Dit dus. Mag ook wel beetje wat eigen dingetjes hebben dat kindquote:Op woensdag 30 september 2015 20:15 schreef Sarasi het volgende:
Ze wil dit niet, ze wil dat niet... Geef dat wijf een schop onder d'r hol zeg. Laat haar lekker een eigen leven op de rails krijgen in plaats van meeliften met het jouwe.
Allemachtig, ze kan zichzelf toch wel vermaken?quote:Op woensdag 30 september 2015 19:47 schreef Travel1982 het volgende:
Bedankt voor de snelle reacties. @Syntos: redenen waarom ze me niet zonder haar wilt laten gaan zijn o.a:
- Bezorgdheid ("want het is tenslotte Afrika....")
- Zelf heeft ze zeer klein sociaal netwerk ("en wat moet ik dan doen?")
- Er blijven dan minder verlofdagen over die ik met haar in Italie o.i.d. kan doorbrengen
1e ook ..quote:Op woensdag 30 september 2015 20:06 schreef appelsap het volgende:
[..]
Op het eerste punt na zijn het verder egoïstische redenen van haar. Ik zou dat bespreekbaar maken.
Het idee dat je vriendin ook lol heeft met een ander is echt verschrikkelijk inderdaad.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 00:38 schreef Tanin het volgende:
Ik zou het niet leuk vinden als mijn vriendin alleen met een vriendin op vakantie gaat, onder andere omdat er dan inderdaad weinig vakantie dagen overblijven om met mij weg te gaan.
Aan de andere kant zou ik zo met haar mee gaan. Ik vind het niet reeel van haar om zo moeilijk te doen over iets wat ze zelf niet wil. Ik zou er nog eens goed met haar over praten en een-twee vakanties plannen en het heel duidelijk maken dat ze van harte welkom is.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 10:00 schreef Scorpie het volgende:
TS, heb je de sleutel van haar nachtkastje? Dan kan je je ballen terugpakken als ze niet kijkt namelijk.
Dit, ongeacht wat je vriendin wil/ zegt. Het is tevens een mooie gelegenheid om je relatie even te stress-testen voordat je in het huwelijksbootje stapt.quote:
Niet verschrikkelijk, ook niet leuk, dat is alles wat ik zeg. En niet leuk omdat het met een ander is, niet leuk omdat het ten koste gaat van tijd die we samen hadden kunnen besteden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het idee dat je vriendin ook lol heeft met een ander is echt verschrikkelijk inderdaad.
TS: ik zou eens goed met je vriendin gaan praten. Om te beginnen zijn de types vrouwen ("oh dat is zo ver weg", "Afrika? Daar is het toch wel zooooooo gevaarlijk", "en al dat vreemde eten dan?") al vrouwen waar ik überhaupt nooit een relatie mee zou beginnen, maar dat is een persoonlijk iets en over smaak valt niet te twistenMaar het is gewoon oprecht fout als zij dan ook nog eens gaat eisen dat jij dan niet op je eigen manier alsnog je hobby kan beoefenen. Tijd om de teugels in handen te nemen: praat met haar, maak haar duidelijk dat het in de relatie niet alleen om haar draait en als ze niet wil luisteren boek die vakantie. Gaat ze dan piepen of het uitmaken, weet je gelijk hoe laat het is en dat het onvermijdelijk was.
Oh, en als je even een momentje voor jezelf hebt koop dan even een boek van Patrick King.
Je maakt volgens mij van iets een probleem wat volgens mij geen probleem is of hoeft te zijn.quote:Op woensdag 30 september 2015 19:37 schreef Travel1982 het volgende:
hallo,
Ik ben een grote reisfan. Ik reis graag naar verre en exotische landen; vooral Afrika en Zuid-Amerika. Voor mij zijn verre reizen heel belangrijk, maar sinds ik mijn huidige vriendin heb, zijn de verre reizen gestopt.
Mijn vriendin en ik hebben nu bijna vier jaar een relatie. Vakanties brengen we door binnen Europa omdat ze verre landen vaak te warm/eng/vreemd etc. vindt. Steeds meer begin ik weer zin te krijgen in een "avontuurlijke" vakantie in Afrika, en ik heb vrienden die graag (zoals vroeger) met mij zouden gaan. Voor haar is het echter geen optie met mij naar deze landen te reizen, en op vakantie gaan met een vriend i.p.v. haar is helemaal niet acceptabel voor haar.
Nu zijn er in mijn directe omgeving veel mensen die zonder partner op vakantie gaan, maar dat kan ook aan mijn omgeving liggen.
Zouden jullie het accepteren als jullie partner zonder jou incidenteel max 2-3 weken op reis gaat?
Dit.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:36 schreef Ouder1 het volgende:
Ik denk dat het voor je vriendin juist goed zou zijn om eens 2-3 weken zonder jou door te brengen. Nu leunt ze op jou, wat wel begrijpelijk is gezien de situatie, maar bouwt daardoor dus ook geen eigen leven op in haar nieuwe omgeving.
Claimer gespot :-Pquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef Lienekien het volgende:
Alsof de vriendin in die twee á drie weken dat haar vriend op vakantie is ineens een eigen leven gaat opbouwen.
Dat lijkt me ook sterk. Dat had ze natuurlijk vantevoren al moeten doen. Snap die stelletjes nooit die niets meer los van elkaar kunnen doen en geen eigen tijdsbesteding, hobby's of vrienden hebben (toevallig dezelfde vrienden kan natuurlijk).quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef Lienekien het volgende:
Alsof de vriendin in die twee á drie weken dat haar vriend op vakantie is ineens een eigen leven gaat opbouwen.
Wel, als je drie weken weggaat met een vriend heb je nog minimaal twee weken over voor een reis naar Italië. Tevens kan je ook nog kleine weekendjes weg inplannen rond de verplichte vrije dagen? Waar mensen het idee vandaan halen dat je je vakanties altijd met je partner zou moeten spenderen verbaast mij zeer. Je woont toch al samen met haar? Je kan toch nog steeds weg met haar? En meestal ken je je vrienden nog van voordat je haar überhaupt kende. In een goede relatie gun je je partner ook kwaliteitstijd voor zich / haarzelf en zijn / haar vrienden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:12 schreef Tanin het volgende:
[..]
Niet verschrikkelijk, ook niet leuk, dat is alles wat ik zeg. En niet leuk omdat het met een ander is, niet leuk omdat het ten koste gaat van tijd die we samen hadden kunnen besteden.
Verder ben ik het in deze situatie gewoon eens met de strekking van je post.
Houdt zijn vriendin rekening met hem dan? Absoluut niet. Zij moet erachter komen dat haar gedrag fout is, goedschiks of kwaadschiks. Ik had allang in het vliegtuig gezeten met die vriend van me.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoeveel vakantiedagen heb je? Vrij belangrijk. Je hebt het erover dat je vaker los van haar weg wilt en je hebt het over periodes van 2 a 3 weken. Dat zijn aardig wat dagen vakantie die je dan niet met haar wilt doorbrengen. Als je meer vakantiedagen doorbrengt zonder haar dan met haar dan begrijp ik haar volledig. Ook niet helemaal eerlijk om haar dat kwalijk te nemen.
Ik snap best dat je weer eens een keer zo'n trip wilt maken, maar er zit een verschil tussen 'ik wil dit eenmalig doen en misschien eens in de vijf jaar oid' en 'ik wil de meerderheid van mijn vakantiedagen zonder jou doorbrengen, zonder rekening te houden met jou gevoelens'.
Ik heb ook landen wie ik wil zien, maar m'n vriend niet. Kies ik er dan voor om m'n vrije dagen en geld te gebruiken om daar toch heen te gaan, of kies ik ervoor om lekker samen op vakantie te gaan naar een ander tof land, waar m'n vriend ook bij aanwezig is? Juist, ik kies voor de relatie en wil niet eens zonder hem op vakantie. In een relatie hou je rekening met elkaar.
Ook niet helemaal eerlijk om het sociale leven van je vriendin erbij te halen. Je hebt het recht om je eigen grenzen aan te geven (al lees ik eigenlijk nergens iets wat ik als claimend zou ervaren, volgens mij benoem je dat alleen maar om nog meer mensen te hebben die jouw mening delen) , maar meerdere malen 2/3 weken spenderen zonder je vriendin...zonder rekening te houden met haar....;) serieus..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop