Dit artikel stond dit weekend in de daily mail. Let wel, het is de daily mail, dus het moet met wel met een paar kilo zout genomen worden, maar als er ook maar een kern van waarheid inzit is het wel erg triest.quote:Germany in a state of SIEGE: Merkel was cheered when she opened the floodgates to migrants. Now, with gangs of men roaming the streets and young German women being told to cover up, the mood's changing
...
...
...
Police in the Bavarian town of Mering, where a 16-year-old girl was reportedly raped this month, have warned parents not to allow their children outside unaccompanied.
bron / source : http://www.dailymail.co.u(...)mood-s-changing.html
Maar dan geef je de burgers toch wel het idee dat ze serieus genomen worden? Bovendien geef je een signaal aan de rotte appels.quote:Op zondag 27 september 2015 11:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
Als je dan een politiemacht op de been zet erken je dat er problemen zijn. Het beste in zo'n situatie is wegkijken en net doen alsof er niets aan de hand/niets gebeurd is.
Dat is helemaal niet de wenselijke situatie, want je erkent dan in feite dat er problemen zijn en dat is natuurlijk weer reden voor (extreem)rechts om zijn tanden te laten zien.quote:Op zondag 27 september 2015 11:04 schreef Ludd het volgende:
[..]
Maar dan geef je de burgers toch wel het idee dat ze serieus genomen worden? Bovendien geef je een signaal aan de rotte appels.
Ziet er meer betrouwbaar uit danquote:Op zondag 27 september 2015 11:22 schreef geavanceerd het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig hoeven onze dochters niet in culturele armoede meer op te groeien, maar leven ze in een nieuw tijdperk waarin onze cultuur verrijkt is
Ja, laten we weer eens de groep vluchtelingen zwartmaken op basis van een artikel dat wel eens niet waar kan zijn. Gewoon, omdat dat hier kan.quote:Op zondag 27 september 2015 10:41 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dit artikel stond dit weekend in de daily mail. Let wel, het is de daily mail, dus het moet met wel met een paar kilo zout genomen worden, maar als er ook maar een kern van waarheid inzit is het wel erg triest.
Ik geloof best dat wanneer je veel jonge mannen onder dergelijke omstandigheden zo dicht op elkaar zet, dat er spanningen ontstaan. De cultuur is ook heel anders dan dat ze gewend zijn, dus voor hen is het ook lastig om te wennen.
Maar hoe kan de politie nu waarschuwen dat ouders hun kinderen beter niet alleen de deur uit kunnen laten gaan.Doe er dan wat aan.
Enkele weken geleden was er in Sachsen nogal wat ophef over extreem rechtse burgers die gewelddadig en vernielend protesteerden tegen vluchtelingenopvang in hun omgeving. Daar was de politie dagenlang in grote getale aanwezig om de boel te beveiligen.
Waarom wordt hier dan geen politiemacht voor vrijgemaakt om de burgers daar te beschermen? Dit is erg slecht, enerzijds voor de burgers daar maar anderzijds ook voor de vluchtelingen zelf.
Door dit soort praktijken komt er alleen maar meer weerstand tegen opvang, waardoor het lastiger wordt om de honderdduizenden vluchtelingen die nog komen fatsoenlijk te huisvesten.
Anders lees je even wat ik schrijf.quote:Op zondag 27 september 2015 11:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, laten we weer eens de groep vluchtelingen zwartmaken op basis van een artikel dat wel eens niet waar kan zijn. Gewoon, omdat dat hier kan.
Er zullen vele sites zijn die iets presenteren waar een kern van waarheid inzit. Alleen reageren we hier vooral op nieuws, niet op artikelen van een roddelblad. Het artikel over mannen die over vrouwen heen plassen op basis van 2 wankele bronnen wordt al voor waarheid aangenomen, en haat en angst wordt verder aangewakkerd. Ik vind dat ronduit gevaarlijk gedrag.quote:Op zondag 27 september 2015 11:37 schreef Ludd het volgende:
[..]
Anders lees je even wat ik schrijf.
Volgens mij begon ik bewust al met disclaimer over de bron, of niet dan?
En er zit heus wel een kern van waarheid in, dat er wel eens incidenten zijn. Zoals ik ook al zei is dat ook logisch gezien de omstandigheden waarin ze verkeren. Als je honderden Nederlandse jongemannen voor langere tijd in een slaapzaal herbergt ontstaan er ook allerlei spanningen.
Als je begrijpend kan lezen, wat ik gezien je reactie enigszins betwijfel eerlijk gezegd, zie je dat de vluchtelingen hier niets verwijt, maar de politie.
Sterker nog, zoals ik al zei zijn vluchtelingen gebaat bij een goede opvang. Daarvoor is draagvlak van belang. Daarvoor is het van belang dat omwonenden niet al te veel belemmeringen ondervinden. Anders krijg je van die situaties dat mensen gaan protesteren tegen opvang in hun omgeving, of de grond op gaan kopen om opvang te verhinderen (zie nieuwsbericht over een groepje rijken die de grond die voor AZC bestemd is, op wil kopen).
Als de politie e.e.a. in goede banen leidt is dat toch veel beter?
Daar heb je wel gelijk in inderdaad. Het is lastig om ieders veiligheid te waarborgen.quote:Op zondag 27 september 2015 11:48 schreef Toefjes het volgende:
Ik wil best meedoen in de collectieve woede, maar wel gebaseerd op feiten. Ik heb de OP gelezen, en de burger zou beter beschermd moeten worden, net als de vluchtelingen. Het is makkelijker om de ene groep te beschermen, ze zitten immers bij elkaar op 1 locatie. De burger zit overal. Al gaat het hier volgens mij nog best redelijk?
Wat wil je met die foto zeggen?quote:Op zondag 27 september 2015 11:22 schreef geavanceerd het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig hoeven onze dochters niet in culturele armoede meer op te groeien, maar leven ze in een nieuw tijdperk waarin onze cultuur verrijkt is
Zeker. Waar het echter omgaat is dat de politie een dergelijke waarschuwing afgeeft. Dat vind ik echt een zwaktebod.quote:
Achteraf gezien heb ik er ook al spijt van dat ik een topic geopend heb op basis van een dergelijke bron.quote:Op zondag 27 september 2015 13:11 schreef MariMiep het volgende:
De Daily Mail schrijft ook regelmatig dat je in Nederland uit moet kijken dat je niet ongewenst ge-euthaniseerd wordt.
Je kan als TS vragen om een slotje in FBquote:Op zondag 27 september 2015 13:50 schreef Ludd het volgende:
[..]
Achteraf gezien heb ik er ook al spijt van dat ik een topic geopend heb op basis van een dergelijke bron.Ik kan het nu echter niet meer terugdraaien.
Oh, en dus moeten we maar miljoenen vreemdelingen, die er een totaal andere levensbeeld op nahouden, maar binnenlaten. Je hebt me overtuigd.quote:
Ja laat ze maar binnen inderdaad.quote:Op zondag 27 september 2015 14:53 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Oh, en dus moeten we maar miljoenen vreemdelingen, die er een totaal andere levensbeeld op nahouden, maar binnenlaten. Je hebt me overtuigd.
Dat denk ik ook, Merkel zit in een spagaat, om de door haar uitgenodigde migranten tevreden te stellen en vooral om niet af te gaan in Europa zal ze migranten voorrang moeten verlenen op haar eigen bevolking.quote:Op zondag 27 september 2015 12:05 schreef Hathor het volgende:
Dit gaat vroeg of laat natuurlijk helemaal fout.
Ik las dat Wilders 25 zetels in de laatste peilingen zou hebben. Dan ben je dus een faalhaas, als je ondanks deze omstandigheden slechts 25 zetels binnen zou halen. Had hij een beetje fatsoen en charisma gehad, zou hij bijna het dubbele aantikken.quote:Op zondag 27 september 2015 16:07 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, Merkel zit in een spagaat, om de door haar uitgenodigde migranten tevreden te stellen en vooral om niet af te gaan in Europa zal ze migranten voorrang moeten verlenen op haar eigen bevolking.
Migranten blij maar de Duitsers boos.
Ik verwacht dat binnen nu en een half jaar Duitsland zijn eigen Wilders heeft overigens als een van de laatste landen in Europa
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |