van een website van de gemeente Den Haag.........quote:Voorwaarden
Voor het samenvoegen van 2 of meer zelfstandige woningen heeft u vaak een omgevingsvergunning nodig.
Voor het samenvoegen van 2 woningen moet u informeren of het bestemmingsplan het samenvoegen toestaat. De maximale oppervlakte die het bestemmingsplan voor een woning voorschrijft mag bij het samenvoegen van woningen niet overschreden worden.
Ik gok dat in het bestemmingsplan deze twee woningen nog gewoon als één woning staat.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:42 schreef JurriaanK het volgende:
[..]
van een website van de gemeente Den Haag.........
Dat kan, maar de kans dat de buren dat ook zo zien acht ik klein. En zij bepalen of ze akkoord gaan met je bod.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:13 schreef Wouwtert het volgende:
Hersenspinsel; Kan ik dit huis niet zien als 'aanbouw' en een bod doen wat past bij de staat van deze aanbouw (eigenlijk nog minder dan 'kaal' dus)? Dat inclusief grondprijs?
Ik koop namelijk geen huis, maar in feite een aanbouw (dat zij dat wellicht anders zullen zien is een tweede..).
Ideaal dus voor een handige jongen uit de bouw die via zijn werkgever de benodigde materialen tegen groothandelsprijzen kan kopen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:54 schreef Wouwtert het volgende:
Hmm. Het ding is een beetje dat ik voor 99% zeker ben dat niemand interesse gaat hebben in dit huis. Voor een gezin écht te klein, voor een oudere onhandig vanwege slaapkamer+ badkamer boven, een jong stel moet er teveel aan doen als 'tijdelijke woning tot evt. gezinsuitbreiding', dat haal je er nooit meer uit. Ik kan me alleen voorstellen dat iemand met twee rechterhanden het koopt als investering, maar zelfs na opknappen blijft het slechts interessant voor een zeer kleine doelgroep en de potentiële winst in mijn ogen beperkt. Daarbij komt dat er in het dorp veel opknappers te koop staan.
De vraag is eigenlijk hoeveel risico ik ga lopen/ hoe ver ik ga om die 1% kans dat het wel verkocht wordt af te kopen...
Bedankt voor alle reacties so far overigens.
Dat je 't elektrisch e.d. van je huidige woning naar je nieuwe woondeel moet doortrekken. En dus in het verhuurde deel moet afkoppelen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 09:52 schreef Wouwtert het volgende:
Mijn vraag is echter; wat en wie komt er allemaal bij kijken als ik het huis aankoop en slechts deels bij mijn eigen huis betrek?
Ik begreep dat de slaap- & badkamer boven gesitueerd zijn?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 09:52 schreef Wouwtert het volgende:
en dat de alle benodigde faciliteiten voor een appartement in de onderzijde van het buurhuis wel aanwezig zijn (enkel wat kleine aanpassingen benodigd).
Je wil dus die oude dame oplichten door voor een grijpstuiver haar huis te kopen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:54 schreef Wouwtert het volgende:
Hmm. Het ding is een beetje dat ik voor 99% zeker ben dat niemand interesse gaat hebben in dit huis. Voor een gezin écht te klein, voor een oudere onhandig vanwege slaapkamer+ badkamer boven, een jong stel moet er teveel aan doen als 'tijdelijke woning tot evt. gezinsuitbreiding', dat haal je er nooit meer uit. Ik kan me alleen voorstellen dat iemand met twee rechterhanden het koopt als investering, maar zelfs na opknappen blijft het slechts interessant voor een zeer kleine doelgroep en de potentiële winst in mijn ogen beperkt. Daarbij komt dat er in het dorp veel opknappers te koop staan.
De vraag is eigenlijk hoeveel risico ik ga lopen/ hoe ver ik ga om die 1% kans dat het wel verkocht wordt af te kopen...
Bedankt voor alle reacties so far overigens.
Je hebt het hele topic gelezen? Met de update van de TS?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:52 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Je wil dus die oude dame oplichten door voor een grijpstuiver haar huis te kopen?
Ik weet bijna zeker dat je, wat je hier typt, ook al tegen die mensen hebt gezegd.
'nou mevrouwtje, dit huis gaat u nooit verkopen, zo klein en oud blabla'.
'maar ik wil wel behulpzaam zijn en het overnemen'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |