vetquote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:04 schreef Fien1989 het volgende:
Het lijkt erop dat ik deels kan juichen!
Ik heb de 2 weerstanden bij de data-pinnen verwijderd en de pinnen zelf kortgesloten met een druppel soldeertin. En... de laadstroom is gestegen tot de snelle waardes: 0,80-0,84AEn de telefoon laadt daadwerkelijk snel op: binnen een kwartier is hij van 90% naar 96% gegaan, even snel als met de thuislader
*Josefien heel blij!*
[ afbeelding ]
De laadstroom in originele toestand, met weerstanden:
De laadstroom na het verwijderen v/d weerstanden en de data-pinnen kortgesloten:
Tot zover de blijheid
De lader doet nu technisch gezien dus wat ik wilMaar een ander probleem is... hij ligt helemaal uit elkaar en zoals eerder geschreven, heeft het open maken v/d lader geleid tot het afbreken van enkele plastic deeltjes
Zal het nog wel goed komen om dit geheel terug tot iets te maken wat in de auto gebruikt kan worden?
Want zo ligt hij er nu bij:
[ afbeelding ]
Het kan niet echt beter... het is zo gemaakt dat je 'm eigenlijk niet meer kunt openenquote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vet
nu alleen nog even een nieuwe kopen en deze beter uit elkaar pielen?zodat ze ook weer in elkaar kan?
Klopt, dat is de max. laadstroom van deze telefoon, ook met de thuisladerquote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:10 schreef KomtTijd... het volgende:
Cool! 0,84 A is waarschijnlijk gewoon de maximale laadstroom van je telefoon dan. Wel een leuke mod zo.
Als je minder wilt solderen zou je ook zoiets kunnen gebruiken en gewoon een jumper tussen de datapinnen zetten.
ik lijm alles altijd met cyanoacrylaatlijm werkt primaquote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:49 schreef KomtTijd... het volgende:
Nagellak remover (aceton) is goeie plastic lijm. Al zal secondelijm waarschijnlijk ook wel werken.
koelkastquote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:06 schreef KomtTijd... het volgende:
Het nadeel van cyanoacrylaat (secondelijm) is dat het altijd uitgedroogd is als je het nodig hebt
Mijn nagellak-remover is zonder acetonquote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:49 schreef KomtTijd... het volgende:
Nagellak remover (aceton) is goeie plastic lijm. Al zal secondelijm waarschijnlijk ook wel werken.
Prima lijm inderdaad. Alleen als er doorzichtige oppervlakken zijn, wil het nog wel eens wit uitslaanquote:Op woensdag 7 oktober 2015 21:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ik lijm alles altijd met cyanoacrylaatlijm werkt prima
Ik heb er eerder last van dat het dopje na een paar keer gebruik vastgelijmd zit aan de tubequote:Op woensdag 7 oktober 2015 22:06 schreef KomtTijd... het volgende:
Het nadeel van cyanoacrylaat (secondelijm) is dat het altijd uitgedroogd is als je het nodig hebt
Van de bank als zijnde zitmeubel? Hoezo dat dan?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
En bedankt nou kon ik uitleggen waarom ik van de bank afflikkerde
Van t lachen whahaquote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:32 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Van de bank als zijnde zitmeubel? Hoezo dat dan?
Jawel.. Samen met de zwemmen telefoons etc grappigquote:Op donderdag 8 oktober 2015 19:39 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Omdat mijn hand ooit vastzat aan de tafelpoot?Niet grappig...
En dit was de ravage achteraf...quote:Op donderdag 8 oktober 2015 20:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Jawel.. Samen met de zwemmen telefoons etc grappig
Nee, niet met een mesje gedaan, want dat gaat meestal fout. De meeste mensen die dat proberen, krijgen vaak 1 of meerdere sneeën in de hand/vinger, wat ik niet wildequote:Op donderdag 8 oktober 2015 20:52 schreef jeroen25 het volgende:
Had je niet met een mesje jezelf voorzichtig los kunnen snijden?
DWZ precies op het lijmlaagje tussen je hand en de tafel snijden.
Euhhmm... maar je sluit ze dus kort in het metertje i.p.v. in de lader? Stond er geen spanning op de data-pinnen v/d lader dan? Bij die van mij zat dus 2 en 2,8v op, lijkt me niet de bedoeling om die kort te sluiten?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 01:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
nog even een kleine ontopic..
mijn usb inline power metertje liet zich nogal makkelijk ontdoen van zn behuizing.. dus dat bied potentie om eens te testen met kortgesloten datalijnen..
helaas niet de zelfde laders als bij de eerste test..
maar lader X met max 2.1A
zonder kortgesloten data pootjes: 600mA
en met 1.03A
lader Y max 1A.
zowel met als zonder +- 1A
leuk detail... als ik de pootjes kortsluit en dan het laad process laat beginnen begint die gewoon met zeg maar 1A te laden... haal ik daarna de kortsluiting op de data lijntjes weg blijft ze wel gewoon 1A trekken
en nee geen spanning op de data pootjes..quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 01:34 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Euhhmm... maar je sluit ze dus kort in het metertje i.p.v. in de lader? Stond er geen spanning op de data-pinnen v/d lader dan? Bij die van mij zat dus 2 en 2,8v op, lijkt me niet de bedoeling om die kort te sluiten?
En zou bij lader Y niet al een ingebouwde "kortsluiting" zijn, daar het geen verschil uitmaakt?
Mijn aangepaste lader deed het vandaag trouwens prima in de autoOok met 2 telefoons tegelijk opladen (lader heeft 2 poorten die gecombineerd max. 2,1A zijn)
Mijn Belgische telefoon (die Huawei Y300) is ook weer tevoorschijn gekomen... hij zat tussen het eten in mijn rugzakDat toestel laadt nu ook sneller, met 0,65A
Zonder kortgesloten datapinnen deed hij slechts 0,45A en laadde hij niet als wifi-tethering aanstond. Nu wel
Naast die Action lader, heb ik in de auto ook zo'n aansteker-stekker verdeelblok met ingebouwde USB-laadpoort van 1A, die laadde ook traag met 0,46A. Die heb ik ook aangepast met kortgesloten pennen, maar heb 'm nog niet getest
Wat ik me trouwens afvraag... als een lader van ¤2,60 van de Action 2 telefoons kan laden, waarom zijn die laders (weliswaar met ingebouwd USB-snoer) voor slechts 1 telefoon zo duur bij Coolblue? Ik heb er ooit eentje van ¤15,- merkloos 1A... is na een paar maanden de stekker van afgebroken. En een 2e van Samsung slechts 0,7A ¤25,-... laadde gewoon traag met mijn Honor/Huawei en na 2 maanden doorgebrandDie prijs lijkt me dat aangehecht snoer niet waard... waarom zijn die dan zo duur?
Daar zit gewoon een simpele spanningsdeler in, als je die kortsluit gaat er hooguit iets meer stroom lopen maar dat zal geen schokkende gevolgen hebben.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 01:34 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Euhhmm... maar je sluit ze dus kort in het metertje i.p.v. in de lader? Stond er geen spanning op de data-pinnen v/d lader dan? Bij die van mij zat dus 2 en 2,8v op, lijkt me niet de bedoeling om die kort te sluiten?
quote:Wat ik me trouwens afvraag... als een lader van ¤2,60 van de Action 2 telefoons kan laden, waarom zijn die laders (weliswaar met ingebouwd USB-snoer) voor slechts 1 telefoon zo duur bij Coolblue? Ik heb er ooit eentje van ¤15,- merkloos 1A... is na een paar maanden de stekker van afgebroken. En een 2e van Samsung slechts 0,7A ¤25,-... laadde gewoon traag met mijn Honor/Huawei en na 2 maanden doorgebrandDie prijs lijkt me dat aangehecht snoer niet waard... waarom zijn die dan zo duur?
Dat idd. Vaak gaan capacitieve touchscreens ook raar doen als je een slecht gestabiliseerde lader aansluit.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Mischien nettere DC=DC conversie ?
met een goedkope Action like lader als ik de heatset in mn S5 heb hoor ik gewoon 50hz brommetje / ruischje.. welke ik met de originele Samsung lader niet heb.. :-)
daar heb ik nog geen last van gehad..quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:45 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
[..]
Dat idd. Vaak gaan capacitieve touchscreens ook raar doen als je een slecht gestabiliseerde lader aansluit.
Daarnaast zijn goedkope (chinese) netvoedingen vaak regelrecht gevaarlijk. Met een 12V voeding zal dat wel meevallen.
Geen probleem, secondelijm is een prima hechtmiddel dat ook nog eens ontsmetquote:Op donderdag 8 oktober 2015 20:57 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Nee, niet met een mesje gedaan, want dat gaat meestal fout. De meeste mensen die dat proberen, krijgen vaak 1 of meerdere sneeën in de hand/vinger, wat ik niet wilde![]()
Ik dacht aanvankelijk het bureau af te zagen zodat ik met dat vastzittend stuk metaal aan m'n hand naar de huisarts of SEH kon, maar dat bleek niet nodig, na lang weken in warm water kon het langzaam losgetrokken worden zonder mijn hand te beschadigen
Met een slechte 230v oplader kan ik het me nog wel voorstellen, ook qua veiligheid. Maar voor een 12v oplader... kan er een slechte DC=>DC omzetting zijn? Je zou in principe zelfs een goedkope simpele 7805 schakeling ervoor kunnen gebruiken, al zou die wel vrij veel koeling nodig hebben bij 1A. Maar het moet werken. Alles wat geavanceerder is, is alleen maar beter, toch?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Mischien nettere DC=DC conversie ?
met een goedkope Action like lader als ik de heatset in mn S5 heb hoor ik gewoon 50hz brommetje / ruischje.. welke ik met de originele Samsung lader niet heb.. :-)
nu nog even bedenken.. ga ik een dropje soldeer er op gooien... of ga ik er een klein knopje aan maken.. want in principe lijkt even voor de cycle begint kortsluiten genoeg te zijn om het door te zetten...
want dan maak ik er wel een klein drukknopje op oid.. dan kan die zowel snelladen en geen data doen..
als gewoon zo als die gemaakt is
Wat veiligheid betreft kan ik me het bij een 230v voeding wel voorstellen. Maar bij 12v zit het meestal wel goed, zo lang er een zekering op zit bij de ingangquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:45 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat idd. Vaak gaan capacitieve touchscreens ook raar doen als je een slecht gestabiliseerde lader aansluit.
Daarnaast zijn goedkope (chinese) netvoedingen vaak regelrecht gevaarlijk. Met een 12V voeding zal dat wel meevallen.
I know dat je er kleine wondjes mee kan lijmenquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 02:26 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Geen probleem, secondelijm is een prima hechtmiddel dat ook nog eens ontsmet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |