abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:42:03 #126
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_156469518
Deezertje, je was laatst ontzettend enthousiast dat je uit was geweest en een toffe gozer had ontmoet. Iemand die van dezelfde muziek houdt etc.

Heb je hem ondertussen al weer eens een bericht gestuurd? Een poging gedaan om af te spreken? Je moet het zo zien, Deezertje: een sociaal contact kan een opening zijn naar nog meer sociale contacten. Want je kunt dan dingen ondernemen, samen(!), en dan weer nieuwe mensen leren kennen. Kort gezegd: je kunt je sociale kring op die manier uitbreiden, omdat je gedeelde interesses hebt.

Alleen moet je er wel wat voor doen. Investeren. Hoe denk je anders ooit een leuke meid te ontmoeten? Of om uberhaupt een relatie te krijgen? Mensen zijn sociale wezens. Iemand die geisoleerd leeft/wil leven is nou niet bepaald aantrekkelijk voor de buitenwereld.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_156469532
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit gezegd dat het simpel is. Zelf ben ik ook niet de meest -sociaal capabele figuur. Dat merk ik ook regelmatig in contacten met anderen.
Toch doe ik m'n best en probeer ik elke keer weer wat anders / vraag erna / etc om het steeds beter te laten lopen.

Vriendin van me heeft asperger, die heeft letterlijk gezichtsuitdrukkingen uit haar hoofd geleerd en de betekenis ervan + idd toonhoogtes en dergelijke. Het kost wat werk, maar ze is er een heel sociaal mens van geworden en niemand vindt haar (meer) raar. Die kan zich echt in alle situaties redden of in ieder geval zo overkomen.
Dat heb ik dus ook. Maar bij een relatie/date komt er extra spanning en een ander arsenaal aan uitdrukkingen om de hoek kijken.
tevens heb ik dan de neiging een stalker te worden, omdat sociaal acceptabele grenzen volledig worden genegeerd.

Ben het wel met je eens dat je nooit moet opgeven. Elke dag ga ik het gevecht weer aan met frisse moed! :7
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:44:05 #128
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_156469552
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:43 schreef Jopie78 het volgende:

Dat heb ik dus ook. Maar bij een relatie/date komt er extra spanning en een ander arsenaal aan uitdrukkingen om de hoek kijken.
tevens heb ik dan de neiging een stalker te worden, omdat sociaal acceptabele grenzen volledig worden genegeerd.

Ben het wel met je eens dat je nooit moet opgeven. Elke dag ga ik het gevecht weer aan met frisse moed! :7
Maar dan weet je wel wat de sociaal acceptabele grenzen zijn? En anders kan je erna vragen hier of bij vrienden.
Vervolgens kan je je zoveel daaraan proberen te houden.

^O^
pi_156469579
Oké, time-out. Verschillende mensen die toegeven zelf niet zo sterk te zijn op het sociale vlak gaan een ander die dat ook niet is vertellen hoe het wel moet?

Serieus?

*Rent gillend weg*
pi_156469596
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:44 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar dan weet je wel wat de sociaal acceptabele grenzen zijn? En anders kan je erna vragen hier of bij vrienden.
Vervolgens kan je je zoveel daaraan proberen te houden.

^O^
Ja, nou, hoe leg je dat uit. Nee, niet echt. Maar je ziet snel genoeg de walging of shock bij de ander in de ogen. Geen idee wat er dan fout ging, alleen dat het weer eens fout ging.
Ondertussen is het een hele act geworden die je uit je hoofd hebt geleerd, maar het is onmogelijk om met alle variabelen rekening te houden.
Plus dat als je het al benaderd als een vergelijking, dat het startpunt al redelijk verkeerd is. :P
pi_156469623
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 10:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Lol maar klopt dat ik scheef loop. Heel mijn leven al.. Veel geoefend en geprobeerd maar helpt niets helaas. Motorisch onhandig icm autisme helaas.
Grappig dat je dat aspect eruit pikt. Krom lopen is wat anders dan scheef. Je negatieve attitude is veel storender.
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:48:28 #132
349633 SiIk
Echt zijde
pi_156469630
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:38 schreef Deezertje het volgende:

[..]

maare misschien ook de positieve punten aan mij opnoemen? :p ik denk altijd dat ik lelijk ben enzo, was ik dat?
Meestal beweer je hier juist dat je helemaal niet lelijk bent.
Jouw onzekerheid is gewoon te erg.
Je probeert rationeel te denken daarover 'ik doe een hogere opleiding, dus ben beter dan mbo'ers' enz. enz. Maar in je hoofd werkt dat totaal niet eigenlijk en heb je het gevoel dat je ver onder ze staat.
Je kan jezelf wel proberen wijs te maken door dat soort redenaties dat je beter bent. Maar op die manier ga je er echt nooit van overtuigd raken.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_156469667
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:48 schreef SiIk het volgende:

[..]

Meestal beweer je hier juist dat je helemaal niet lelijk bent.
Jouw onzekerheid is gewoon te erg.
Je probeert rationeel te denken daarover 'ik doe een hogere opleiding, dus ben beter dan mbo'ers' enz. enz. Maar in je hoofd werkt dat totaal niet eigenlijk en heb je het gevoel dat je ver onder ze staat.
Je kan jezelf wel proberen wijs te maken door dat soort redenaties dat je beter bent. Maar op die manier ga je er echt nooit van overtuigd raken.
Nou lelijk ben ik niet, ik heb wel charmes. Daarom roep ik ook wel dat ik soms wat relaxter kan denken zoals mbo-chappies vaak onbewust doen.
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:51:25 #134
406871 pluff
albino-negerkat
pi_156469681
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit gezegd dat het simpel is. Zelf ben ik ook niet de meest -sociaal capabele figuur. Dat merk ik ook regelmatig in contacten met anderen.
Toch doe ik m'n best en probeer ik elke keer weer wat anders / vraag erna / etc om het steeds beter te laten lopen.

... heeft letterlijk gezichtsuitdrukkingen uit haar hoofd geleerd en de betekenis ervan ......
Hoe kan je dat doen? Zelf heb ik het opzich bijna alleen maar een sd tv, en kijk ik teveel comedy wat me vast geen goed heeft gedaan.
Ik voel mij neger
pi_156469687
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:08 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Als je PUA net zo achterlijk vind als ik, dan moet je die link van haar censureren en niet mijn sarcasme, lieve schat.

@ Broccoli: fijn dat je Deezertje geholpen hebt, maar heb je dit met hem ook in privé besproken? Zo openlijk je mening over zijn IRL-persoonlijkheid op het forum verkondigen komt op mij over als een publieke executie en ik kan me voorstellen dat hij daarom in de verdediging schiet. Het zal wel hard bij hem aankomen en dan is meer 'tough love' wel erg gemeen.

Misschien is het een idee om Deezertje eens rustig na te laten denken, de kans te geven om wat te doen met de feedback en dan later nog eens te meeten om de vooruitgang te peilen?
Dat zou dan toch aan dovemansoren gericht zijn, net zoals alle adviezen in dit topic. Hopelijk laten mensen door het ervaringsverhaal van broccoli de Deezertje show eindelijk eens links liggen.
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:51:57 #136
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_156469690
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:38 schreef Deezertje het volgende:

[..]

maare misschien ook de positieve punten aan mij opnoemen? :p ik denk altijd dat ik lelijk ben enzo, was ik dat?
Nee, alleen je houding is lelijk. Maar voor de rest is er niks mis met jou. De acne waar je mee zit viel ook wel mee.

Even een kleine sidenote: Uiterlijk helpt mee met versieren, maar is echt niet de doorslaggevende factor. Mijn crush zul je vast hartstikke lelijk vinden, maar hij heeft een uitstraling die mij echt aantrekt. Hij heeft ook veel vrienden door die lieve leuke uitstraling O+

Als je plezier hebt in het leven straal je dat ook uit. Al je dat voor mekaar hebt, dan kom je vanzelf sneller in contact met anderen.

Je hebt een goede smaak qua muziek, alleen jammer dat je geen interesses hebt, want daar kan ik helaas niet over oordelen.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:53:19 #137
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_156469708
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:51 schreef pluff het volgende:

Hoe kan je dat doen? Zelf heb ik het opzich bijna alleen maar een sd tv, en kijk ik teveel comedy wat me vast geen goed heeft gedaan.
Met mensen praten
pi_156469722
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:26 schreef SonicVolcano het volgende:
Deezertje, ga Mensendieck-therapie doen voor je houding. Heeft mij ook geholpen :) Ik liep ook altijd krom, maar dat had meer met mijn slungelige gestalte te maken. Tegenwoordig is het borstjes vooruit en lipjes getuit, ja toch :7
Goede tip. Krachttraining wil trouwens ook nog wel eens helpen voor je houding.
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:54:06 #139
406871 pluff
albino-negerkat
pi_156469725
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:53 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Met mensen praten
Hoe heeft zij het gedaan? Ook zo?
Ik voel mij neger
pi_156469727
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:51 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Nee, alleen je houding is lelijk. Maar voor de rest is er niks mis met jou. De acne waar je mee zit viel ook wel mee.

Even een kleine sidenote: Uiterlijk helpt mee met versieren, maar is echt niet de doorslaggevende factor. Mijn crush zul je vast hartstikke lelijk vinden, maar hij heeft een uitstraling die mij echt aantrekt. Hij heeft ook veel vrienden door die lieve leuke uitstraling O+

Als je plezier hebt in het leven straal je dat ook uit. Al je dat voor mekaar hebt, dan kom je vanzelf sneller in contact met anderen.

Je hebt een goede smaak qua muziek, alleen jammer dat je geen interesses hebt, want daar kan ik helaas niet over oordelen.
tv/filmseries kijken om die emoties een beetje te herkennen/voeden :p
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:54:28 #141
416931 yats
(non) Average Joe
pi_156469728
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:33 schreef broccoli. het volgende:
Ik ben trouwens redelijk extravert.
Dat kan ik bevestigen
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:54:41 #142
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_156469733
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:54 schreef pluff het volgende:

Hoe heeft zij het gedaan? Ook zo?
Yup
pi_156469735
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:50 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nou lelijk ben ik niet, ik heb wel charmes. Daarom roep ik ook wel dat ik soms wat relaxter kan denken zoals mbo-chappies vaak onbewust doen.
Doe je het weer.
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:56:12 #144
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_156469761
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:54 schreef yats het volgende:

[..]

Dat kan ik bevestigen
:W
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:54 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar niks actiefs ofzo, een sport, een activiteit, snapt u?
Dat zou je ook veel leuker maken, als je een interesse hebt waar je honderduit over kan spreken omdat je het zo leuk vindt. Ik kan zelf geen genoeg krijgen van mensen die passievol spreken over zijn of haar interesse.

Geen idee of dat ook voor anderen geldt maar ik vind het O+

En vanaf de andere kant bekeken: Dan heb jij ook iets waar jij over kan praten! Dan hoef je niet die stomme small talk te houden.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_156469785
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:54 schreef Deezertje het volgende:

[..]

TV is gespeeld. Echte gesprekken voeren en je gedachtes toetsen aan de werkelijkheid.
pi_156469828
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:45 schreef Drieklank het volgende:
Oké, time-out. Verschillende mensen die toegeven zelf niet zo sterk te zijn op het sociale vlak gaan een ander die dat ook niet is vertellen hoe het wel moet?

Serieus?

*Rent gillend weg*
Zelfde achtergrond, maar totaal andere ervaringen. En omdat iets moeite kost, betekent niet dat je er niet goed in kan zijn.
pi_156469874
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:50 schreef Deezertje het volgende:
mbo-chappies vaak onbewust doen.
Eigenlijk verdien je gewoon een bitchslap. }:|
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 29 september 2015 @ 12:03:07 #148
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_156469876
Even voor de goede orde.. ik heb niet dezelfde achtergrond als Deezer / Jopie of Pluff.. Ben ook niet autistisch ofzo :)
  dinsdag 29 september 2015 @ 12:03:18 #149
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_156469881
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:03 schreef habitue het volgende:

[..]

Eigenlijk verdien je gewoon een bitchslap. }:|
Jij MBO-chappie :6
  dinsdag 29 september 2015 @ 12:04:31 #150
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_156469908
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:56 schreef broccoli. het volgende:

[..]

:W

[..]

Maar niks actiefs ofzo, een sport, een activiteit, snapt u?
Dat zou je ook veel leuker maken, als je een interesse hebt waar je honderduit over kan spreken omdat je het zo leuk vindt. Ik kan zelf geen genoeg krijgen van mensen die passievol spreken over zijn of haar interesse.

Geen idee of dat ook voor anderen geldt maar ik vind het O+

En vanaf de andere kant bekeken: Dan heb jij ook iets waar jij over kan praten! Dan hoef je niet die stomme small talk te houden.
Hear hear.

Tijdens de eerste date met een leuke dame waarmee ik begin dit jaar serieus gedate heb, sprak ik dus onbewust enthousiast over mijn beroep (docent). Ik verontschuldigde mezelf omdat ik zoveel aan het lullen was. Zij vond het geweldig en moest continu lachen O+

Andersom heb ik dat ook. Mensen met passies/ambities _O_
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')