abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156506302
Als zijzelf niet mee wil, dan vind ik het absoluut wel kunnen. Oh en als zij andersom ook alleen op vakantie mag.
  donderdag 1 oktober 2015 @ 13:39:33 #32
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_156521240
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 september 2015 20:15 schreef Sarasi het volgende:
Ze wil dit niet, ze wil dat niet... Geef dat wijf een schop onder d'r hol zeg. Laat haar lekker een eigen leven op de rails krijgen in plaats van meeliften met het jouwe. :')
Dit dus. Mag ook wel beetje wat eigen dingetjes hebben dat kind :') damn.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_156524002
Ik vind het zeker niet onredelijk om 2 weken op vakantie te gaan zonder je vriendin hoor! Plus dat als je het je nu laat 'verbieden' door haar je de rest van je leven waarschijnlijk niet meer alleen op vakantie zal 'mogen'...

Vind dat 'wat moet ik dan doen?' trouwens ook behoorlijk manipulatief! Zij vindt verrre reizen maar niks maar jij mag ook niet want dan verveeld mevrouw zich? Kom op zeg. Je bent toch niet haar activiteitenbegeleider ofzo?
  donderdag 1 oktober 2015 @ 23:30:36 #34
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156537499
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 september 2015 19:47 schreef Travel1982 het volgende:
Bedankt voor de snelle reacties. @Syntos: redenen waarom ze me niet zonder haar wilt laten gaan zijn o.a:
- Bezorgdheid ("want het is tenslotte Afrika....")
- Zelf heeft ze zeer klein sociaal netwerk ("en wat moet ik dan doen?")
- Er blijven dan minder verlofdagen over die ik met haar in Italie o.i.d. kan doorbrengen
Allemachtig, ze kan zichzelf toch wel vermaken?
Als je deze ruimte niet hebt in je relatie zou ik die in zijn geheel maar eens overwegen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156543151
Een vrouw hoort haar vent minstens één keer per jaar vrij te laten heen te gaan waar hij wil. Omgekeerd geldt hetzelfde.
Toevallig had ik het er laatst nog over met m'n kameraad en bovenstaande is toch wel de definitie waar we op uitkwamen.

[ Bericht 0% gewijzigd door niels0 op 02-10-2015 10:05:38 ]
pi_156543467
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 september 2015 20:06 schreef appelsap het volgende:

[..]

Op het eerste punt na zijn het verder egoïstische redenen van haar. Ik zou dat bespreekbaar maken.
1e ook ..
"Pools are perfect for holding water"
pi_156543540
TS, heb je de sleutel van haar nachtkastje? Dan kan je je ballen terugpakken als ze niet kijkt namelijk.
pi_156545252
Mijn vriend gaat ook soms een paar weken weg met kameraden. Ik gun het 'm gewoon, want ik vind dat hij zijn eigen leven moet hebben. En ik vertrouw hem dat-ie geen domme dingen doet. Overigens kan ik erg goed alleen zijn. Kan jouw vriendin dat ook?

We zijn nog niet zo lang bij elkaar als jij en jouw vriendin. Als jouw vriendin het zo rot vindt dat je weggaat, moet ze gewoon zelf een eigen leven opbouwen. Eigen netwerk, vriendinnen... en misschien regelmatig ook op stap gaat met haar vriendinnen.
pi_156559957
Hangt er helemaal vanaf hoe jouw vriendin is en ik vermoed dat zij best wel jaloers is? Na vier jaar neem ik aan dat er toch wel groot vertrouwen tussen jullie is. Als zij ook redelijk is, kan je het dan niet gewoon duidelijk maken dat dit echt belangrijk voor jou is? Ik denk als jij uiteindelijk toch besluit om dit niet meer te doen dat jij dit gemis in jouw leven aan haar gaat wijten, en dat kan je relatie niet ten goede komen en ik denk dat jij dit haar moet vertellen. En misschien is het niet eens dat zij niet wil dat jij zo ver gaat, misschien vindt zij de vrienden waarmee jij zou gaan niets omdat zij ze niet goed kent? Ik weet dat ik met een exvriendje het al helemaal niet leuk vond dat hij met een vriend in Nederland wegging, want het enige dat ik van hem wist op dat moment is dat hij bijv. dat weekend tegen een willekeurige auto aan had gepist en dat ze dat allebei supercool vonden (ze waren 22 toen.....). Toen ik deze vriend leerde kennen, leerde ik wel dat deze kerel gewoon compleet gestoord was, maar verder wel normen en waarden had en ik hem kon vertrouwen rondom mijn vriend. Had gewoon een vreemde avond, te veel gedronken, en deed wat raars (doen we allemaal wel eens toch..)

Ik ben zelf ook van de verre reizen, en ook naar een steeds gevaarlijker wordend land. Mijn exvriend (een andere) vond het echter geen probleem dat ik hier alleen naartoe ging, na uiteraard het bespreken van de veiligheid etc. Ik denk omdat er gewoon compleet vertrouwen was in de relatie, dat wij wisten dat wij beiden niets geks zouden doen in de lijfelijke afwezigheid van de ander. Dat zou in mijn ogen het enige probleem kunnen zijn. Of nuja bezorgdheid kan ook een rol spelen, maar ik denk niet in de eerste plaats eigenlijk. De relatie waar ik nu over spreek is overigens niet overgegaan door mijn reizen. En als mijn huidige vriend mij zou zeggen dat hij het niet goed zou vinden dat ik ver wil reizen, ik ben nu zo'n 3,5 jaar met hem samen, ik houd heel veel van hem, maar ik zou zeggen "je kan mijn rug op". Ik heb hem dit vanaf het begin van de relatie verteld, dat ik veel reis en waarom ik veel reis, en natuurlijk dat ik het geweldig vind als hij met mij meereist. Maar hij kan mij niet zeggen dat hij het niet leuk vindt dat ik op reis ga als hij niet mee wil/kan. Dat is gewoon mijn leven. En hij is ook blij voor mij als ik ergens heenga en hij niet mee kan, omdat ik dan alsnog van de reis genoten heb, en hem heel wat leuke verhalen te vertellen heb! En dat is hoe het hoort te zijn. Vind ik.
Some people feel the rain.. others just get wet
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 22:07:18 #40
404753 CruisinDen
Slachtoffer v/d maatschappij
pi_156560349
Je gaat de rest van je leven spijt krijgen als je niet gewoon gaat. Weiger die sleur van elk jaar kerkjes bezoeken in uitgemolken Europese steden bezoeken.

Mocht je gaan trouwen en kinderen krijgen/willen, maak je de drempel om een verre reis te maken (helemaal alleen of met een vriend) veel groter. Genieten nu het nog kan dus!
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 00:38:06 #41
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_156563783
Ik zou het niet leuk vinden als mijn vriendin alleen met een vriendin op vakantie gaat, onder andere omdat er dan inderdaad weinig vakantie dagen overblijven om met mij weg te gaan.

Aan de andere kant zou ik zo met haar mee gaan. Ik vind het niet reeel van haar om zo moeilijk te doen over iets wat ze zelf niet wil. Ik zou er nog eens goed met haar over praten en een-twee vakanties plannen en het heel duidelijk maken dat ze van harte welkom is.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_156566460
Allemaal bedankt voor de reacties!
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:11:10 #43
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_156567696
quote:
0s.gif
Op zaterdag 3 oktober 2015 00:38 schreef Tanin het volgende:
Ik zou het niet leuk vinden als mijn vriendin alleen met een vriendin op vakantie gaat, onder andere omdat er dan inderdaad weinig vakantie dagen overblijven om met mij weg te gaan.

Aan de andere kant zou ik zo met haar mee gaan. Ik vind het niet reeel van haar om zo moeilijk te doen over iets wat ze zelf niet wil. Ik zou er nog eens goed met haar over praten en een-twee vakanties plannen en het heel duidelijk maken dat ze van harte welkom is.
Het idee dat je vriendin ook lol heeft met een ander is echt verschrikkelijk inderdaad.

TS: ik zou eens goed met je vriendin gaan praten. Om te beginnen zijn de types vrouwen ("oh dat is zo ver weg", "Afrika? Daar is het toch wel zooooooo gevaarlijk", "en al dat vreemde eten dan?") al vrouwen waar ik überhaupt nooit een relatie mee zou beginnen, maar dat is een persoonlijk iets en over smaak valt niet te twisten :) Maar het is gewoon oprecht fout als zij dan ook nog eens gaat eisen dat jij dan niet op je eigen manier alsnog je hobby kan beoefenen. Tijd om de teugels in handen te nemen: praat met haar, maak haar duidelijk dat het in de relatie niet alleen om haar draait en als ze niet wil luisteren boek die vakantie. Gaat ze dan piepen of het uitmaken, weet je gelijk hoe laat het is en dat het onvermijdelijk was.

Oh, en als je even een momentje voor jezelf hebt koop dan even een boek van Patrick King.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:16:07 #44
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_156567754
quote:
0s.gif
Op vrijdag 2 oktober 2015 10:00 schreef Scorpie het volgende:
TS, heb je de sleutel van haar nachtkastje? Dan kan je je ballen terugpakken als ze niet kijkt namelijk.
_O-

Als ze niet daar liggen, check dan haar handtasje.

TS, dit pik je toch niet? Wil ze nou een schoothondje of een volwassen vent?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:23:28 #45
365231 Fera
Fire & Blood
pi_156567860
Gewoon gaan TS. Misschien juist voor haar ook de ultieme kans om wél wat sociale contacten op te doen of eventueel met vriendinnen uit haar oudere woonplaats weer wat te gaan doen. Ik neem aan dat ze niet meteen elk contact van vroeger verbroken heeft?

Als ik je vriendin was had ik allang 'ja' gezegd tegen zo'n reis. Maar goed, ieder z'n meug natuurlijk. :D
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:29:44 #46
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156567947
quote:
6s.gif
Op zaterdag 3 oktober 2015 11:23 schreef Fera het volgende:
Gewoon gaan TS.
Dit, ongeacht wat je vriendin wil/ zegt. Het is tevens een mooie gelegenheid om je relatie even te stress-testen voordat je in het huwelijksbootje stapt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 11:41:14 #47
416020 K44S
The bearded man
pi_156568134
Als ik het zo globaal lees, ben jij volgens haar eerder een doel dan toevoeging geworden.

Maar ik ken jullie relatie dan ook niet.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_156568341
Gewoon gaan. Het kan jullie relatie alleen maar ten goede komen. Oftewel jullie komen erachter dat het echt heel goed zit tussen jullie, of je komt er achter dat je toch meer uit het leven wilt halen. Beide geeft in ieder geval duidelijkheid :)
pi_156568617
Hoeveel vakantiedagen heb je? Vrij belangrijk. Je hebt het erover dat je vaker los van haar weg wilt en je hebt het over periodes van 2 a 3 weken. Dat zijn aardig wat dagen vakantie die je dan niet met haar wilt doorbrengen. Als je meer vakantiedagen doorbrengt zonder haar dan met haar dan begrijp ik haar volledig. Ook niet helemaal eerlijk om haar dat kwalijk te nemen.

Ik snap best dat je weer eens een keer zo'n trip wilt maken, maar er zit een verschil tussen 'ik wil dit eenmalig doen en misschien eens in de vijf jaar oid' en 'ik wil de meerderheid van mijn vakantiedagen zonder jou doorbrengen, zonder rekening te houden met jou gevoelens'.

Ik heb ook landen wie ik wil zien, maar m'n vriend niet. Kies ik er dan voor om m'n vrije dagen en geld te gebruiken om daar toch heen te gaan, of kies ik ervoor om lekker samen op vakantie te gaan naar een ander tof land, waar m'n vriend ook bij aanwezig is? Juist, ik kies voor de relatie en wil niet eens zonder hem op vakantie. In een relatie hou je rekening met elkaar.

Ook niet helemaal eerlijk om het sociale leven van je vriendin erbij te halen. Je hebt het recht om je eigen grenzen aan te geven (al lees ik eigenlijk nergens iets wat ik als claimend zou ervaren, volgens mij benoem je dat alleen maar om nog meer mensen te hebben die jouw mening delen) , maar meerdere malen 2/3 weken spenderen zonder je vriendin...zonder rekening te houden met haar....;) serieus..
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 13:12:30 #50
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_156569497
quote:
0s.gif
Op zaterdag 3 oktober 2015 11:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het idee dat je vriendin ook lol heeft met een ander is echt verschrikkelijk inderdaad.

TS: ik zou eens goed met je vriendin gaan praten. Om te beginnen zijn de types vrouwen ("oh dat is zo ver weg", "Afrika? Daar is het toch wel zooooooo gevaarlijk", "en al dat vreemde eten dan?") al vrouwen waar ik überhaupt nooit een relatie mee zou beginnen, maar dat is een persoonlijk iets en over smaak valt niet te twisten :) Maar het is gewoon oprecht fout als zij dan ook nog eens gaat eisen dat jij dan niet op je eigen manier alsnog je hobby kan beoefenen. Tijd om de teugels in handen te nemen: praat met haar, maak haar duidelijk dat het in de relatie niet alleen om haar draait en als ze niet wil luisteren boek die vakantie. Gaat ze dan piepen of het uitmaken, weet je gelijk hoe laat het is en dat het onvermijdelijk was.

Oh, en als je even een momentje voor jezelf hebt koop dan even een boek van Patrick King.
Niet verschrikkelijk, ook niet leuk, dat is alles wat ik zeg. En niet leuk omdat het met een ander is, niet leuk omdat het ten koste gaat van tijd die we samen hadden kunnen besteden.

Verder ben ik het in deze situatie gewoon eens met de strekking van je post.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_156569626
Mijn vriend gaat elk jaar een week zonder mij weg. Geen bezwaar tegen, ook nooit gehad. Die week "survivalt" hij meestal met vrienden in the middle of nowhere, in tentjes in 't bos langs een wandelroute. Telefoons hebben 9 vd 10x dan geen ontvangst, dus contact hebben we die week ook niet. Na die week zijn we des te blijer als we elkaar weer zien!

Ik vermaak me die week meestal prima en ook 2 weken zou ik geen bezwaar vinden.
Wat ik wel rot zou vinden, is als er geen vakantiedagen overblijven om ook samen weg te gaan. In die zin snap ik de vriendin van TS wel, maar als jullie ook samen weg kunnen snap ik het bezwaar niet.
pi_156569801
Ik denk dat het voor je vriendin juist goed zou zijn om eens 2-3 weken zonder jou door te brengen. Nu leunt ze op jou, wat wel begrijpelijk is gezien de situatie, maar bouwt daardoor dus ook geen eigen leven op in haar nieuwe omgeving.
pi_156570255
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 september 2015 19:37 schreef Travel1982 het volgende:
hallo,

Ik ben een grote reisfan. Ik reis graag naar verre en exotische landen; vooral Afrika en Zuid-Amerika. Voor mij zijn verre reizen heel belangrijk, maar sinds ik mijn huidige vriendin heb, zijn de verre reizen gestopt.

Mijn vriendin en ik hebben nu bijna vier jaar een relatie. Vakanties brengen we door binnen Europa omdat ze verre landen vaak te warm/eng/vreemd etc. vindt. Steeds meer begin ik weer zin te krijgen in een "avontuurlijke" vakantie in Afrika, en ik heb vrienden die graag (zoals vroeger) met mij zouden gaan. Voor haar is het echter geen optie met mij naar deze landen te reizen, en op vakantie gaan met een vriend i.p.v. haar is helemaal niet acceptabel voor haar.

Nu zijn er in mijn directe omgeving veel mensen die zonder partner op vakantie gaan, maar dat kan ook aan mijn omgeving liggen :).

Zouden jullie het accepteren als jullie partner zonder jou incidenteel max 2-3 weken op reis gaat?
Je maakt volgens mij van iets een probleem wat volgens mij geen probleem is of hoeft te zijn.
pi_156570437
quote:
0s.gif
Op zaterdag 3 oktober 2015 13:36 schreef Ouder1 het volgende:
Ik denk dat het voor je vriendin juist goed zou zijn om eens 2-3 weken zonder jou door te brengen. Nu leunt ze op jou, wat wel begrijpelijk is gezien de situatie, maar bouwt daardoor dus ook geen eigen leven op in haar nieuwe omgeving.
Dit.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 14:43:46 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_156570921
Alsof de vriendin in die twee á drie weken dat haar vriend op vakantie is ineens een eigen leven gaat opbouwen. :D
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:34:07 #56
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_156571933
quote:
1s.gif
Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef Lienekien het volgende:
Alsof de vriendin in die twee á drie weken dat haar vriend op vakantie is ineens een eigen leven gaat opbouwen.
Claimer gespot :-P
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:44:13 #57
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_156572087
quote:
1s.gif
Op zaterdag 3 oktober 2015 14:43 schreef Lienekien het volgende:
Alsof de vriendin in die twee á drie weken dat haar vriend op vakantie is ineens een eigen leven gaat opbouwen. :D
Dat lijkt me ook sterk. Dat had ze natuurlijk vantevoren al moeten doen. Snap die stelletjes nooit die niets meer los van elkaar kunnen doen en geen eigen tijdsbesteding, hobby's of vrienden hebben (toevallig dezelfde vrienden kan natuurlijk).
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 15:58:12 #58
346077 Slip
Zwakke Geest!
pi_156572344
pareltje dit, typisch een gezwel die het leven uit je zuigt. die vrouw van je
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:10:03 #59
396550 Richestorags
pi_156574889
quote:
0s.gif
Op zaterdag 3 oktober 2015 13:12 schreef Tanin het volgende:

[..]

Niet verschrikkelijk, ook niet leuk, dat is alles wat ik zeg. En niet leuk omdat het met een ander is, niet leuk omdat het ten koste gaat van tijd die we samen hadden kunnen besteden.

Verder ben ik het in deze situatie gewoon eens met de strekking van je post.
Wel, als je drie weken weggaat met een vriend heb je nog minimaal twee weken over voor een reis naar Italië. Tevens kan je ook nog kleine weekendjes weg inplannen rond de verplichte vrije dagen? Waar mensen het idee vandaan halen dat je je vakanties altijd met je partner zou moeten spenderen verbaast mij zeer. Je woont toch al samen met haar? Je kan toch nog steeds weg met haar? En meestal ken je je vrienden nog van voordat je haar überhaupt kende. In een goede relatie gun je je partner ook kwaliteitstijd voor zich / haarzelf en zijn / haar vrienden.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 18:12:58 #60
396550 Richestorags
pi_156574936
quote:
0s.gif
Op zaterdag 3 oktober 2015 12:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoeveel vakantiedagen heb je? Vrij belangrijk. Je hebt het erover dat je vaker los van haar weg wilt en je hebt het over periodes van 2 a 3 weken. Dat zijn aardig wat dagen vakantie die je dan niet met haar wilt doorbrengen. Als je meer vakantiedagen doorbrengt zonder haar dan met haar dan begrijp ik haar volledig. Ook niet helemaal eerlijk om haar dat kwalijk te nemen.

Ik snap best dat je weer eens een keer zo'n trip wilt maken, maar er zit een verschil tussen 'ik wil dit eenmalig doen en misschien eens in de vijf jaar oid' en 'ik wil de meerderheid van mijn vakantiedagen zonder jou doorbrengen, zonder rekening te houden met jou gevoelens'.

Ik heb ook landen wie ik wil zien, maar m'n vriend niet. Kies ik er dan voor om m'n vrije dagen en geld te gebruiken om daar toch heen te gaan, of kies ik ervoor om lekker samen op vakantie te gaan naar een ander tof land, waar m'n vriend ook bij aanwezig is? Juist, ik kies voor de relatie en wil niet eens zonder hem op vakantie. In een relatie hou je rekening met elkaar.

Ook niet helemaal eerlijk om het sociale leven van je vriendin erbij te halen. Je hebt het recht om je eigen grenzen aan te geven (al lees ik eigenlijk nergens iets wat ik als claimend zou ervaren, volgens mij benoem je dat alleen maar om nog meer mensen te hebben die jouw mening delen) , maar meerdere malen 2/3 weken spenderen zonder je vriendin...zonder rekening te houden met haar....;) serieus..
Houdt zijn vriendin rekening met hem dan? Absoluut niet. Zij moet erachter komen dat haar gedrag fout is, goedschiks of kwaadschiks. Ik had allang in het vliegtuig gezeten met die vriend van me.

Zeker aangezien dit dieper gaat dan 'naar een ander tof land gaan'. Zoals TS zijn vriendin beschrijft houdt ze alleen van veilige reisjes binnen Europa en niet naar enge, verre en vieze bestemmingen met de gebruikelijke bekrompen argumenten. Allemaal prima dat zij het niets vindt op basis van haar eigen vooringenomen gevoelens, maar gun het TS dan dat hij wel even een leuke tijd daar gaat hebben. Je hebt een relatie, geen symbiose.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop