abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 21:43:37 #51
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_156559290
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Helemaal met je eens. Amnesiac wordt nu een beetje gezien als de b-side collectie van Kid A terwijl het oprecht een meesterwerk is.
Het is ook helemaal geen b-side collectie. Ze hebben die nummers allemaal in dezelfde periode opgenomen. Ze hadden op het eind gewoon teveel nummers voor 1 coherent album, en kwamen daarom tot het besluit om ze op te splitsen in 2 albums.

En Amnesiac is veel intiemer en indringender dan Kid A. Amnesiac is dan ook een koptelefoon-album bij uitstek, en weet me tot tranen toe te beroeren. Kid A heeft die impact niet. Niet bij mij, althans.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_156559543
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:43 schreef DO2 het volgende:

[..]

Het is ook helemaal geen b-side collectie. Ze hebben die nummers allemaal in dezelfde periode opgenomen. Ze hadden op het eind gewoon teveel nummers voor 1 coherent album, en kwamen daarom tot het besluit om ze op te splitsen in 2 albums.

En Amnesiac is veel intiemer en indringender dan Kid A. Amnesiac is dan ook een koptelefoon-album bij uitstek, en weet me tot tranen toe te beroeren. Kid A heeft die impact niet. Niet bij mij, althans.
Ja, ik weet dat je gelijk hebt, maar dat is niet hoe het album gezien wordt volgens mij. En het feit dat Hunting Bears (filler bij uitstek) en Morning Bell (feitelijk een remix) er op staan versterkt dat beeld natuurlijk alleen maar.

Ik heb een tijd terug een artikel gelezen uit 2000 dat Radiohead het ook erg kwalijk nam. Tendens was "geef ons over een jaar gewoon een écht album in plaats van vijf maanden later dit".

Ik vind persoonlijk Amnesiac beter dan Kid A. Pyramid Song, Knives Out, You and Whose Army, I Might Be Wrong, Life in a Glass House, wat een topnummers. En Like Spinning Plates heeft ook een speciaal plekje bij mij ook al is het qua muziek misschien niet iets wat veel mensen kunnen waarderen.

De b-sides van Amnesiac (uit dezelfde periode als de twee albums) zijn ook allemaal zo verschrikkelijk goed. Eigenlijk was dat echt hun hoogtepunt, zo achteraf bezien. Al blijf ik OK Computer het beste album vinden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tchock op 02-10-2015 21:54:16 ]
pi_156559908
Er is een cluster sterren vlak bij de Melkweg dat gemiddeld eens in de 300 jaar een supernova produceert die bij dag zichtbaar is op aarde en bij nacht het felste aan de hemel op de maan na. De vorige keer was in 1600-nogwat, dus het kan elk moment gebeuren. Van dat idee kan ik zo opgewonden en blij worden.

En dat is precies hoe ik me ook voel over het nieuwe album van Radiohead.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 22:01:26 #54
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_156560109
Hoe lang duurt zoiets?
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 22:08:01 #55
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_156560373
Hoe moeten we elk moment interpreteren, T? En hoelang duurt dat moment, überhaupt? Maw; mis ik dat magische moment wanneer ik niet naar boven kijk binnen nu en de komende uren, of zijn we zo rond de kerstdagen gehuld in n onontkoombaar licht dat alle engelen doet verbleken?
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_156560462
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:01 schreef BoerBert het volgende:
Hoe lang duurt zoiets?
De eerste explosie en de felste fase enkele dagen tot weken, daarna blijft het object maandenlang zichtbaar met het blote oog en jarenlang met simpele vergroting (verrekijker en zo).

En wat elk moment betreft... Dat is het mooie. Het kan letterlijk nu gebeuren, of morgen, of volgende week, of in 2030, of in 2200.

Statistisch gezien is de kans dat het binnen enkele jaren gebeurt groter dan dat dat niet gebeurt. Maar ja, dat was in 1900 ook al zo.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 22:11:57 #57
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_156560492
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

De eerste explosie en de felste fase enkele dagen tot weken, daarna blijft het object maandenlang zichtbaar met het blote oog en jarenlang met simpele vergroting (verrekijker en zo).

En wat elk moment betreft... Dat is het mooie. Het kan letterlijk nu gebeuren, of morgen, of volgende week, of in 2030, of in 2200.

Statistisch gezien is de kans dat het binnen enkele jaren gebeurt groter dan dat dat niet gebeurt. Maar ja, dat was in 1900 ook al zo.
2200? Ok.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_156560512
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:11 schreef DO2 het volgende:

[..]

2200? Ok.
Ja, je weet het niet :o Astronomisch gezien is 185 jaar natuurlijk helemaal niks. Je kunt nog steeds met een eenvoudige telescoop de restanten zien van de supernova die in 1054 afging.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 22:14:06 #59
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_156560555
Gemiddeld eens in de 300 jaar is nog voorzichtig uitgedrukt, dan.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 22:15:03 #60
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_156560593
Nou, ik kan niet wachten, :D.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_156560693
Oké maar ik wilde eigenlijk niet zozeer een punt maken over die ster maar over hoe tering erg ik uitkijk naar het nieuwe album van Radiohead en dat ik getergd wordt door het idee dat het (vrijwel) elk moment klaar kan zijn.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 22:41:58 #62
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_156561295
Mja, ik vrees toch dat ze de hooggespannen verwachtingen ( wederom ) niet helemaal waar gaan maken, T. - Of luister jij nog regelmatig naar TKOL?

Maar ik hoop natuurlijk dat ik er volledig naast zit.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_156561424
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 22:41 schreef DO2 het volgende:
Mja, ik vrees toch dat ze de hooggespannen verwachtingen ( wederom ) niet helemaal waar gaan maken, T. - Of luister jij nog regelmatig naar TKOL?

Maar ik hoop natuurlijk dat ik er volledig naast zit.
Nou, nee. Maar ik heb wel enorm veel plezier van dat album gehad.

Ik luister ook niet regelmatig naar Jimi Hendrix of Miles Davis. Wil niet zeggen dat ik ze niet hoog heb zitten.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 23:16:54 #64
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_156562080
Ja, ok, maar wie lult er nu nog ( in louter positieve zin ) over TKOL?
Dat album heeft niet echt n diepe indruk achtergelaten, toch? En als het komende album ook niet weet te overdonderen, vrees ik oprecht dat Radiohead - als vooruitstrevende band - verleden tijd is.

:'(.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_156562225
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:16 schreef DO2 het volgende:
Ja, ok, maar wie lult er nu nog ( in louter positieve zin ) over TKOL?
Dat album heeft niet echt n diepe indruk achtergelaten, toch? En als het komende album ook niet weet te overdonderen, vrees ik oprecht dat Radiohead - als vooruitstrevende band - verleden tijd is.

:'(.
Ik heb geen idee. En eerlijk gezegd interesseert me dat ook geen fluit. Mensen klaagden over TKOL en over Kid A. Mensen klaagden over Atoms for Peace en over The Eraser. Ik vind het vier topalbums en ik geniet er van.

Ik vertrouw er op dat Radiohead weer iets bijzonders maakt - want als je iets over TKOL kunt zeggen, is dat het verrassend was. Of ik het goed vind zien we tegen die tijd. Of de rest van de wereld het goed vindt maakt me weinig uit.
pi_156562291
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 21:56 schreef Tchock het volgende:
Er is een cluster sterren vlak bij de Melkweg dat gemiddeld eens in de 300 jaar een supernova produceert die bij dag zichtbaar is op aarde en bij nacht het felste aan de hemel op de maan na. De vorige keer was in 1600-nogwat, dus het kan elk moment gebeuren. Van dat idee kan ik zo opgewonden en blij worden.
Het klinkt ook meteen als een krautrockgroep: Supernova 1604.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:16 schreef DO2 het volgende:
Ja, ok, maar wie lult er nu nog ( in louter positieve zin ) over TKOL?
Ik. TKOL heeft echt een gruwelijk strakke ritmesectie en is - zoals altijd bij Radiohead - heerlijk gelaagd. Toegegeven, het heeft niet de consistent geniale songwriting van In Rainbows, maar er valt nog steeds genoeg te genieten. Vooral als je die live-uitvoeringen gaat bekijken: fenomenaal. Uiteindelijk had ik wel graag Daily Mail in plaats van Morning Mr Magpie gezien, omdat ik die laatste een beetje nietszeggend vind.

Give Up the Ghost en Separator zijn natuurlijk ook als afsluiter een anabolenkers op de taart.
pi_156562317
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:28 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Het klinkt ook meteen als een krautrockgroep: Supernova 1604.

[..]

Ik. TKOL heeft echt een gruwelijk strakke ritmesectie en is - zoals altijd bij Radiohead - heerlijk gelaagd. Toegegeven, het heeft niet de consistent geniale songwriting van In Rainbows, maar er valt nog steeds genoeg te genieten. Vooral als je die live-uitvoeringen gaat bekijken: fenomenaal. Uiteindelijk had ik wel graag Daily Mail in plaats van Morning Mr Magpie gezien, omdat ik die laatste een beetje nietszeggend vind.

Give Up the Ghost en Separator zijn natuurlijk ook als afsluiter een anabolenkers op de taart.
Nee dan Lotus Flower. Bohhh.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 23:35:35 #69
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_156562425
Ok. Ik hoop persoonlijk iig dat het komende album iets meer te bieden heeft dan TKOL. Ook al is het zeker geen slecht album. - Het probleem is misschien vooral dat Radiohead de lat zelf zo ongekend hoog heeft gelegd met de albums die eraan vooraf gingen.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 23:37:53 #70
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_156562464
Codex en Separator zijn wel belachelijk mooi, overigens.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_156562487
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:35 schreef DO2 het volgende:
Ok. Ik hoop persoonlijk iig dat het komende album iets meer te bieden heeft dan TKOL. Ook al is het zeker geen slecht album. - Het probleem is misschien vooral dat Radiohead de lat zelf zo ongekend hoog heeft gelegd met de albums die eraan vooraf gingen.
Hoe zou TKOL ontvangen zijn als het de debuutplaat was van een stelletje Britse tieners?
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 23:41:07 #72
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_156562552
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe zou TKOL ontvangen zijn als het de debuutplaat was van een stelletje Britse tieners?
Waarschijnlijk als n Radiohead rip-off.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_156562558
quote:
12s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:41 schreef DO2 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk als n Radiohead rip-off.
Flauw. Scherp.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 23:53:08 #74
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_156562803
Toch is TKOL ( buiten Pablo Honey ) het album waar ik verreweg het minst naar luister, in zijn geheel. Zelfs grijsgedraaide albums als The Bends en OK Computer krijgen hier dan nog altijd de voorkeur.

Maar O+ Separator O+ draai ik wel op regelmatige basis. Dat nummer heeft n speciaal plekje gekregen.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_156562934
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 23:53 schreef DO2 het volgende:
Toch is TKOL ( buiten Pablo Honey ) het album waar ik verreweg het minst naar luister, in zijn geheel. Zelfs grijsgedraaide albums als The Bends en OK Computer krijgen hier dan nog altijd de voorkeur.

Maar O+ Separator O+ draai ik wel op regelmatige basis. Dat nummer heeft n speciaal plekje gekregen.
Al je pessimisme ten spijt is het toch een fijne gedachte dat op het nieuwe album van Radiohead gegarandeerd weer een of twee van zulke parels staan? O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')