abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156543217
Hi Fokkers,

In mijn auto heb ik al enige tijd een telefoonhouder die tegen de voorruit geplaatst is. Hierdoor kan ik de telefoon eenvoudig erin plaatsen met bijvoorbeeld de navigatie erop aan. Prima! Nu merk ik vaak als ik gebeld wordt dat ik dan als oplossing kies om op te nemen en de luidspreker aan te zetten. Dit werkt wel oké in de bebouwde kom, maar zodra ik wat harder rij dan hoor je, zelfs op luidspreker, het telefoongesprek amper meer. Op de snelweg kan ik dus nog amper een telefoongesprek aannemen.

Nu ben ik eens gaan Googlen, maar het aanbod van Carkits is zo overweldigend groot. Er is een volledig assortiment van 10 euro tot 300 euro. Waar moet ik op letten bij het kiezen van een oplossing hiervoor? Ideaal zou zijn als je enerzijds via de radio het geluid kon laten lopen en dat ik ook nog goed te verstaan ben voor de tegenpartij. Deze opties lijken mij echter duur.

TL;DR:
Oplossing om te bellen in de auto die voor beide gesprekspartijen prima is en tevens voor mijn bankrekening ook geen al te grote wond achter laat. Waar moet ik op letten?
Of saté?
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:48:33 #2
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_156543350
Nieuwe autoradio met bluetooth-ondersteuning een optie? Dat werkt imo het mooiste. Of heb je een geintegreerde radio?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_156543387
Nooit veel geld aan uitgeven. Er zijn legio goedkope bluetooth handsfree speakers die prima werken. Ik heb een bluetooth handsfree speaker gekocht bij de Intertoys voor 14 euro. 2 telefoons te pairen en hoef maar eens in de twee maanden op te laden. Simpel aan de zonneklep en klaar.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_156543551
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:48 schreef Bart het volgende:
Nieuwe autoradio met bluetooth-ondersteuning een optie? Dat werkt imo het mooiste. Of heb je een geintegreerde radio?
Helaas geen optie, mijn radio zat standaard in mijn auto die aangesloten is op de stuurbediening, display, CD Wisselaar (Inmiddels een USB/Aux apparaartje ipv).

Lijkt mij een te grote rompslomp om dit allemaal werkend te krijgen, plus het kostenplaatje zal wel hoog zijn lijkt mij?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:50 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Nooit veel geld aan uitgeven. Er zijn legio goedkope bluetooth handsfree speakers die prima werken. Ik heb een bluetooth handsfree speaker gekocht bij de Intertoys voor 14 euro. 2 telefoons te pairen en hoef maar eens in de twee maanden op te laden. Simpel aan de zonneklep en klaar.
En hoe werkt dit dan?
Ik zet bluetooth aan op mijn telefoon, zodra ik dan in de buurt van de auto gebeld wordt dan gaat deze automatisch over op deze bluetooth speaker? Zijn dit soort speakertjes wel een stuk harder dan de telefoon luidspreker zelf?

Moet ik elke keer de auto opnieuw verbinden met deze bluetooth carkit?
Of saté?
pi_156543799
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:01 schreef De-Hamster het volgende:

Ik zet bluetooth aan op mijn telefoon, zodra ik dan in de buurt van de auto gebeld wordt dan gaat deze automatisch over op deze bluetooth speaker?
Mits die gekoppeld/paired is, ja,

quote:
Zijn dit soort speakertjes wel een stuk harder dan de telefoon luidspreker zelf?
Die van mij wel ja. Niet heel veel luider, maar wel luider.

quote:
Moet ik elke keer de auto opnieuw verbinden met deze bluetooth carkit?
Carkit hang je aan de zonneklep en je drukt een knop in om te koppelen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_156544017
Is het dan niet zo dat de luidspreker naast de microfoon zit en dat je dus vrijwel altijd problemen krijgt. Diegene die mij dan belt, zal altijd zichzelf dan terug horen? Omdat iets uit de luidspreker de microfoon weer ingaat.
Of saté?
pi_156544821
Schopje naar pta lijkt me handig?
pi_156545266
Parrot serie is de enige die ik vertrouw van de standalones op goede kwaliteit. Allen met externe microfoon met noise canceling. Op de MKi range kan je ook de muziek van je telefoon afspelen op je radio speakers, dus ook navigatie etc.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 11:59:11 #9
65252 Bart
pi_156545655
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:19 schreef KomtTijd... het volgende:
Schopje naar pta lijkt me handig?
Kan ook. Audio zit ook in DIG. Maakt denk ik niet zo veel uit :).
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:00:06 #10
65252 Bart
pi_156545669
Ik heb zelf trouwens een Parrot MKi9200, ben er wel tevreden over. Prima geluidskwaliteit. Enige minpunt is de randomize-functie bij het afspelen van muziek vanaf een usb-stick.
pi_156545698
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:30 schreef De-Hamster het volgende:
Is het dan niet zo dat de luidspreker naast de microfoon zit en dat je dus vrijwel altijd problemen krijgt. Diegene die mij dan belt, zal altijd zichzelf dan terug horen? Omdat iets uit de luidspreker de microfoon weer ingaat.
Net even gevraagd. Soms wel, soms niet.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_156545786
Parrot Minikit Neo2 HD heb ik gebruikt in mijn vorige auto en prijs/kwaliteit is behoorlijk goed.

Ik wilde er ook niet teveel geld aan uitgeven aangezien ik normaal geen uren bel in de auto en geen zin had om mijn auto te moeten verbouwen.

http://www.parrot.com/nl/producten/minikit-neo2-hd/
pi_156549980
Bedankt voor de reacties, ikheb nu in ieder geval een duidelijk beeld waar ik op moet gaan selecteren.

Minimaal 2 telefoons te kunnen pairen, geen stroomtoevoer van sigarettenaansteker nodig hebben, noise-canceling zijn de belangrijkste.

Het met Aux kunnen aansluiten op de geluidsboxen is een hele leuke optie, maar niet handig omdat mijn AUX aansluiting niet op de radio zelf zit, maar in een aparte module in het dashboardkastje. Ik kan mij geen cosmetisch mooie oplossing voorstellen om dit te koppelen.
Of saté?
  dinsdag 6 oktober 2015 @ 14:05:34 #14
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_156639984
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 15:48 schreef De-Hamster het volgende:
Bedankt voor de reacties, ikheb nu in ieder geval een duidelijk beeld waar ik op moet gaan selecteren.

Minimaal 2 telefoons te kunnen pairen, geen stroomtoevoer van sigarettenaansteker nodig hebben, noise-canceling zijn de belangrijkste.

Het met Aux kunnen aansluiten op de geluidsboxen is een hele leuke optie, maar niet handig omdat mijn AUX aansluiting niet op de radio zelf zit, maar in een aparte module in het dashboardkastje. Ik kan mij geen cosmetisch mooie oplossing voorstellen om dit te koppelen.
Bij een car-audio toko heb je een Parrot ingebouwd voor pak em beet 150 piek. Daar kun je zelf niet voor gaan kloten.

Wat voor 'n auto heb je? En wat voor 'n radio? Veel radio's zijn uitgevoerd met een 'mute' aansluiting. Dan wordt het geluid van je radio automatisch gedempt en komt het telefoongeluid over de speakers.

Heb je vaak mensen in de auto en hoeven je passagiers niet allles te horen kun je evt ook een bluetooth headset overwegen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_156641558
Ik heb zelf deze https://www.telecomteleco(...)nikit-neo-2-hd-zwart

Superfijne bevestiging vind ik persoonlijk, wegdrukken achter de klep en klaar.
Heb hem nu een paar maand en ben er tevreden mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')