Bron.quote:Rusland heeft woensdag luchtaanvallen uitgevoerd op posities van Islamitische Staat (IS) in Syrië. Dat maakt het ministerie van Defensie in Moskou woensdag bekend.
Rusland vroeg de Verenigde Staten onmiddellijk het luchtruim van Syrië te verlaten en op te houden met de aanvallen.
Dit meldt de Amerikaanse nieuwszender Fox News. De zender bericht dat Amerikaanse militaire bronnen hebben gezegd dat ze deze eis naast zich neerleggen.
Volgens Syrische waarnemers waren de Russische aanvallen onder meer op de plaatsen al-Rastan en Talbisah, beide ten noorden van de stad Homs. Er zouden vele tientallen slachtoffers zijn gevallen. De doelwitten waren volgens een Amerikaanse zegsman kennelijk niet posities van terreurgroep Islamitische Staat (IS).
Toestemming
De aanvallen begonnen nadat het Russische parlement in Moskou daar woensdag toestemming voor had gegeven. Het Russische ingrijpen is op verzoek van de Syrische president Bashar al-Assad.
Assad en zijn voorganger en vader Hafez al-Assad (1930-2000) zijn altijd trouwe bondgenoten van het Kremlin geweest. De door Washington geleide coalitie tegen IS opereert niet op verzoek van Assad.
De Russische president Vladimir Poetin beklemtoonde woensdag dat Rusland tijdelijk de regering van Assad militair bijstaat en dat enkel vanuit de lucht doet. Poetin zei dat Rusland in Syrië terrorisme bestrijdt en bereid is dat ook in een coalitie met anderen te doen
Men vecht gewoon voor Assad.....quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bron.
Rusland doet eindelijk mee.Hoewel IS niet in Homs zit.
Je kan er niets mee. Het is groot. Dat dan wel weer. En men kan niet goed auto rijden. Dat komt door drank.quote:
Geeft niet. FSA/Al-Nusra en IS zijn allemaal één pot nat en moeten gewoon uitgeroeid worden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
OP vorige deel:
[..]
Bron.
Dat kan Rusland echt he-le-maal niets boeien. Je projecteert nu een Westers wereldbeeld op Poetin.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:56 schreef Loekie1 het volgende:
Rusland begrijpt dat tegenstanders van Assad niet een democratie willen, maar de radicale islam. Een handjevol hoopt misschien op democratie maar die zullen rap overlopen worden door de hardliners. Gevolg: chaos en terrorisme.
twitter:Conflicts twitterde op zaterdag 03-10-2015 om 11:28:31SYRIA: Reports of #Russia'n airstrikes now targeting both FSA & Jaish al-Fateh positions in Jebel al-Zawiyeh in #Idlib. - @Charles_Lister reageer retweet
Lees je anders even in in het Syrië conflict. Ten eerste ligt Palmyra in Homs en ten tweede is heel oost Homs, wat het tezamen het grootste oppervlak beslaat ook in handen van IS.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
OP vorige deel:
[..]
Bron.
Lees jij anders de 3de post van dit topic even.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Lees je anders even in in het Syrië conflict. Ten eerste ligt Palmyra in Homs en ten tweede is heel oost Homs, wat het tezamen het grootste oppervlak beslaat ook in handen van IS.
En jij ookquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:30 schreef Terra_Incognita het volgende:
[..]
Geeft niet. FSA/Al-Nusra en IS zijn allemaal één pot nat en moeten gewoon uitgeroeid worden.
En een trouwe bondgenoot helpt wanneer nodig.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:26 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Dat kan Rusland echt he-le-maal niets boeien. Je projecteert nu een Westers wereldbeeld op Poetin.
Rusland ziet enkel dat Assad een trouwe bondgenoot is en al die andere groepen niet.
Ik ben eerder benieuwd of dit niet tot een full scale clash gaat leiden tussen de USA en de EU aan de ene kant en de USSR aan de andere kant.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:40 schreef CafeRoker het volgende:
Ik ben benieuwd of de russische manier in deze situaties goed gaat werken. De westerse manier lijkt helaas niet erg succesvol bij dit soort oorlogen.
Dat kan altijd, maar dat is bij eerdere proxyoorlogen ook niet gebeurd. Soms moet wrang genoeg de druk er gewoon even af.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik ben eerder benieuwd of dit niet tot een full scale clash gaat leiden tussen de USA en de EU aan de ene kant en de USSR aan de andere kant.
Volgens mij is dit allang besproken op hoog niveau inclusief de Iraniers, dit wordt een win win situatie voor iedereen, behalve rebellen en IS tuig danquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik ben eerder benieuwd of dit niet tot een full scale clash gaat leiden tussen de USA en de EU aan de ene kant en de USSR aan de andere kant.
"ey, vlad, volgens mij moet het op de lompe manier en dat kunnen wij niet maken. Kun jij niet ff gaan oefenen daar?"quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:53 schreef vipergts het volgende:
[..]
Volgens mij is dit allang besproken op hoog niveau inclusief de Iraniers, dit wordt een win win situatie voor iedereen, behalve rebellen en IS tuig dan
De US/EU gaan echt geen ruzie maken met Rusland om een paar zandmensen die ze allemaal kunnen missen als kiespijn. De aanpak van de problemen in het Midden-Oosten heeft de afgelopen 30 jaar weinig resultaat gebracht
Ik ben eerder bang dat Oekraïne straks weer een vliegtuig uit de lucht knalt omdat ze wat minder aandacht krijgen nu.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 15:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
twitter:Paradoxy13 twitterde op zaterdag 03-10-2015 om 15:22:14Footage of the 3rd Russian airstrike on the same location in Ihsem, #Idlib as @SyriaCivilDef carryout rescue opps http://t.co/TEr5zaA41y reageer retweet
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 16:27 schreef Nintex het volgende:
De Russen geven de terroristen/rebellen/whatever geen moment rust.
Deze locatie wordt voor de 3e keer gebombardeerd terwijl ze nog aan het opruimen zijn van de vorige aanval.twitter:Paradoxy13 twitterde op zaterdag 03-10-2015 om 15:22:14Footage of the 3rd Russian airstrike on the same location in Ihsem, #Idlib as @SyriaCivilDef carryout rescue opps http://t.co/TEr5zaA41y reageer retweet
En daar is de Russische bron:quote:Moscow says Syria strikes sow 'panic', 600 'terrorists' abandon positions
Iedereen zijn welkomsliedje al klaar?quote:"The intelligence has captured that militants are leaving the areas under their control," Kartapolov said. "Panic and desertion have begun in their ranks. About 600 mercenaries have left their positions and are trying to get to Europe."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |