abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156587004
Twaalf doden bij overstromingen Zuid-Frankrijk

Door overstromingen na hevig noodweer aan de Côte d'Azur zijn in en rond Cannes zeker twaalf mensen om het leven gekomen. Tienduizenden huishoudens zitten zonder stroom.

De autoriteiten zeggen dat in Mandelieu-la-Napoule vijf mensen verdronken toen ze hun auto probeerden te redden. Elders werden in een ondergelopen tunnel drie lichamen uit een auto gehaald.

In Biot verdronken drie bewoners van een verzorgingstehuis. In Cannes werd een dode vrouw gevonden op een parkeerplaats. Over de identiteit van de slachtoffers is verder nog niets bekendgemaakt.

Premier Valls heeft via Twitter zijn medeleven betuigd met de nabestaanden. Hij zegt dat de overheid in opperste staat van paraatheid is.

De Brague bij Antibes is buiten zijn oevers getreden, waardoor enkele campings onder water zijn gelopen. De hulpdiensten hebben twee helikopters ingezet om de campinggasten te evacueren. "Sommigen zitten boven op het dak van hun caravan", zegt een woordvoerder van de brandweer tegen het Franse persbureau AFP.

Door het hoge water zijn ook de treinrails in het zuiden van Frankrijk overstroomd. Honderden passagiers moeten daarom de nacht noodgedwongen in de trein doorbrengen. De Franse spoorwegen hebben aan hen maaltijden en dekens uitgedeeld.

http://nos.nl/artikel/206(...)-zuid-frankrijk.html
  zondag 4 oktober 2015 @ 07:25:33 #2
444982 okedoei
No pain no gain
pi_156587039
vreselijk
United States of America _O_
  zondag 4 oktober 2015 @ 07:25:44 #3
444982 okedoei
No pain no gain
pi_156587040
rip
United States of America _O_
pi_156587114
Niet de eerste keer in Frankrijk, dat dit gebeurt. Op vakantie op de camping en dan dit :{
  zondag 4 oktober 2015 @ 09:16:28 #5
405257 Fred0w
Life is Music
pi_156587469
''In Cannes viel er gisteravond tussen 19 en 21 uur 180 millimeter regen.''
pi_156588953
'Ik zag de auto's door de straat dobberen'

Van Cuyk zag de auto's door de straten dobberen. Bij daglicht is goed te zien hoe de auto's werden meegesleurd REUTERS
Noodweer aan de Franse Côte d'Azur heeft gisteravond aan dertien mensen het leven gekost en veel schade aangericht. De Nederlander Paul van Cuyk woont in de plaats Callian, zo'n 40 kilometer ten noordwesten van Cannes, en was tijdens het noodweer onderweg.

"Het begon aan het eind van de middag al stevig te regenen. Rond 19:00 uur werd het echt noodweer. Ik reed rond die tijd van mijn woonplaats Callian naar de kustplaats Antibes voor een bridgewedstrijd. De weg was toen nog goed begaanbaar, al zag ik geen hand voor ogen."

Ongelukken

In de loop van de avond werd bij het bridgetoernooi al omgeroepen dat er grote problemen waren op de snelweg richting Nice. Grote stukken van de weg waren afgezet vanwege ongelukken.

"Om middernacht vertrok ik weer naar huis, maar ik kon de snelweg niet meer op." Van Cuyk moest omrijden via een nabijgelegen dorp en daar zag hij auto's onder water staan. "Ik heb twee of drie auto's zien dobberen. Ik zag ontredderde mensen met zaklampen lopen."

Record

Al het verkeer werd omgeleid en hij kwam amper vooruit. "Normaal gesproken is het een half uurtje rijden, maar ik heb er nu drie uur over gedaan om thuis te komen." Onderweg de heuvels in zag Van Cuyk grote modderstromen naar beneden komen.

Ondanks dat Van Cuyk qua noodweer wel wat gewend is aan de Franse zuidoostkust, had hij overstromingen als deze nog niet eerder meegemaakt. "In de auto luisterden we naar de radio en ook daar werd gezegd dat het een record was voor de Côte d'Azur."

http://nos.nl/artikel/206(...)straat-dobberen.html
  zondag 4 oktober 2015 @ 12:27:02 #7
405257 Fred0w
Life is Music
  Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 08:34:04 #8
8781 crew  Frutsel
pi_156634231
En als dan de regen en het water weer weg is...

Moderator dinsdag 6 oktober 2015 @ 08:37:07 #9
8781 crew  Frutsel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')