abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6861788
Pavlov's Dog is een Amerikaanse band uit de jaren zeventig die progressieve rock maakte. Het is een band die nooit echt is doorgebroken en hield na slechts zes jaar, van 1972 tot 1978, al op te bestaan. In de jaren negentig is er door een aantal bandleden een poging gedaan de band nieuw leven in te blazen, maar dit mislukte na een geflopt comeback album.

Het geluid van de band lijkt af en toe een beetje op dat van Blue Öyster Cult, met het grote verschil dat de zanger echt enorm hoog zingt (ik dacht eerst dat het een vrouw was ) met een typisch vibrato erin. De productie van het debuutalbum, Pampered Menial, werd trouwens voor rekening genomen door Murray Krugman en Sandy Pearlman, de producenten achter de Blue Öyster Cult, misschien vandaar de enigszins vergelijkbare sound.

Echt super bijzonder zijn ze niet, maar het is af en toe wel leuk om te beluisteren, met name het nummer "Song Dance" van het debuutalbum. De covers van de albums zijn trouwens wel interessant.

maandag 18 november 2002 @ 08:57:35 #2
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_6861948
Beetje bijzónder beknopte review... Toevallig hoorde ik van de week bij mijn neef wat nummers...
Waarom maak je geen review voor op de frontpage, de band is het zéker waard...
Action is the enemy of thoughts
pi_6862187
quote:
Op maandag 18 november 2002 08:57 schreef Reintje het volgende:
Waarom maak je geen review voor op de frontpage, de band is het zéker waard...
Die review zou dan natuurlijk hier komen te staan.
pi_6862833
Ik heb er even naar geluisterd en ik vindt de zanger een beetje als Fergal Sharky klinken. Niet echt mijn smaak.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_21849058
Het tweede album "at sound of the bell" geproduceerd in 1976 door cbs records heeft een geweldig nummer erop staan namelijk (het laatste nummer) "did you see him cry". Het nummer zit zo geniaal in elkaar. Ik ben het er wel mee eens dat de stem een beetje apart is voor een man, maar het past er perfect bij.

Het is echt jammer dat deze band niet verder is doorgebroken.
  vrijdag 10 september 2004 @ 14:00:32 #6
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_21859171
Hier moet ik gewoon even reageren. Sinds ik twee weken geleden de oude platenspeler van mijn vader heb aangesloten is de lp At The Sound of the Bell degene die ik het meeste draai. Heel mooie muziek. Toch eens gaan kijken of die debuutplaat ook nog ergens ligt
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_21859286
Online zijn de platen goed verkrijgbaar, maar in de winkel,heb ik ze eigenlijk alleen nog maar bij de Fame in Amsterdam gezien.
  vrijdag 10 september 2004 @ 14:08:34 #8
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_21859349
quote:
Op vrijdag 10 september 2004 14:05 schreef Seborik het volgende:
Online zijn de platen goed verkrijgbaar, maar in de winkel, heb ik ze eigenlijk alleen nog maar bij de Fame in Amsterdam gezien.
Met 'ergens' bedoelde ik meer in de platencollectie van m'n vader, die nogal uitgebreid is en sinds de laatste verhuizing iets te onaangeroerd op zolder staat. Maar als hij daar niet bij staat kan ik altijd eens nog verder gaan zoeken natuurlijk.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 10 september 2004 @ 17:34:35 #9
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_21863834
Pampered Menial (de eerste plaat) is ook zeker de moeite waard.

Ik zat me net even te verbazen over de reviews op allmusic, waar het debuut slechts een waardering van 1 1/2 ster krijgt, terwijl The At The Sound of the Bell er 4 1/2 krijgt. Mijn voorkeur gaat toch echt uit naar het debuut ..
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  vrijdag 10 september 2004 @ 19:10:30 #10
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_21865463
Ik heb hun derde cd (Third dus) net ook nog maar eens uit de kast getrokken. Ook helemaal niet slecht trouwens.

Dan is er ook nog een 4e album : Lost in America. Deze is in een andere bezetting opgenomen, en schijnt wat minder te zijn. Ik ken hem niet ..

Overigens hebben ze eerder dit jaar blijkbaar ook nog een reunie-concert gegeven, dat binnenkort uit zou moeten komen op cd en dvd.

linkjes :

http://members.tripod.com/~pavlovsdogband/
http://www.surkamp.com
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_21871588
Ja, Pampered Menial heb ik liggen. Op slag verliefd op dat plaatje, hoewel ik het nu nog nauwelijks draai.
pi_72086977
PAVLOV'S DOG

Als er een band in de wereld is die als uniek bestempeld kan worden dan is het wel Pavlovs Dog. Opgericht in 1973 door Chuck Berrys drummer en huidige bandlid Mike Safron, trok Pavlovs Dog meteen de aandacht vanwege de verbluffende stem van David Surkamp. Love it or hate it, er is geen ruimte tussen.

Pavlovs Dog ondertekent zijn eerste opname contract met ABC Records in 1973 voor het ongehoorde bedrag van ¤ 500.000 De groep werd enkele weken na de release van haar debuut Pampered Menial gedropt door ABC. Columbia Records bracht de plaat opnieuw uit en gaf ze weer ¤ 500.000 voorschot en zo stond de plaat in twee verschillende versies in Billboard Charts ( eerste en de laatste keer dat dat gebeurde).
De plaat kent tenminste twee klassieke nummers, Julia en Song Dance, nummers die nog steeds staan

Pavlovs Dogs 2e release At The Sound Of The Bell is een even intrigerende schat. Met leden van Yes, King Crimson, Roxy Music, Steely Dan, en jazz gigant Michael Brecker hebben sommige van de beste talenten van het tijdperk bijgedragen tot het album.
De 1977-opname sessies voor het derde album Has Anyone Here Seen Sigfried werden nooit voltooid, Pavlovs Dog verdween spoorloos voor 13 jaar. Geruchten over eventuele zelfmoord en heliumverslaving verhoogden de cultus vanPavlovs Dogs.

Een paar Pavlovs Dog platen vinden hun weg in de wereld tijdens de 80s en 90s.
Has Anyone Here Seen Sigfried werd als bootleg(en uiteindelijknormaal uitgebracht in 2007 door Rockville Muziek, met toevoeging van 10 bonustracks), en de reguliere album Lost In Amerika uit 1990. In 2001 bracht David Surkamp een soloplaat uit, Roaring With Light.

In 2004 kwam de oorspronkelijke 1974 Pavlovs Dog lineup samen voor een 30ste verjaardag concert. De hele prestatie werd uitgezonden door Microsoft, zodat fans over de hele wereld wederom genieten van Pavlovs Dog.
Europese tournees volgden, afgesloten met adembenemende show op het Arrowrock Festival in Nederland voor 54.000 fans.
2007 zag de release van Dancing On The Edge Of A Teacup, David Surkamp zijn tweede solo-album. Voor 2009 is een nieuwe Pavlovs Dog album aangekondigd!
Slechts 2 shows in Nederland!

Binnenkort zijn ze te zien:

DATUM: vrijdag 13 nov
AANVANG: 21.00
OPEN: 20.30
PRIJS: deur: ¤20 vvk: ¤23
LOCATIE: De Kade, Zaans Pop- en Dance Podium, grote zaal, Zaandam

en

DATUM: donderdag 12 nov
AANVANG: 21:00
PRIJS: vvk ¤ 20,- / dagkassa ¤ 22,50

Nog meer fans van Pavlov's Dog op Fok?

[ Bericht 3% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 22-08-2009 09:35:09 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:02:37 #13
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_72087277
Die hond op die hoes is veel te dik!
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
pi_72104283
Fans, laat jullie horen
pi_73089641
Nog zo'n fantastische plaat!

Bring back the good old days!
pi_73297134
Zijn er Fokkers die naar een van de concerten gaat komende maand?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 09:18:34 #17
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73297196
Dit het topic is zo oud dat het niet meer in MyAT langs kwam..

Concerten, tsja. Ik vraag me af of die concerten na al die jaren en al die tijd niets nog wel de moeite waard gaan zijn. Ik denk dat het in dit geval leuker is om het bij de dingen 'van vroeger' te laten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74621504
Mensen die gisteren of vanavond zijn geweest?
Of die morgen, of overmorgen gaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')