abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156473964
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_156474002
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:06 schreef LuDann het volgende:

[..]

Jij mag altijd de betweterige lurker uithangen hoor. O+ Bedankt. :)

Prettig om te weten dat het zo'n vaart nog niet loopt. Dat hadden we zelf in het ziekenhuis ook wel gemerkt. Tijdens mijn opname voor kraamkoorts hadden we aangegeven dat we ons zorgen maakten omdat ze niet aankwam (we hebben thuis een weegschaal en B_N houdt haar groei ook bij (alleen weegt hij haar soms met een volle luier en kleertjes aan, beetje jammer)), maar er werd pas gesproken van een opname voor haar toen ze ook begon af te vallen. Uiteindelijk is alsnog in overleg besloten dat de voorgenomen opname niet nodig was en dat we thuis mochten proberen om haar vet te mesten. Na 2 afspraken bij de KA mochten we het verder bij het CB doen omdat het beter leek te gaan.

Maar in die periode maakte ik me zelf ook zorgen omdat ze zoveel spuugde. En afvallen is iets anders dan niet optimaal groeien. Wat je zegt ook, ze is verder wel gewoon in orde, lijkt het goed te doen.

Die flesvoeding ga ik wel even aanpakken ja want mijn moeder zei dat ze gisteren ook boos werd aan de fles op een gegeven moment, alsof het niet snel genoeg ging. Dat geloof ik ook best als de voeding een uur duurt. Kost onnodig veel energie.

Bedankt voor je tips, dezelfde weegschaal aanhouden is een goed idee. :Y Het CB zit hier 3 minuten lopen vandaan, dat scheelt. En nu zit er 1 week tussen het wegen, maar volgende week 2. Dan is er iets meer te zeggen lijkt me.

Ze is een beetje huilerig van de prikjes, ik hoor haar alweer.
Afvallen is idd wat anders dan minimaal groeien dat klopt zeker. En daarbij scheelt ook de termijn. In zo'n kraamweek bijvoorbeeld luistert het allemaal wat nauwer qua groei en wordt er eerder ingegrepen.

Ik had je niet helemaal goed begrepen dan over dat wegen. Ik dacht dat je vandaag gewogen had en volgende week weer moest, dat leek me wat krap op elkaar, vandaar.
:)
  dinsdag 29 september 2015 @ 15:32:15 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_156474011
Oh mijn cb is ook prima! Maar ik schijn dan ook buitengewoon zelfverzekerd en geīnformeerd over te komen :')!

Wat afspraken maken betreft moet je er wel zelf achteraan ook. Ik zou in juli gebeld worden voor de 11 maanden afspraak. Toen ik in augustus zelf maar eens ging bellen kon ik nog kiezen uit 8 september 14:00 en 1 oktober 8:30 :')
disclaimer
pi_156474059
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

Afvallen is idd wat anders dan minimaal groeien dat klopt zeker. En daarbij scheelt ook de termijn. In zo'n kraamweek bijvoorbeeld luistert het allemaal wat nauwer qua groei en wordt er eerder ingegrepen.

Ik had je niet helemaal goed begrepen dan over dat wegen. Ik dacht dat je vandaag gewogen had en volgende week weer moest, dat leek me wat krap op elkaar, vandaar.
Ze viel af in de tweede week ja, ik snap dat het dan wat nauwer luistert allemaal.

Ik ben vorige week donderdag even binnengelopen voor een vraag over opgezette kliertjes in haar nek en heb haar toen meteen laten wegen. Vandaag is ze weer gewogen (en was dus niets aangekomen sinds donderdag). Volgende week ga ik weer. Dus tussen die weging en die van afgelopen donderdag zal dan 2 weken zitten.

Wat vinden jullie van het plaatje in de OP? Ik lag dubbel joh. Heb meteen een hele reeks van die Nailed it! foto's opgezocht. :')
pi_156474094
En qua CB's oef de verschillen zijn zķ ontzettend groot. Ik heb ook echt een heel prima CB, de wijkverpleegkundigen zijn schatten en heel goed op de hoogte en kundig en zulks. En bovendien zijn ze heel goed in afstemmen op de persoon. Ik ben er ooit geweest met mijn oudste die toen 11 maanden was en toen heeft ze enorm mee zitten denken over wat we konden doen om de productie qua borstvoeding op peil te houden zodat ik nog even door kon voeden (ik was toen zwanger), om vervolgens in de wachtruimte tegen een huilende moeder te zeggen dat ze zich echt niet druk moet maken over het stoppen met bv en dat de fles voor hun nu gewoon prima is enz. Die moeder keek enorm opgelucht.
Zo hoort het wat mij betreft, afstemmen enzo.

De artsen zijn hier alleen een dingetje. Niet zozeer omdat die niet kundig zijn, maar wel omdat we steeds een andere invalarts hebben. En daar zitten her en der wel eens aparten tussen :')
pi_156474100
Hier was de verloskundige er vandaag. De kleine man groeit, maar niet zo hard. Vandaag (dag 9) weer op z'n geboortegewicht. Ze geeft een wat tweedelige boodschap, aan de ene kant wil ze ons gersutstellen dat dit okay is, en aan de andere kant vraagt ze me op te schrijven wanneer en hoeveel ik voed, omdat de groei toch wat langzaam is...

Ik vertrouw er eigenlijk op dat hij gewoon goed groeit, hij is tevreden, ziet er goed uit en drinkt goed, maar toch vind ik het lastig...
pi_156474208
dag 9 en dan terug op geboortegewicht is keurig! in NL houden we aan dat de meeste kinderen binnen 2 weken terug zullen zijn op geboortegewicht en dat het wenselijk is als kind binnen 3 weken op geboortegewicht is.
Gangbare advies waar veruit de meeste borstvoedingsbaby's de kraamweek op doorkomen is elke 3 uur minimaal voeden. Het borstvoedingsvriendelijke advies is 10-12 voedingen per etmaal, dat heeft meer te maken met je productie dan met of een baby wel of niet groeit.

*lurk out*
  dinsdag 29 september 2015 @ 15:41:06 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_156474226
Echt, ik word soms zķ boos om hoe onzeker ze jonge moeders maken om helemaal geen enkele reden :(
disclaimer
pi_156474272
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:41 schreef Stormqueen het volgende:
Echt, ik word soms zķ boos om hoe onzeker ze jonge moeders maken om helemaal geen enkele reden :(
Nou dat idd :{
leer moeders (en vaders!) anders gewoon kijken naar hun kind en bevestig hoe het gaat enzo in plaats van suggestieve vragenlijsten af te werken en zulks. "slaapt ze al door?" "hoeveel voedingen geef je op een dag?"

Ik voelde me soms meer alsof ik mee deed aan een TNS-Nipo bevolkingsonderzoek wat dat betreft.
pi_156474296
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:32 schreef Stormqueen het volgende:
Oh mijn cb is ook prima! Maar ik schijn dan ook buitengewoon zelfverzekerd en geīnformeerd over te komen :')!

Wat afspraken maken betreft moet je er wel zelf achteraan ook. Ik zou in juli gebeld worden voor de 11 maanden afspraak. Toen ik in augustus zelf maar eens ging bellen kon ik nog kiezen uit 8 september 14:00 en 1 oktober 8:30 :')
Zelfverzekerd en geīnformeerd, check!
Bij mij staat er ook een 'studeert geneeskunde' bij. Dat zal misschien ook meehelpen. Nooit gezeik *O*

Achter afspraken hoef ik nooit aan te bellen, die maken we ter plekke ook al is het 3 maanden verder oid. We hebben onze 11 maanden afspraak als Lou al 2 weken 1 jaar is. Want het is zo sneu als ze dan ziek zijn op hun verjaardag, aldus het afsprakenmevrouwtje :+
pi_156474545
Oh, misschien moet ik ook even doorgeven dat ik iets vaag medisch studeer. :P

Nee maar mijn ervaringen zijn erg goed tot nu toe eigenlijk. Geen onzinnige dingen gehoord eigenlijk en de regie ligt duidelijk bij mij qua wat ik wil qua extra metingen. :)

Wel de vraag gehad of ik het idee had dat ze al op ons reageerde, volgen met de ogen enzo. Dus ja, toch een beetje kwantificeren die hap. :P
pi_156474718
Ik ben nu 3x bij het cb geweest (een keertje extra om te wegen) en ik vond het eigenlijk wel meevallen. Wel inderdaad iedere keer de vraag van hoeveel voedingen ze krijgt, maar daar lig ik verder niet wakker van. Misschien niet helemaal goed, maar ik kan daar (of ergens anders) prima 'ja en amen' zeggen en ondertussen denken 'nahh doe toch maar niet'. Wellicht dat dat anders is als er echt iets grof afwijkends wordt geconstateerd.

Mijn baby ging vanmorgen wennen op het kdv en het ging goed! Ze heeft al d'r kleren ondergepoept (had gelukkig een extra setje meegegeven) :Y) en geslapen. Ze zeiden dat ze heel rustig was en niet heeft gehuild. Alleen drinken vond ze niet echt noodzakelijk. Ze had maar een halve fles op en ik zat van tevoren nog te dubben om de voeding te splitsen in 2 delen voor het geval dat; nu dus de helft weg kunnen gooien. Dat is dus een les voor de volgende keer. Nu is ze chagrijnig en kapoet O+ Ik ben in de tussentijd als speedy gonzales de stad doorgerend met als buit 4 nieuwe broeken, een rok, een nieuw paar laarzen en haarverf. Ik kan weer even vooruit. Weg met die positiebroeken *O* Morgen nog een knipbeurt en ik kan me weer op kantoor vertonen. (Mijn haar valt nu alleen echt met bosjes uit boeehoee :'( )
pi_156474967
Mwhehe Kazy, doe ik ook hoor. Sociaal wenselijk antwoorden, ik vind het best. Het is een adviesbureau, als ik geen advies hoef vraag k er dus ook niet om simple as that :P

CB wordt vaak pas "leuk" als ze boven de 6 maanden uit komen en zulks :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156474991
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 15:40 schreef mignonne het volgende:
dag 9 en dan terug op geboortegewicht is keurig! in NL houden we aan dat de meeste kinderen binnen 2 weken terug zullen zijn op geboortegewicht en dat het wenselijk is als kind binnen 3 weken op geboortegewicht is.
Gangbare advies waar veruit de meeste borstvoedingsbaby's de kraamweek op doorkomen is elke 3 uur minimaal voeden. Het borstvoedingsvriendelijke advies is 10-12 voedingen per etmaal, dat heeft meer te maken met je productie dan met of een baby wel of niet groeit.

*lurk out*
Ja, het was meer om hoeveel hij nu per dag aankomt. Van gister op vandaag 30 gram aangekomen. Of 70 gram, afhankelijk van welke meting van gister (voor voeding of na voeding). En hij mocht nu toch wel 45 gram per dag aankomen..

Ik vind het moment van wegen zo bepalend. Zoals gister, met de eerste meting leek hij afgevallen, daarna heb ik hem gevoed, en toen was hij ineens 70 gram zwaarder (jo, supertiet!). Ik laat me niet gek maken en heb vertrouwen in m'n kind. Maar, de verloskundige geeft zo'n dubbele boodschap.. Aan de ene kant is alles goed, maar aan de andere kant schrijf toch maar op wanneer en voor hoe lang je voedt, dan kunnen we daar nog eens kritisch naar kijken....
pi_156475144
Oh jeetje mignonne ja, daar zou ik ook wel nijdig van worden. Lekker denigrerend ook.

Mijn baby is behoorlijk van slag door de prikjes. Ik moet haar met 1 hand onder haar kont zo dragen dat ze verticaal tegen me aan hangt met bungelende beentjes. En dan ligt ze nog een beetje te snikken. Al het andere, inclusief draagdoek, is brullen. En ze wil ook niet drinken. ;(
pi_156475146
Mij is geleerd dat een baby gemiddeld 150 gram per week aankomt. 30*7=210. Lijkt mij dat 'ie voldoende aankomt dus.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_156475246
Ach gossie je kleintje LD. Heeft ze echt pijn?

Mignonne, ik moest heel hard grinniken om je verhaal. En een beetje barfen van 'een eigen willetje'. Net of het iets slechts is. :{w

Ik heb de CB arts tot nu toe 1 keer gezien, maar voel me daar zo ongelofelijk in de gaten gehouden dat het niet mijn ding is. De wijkverpleegkundigen vind ik schatten. ^O^

Kazy, goede wendag! En ik vind het ook lastig hoe veel ik mee moet geven. L. gaat morgen 4 uur wennen. 's Ochtends komt ze soms om de 2 uur, soms om de 3 uur. Ik geef nu maar 2 voedingen mee. Als er 1 overblijft krijgt ze die thuis nog uit de fles, want weggooien vind ik zonde. Hoe veel heeft ze gedronken vandaag?

En hebben jullie baby's ook enorme smeerproppen in de oren? Of is die van mij gewoon een smeerlapje? :@
pi_156475424
Mignonne: E. had helemaal gelijk als ik het zo lees. (Ik was ook zo :') ) Heerlijk als kinderen op zo'n moment er dan precies geen zin in hebben.

Hier gingen ze de laatste keer kijken of M. wel goed kon volgen met haar ogen en dat deed de verpleegkundige op zo'n manier dat M. alleen maar naar de tl-buis op het plafond lag te staren. Lampjes zijn momenteel helemaal te gek, dus ja raar he, dat ze dan niet volgt :D

Jagar: dat klinkt inderdaad heel dubbel. Vooral dat vertrouwen blijven houden! Hier in de kraamweek ook een keer gewichtsverlies, maar dat vond ik niet zo gek na die enorme poepsessie van een paar minuten daarvoor. Dat laatste schrijven ze er dan natuurlijk niet bij ;)
  dinsdag 29 september 2015 @ 16:41:27 #19
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156475522

[ Bericht 36% gewijzigd door Mariposas op 01-10-2015 14:14:59 ]
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_156475546
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:41 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het cb wel prima. Ben er nog maar 3 x geweest ofzo, maar heb er niets op aan te merken. Krijg geen opmerkingen en qua ontwikkeling geloven ze t geloof ik allemaal wel. Van 1 van de verpleegkundigen heb ik ook zwangerschapsyoga gehad dus ik 'kende' haar al. :)
Omdat ik altijd met draagdoek kom staat er wellicht 'alternatief' in mijn dossier :+

L gaat morgen wennen op het kdv. Wat moet ik met mijn vrije tijd?! :o
Hier staat de kapper voor morgen op het programma :Y
pi_156475557
Kazy, wat fijn van het goede wennen op kdv!

Eerste verjaardag, wij gaan appeltaart banken en krijgt hij stukje van :9 Gaat hij vast uitpluizen zoals hij met alles doet.

Zag zelf eten van krijger! Knap! Dat kunnen we hier nog niet.

Vandaag voor het eerst op mijn eigen fiets gefietst met R. Ben helemaal niet zo'n fietser maar dit is toch wel leuk!
Alles is wel in zijn bed groen van het snot pff. En ik heb nu zelf ook snot ;(
pi_156475562
@Kris: ik had een fles van ruim 120 ml en er zat nog iets van 60 ā 70 in zag ik. Da's dan toch een klein nadeel van bv op verzoek. Ik heb echt géén idee hoeveel erin gaat en per keer zal dat ook weer verschillen gok ik.

En smeerproppen check. Ik zat me af te vragen of ik dat nu wel of niet moet weghalen. Ik heb met wassen geprobeerd of ik erbij kon met de washand maar dat ging niet.
pi_156475654
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:41 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind het cb wel prima. Ben er nog maar 3 x geweest ofzo, maar heb er niets op aan te merken. Krijg geen opmerkingen en qua ontwikkeling geloven ze t geloof ik allemaal wel. Van 1 van de verpleegkundigen heb ik ook zwangerschapsyoga gehad dus ik 'kende' haar al. :)
Omdat ik altijd met draagdoek kom staat er wellicht 'alternatief' in mijn dossier :+

In de kraamweek waren ze hier ook wel erg gefocust op aankomen. Kreeg ook van de kraamverzorgster de vraag of ik wel genoeg at. Nouja je maakt het zelf klaar, dus wat denk je? ;)

L gaat morgen wennen op het kdv. Wat moet ik met mijn vrije tijd?! :o
Shoppen *O* Of naar de kapper inderdaad!
Of gewoon lekker niks!
pi_156475656
Pijn weer ik niet Kris. Maar ze is duidelijk niet lekker in ieder geval. Arm kindje. Ik hoop dat het snel weer over is.

Ook omdat ik een lamme arm en moeie voeten heb. :P En nog niks heb voorbereid voor college morgen. :')
pi_156476212
Vinden jullie baby's de maxi cosi ook zo leuk? Als ik M in dat ding zet krijg ik standaard een hele brede lach, ik denk dat ze nog harder lacht dan bij de TL in de box :+
Misschien hoopt ze iedere keer dat ze hier weg mag of zo, ik weet niet wat het is :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')