in zo'n geval altijd even je dierenarts contacten.
en dan pas!! op fok plaatsen lijkt mij een handigere systeem.
Ik zou de natuur haar werk een paar dagen laten doen, is de wonde dan nog open, terug naar je dierenarts.
Katten kunnen wondjes vaak zelf erg goed schoonhouden. Als je twijfelt zou ik de dierenarts bellen en niet de vraag op een forum posten...
Zelf heb ik een kat die een paar uur na een buikoperatie ALLE hechtingen er uit had gevreten (doen ze anders nooooooooooit.... zei de dierenarts) Maar omdat er eigenlijk altijd onderhuidse hechtingen in zitten kon dit geen kwaad.
ik ben het weekend weg geweest, maar het was dus al een paar dagen zo
er zat een ontsteking onder, en de wond moest wel open, omdat alle viezighuid (pus enzow) eruit moest, dus als het niet 'vanzelf' open was gegaan, dan had m'n moeder het gedaan en gaan spoelen met een zoutoplossing..
het was eerst ook helemaal rood er omheen maar dat is nu veel minder
en eerst stonk het ook heel erg en nu ook niet meer
of tewel, het is al aan het genezen
zowel m'n moeder als buurvrouw werken in een ziekenhuis en weten dus wel een beetje wat goed en slecht is, ookal is het bij dieren misschien net iets anders dan bij mensen
maar daarom ben ik niet meteen naar de dierenarts gerend, bovendien leek het me geen zaak van leven of dood...
anyway, het komt allemaal wel goed dus
quote:nou juist niet laten likken, ze kan em openlikken, je weet hoe katten soms likken af en toe met tandjes om onregelmatigheden uit het vel en vacht te halen, onze kat mocht dit absoluut niet iig.
Op maandag 18 november 2002 12:14 schreef Kizim het volgende:
Na de sterilisatie was de wonde van mijn kat ook terug een klein beetje open gegaan. We hebben de kat toen ook een tijdje binnen gehouden en de wonde ontsmet met Isobetadine (1x / dag) EN we hebben de kat haar wonde wel laten likken. Een kat kan haar wonde heel zuiver houden!
En de wonde was na een paar dagen terug dicht.Ik zou de natuur haar werk een paar dagen laten doen, is de wonde dan nog open, terug naar je dierenarts.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |