
Ik zou dat echt niet via de verzekering doen, dat betaal je uiteindelijk dubbel en dwars terug. Als je eventueel wil overstappen heb je veel meer gedoe omdat "onder water" je toch een negatief aantal schadevrije jaren hebt als je het door de verzekering laat betalen.
Ik zou echt proberen het op de een of andere manier zelf te betalen. Niemand die je daarmee kan helpen?
Krijg je geen vakantiegeld?quote:Op woensdag 1 juni 2016 14:28 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja ik moest nu dus wel![]()
Spaarrekening is nu leeg
Precies wat ik al dacht! Over 20 maanden heeft de verzekeraar het bedrag terug van wat ze voor je hebben voorgeschoten aan de schade. Daarna is het keihard cashen voor ze omdat je vrolijk die verhoogde premie blijft betalen. Immers betaalde je zonder schade tegen die tijd waarschijnlijk alweer iets minder dan die 39 euro.quote:Op woensdag 1 juni 2016 14:11 schreef Poesopstokje het volgende:
Godverdomme
Kreeg vandaag mijn verlengingsvoorstel, ik zou van ¤39,- naar ¤80,- per maand gaan____!!!
Dus nu toch de keuze gemaakt om het schadebedrag zelf te betalen. Zo'n ¤832,-.
Daarom, dat is niet te doen.. Plus dan kan ik m'n auto niet weg doen wanneer ik verhuisd ben (as if nu...quote:Op zaterdag 4 juni 2016 14:12 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Precies wat ik al dacht! Over 20 maanden heeft de verzekeraar het bedrag terug van wat ze voor je hebben voorgeschoten aan de schade. Daarna is het keihard cashen voor ze omdat je vrolijk die verhoogde premie blijft betalen. Immers betaalde je zonder schade tegen die tijd waarschijnlijk alweer iets minder dan die 39 euro.
Je zou het voor de grap eens moeten uitrekenen. Stel dat je bij 10 schadevrije jaren ofzo de maximale korting hebt bereikt. Ik reken even met 10 jaar 40 euro extra per maand om die maximale korting te bereiken (even grof gezegd, in de praktijk ligt het vast iets anders) is maar liefst 4800 euro! En dat voor een schade van 800 euro nogwat.
Oftewel, goed dat je het zelf hebt betaald!
Ik heb het wel eens uitgerekend. Natuurlijk is het verschillend per auto, per verzekeraar en hangt het ook nog af van de hoogte van je schadevrije jaren. Maar ik kwam er bij 7 schadevrije jaren een paar jaar geleden op uit dat ik schades tot zo'n 4.000 euro (geloof ik) het beste zelf kon betalen. Immers: je valt terug in schadevrije jaren en betaalt dus meer premie. En eigenlijk blijft dat zo, tot je de maximale korting hebt (want ook al zit je na vijf jaar weer op je oorspronkelijke bedrag...als je niet had geclaimd had je in die vijf jaar nog meer korting opgebouwd, dat moet je ook verrekenen).quote:Op zaterdag 4 juni 2016 14:12 schreef Hugo__Boss het volgende:
Je zou het voor de grap eens moeten uitrekenen. Stel dat je bij 10 schadevrije jaren ofzo de maximale korting hebt bereikt. Ik reken even met 10 jaar 40 euro extra per maand om die maximale korting te bereiken (even grof gezegd, in de praktijk ligt het vast iets anders) is maar liefst 4800 euro! En dat voor een schade van 800 euro nogwat.
Meestal 4 jaarquote:Op zondag 4 oktober 2015 16:42 schreef Poesopstokje het volgende:
Hoi,
Ik heb vanmiddag bij het achteruit rijden van een parkeerplek een auto aangereden. De schade beperkt zich tot een schaafplek, kras en een iets ontzette bumper. We hebben beide niks gevoeld van de ''klap''.
Gegevens uitgewisseld, we wonen vlak bij elkaar, dus dat komt allemaal wel in orde.
Maar nu; stel de schade valt mee. Laten we zeggen, ¤500,-.
Wat is dan verstandig om te doen? Uit eigen zak betalen, door de verzekeraar laten betalen of een regeling te treffen met de verzekeraar (zodat ik geen trappen omlaag ga.)?
Is er een vast aantal trappen wat je naar beneden gaat bij een claim? Ongeacht het bedrag van het schadeherstel?
Ik heb 1 schadevrij jaar sinds juliIk betaal nu +/- ¤30,- per maand.
Niet direct. Als je hoger op de ladder komt, kan het sneller uit. Dan ben je vaak ouder en kun je mogelijk een duurdere auto rijden. Maar doordat je hoger staat, val je wel terug in schadevrije jaren, maar niet zo fors in premie als bij de lagere jaren. Bij de lagere jaren kan het tientallen procenten schelen, terwijl je in de top misschien maar 10% 'straf' krijgt bij één schade. Rij je er dan nog eentje, dan wordt het alsnog duur.quote:Op maandag 6 juni 2016 15:54 schreef Poesopstokje het volgende:
Zo'n verzekering kan dus alleen uit als je iemand invalide of een dikke BMW totalloss rijdt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |