abonnement Unibet Coolblue
pi_156481692
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:58 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Vind het een weinig overtuigend verhaal eigenlijk.
Sowieso zijn dit soort simulaties weinig overtuigend natuurlijk, er zullen behoorlijk wat aannames achter zitten, daarom moest er nog een als bij. :P Als het aan mij ligt ontwerpen we gewoon een rover met een microscoop, een spectrometer, etc. Enige echt goede optie is zelf gaan kijken, nu weten we waar we moeten kijken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156481766
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:59 schreef Rezania het volgende:

[..]

Sowieso zijn dit soort simulaties weinig overtuigend natuurlijk, er zullen behoorlijk wat aannames achter zitten, daarom moest er nog een als bij. :P Als het aan mij ligt ontwerpen we gewoon een rover met een microscoop, een spectrometer, etc. Enige echt goede optie is zelf gaan kijken, nu weten we waar we moeten kijken.
Die simulatiefilmpjes zijn ook vooral om geld te ritselen lijkt me.
Maar ik zou zo'n missie met spanning tegemoet zien. :)
pi_156481924
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:43 schreef netchip het volgende:

[..]
Dit vond ik niet zo'n moeilijke olympiade opgave. Was gewoon een kwestie van bedenken dat je x-1 kon invullen in f(x) en dat een paar keer herhalen zodat je na een paar keer een patroon zag.
Zelfs dat is niet nodig. Ik deed het zo.

Merk trouwens op dat je het gegeven f(2) = 1 helemaal niet nodig hebt. Dit is redundant en vermoedelijk toegevoegd zodat mensen inderdaad in de verleiding komen om een aantal termen van de rij {f(n)}, n ∈ N0 op te schrijven en dan te kijken of ze een patroon zien.
  dinsdag 29 september 2015 @ 21:07:19 #29
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_156481983
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:55 schreef Rezania het volgende:

[..]

Voor leven? Of daar op Mars om het vloeibaar te houden?
Beide :P Ik bedoel, extremofielen kunnen best wel een buts zouten hebben, maar ik neem aan dat ze hun intracellulaire zoutconcentraties wel (relatief) laag houden. Dat zou er dus in resulteren dat ze zelf weer gaan bevriezen :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_156482120
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:07 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Beide :P Ik bedoel, extremofielen kunnen best wel een buts zouten hebben, maar ik neem aan dat ze hun intracellulaire zoutconcentraties wel (relatief) laag houden. Dat zou er dus in resulteren dat ze zelf weer gaan bevriezen :')
Dat weet ik nog net zo niet, want laten we eerlijk zijn, je hebt geen idee wat je daar zal aantreffen. DNA, RNA, eiwitten, vergeet het maar. Tenzij de theorie dat leven ooit van mars is gekomen natuurlijk klopt, maar dat zou al helemaal mind-blowing zijn. :D Het is goed mogelijk dat er een mechanisme is waarbij die zoutconcentratie totaal irrelevant is of zelfs van levensbelang, er is geen enkele manier om het te voorspellen. Zal helaas wel tientallen jaren gaan duren voordat we zoiets kunnen onderzoeken, lees namelijk net dat die omgeving bijna ontoegankelijk is voor rovers (http://www.bbc.com/news/science-environment-34395569), dus er zal een bemande missie nodig zijn. Nou ja, tot die tijd kunnen we lekker speculeren. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Rezania op 29-09-2015 22:11:13 ]
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 29 september 2015 @ 21:55:22 #31
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_156483732
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:11 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat weet ik nog net zo niet, want laten we eerlijk zijn, je hebt geen idee wat je daar zal aantreffen. DNA, RNA, eiwitten, vergeet het maar. Tenzij de theorie dat leven ooit van mars is gekomen natuurlijk klopt, maar dat zou al helemaal mind-blowing zijn. :D Het is goed mogelijk dat er een mechanisme is waarbij die zoutconcentratie totaal relevant is of zelfs van levensbelang, er is geen enkele manier om het te voorspellen. Zal helaas wel tientallen jaren gaan duren voordat we zoiets kunnen onderzoeken, lees namelijk net dat die omgeving bijna ontoegankelijk is voor rovers (http://www.bbc.com/news/science-environment-34395569), dus er zal een bemande missie nodig zijn. Nou ja, tot die tijd kunnen we lekker speculeren. :P
Rovers zijn ook gigantisch achterhaald, daar valt wel iets nieuws voor te verzinnen, drones oid 8-)
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_156487119
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:39 schreef Rezania het volgende:
Trouwens, deze TS: W&T / Het bestrijden van kanker :')
Je lacht wel, maar de tweede optie is zo gek nog niet. Hij legt het niet echt fantastisch uit, maar virussen die specifiek kankercellen aanvallen bestaan al. Verder topic niet gelezen, dus weet niet of het daar al genoemd was.

http://www.nhs.uk/news/20(...)ks-cancer-cells.aspx
  dinsdag 29 september 2015 @ 23:25:01 #33
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_156487218
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 23:21 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Je lacht wel, maar de tweede optie is zo gek nog niet. Hij legt het niet echt fantastisch uit, maar virussen die specifiek kankercellen aanvallen bestaan al. Verder topic niet gelezen, dus weet niet of het daar al genoemd was.

http://www.nhs.uk/news/20(...)ks-cancer-cells.aspx
En dan gaan die virussen muteren en pakken ze ook gezonde cellen aan :9~
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_156487338
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2015 23:25 schreef Bravebart het volgende:

[..]

En dan gaan die virussen muteren en pakken ze ook gezonde cellen aan :9~
En dan gaan ze nog meer muteren en dan wordt de hele wereldbevoling aangevallen. Het zou me niet echt verbazend als we de mensheid op zo'n manier uitroeien.
pi_156488155
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 23:21 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Je lacht wel, maar de tweede optie is zo gek nog niet. Hij legt het niet echt fantastisch uit, maar virussen die specifiek kankercellen aanvallen bestaan al. Verder topic niet gelezen, dus weet niet of het daar al genoemd was.

http://www.nhs.uk/news/20(...)ks-cancer-cells.aspx
Ik doelde eogenlijk meer op dit soort posts:

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:53 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik heb ook een methode bedacht om AIDS te genezen. Ik heb de methode voorgelegd aan een topprofessor en hij heeft bevestigd dat de methode valide is en dat het uitvoerbaar is.
:') Je moet z'n pohi eens doornemen, kan je lachen. Alleen maar niet doordachte plannen en zichzelf prijzen voor z'n zogenaamde hoogbegaafdheid. _O-

Voor de rest erken ik dat de ideeën uit de OP niet slecht zijn, ze zijn ook zeker mogelijk, maar TS versimpelt de boel enorm. Licht ik ook toe in dat topic.

[ Bericht 38% gewijzigd door Rezania op 30-09-2015 00:00:02 ]
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156488331
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2015 23:25 schreef Bravebart het volgende:

[..]

En dan gaan die virussen muteren en pakken ze ook gezonde cellen aan :9~
Daarom haal je de voorplantingsgenen eruit, duh. Wat denk je dat ze doen bij muteren met behulp van pathogeen lambda?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156489148
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:27 schreef Bravebart het volgende:
Ah, life on Mars, no way!

Ennnnnn go!
Leven op pluto dan?
pi_156489159
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 00:38 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Leven op pluto dan?
Dat al helemaal nooit.
pi_156489238
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 00:38 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Leven op pluto dan?
Nope, pluto is een mass effect relay.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 30 september 2015 @ 02:17:36 #40
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_156490225
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 september 2015 23:28 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

En dan gaan ze nog meer muteren en dan wordt de hele wereldbevoling aangevallen. Het zou me niet echt verbazend als we de mensheid op zo'n manier uitroeien.
Lijkt me te gek :D
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  woensdag 30 september 2015 @ 02:18:09 #41
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_156490228
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 00:01 schreef Rezania het volgende:

[..]

Daarom haal je de voorplantingsgenen eruit, duh. Wat denk je dat ze doen bij muteren met behulp van pathogeen lambda?
Als je maar lang genoeg wacht..
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  woensdag 30 september 2015 @ 02:19:39 #42
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_156490239
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 00:38 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Leven op pluto dan?
Sure!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_156491449
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2015 02:18 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Als je maar lang genoeg wacht..
:') Nee.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 30 september 2015 @ 09:02:52 #44
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_156491700
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2015 08:42 schreef Rezania het volgende:

[..]

:') Nee.
Natuurlijk wel, iets met monkeys en typewriters.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_156492073
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:02 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, iets met monkeys en typewriters.
En hoe precies wil jij garanderen dat een virus lang genoeg kan overleven dat een heel set nieuw genen zichzelf in het viraal genoom kan muteren zodat het virus het vermogen tot voorplanting verkrijgt?

We hebben het hier niet over een puntmutatie hè, we verwijderen alle genen die we niet willen als het even kan.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 30 september 2015 @ 11:43:34 #46
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_156494591
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 09:30 schreef Rezania het volgende:

[..]

En hoe precies wil jij garanderen dat een virus lang genoeg kan overleven dat een heel set nieuw genen zichzelf in het viraal genoom kan muteren zodat het virus het vermogen tot voorplanting verkrijgt?

We hebben het hier niet over een puntmutatie hè, we verwijderen alle genen die we niet willen als het even kan.
Nou overleven, dan ga je ervan uit dat virussen überhaupt leven, dat is al helemaal de vraag :7 Mochten ze dat namelijk niet doen, dan kunnen ze lekker chill mutaties in hun genoom laten plaatsvinden zonder enige urge om zich voort te moeten planten!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_156494598
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:43 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Nou overleven, dan ga je ervan uit dat virussen überhaupt leven, dat is al helemaal de vraag :7 Mochten ze dat namelijk niet doen, dan kunnen ze lekker chill mutaties in hun genoom laten plaatsvinden zonder enige urge om zich voort te moeten planten!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 30 september 2015 @ 14:19:13 #48
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_156497202
quote:
8s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:44 schreef Rezania het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Want? Beetje zwak hoor dit!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_156498121
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:19 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Want? Beetje zwak hoor dit!
Viraal DNA is een stuk compacter dan ander DNA omdat het virus nou eenmaal niet veel ruimte heeft. Gevolg hiervan is dat één gen meestal voor meerdere eiwitten codeert. Dit kan bijvoorbeeld door gerichte afbraak van het volledige eiwit na translatie, of door het knippen van mRNA. Als jij dan een gen verwijdert, verwijder je niet een enkele eigenschap waarvoor misschien nog gecompenseerd zou kunnen worden, maar je verwijdert er meerderen. Daardoor kan je wachten totdat je een ons weegt, een virus zonder het gen voor voortplanting heeft echt nul kans om zo te muteren dat het zich weer kan voortplanten. Sowieso heb je meestal meerdere generaties nodig voordat een mutatie goed tot expressie komt, moet je nagaan hoeveel generaties het zal duren voordat je een volledig nieuw gen hebt.

Nog een mooi puntje waarom je je niet zo'n zorgen hoeft te maken. Virussen zijn lui, een heleboel eiwitten die ze nodig hebben jatten ze gewoon van de gastheer, denk aan DNA-polymerase en proteasomen. Deze verschillen per organisme, een mens heeft andere DNA-poymerase dan gist. Als je een virus voor gist gebruikt om humane kankercellen te muteren is de kans zeer groot dat het zich niet kan voortplanten ook al zijn de goede genen aanwezig. Dit is dan enkel doordat de juiste eiwitten van de gastheer niet beschikbaar zijn.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 30 september 2015 @ 15:16:40 #50
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_156498502
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:58 schreef Rezania het volgende:

[..]

Viraal DNA is een stuk compacter dan ander DNA omdat het virus nou eenmaal niet veel ruimte heeft. Gevolg hiervan is dat één gen meestal voor meerdere eiwitten codeert. Dit kan bijvoorbeeld door gerichte afbraak van het volledige eiwit na translatie, of door het knippen van mRNA. Als jij dan een gen verwijdert, verwijder je niet een enkele eigenschap waarvoor misschien nog gecompenseerd zou kunnen worden, maar je verwijdert er meerderen. Daardoor kan je wachten totdat je een ons weegt, een virus zonder het gen voor voortplanting heeft echt nul kans om zo te muteren dat het zich weer kan voortplanten. Sowieso heb je meestal meerdere generaties nodig voordat een mutatie goed tot expressie komt, moet je nagaan hoeveel generaties het zal duren voordat je een volledig nieuw gen hebt.

Nog een mooi puntje waarom je je niet zo'n zorgen hoeft te maken. Virussen zijn lui, een heleboel eiwitten die ze nodig hebben jatten ze gewoon van de gastheer, denk aan DNA-polymerase en proteasomen. Deze verschillen per organisme, een mens heeft andere DNA-poymerase dan gist. Als je een virus voor gist gebruikt om humane kankercellen te muteren is de kans zeer groot dat het zich niet kan voortplanten ook al zijn de goede genen aanwezig. Dit is dan enkel doordat de juiste eiwitten van de gastheer niet beschikbaar zijn.
I see your point en ik zit ook helemaal niet in virussen, maar toch, gevoelsmatig zou ik denken dat het wel moet kunnen :7
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')