Ik weet dat ik raar ben maar ik heb me expres ingehouden voor hem, vandaar.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:29 schreef Detroit het volgende:
[..]
Whehe. Als je door Deezer zo weggezet wordt..
Half. Een gesprek voer ik alleen als de persoon of onderwerp mij boeit, en vaak is dat bij het hele koetjeskalfjes talk niet zo. Veel mensen hebben er een hekel aan, maar weten zich daar toch in te redden. Maar dat is wel nodig om tot die diepere echt interessante talks te komen later.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:28 schreef pluff het volgende:
[..]
Ik denk dat deezer niet 100% ziet dat een gesprek meer is dan iets (slims) te zeggen hebben. . Het is ook reageren op de ander op een gepaste manier. Gepast dat het daarna ook leuk blijft of nog beter wordt. Het gesprek ook lichtelijk kunnen sturen.
Ben er zelf ook niet zo goed in en kan het eigenlijk ook niet goed omschrijven.
Weet je wel wat introvert en extravert betekent?quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nou jij bent ook best introvert maar toch wil je extraverte dingen doen als over bruggen lopen en maak je opmerkingen over mensen die ze nog net kunnen horen ipv dat je fatsoenlijk wacht tot ze 't niet meer kunnen horen enzo
Dan moet je inderdaad wel een echt vreemde vogel zijn. Even gek als Pluff?quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:30 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Ik weet dat ik raar ben maar ik heb me expres ingehouden voor hem, vandaar.
Dit ontgaat de meeste autisten, waardoor hun beeld op de realiteit best afwijkt. Kan me voorstellen dat het frustrerend is als jij denkt dat een gesprek soepel liep en die ander een compleet andere mening is toegedaan en jij snapt niet waarom. Mits het al hardop uitgesproken wordt, want meestal hoor je gewoon niets meer van de ander.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:30 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Kan ik nog inkomen, maar dan moet je ondertussen wel door hebben (Zeker door alles in dit topic) dat het meer is dan dat.
Dat er veel non-verbale communicatie is, dat je zelf invloed hebt hierop en dat je dus soms wat "raars' moet doen, omdat dat voor een ander als normaal wordt gezien (bv eens op een brug gaan staan om van het uitzicht te genietne)
Mocht je mijn type zijn en het een date was geweest was ik ook wel voor meer in hoorquote:Op dinsdag 29 september 2015 11:30 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Ik weet dat ik raar ben maar ik heb me expres ingehouden voor hem, vandaar.
Ja lol. Intro = op jezelf, extra = jezelf uiten, laten merken dat je er bent. Om aandacht vragen etc.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:31 schreef Fera het volgende:
[..]
Weet je wel wat introvert en extravert betekent?
Nee ik ga niet naar de hoeren in de hoop dat ik een vriendinnetje krijgquote:Op dinsdag 29 september 2015 11:32 schreef Detroit het volgende:
[..]
Dan moet je inderdaad wel een echt vreemde vogel zijn. Even gek als Pluff?.
Maar het is hem hier al zooovaak gezegd door niet-autisten. Dan kan je dat toch wel een keer als waarheid aannemen en daar wat mee proberen te doen. Ipv zeggen "ik ben autist, ik kan dat niet"quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:32 schreef Jopie78 het volgende:
Dit ontgaat de meeste autisten, waardoor hun beeld op de realiteit best afwijkt. Kan me voorstellen dat het frustrerend is als jij denkt dat een gesprek soepel liep en die ander een compleet andere mening is toegedaan en jij snapt niet waarom. Mits het al hardop uitgesproken wordt, want meestal hoor je gewoon niets meer van de ander.
Nee ik denk eerder normaal en dat hij normale eigenschappen beschrijft die hij mist en voor hem dus abnormaal zijn.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:32 schreef Detroit het volgende:
[..]
Dan moet je inderdaad wel een echt vreemde vogel zijn. Even gek als Pluff?.
Je hebt serieus geen behoefte aan vriendschap(pen)?quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:28 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, niets voorgesteld al zou ik het als ze het vroegen niet direct nee zeggen. Op dat moment misschien wel behoefte aan maar niet laten merken.
Nou, nee.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja lol. Intro = op jezelf, extra = jezelf uiten, laten merken dat je er bent. Om aandacht vragen etc.
Vriendschappen geen idee, al zo lang geleden. Maar wel iemand om dingen mee te doen die je anders niet zo snel zou doen en het leuker maakt: samen sporten, film kijken, tv series volgen etc. Ja een vriend dus. Maar dan zonder dat schap gedeelte of het moet wel erg klikken.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:33 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Je hebt serieus geen behoefte aan vriendschap(pen)?
Zo simpel is het niet. Probeer al jaren op die manier in te schatten wat een ander denkt, zit er toch zo'n 80% van de tijd naast. Probeer toonhoogte, ademhaling, volume, snelheid allemaal in te schatten, maar daardoor mis je de eigenlijke communicatie.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:33 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar het is hem hier al zooovaak gezegd door niet-autisten. Dan kan je dat toch wel een keer als waarheid aannemen en daar wat mee proberen te doen. Ipv zeggen "ik ben autist, ik kan dat niet"
Al is het gewoon een kwestie van uitdrukken copy pasten op je eigen gezicht, kijken hoe anderen zich gedragen en dat nadoen. Vanzelf wordt het natuurlijk en kan je je steeds beter redden
Euh, wat?quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vriendschappen geen idee, al zo lang geleden. Maar wel iemand om dingen mee te doen die je anders niet zo snel zou doen en het leuker maakt: samen sporten, film kijken, tv series volgen etc. Ja een vriend dus. Maar dan zonder dat schap gedeelte of het moet wel erg klikken.
maare misschien ook de positieve punten aan mij opnoemen? :p ik denk altijd dat ik lelijk ben enzo, was ik dat?quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:33 schreef broccoli. het volgende:
[..]
Nee ik ga niet naar de hoeren in de hoop dat ik een vriendinnetje krijg
Vind jij met telefoneren ook dat je beter op de stem kan letten(intonatie), en kan nadenken hoe je dan weer moet reageren dan irl wanneer je ook nog geprikkeld/afgeleid wordt met alles wat te zien is en gezichten?quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:36 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet. Probeer al jaren op die manier in te schatten wat een ander denkt, zit er toch zo'n 80% van de tijd naast. Probeer toonhoogte, ademhaling, volume, snelheid allemaal in te schatten, maar daardoor mis je de eigenlijke communicatie.
Probeer jij je eens voor te stellen dat je niemand om je heen lijkt te begrijpen en niemand jou. Kan jij dat?
Nou ja dat praat gedeelte. Gewoon iemand om dingen mee te doen maar zit er niet echt op te wachten om hele gesprekken te voeren en verplichting voelen tot afspreken. Soort fuckbuddy maar dan zonder fucken.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:37 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Euh, wat?
Schap-gedeelte is in de supermarkt. Nee serieus, wat?
Als in het gevoel dat er verplichtingen bij komen kijken die je niet waar denkt te kunnen maken?quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Vriendschappen geen idee, al zo lang geleden. Maar wel iemand om dingen mee te doen die je anders niet zo snel zou doen en het leuker maakt: samen sporten, film kijken, tv series volgen etc. Ja een vriend dus. Maar dan zonder dat schap gedeelte of het moet wel erg klikken.
Ik wil pic!quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
maare misschien ook de positieve punten aan mij opnoemen? :p ik denk altijd dat ik lelijk ben enzo, was ik dat?
Ik heb ook nooit gezegd dat het simpel is. Zelf ben ik ook niet de meest -sociaal capabele figuur. Dat merk ik ook regelmatig in contacten met anderen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:36 schreef Jopie78 het volgende:
Zo simpel is het niet. Probeer al jaren op die manier in te schatten wat een ander denkt, zit er toch zo'n 80% van de tijd naast. Probeer toonhoogte, ademhaling, volume, snelheid allemaal in te schatten, maar daardoor mis je de eigenlijke communicatie.
Probeer jij je eens voor te stellen dat je niemand om je heen lijkt te begrijpen en niemand jou. Kan jij dat?
Ik vind telefoon en sms heel ingewikkeld. Eindigt vaak in ruzie/irritatie. (Trouwens DM/PM ook.)quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:39 schreef pluff het volgende:
[..]
Vind jij met telefoneren ook dat je beter op de stem kan letten(intonatie), en kan nadenken hoe je dan weer moet reageren dan irl wanneer je ook nog geprikkeld/afgeleid wordt met de gezichten?
Zoek iemand die ongeveer hetzelfde is als jij, geef het aan, dan hoeft dat praten ook niet zoquote:Op dinsdag 29 september 2015 11:39 schreef Deezertje het volgende:
Nou ja dat praat gedeelte. Gewoon iemand om dingen mee te doen maar zit er niet echt op te wachten om hele gesprekken te voeren en verplichting voelen tot afspreken. Soort fuckbuddy maar dan zonder fucken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |