abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156408566
Hallo Fokktertjes

even onder kloontje, niet iedereen hoeft onze situatie te weten ;)
Ik heb dus een BKR registratie, een A2 van de Rabobank, ging om 1000 creditkaart, hoop miscomminucatie, brieven naar oud adres enz, dus helaas BKR eraan overhouden. Dom dom dom...
Wij zijn vandaag naar de Rabobank geweest om te kijken of een Hypotheek mogelijk was.
Deze adviseur vertelde ons dat het 60/40 kans was, dat vinden wij nog wel redelijk, maar is dat dan echt zo?
Hebben er mensen ervaring met een A2 en een Hypotheek in de recente jaren?
Is het iemand wel eens gelukt?

De adviseur raadde ons aan een koopcontract op te stellen dan maken ze het hypotheek dossier in orde, word het nog eens nagekeken door het volk daar, dan als ze denken dat we kans maken gaat het naar de kredietcommissie. Zodat we niet meteen 1k betalen.\

Wij willen het gaan proberen, het zal lastig worden, maar niet geschoten...

TLDR: A2 codering, wie heeft er een hypotheek kunnen krijgen? Wat was je ervaring?
pi_156408761
Heh met een A2 ? succes

Wanneer loopt de registratie af?
Dum de dum
pi_156409159
in 2013 was het bedrag volledig afgelost, nog een tijdje dus.
  zondag 27 september 2015 @ 12:45:05 #4
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_156418972
Je kans is groter bij een tussenpersoon. Er zijn sowieso banken die jou kunnen helpen, ondanks je A2.
Als je trouwens vindt dat je notering onterecht is (of in ieder geval meer problemen oplever dan "voordeel" voor andere partijen), dan kun je ook aankloppen bij (...) veelbelovend bedrijf, kost een paar honderd euro en dan kun je van je bkr notering af zijn.
Succes.

[ Bericht 17% gewijzigd door Nizno op 27-09-2015 14:14:39 (lijkt me lichtelijke spam/scam etc) ]
pi_156429385
Aangezien Rabobank zelf de codering heeft geplaatst heb je misschien nog een redelijke kans dat je juist bij Rabobank de hypotheek rond kan krijgen. Zij hebben tenslotte inzage in het traject wat heeft geleid tot de codering en hebben daarnaast meer inzicht in jouw financiële huishouden. Dit speelt allemaal mee bij de beslissing of ze, ondanks de codering, gaan verstrekken of niet.
pi_156449468
Wij proberen inderdaad bij de Rabobank, maar voordat we die 1000 euro uitgeven aan een hypotheek gesprek zou ik wat ervaringsverhalen willen lezen.
Deze beste man kan wel zeggen dat het een 60% kans van slagen heeft, maar wat als eigenlijk de kans 0 is en ze die 1000 euro willen hebben?

Daar hikken we een beetje tegen aan.
De registratie zelf is terecht, wij hebben dat geld te lang laten liggen, alleen de manier waarom daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Er zijn brieven gestuurd naar een oud adres, daar woonde we toen al 2 jaar niet meer. Rabobank claimt dat ze van ons nooit het nieuwe adres ontvangen hebben, ik kan dat niet bewijzen.
Dus wij hebben geen waarschuwing gehad ( wat wel moet volgens de BKR regels)
Ook zouden wij het uiteraard veel eerder terugbetaald hebben als we hadden geweten dat er een deurwaarder op ons af kwam. ( deze had overgens wel ons adres gek genoeg...)
pi_156449877
Ik heb om exact dezelfde reden eens een A2 codering gekregen (ABN Amro) in 2008. Ik heb toen ook voor koopwoningen gekeken maar telkens werd mij met klem aangeraden te wachten totdat de codering in 2013 weg was omdat men toch bedenkingen bij jou gaat hebben waarom je een credit card bedrag niet fatsoenlijk kan betalen en straks wel 200.000.

Bovendien is die codering nog erg recent dus ik vrees dat je gewoon op de blaren moet zitten.

Een deurwaarder kan in het GBA kijken dus vandaar dat die wel jouw adres hebben.
Hoe je het ook wendt of keert je bent dit natuurlijk zelf schuld want je weet dat er een bedrag open staat. Persoonlijk vind ik het allemaal erg overdreven want er kunnen redenen zijn waarom je niet op tijd hebt afgelost.

In ieder geval succes en post even de afloop voor volgende users
  maandag 28 september 2015 @ 15:44:31 #8
26374 made
..made by made..
pi_156449954
Als je er af bent heb je toch geen A2 codering meer.

BKR codering H

Een BKR codering met een H codering houdt in dat de betalingsachterstand is ingelopen de betreffende A-codering zal dan veranderen in een H-codering. Deze codering heeft geen consequenties meer!
Lurkt !
pi_156450006
Natuurlijk heeft een H consequenties. Daar kreeg ik geen hypotheek mee. Pas na 5 jaar als deze weg is ben je weer clean
pi_156451313
Volgens BKR ( net gebeld) komt er geen H bij want dat geld alleen als de achterstand ingehaald is.
Ik heb het hele bedrag in termijnen afbetaald via de GGN, dus ik krijg geen H helaas.

Ik vind het wel jammer dat voor die 1000 euro er zo een zware codering is afgegeven, helaas veel miscommunicatie, vanuit beide kanten.
pi_156451330
Als je alle termijnen hebt voldaan is er toch een H codering? of ben je nog steeds aan het afbetalen?
pi_156451512
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 16:40 schreef jadaargaanwe het volgende:
Volgens BKR ( net gebeld) komt er geen H bij want dat geld alleen als de achterstand ingehaald is.
Ik heb het hele bedrag in termijnen afbetaald via de GGN, dus ik krijg geen H helaas.

Ik vind het wel jammer dat voor die 1000 euro er zo een zware codering is afgegeven, helaas veel miscommunicatie, vanuit beide kanten.
Al is het 5 euro. De hoogte van het bedrag gaat het niet om.
pi_156453859
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 16:40 schreef jadaargaanwe het volgende:

Juist wanneer je kennelijk een relatief kleine overeenkomst niet kon nakomen, is het extra reden om er vraagtekens bij te zetten of je een veel grotere overeenkomst wel na kon komen.

Dat de deurwaarder je wel kon vinden, is omdat deze gerechtigd is om inzage te krijgen in de GBA. De deurwaarder kan dus in de GBA op (laten) zoeken wat je nieuwe adres is. De schuldeiser kan dat zelf niet. Dat jij herinneringen niet hebt ontvangen doet er niet toe. De schuldeiser moet er alleen voor zorgen dat hij de herinneringen heeft gestuurd naar het adres wat jij hebt opgegeven als postadres voor de communicatie. Zolang je zelf geen adreswijziging doorgeeft, moet de schuldeiser jouw oude adres gebruiken voor de officiële communicatie.
pi_156454337
Het feit dat je die 1000 euro via een afbetalingsregeling hebt voldaan is ook tegen je
De bank ziet jou volkomen terecht als een risicofactor want wie wil een huis kopen maar heeft niet eens een schamele 1000 euro om meteen af te betalen via notabene een regeling ? (ik denk even als de bank)
Daarbij heb je blijkbaar geen adreswijziging gestuurd dus al dat gejank en alles bij elkaar geef ik de bank gelijk.
Ja, het gaat "maar" om 1000 euro maar voor de bank gaat om het betalingsmoraal, niet om het luttele bedrag. En gelijk hebben ze als er al een BKR staat over notabene wel een hele 1000 euri.
Waar het stinkt is het warm.
pi_156545493
Even een update voor mensen die het graag lezen.
We hebben een goed gesprek gehad met de bank, ze hebben besloten onze codering weg te halen
Erg vriendelijk van ze, en totaal onverwacht!
pi_156546777
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:51 schreef jadaargaanwe het volgende:
Even een update voor mensen die het graag lezen.
We hebben een goed gesprek gehad met de bank, ze hebben besloten onze codering weg te halen
Erg vriendelijk van ze, en totaal onverwacht!
Kan de bank een codering weg halen of zien ze deze door de vingers?
pi_156547129
ze hebben hem echt weg gehaald dus ik heb momenteel helemaal gen codering meer.
Niet verwacht dat ze ons zo goed zouden helpen!
Codering was van de bank zelf, voor een creditkaart schuld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')