abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156556373
quote:
Deel vluchtelingen ontevreden over tentenkamp

Zeker negentien vluchtelingen hebben noodopvang Heumensoord bij Nijmegen vrijdagmiddag kort na aankomst weer verlaten, omdat ze ontevreden waren over de geboden voorzieningen. Dat heeft een woordvoerster van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) vrijdagavond tegen het ANP gezegd. Vrijdagmiddag repte het COA nog over een kleine veertig vluchtelingen die waren vertrokken. Ongeveer tien zijn in de avond toch weer teruggekeerd.

Met name de inrichting van de slaappaviljoens schoot hen in het verkeerde keelgat. In de paviljoens zijn lange rijen slaapkamers voor acht personen. Sommige vluchtelingen vrezen dat ze niet genoeg privacy hebben.

Het COA zegt dat Heumensoord nog volop in opbouw is. "Maar het is tijdelijk, de meeste mensen zijn hier met een paar dagen of weken weer weg. Niemand blijft langer dan vijftien weken."

De mannen en vrouwen vertrokken om terug te gaan naar het aanmeldcentrum in Ter Apel. Volgens het COA kan dat niet en was vrijdagavond de helft van de groep weer terug in Heumensoord. Waar de andere helft van de groep is gebleven, kon een woordvoerster niet zeggen. "Misschien hebben zij familie of vrienden hier in de omgeving."

[ Bericht 35% gewijzigd door Specularium op 02-10-2015 20:47:09 ]
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:37:27 #2
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_156556422
Dan zwerven ze toch lekker over straat als het ze niet aanstaat :?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_156556447
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 20:37 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Dan zwerven ze toch lekker over straat als het ze niet aanstaat :?
Dat wil je helemaal niet hebben.
pi_156556468
Moeten ze maar niet allemaal tegelijk komen.
Farts are jazz to assholes
pi_156556490
Met dit weer in zo'n tentje lijkt mij ook niet ideaal in ieder geval.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_156556542
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 20:38 schreef trabant het volgende:
Moeten ze maar niet allemaal tegelijk komen.
Dit jaar 850.000 volgend jaar 1,2 miljoen dus ze spreiden wel.
pi_156556552
Deel is al weer terug las ik ergens
pi_156556561
quote:
Inmiddels zijn een paar families alweer vertrokken, vertelt Van Heeteren. "Zij klaagden over de omstandigheden. Zo zou er te weinig privacy zijn, geen zonlicht, mannen kunnen hier niet bij hun vrouw en kinderen op de kamer slapen, maar zouden met acht andere mannen op de kamer liggen. Sommige vluchtelingen zeiden: dan lopen we liever naar Duitsland."
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)e_editors_picks=true

Toedels! :W
pi_156556622
Zelf een schaal varkensvlees nemen ze niet aan.
pi_156556666
Waarom komt de regering niet met richtlijnen voor sobere opvang, kunnen ze goodwill krijgen bij de bevolking.
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:03:56 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156557605
Goed zo. Misschien gaan ze wel door naar Zweden. Daar is alles beter. Laten we de opvang vooral heel sober houden.
The End Times are wild
pi_156558115
Joh, het is geen vakantie maar zou er zelf niet aan moeten denken om met mijn gezin tussen de vreemde kerels te liggen, zonder dat er überhaupt een deur tussenzit, laat staan een die op slot kan...

En de oplossing dat mijn man tussen die engerds ligt, :N

Die opvang kost al bakken met geld maar waren een paar extra deuren met sloten nu echt niet te regelen?
pi_156558328
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:16 schreef ootjekatootje het volgende:
Joh, het is geen vakantie maar zou er zelf niet aan moeten denken om met mijn gezin tussen de vreemde kerels te liggen, zonder dat er überhaupt een deur tussenzit, laat staan een die op slot kan...

Die opvang kost al bakken met geld maar waren een paar extra deuren met sloten nu echt niet te regelen?
Als jij een echte oorlogsvluchtelingen bent Dank je god/Allah op je blote knieën dat er barmhartige regeringen zijn die er alles aan doen zodat jij s'nachts kan slapen zonder bang te zijn voor oorlog/bommen/moordpartijen.

Maarja....economische vluchtelingen hebben natuurlijk genoeg te eisen
pi_156558447
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:21 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Als jij een echte oorlogsvluchtelingen bent Dank je god/Allah op je blote knieën dat er barmhartige regeringen zijn die er alles aan doen zodat jij s'nachts kan slapen zonder bang te zijn voor oorlog/bommen/moordpartijen.

Maarja....economische vluchtelingen hebben natuurlijk genoeg te eisen
Aangerand en verkracht worden, sorry ik pas...

Denk jij echt dat die vrouwen daar lekker liggen? Dan niet bang voor oorlog maar direct voor seksueel geweld.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:26:43 #15
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156558556
Mooi zo laat ze maar dan Duitsland gaan, gráág zelfs. Kunnen we geen bussen regelen ? Bij Merkel zijn ze welkom :P
Dat noemt zich vluchteling en begint dan meteen al praatjes te krijgen over de noodopvang. Natuurlijk is het niet fijn dat gezinnen gescheiden worden. Maar daar kun je je toch wel ff genoegen meenemen ? Ze doen net alsof ze niet weten dat er duizenden van hun ons land overspoelen. Logisch toch dat betere opvang dan tijd kost.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_156558633
Kom op zeg, kijk zelf even naar die opvang, het lijkt me toch niet zo onmogelijk te zorgen dat die vrouwen "veilig" kunnen slapen?
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:30:22 #17
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156558695
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Kom op zeg, kijk zelf even naar die opvang, het lijkt me toch niet zo onmogelijk te zorgen dat die vrouwen "veilig" kunnen slapen?
En wie zegt dat dit niet kan ? Als de echtgenoot niet bij zijn vrouw en kinderen kan slapen maar met andere mannen 1 kamer moet delen dan neem ik aan dat de vrouwen en kinderen apart slapen.
quote:
Zij klaagden over de omstandigheden. Zo zou er te weinig privacy zijn, geen zonlicht, mannen kunnen hier niet bij hun vrouw en kinderen op de kamer slapen, maar zouden met acht andere mannen op de kamer liggen. Sommige vluchtelingen zeiden: dan lopen we liever naar Duitsland."
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:30:59 #18
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_156558727
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 20:39 schreef Hathor het volgende:
Met dit weer in zo'n tentje lijkt mij ook niet ideaal in ieder geval.
Een reactie van iemand die de tenten blijkbaar heeft gezien:

Toen ze zeiden dat het een tentenkamp was stelde ik me letterlijk grote (leger) tenten voor. Wat ze daar gebouwd hebben mag je eigenlijk geen tenten meer noemen. Ze hebben gewoon een klein dorp uit de grond gestampt in 2 weken tijd zodat deze mensen een dak boven hun hoofd hebben. Te belachelijk voor woorden dat die mensen het gore lef hebben om het nog af te wijzen ook :r
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:31:49 #19
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_156558779
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 20:43 schreef Ali-Chemicali het volgende:
Waarom komt de regering niet met richtlijnen voor sobere opvang, kunnen ze goodwill krijgen bij de bevolking.
Dat doet het internationaal niet goed en komt hun goedbetaalde baantje in gevaar.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:32:54 #20
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_156558827
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:16 schreef ootjekatootje het volgende:

Engerds? Allemaal architecten, chirurgen, ingenieurs en advocaten.
pi_156558854
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:30 schreef deedeetee het volgende:

[..]

En wie zegt dat dit niet kan ? Als de echtgenoot niet bij zijn vrouw en kinderen kan slapen maar met 7 andere mannen 1 kamer moet delen dan neem ik aan dat de vrouwen en kinderen apart slapen.
En wie zorgt dat die vrouwen veilig liggen?

Ik ben verre van voorstander voor een grote opname van vluchtelingen. Maar als je het doet moet je het wel goed doen, dus zorgen voor een veilige plek.
pi_156558905
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:30 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Toen ze zeiden dat het een tentenkamp was stelde ik me letterlijk grote (leger) tenten voor. Wat ze daar gebouwd hebben mag je eigenlijk geen tenten meer noemen. Ze hebben gewoon een klein dorp uit de grond gestampt in 2 weken tijd zodat deze mensen een dak boven hun hoofd hebben. Te belachelijk voor woorden dat die mensen het gore lef hebben om het nog af te wijzen ook :r
Take it or leave it.

Nederland heeft geen ijzeren gordijn, je kunt er zo uit. Doei doei.
Het zijn geen vluchtelingen maar gelukszoekers. De geboekte vakantie valt een beetje tegen. Snel naar huis dan maar.
pi_156558952
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:28 schreef ootjekatootje het volgende:
Hotel regelen dan? Met sauna en bubbelbad?
pi_156558962
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:30 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Mijn schoonzus zit in die organisatie, zijn werkelijk weken bezig geweest die handel op te bouwen.

Ik hoop van harte dat er daar geen vrouw verkracht wordt, dat had ze toch zelf ook wel kunnen bedenken.... |:(
pi_156559047
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mijn schoonzus zit in die organisatie, zijn werkelijk weken bezig geweest die handel op te bouwen.

Ik hoop van harte dat er daar geen vrouw verkracht wordt, dat had ze toch zelf ook wel kunnen bedenken.... |:(
Je schoonzus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')