quote:Deel vluchtelingen ontevreden over tentenkamp
Zeker negentien vluchtelingen hebben noodopvang Heumensoord bij Nijmegen vrijdagmiddag kort na aankomst weer verlaten, omdat ze ontevreden waren over de geboden voorzieningen. Dat heeft een woordvoerster van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) vrijdagavond tegen het ANP gezegd. Vrijdagmiddag repte het COA nog over een kleine veertig vluchtelingen die waren vertrokken. Ongeveer tien zijn in de avond toch weer teruggekeerd.
Met name de inrichting van de slaappaviljoens schoot hen in het verkeerde keelgat. In de paviljoens zijn lange rijen slaapkamers voor acht personen. Sommige vluchtelingen vrezen dat ze niet genoeg privacy hebben.
Het COA zegt dat Heumensoord nog volop in opbouw is. "Maar het is tijdelijk, de meeste mensen zijn hier met een paar dagen of weken weer weg. Niemand blijft langer dan vijftien weken."
De mannen en vrouwen vertrokken om terug te gaan naar het aanmeldcentrum in Ter Apel. Volgens het COA kan dat niet en was vrijdagavond de helft van de groep weer terug in Heumensoord. Waar de andere helft van de groep is gebleven, kon een woordvoerster niet zeggen. "Misschien hebben zij familie of vrienden hier in de omgeving."
Dat wil je helemaal niet hebben.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 20:37 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Dan zwerven ze toch lekker over straat als het ze niet aanstaat
Dit jaar 850.000 volgend jaar 1,2 miljoen dus ze spreiden wel.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 20:38 schreef trabant het volgende:
Moeten ze maar niet allemaal tegelijk komen.
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)e_editors_picks=truequote:Inmiddels zijn een paar families alweer vertrokken, vertelt Van Heeteren. "Zij klaagden over de omstandigheden. Zo zou er te weinig privacy zijn, geen zonlicht, mannen kunnen hier niet bij hun vrouw en kinderen op de kamer slapen, maar zouden met acht andere mannen op de kamer liggen. Sommige vluchtelingen zeiden: dan lopen we liever naar Duitsland."
Als jij een echte oorlogsvluchtelingen bent Dank je god/Allah op je blote knieën dat er barmhartige regeringen zijn die er alles aan doen zodat jij s'nachts kan slapen zonder bang te zijn voor oorlog/bommen/moordpartijen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:16 schreef ootjekatootje het volgende:
Joh, het is geen vakantie maar zou er zelf niet aan moeten denken om met mijn gezin tussen de vreemde kerels te liggen, zonder dat er überhaupt een deur tussenzit, laat staan een die op slot kan...
En de oplossing dat mijn man tussen die engerds ligt,![]()
Die opvang kost al bakken met geld maar waren een paar extra deuren met sloten nu echt niet te regelen?
Aangerand en verkracht worden, sorry ik pas...quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:21 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Als jij een echte oorlogsvluchtelingen bent Dank je god/Allah op je blote knieën dat er barmhartige regeringen zijn die er alles aan doen zodat jij s'nachts kan slapen zonder bang te zijn voor oorlog/bommen/moordpartijen.
Maarja....economische vluchtelingen hebben natuurlijk genoeg te eisen
En wie zegt dat dit niet kan ? Als de echtgenoot niet bij zijn vrouw en kinderen kan slapen maar met andere mannen 1 kamer moet delen dan neem ik aan dat de vrouwen en kinderen apart slapen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Kom op zeg, kijk zelf even naar die opvang, het lijkt me toch niet zo onmogelijk te zorgen dat die vrouwen "veilig" kunnen slapen?
quote:Zij klaagden over de omstandigheden. Zo zou er te weinig privacy zijn, geen zonlicht, mannen kunnen hier niet bij hun vrouw en kinderen op de kamer slapen, maar zouden met acht andere mannen op de kamer liggen. Sommige vluchtelingen zeiden: dan lopen we liever naar Duitsland."
Een reactie van iemand die de tenten blijkbaar heeft gezien:quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 20:39 schreef Hathor het volgende:
Met dit weer in zo'n tentje lijkt mij ook niet ideaal in ieder geval.
Dat doet het internationaal niet goed en komt hun goedbetaalde baantje in gevaar.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 20:43 schreef Ali-Chemicali het volgende:
Waarom komt de regering niet met richtlijnen voor sobere opvang, kunnen ze goodwill krijgen bij de bevolking.
Engerds? Allemaal architecten, chirurgen, ingenieurs en advocaten.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:16 schreef ootjekatootje het volgende:
Joh, het is geen vakantie maar zou er zelf niet aan moeten denken om met mijn gezin tussen de vreemde kerels te liggen, zonder dat er überhaupt een deur tussenzit, laat staan een die op slot kan...
En de oplossing dat mijn man tussen die engerds ligt,![]()
Die opvang kost al bakken met geld maar waren een paar extra deuren met sloten nu echt niet te regelen?
En wie zorgt dat die vrouwen veilig liggen?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En wie zegt dat dit niet kan ? Als de echtgenoot niet bij zijn vrouw en kinderen kan slapen maar met 7 andere mannen 1 kamer moet delen dan neem ik aan dat de vrouwen en kinderen apart slapen.
Take it or leave it.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:30 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Een reactie van iemand die de tenten blijkbaar heeft gezien:
Toen ze zeiden dat het een tentenkamp was stelde ik me letterlijk grote (leger) tenten voor. Wat ze daar gebouwd hebben mag je eigenlijk geen tenten meer noemen. Ze hebben gewoon een klein dorp uit de grond gestampt in 2 weken tijd zodat deze mensen een dak boven hun hoofd hebben. Te belachelijk voor woorden dat die mensen het gore lef hebben om het nog af te wijzen ook
Hotel regelen dan? Met sauna en bubbelbad?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Kom op zeg, kijk zelf even naar die opvang, het lijkt me toch niet zo onmogelijk te zorgen dat die vrouwen "veilig" kunnen slapen?
Mijn schoonzus zit in die organisatie, zijn werkelijk weken bezig geweest die handel op te bouwen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:30 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Een reactie van iemand die de tenten blijkbaar heeft gezien:
Toen ze zeiden dat het een tentenkamp was stelde ik me letterlijk grote (leger) tenten voor. Wat ze daar gebouwd hebben mag je eigenlijk geen tenten meer noemen. Ze hebben gewoon een klein dorp uit de grond gestampt in 2 weken tijd zodat deze mensen een dak boven hun hoofd hebben. Te belachelijk voor woorden dat die mensen het gore lef hebben om het nog af te wijzen ook
Je schoonzus?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 21:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Mijn schoonzus zit in die organisatie, zijn werkelijk weken bezig geweest die handel op te bouwen.
Ik hoop van harte dat er daar geen vrouw verkracht wordt, dat had ze toch zelf ook wel kunnen bedenken....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |