quote:
Op zaterdag 10 oktober 2015 02:39 schreef Fien1989 het volgende:[..]
Met een slechte 230v oplader kan ik het me nog wel voorstellen, ook qua veiligheid. Maar voor een 12v oplader... kan er een slechte DC=>DC omzetting zijn? Je zou in principe zelfs een goedkope simpele 7805 schakeling ervoor kunnen gebruiken, al zou die wel vrij veel koeling nodig hebben bij 1A. Maar het moet werken. Alles wat geavanceerder is, is alleen maar beter, toch?

Meestal stoppen ze er wel een schakelend voedinkje in, maar dat geeft juist weer een hoop risico op ripple, zeker als je als een echte cheapass chinees wat condensatoren of spoeltjes wegbezuinigd uit het ontwerp.
Ook rf noise kan hinderlijk zijn, ik heb zo'n powerbank bijvoorbeeld die vrij hinderlijk stoort op de radio. En ik heb wel eens een arduino projectie met 443MHz receiver geprobeerd te voeden met een cheapass Chinese netvoeding, maar die ging echt niets ontvangen met dat ding in de buurt.
Heb momenteel een projectje met
zo'n unit erop bij me, om vanmiddag te testen in een vliegtuig. Hoop dat de noise meevalt, anders moet er misschien toch maar een lineaire regelaar op.