Je maakt volgens mij van iets een probleem wat volgens mij geen probleem is of hoeft te zijn.quote:Op woensdag 30 september 2015 19:37 schreef Travel1982 het volgende:
hallo,
Ik ben een grote reisfan. Ik reis graag naar verre en exotische landen; vooral Afrika en Zuid-Amerika. Voor mij zijn verre reizen heel belangrijk, maar sinds ik mijn huidige vriendin heb, zijn de verre reizen gestopt.
Mijn vriendin en ik hebben nu bijna vier jaar een relatie. Vakanties brengen we door binnen Europa omdat ze verre landen vaak te warm/eng/vreemd etc. vindt. Steeds meer begin ik weer zin te krijgen in een "avontuurlijke" vakantie in Afrika, en ik heb vrienden die graag (zoals vroeger) met mij zouden gaan. Voor haar is het echter geen optie met mij naar deze landen te reizen, en op vakantie gaan met een vriend i.p.v. haar is helemaal niet acceptabel voor haar.
Nu zijn er in mijn directe omgeving veel mensen die zonder partner op vakantie gaan, maar dat kan ook aan mijn omgeving liggen.
Zouden jullie het accepteren als jullie partner zonder jou incidenteel max 2-3 weken op reis gaat?
Dit.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:36 schreef Ouder1 het volgende:
Ik denk dat het voor je vriendin juist goed zou zijn om eens 2-3 weken zonder jou door te brengen. Nu leunt ze op jou, wat wel begrijpelijk is gezien de situatie, maar bouwt daardoor dus ook geen eigen leven op in haar nieuwe omgeving.
Claimer gespot :-Pquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef Lienekien het volgende:
Alsof de vriendin in die twee á drie weken dat haar vriend op vakantie is ineens een eigen leven gaat opbouwen.
Dat lijkt me ook sterk. Dat had ze natuurlijk vantevoren al moeten doen. Snap die stelletjes nooit die niets meer los van elkaar kunnen doen en geen eigen tijdsbesteding, hobby's of vrienden hebben (toevallig dezelfde vrienden kan natuurlijk).quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef Lienekien het volgende:
Alsof de vriendin in die twee á drie weken dat haar vriend op vakantie is ineens een eigen leven gaat opbouwen.
Wel, als je drie weken weggaat met een vriend heb je nog minimaal twee weken over voor een reis naar Italië. Tevens kan je ook nog kleine weekendjes weg inplannen rond de verplichte vrije dagen? Waar mensen het idee vandaan halen dat je je vakanties altijd met je partner zou moeten spenderen verbaast mij zeer. Je woont toch al samen met haar? Je kan toch nog steeds weg met haar? En meestal ken je je vrienden nog van voordat je haar überhaupt kende. In een goede relatie gun je je partner ook kwaliteitstijd voor zich / haarzelf en zijn / haar vrienden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:12 schreef Tanin het volgende:
[..]
Niet verschrikkelijk, ook niet leuk, dat is alles wat ik zeg. En niet leuk omdat het met een ander is, niet leuk omdat het ten koste gaat van tijd die we samen hadden kunnen besteden.
Verder ben ik het in deze situatie gewoon eens met de strekking van je post.
Houdt zijn vriendin rekening met hem dan? Absoluut niet. Zij moet erachter komen dat haar gedrag fout is, goedschiks of kwaadschiks. Ik had allang in het vliegtuig gezeten met die vriend van me.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoeveel vakantiedagen heb je? Vrij belangrijk. Je hebt het erover dat je vaker los van haar weg wilt en je hebt het over periodes van 2 a 3 weken. Dat zijn aardig wat dagen vakantie die je dan niet met haar wilt doorbrengen. Als je meer vakantiedagen doorbrengt zonder haar dan met haar dan begrijp ik haar volledig. Ook niet helemaal eerlijk om haar dat kwalijk te nemen.
Ik snap best dat je weer eens een keer zo'n trip wilt maken, maar er zit een verschil tussen 'ik wil dit eenmalig doen en misschien eens in de vijf jaar oid' en 'ik wil de meerderheid van mijn vakantiedagen zonder jou doorbrengen, zonder rekening te houden met jou gevoelens'.
Ik heb ook landen wie ik wil zien, maar m'n vriend niet. Kies ik er dan voor om m'n vrije dagen en geld te gebruiken om daar toch heen te gaan, of kies ik ervoor om lekker samen op vakantie te gaan naar een ander tof land, waar m'n vriend ook bij aanwezig is? Juist, ik kies voor de relatie en wil niet eens zonder hem op vakantie. In een relatie hou je rekening met elkaar.
Ook niet helemaal eerlijk om het sociale leven van je vriendin erbij te halen. Je hebt het recht om je eigen grenzen aan te geven (al lees ik eigenlijk nergens iets wat ik als claimend zou ervaren, volgens mij benoem je dat alleen maar om nog meer mensen te hebben die jouw mening delen) , maar meerdere malen 2/3 weken spenderen zonder je vriendin...zonder rekening te houden met haar....;) serieus..
Dat gun ik haar ook, maar leuk vind ik het niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, als je drie weken weggaat met een vriend heb je nog minimaal twee weken over voor een reis naar Italië. Tevens kan je ook nog kleine weekendjes weg inplannen rond de verplichte vrije dagen? Waar mensen het idee vandaan halen dat je je vakanties altijd met je partner zou moeten spenderen verbaast mij zeer. Je woont toch al samen met haar? Je kan toch nog steeds weg met haar? En meestal ken je je vrienden nog van voordat je haar überhaupt kende. In een goede relatie gun je je partner ook kwaliteitstijd voor zich / haarzelf en zijn / haar vrienden.
Ik reageerde ook voornamelijk op de situatie van de TS. Maar in het algemeen begrijp ik het niet. Lekker boeiend om even een vakantie met je vriend(in) over te slaan. Er blijft zelfs nog genoeg tijd over om in datzelfde jaar ook met elkaar te gaan en je ziet elkaar toch al het meest.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:15 schreef Tanin het volgende:
[..]
Dat gun ik haar ook, maar leuk vind ik het niet.
En 3 weken met een vriendin zijn drie weken die ik misschien zelf ook had kunnen gaan met haar, dus dat kan wel degelijk ten kosten gaan van onze tijd samen. Waarom ik met mijn partner op vakantie wil? Omdat ze de belangrijkste persoon in mijn leven is, en ik ook die van haar. Wat mij betreft hoeft dat echt niet altijd met z'n tweeën, kan ook met vrienden samen, en ja, dat kan ook gescheiden, maar dat heeft niet mijn voorkeur.
De situatie van TS is anders, want die vriendin wil zelf gewoon niet.
Want je (uitgaande van dat TS 5 weken per jaar vrij heeft) hebt maar 5 weken vrij en 3 daarvan wil je met andere mensen doorbrengen dan je partner.quote:
En als het de relatie op zou breken?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:23 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Want je (uitgaande van dat TS 5 weken per jaar vrij heeft) hebt maar 5 weken vrij en 3 daarvan wil je met andere mensen doorbrengen dan je partner.
Dat zou ik niet acceptabel vinden.
Dan is dat TS zijn keus? Gaat hij dood als hij niet op vakantie gaat naar Afrika? Het is niet een weekendje weg ofzo. En tevens kan hij ook voorstellen om samen ergens naartoe te gaan wat ze beide leuk vinden. Waarom kiest hij Afrika met een aantal vrienden over zijn vriendin? Ga dan alleen wonen als je niet om elkaar gaat denken en compromis wilt sluiten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:23 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
En als het de relatie op zou breken?
een jaar heeft 52 weken, dan is het toch geen drama om 3 weken niet op elkaars lip te zitten?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:23 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Want je (uitgaande van dat TS 5 weken per jaar vrij heeft) hebt maar 5 weken vrij en 3 daarvan wil je met andere mensen doorbrengen dan je partner.
Dat zou ik niet acceptabel vinden.
Dat ligt er dus aan wat je doel is met die vakanties. Mijn vriendin en ik willen, net als TS, graag de wereld zien, dan ben je vaak 3-4 weken weg. Dat lijdt snel onder vakantie plannen met anderen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik reageerde ook voornamelijk op de situatie van de TS. Maar in het algemeen begrijp ik het niet. Lekker boeiend om even een vakantie met je vriend(in) over te slaan. Er blijft zelfs nog genoeg tijd over om in datzelfde jaar ook met elkaar te gaan en je ziet elkaar toch al het meest.
Wat jij voorstelt is echter geen compromis. Dat is van één kant toegeven. Een compromis zou zijn dat ze één vakantie samen in Europa doen en één vakantie apart.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:25 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Dan is dat TS zijn keus? Gaat hij dood als hij niet op vakantie gaat naar Afrika? Het is niet een weekendje weg ofzo. En tevens kan hij ook voorstellen om samen ergens naartoe te gaan wat ze beide leuk vinden. Waarom kiest hij Afrika met een aantal vrienden over zijn vriendin? Ga dan alleen wonen als je niet om elkaar gaat denken en compromis wilt sluiten.
Wel als 1 van de 2 daar niet mee eens is. En heeft TS ook 52 weken vakantie?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:26 schreef computergirl het volgende:
[..]
een jaar heeft 52 weken, dan is het toch geen drama om 3 weken niet op elkaars lip te zitten?
Je ziet je partner toch ook buiten vakanties?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:27 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Wel als 1 van de 2 daar niet mee eens is. En heeft TS ook 52 weken vakantie?
Je woont samen, je bent geen symbiose. Hij kiest niet Afrika met een paar vrienden over zijn vriendin, hij kiest voor een ervaring die zijn vriendin hem niet kan en wil bieden. Als ze echt van hem houdt gunt ze hem dat ook gewoon. Lekker boeiend om een paar weekjes niet samen te zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:25 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Dan is dat TS zijn keus? Gaat hij dood als hij niet op vakantie gaat naar Afrika? Het is niet een weekendje weg ofzo. En tevens kan hij ook voorstellen om samen ergens naartoe te gaan wat ze beide leuk vinden. Waarom kiest hij Afrika met een aantal vrienden over zijn vriendin? Ga dan alleen wonen als je niet om elkaar gaat denken en compromis wilt sluiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |