abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156480881
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 15:53 schreef Postbus100 het volgende:
Prijzencircus van V&D al gezien? ;)
Haha, ja... dat was zelfs de aanstichter van onze zoektocht en daarmee ook dit topic! :P Zaten al best lang over een nieuw set na te denken, maar die aanbieding was de reden dat we vonden dat we maar eens de knoop moesten doorhakken. Al googelend inmiddels echter nog een betere aanbieding m.b.t. de Conical + set tegengekomen:

http://www.kookwinkel.nl/(...)rvsdeksels7delig.asp

Net iets duurder, maar dan wel met een stoom(in)zet erbij. Maar goed, gaan waarschijnlijk überhaupt niet meer voor deze set, maar voor de BK Q-linair master set, áls er op dit moment al een nieuw set gaat komen. :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 29-09-2015 20:43:11 ]
Tails tell tales
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 09:06:56 #27
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_156542779
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:09 schreef Forbry het volgende:

[..]

[..]

Ah, iemand die de Q-linair master set heeft *O*

Dank je wel voor je antwoorden op mijn vragen, duidelijk! ^O^

Nog wel een paar vraagjes dan:

- Beslaan die glazen deksels niet heel snel/erg en dat je daardoor dan alsnog geen zicht op je eten hebt? Wij hebben op dit moment twee pannen met glazen deksels (los van ons basisset) en bij die pannen is dat wel zo en ik vind die deksels daardoor vrij zinloos. Terwijl ik het idee van "in de pan kunnen kijken zonder het deksel te hoeven lichten" op zích eigenlijk wel heel handig vind.

- De pannen zelf lijken mij heel erg goed stapelbaar, maar vallen die deksels nog een beetje goed weg te werken, nemen ze niet al te veel ruimte in?

ALS we nu een nieuwe set aanschaffen wordt het waarschijnlijk deze set en dan hoogstwaarschijnlijk de variant met RVS deksels want hittebestendiger (oven), meer solide/minder kwetsbaar en ondanks dat je de randen blijkbaar wel goed schoon kan krijgen toch wel wat makkelijker qua afwas denk ik. Als de glazen deksels ook nog snel/erg beslaan, zie ik de toegevoegde waarde al helemaal niet meer. Dat afgietsysteem lijkt me idd echt superhandig _O_

Ik schrijf "als" omdat we ons opeens bedachten dat we op dit moment op gas koken, maar eigenlijk de verwachting hebben binnen ongeveer een jaar ofzo te gaan verhuizen. We niet weten op welke manier we dan zullen koken en je hoort wel eens over moeilijkheden bij overschakelen van gas naar andere manieren. Een goed pannenset zou niet krom moeten trekken lijkt mij, maar misschien toch zonde om een zeker risico te nemen als we -op zich- met ons huidige set ook nog wel even uit de voeten kunnen als het per se moet... zo heel goedkoop vind ik dit/deze pannenset(ten) niet.

In dat geval neem ik alle reacties hier overigens zeker mee naar onze volgende zoektocht! ;)
Is het wel te hopen dat de Q-linair master set of een soortgelijk (liefst nog beter) set tegen die tijd nog wel bestaat :')
De deksels beslaan niet, maar er vormt wel condens. Ik heb sowieso de neiging om het deksel eraf te halen en te proeven/te prikken om te kijken of iets gaar is ;)

Deksels kan je altijd wel kwijt: er zitten grepen op natuurlijk, maar ik ervaar geen problemen.

De bodem voelt erg solide, dus ik zou er waarschijnlijk voor kiezen om die set nu te kopen ipv door te modderen met een set waar ik niet meer tevreden over was. Ik heb me er niet in verdiept maar zou het zoveel verschil maken als je met een pannenset op een andere manier gaat koken? Een jaar is lang! Succes in elk geval met je keuze
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
pi_156546208
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 09:06 schreef Inbox4me het volgende:

[..]

De deksels beslaan niet, maar er vormt wel condens. Ik heb sowieso de neiging om het deksel eraf te halen en te proeven/te prikken om te kijken of iets gaar is ;)

Deksels kan je altijd wel kwijt: er zitten grepen op natuurlijk, maar ik ervaar geen problemen.

De bodem voelt erg solide, dus ik zou er waarschijnlijk voor kiezen om die set nu te kopen ipv door te modderen met een set waar ik niet meer tevreden over was. Ik heb me er niet in verdiept maar zou het zoveel verschil maken als je met een pannenset op een andere manier gaat koken? Een jaar is lang! Succes in elk geval met je keuze
Wederom dank voor je antwoorden en ook voor de succeswensen! :) Een jaar is op zich nog wel vrij lang ja (en we hebben er ook niet zo goed zicht op, het zou ook heel goed eerder of juist later kunnen worden)... we gaan er nog even goed over nadenken!

Ik weet eigenlijk niet zo goed in hoeverre dat van die op andere manieren koken echt een risico is. Tot nu toe zelf geen ervaring mee. Bij de laatste verhuizing van elektrisch naar gas gegaan, maar dat maakt sowieso niet uit.

Naar ik heb begrepen kan de bodem door gas (wat) krom trekken en heb je voor (sommige) andere manieren echt een vlakke bodem nodig. Daardoor zouden de pannen na gebruik op gas niet meer geschikt kunnen zijn. Hoe beter/dikker de bodem, hoe minder kans daarop lijkt me en sommigen geven aan dat dit hele verhaal sowieso een beetje een fabeltje/verkooppraatje is...

Misschien dat er nog FOK!kers zijn die daar iets meer over kunnen zeggen?

Nou ja, alle anderen die in dit topic hebben gereageerd ook nog bedankt en jij nog veel plezier met jóuw set hè! ;) Qua pannensetkeuze zijn we er dus wel uit: áls we nu al een set gaan kopen wordt het hetzelfde set (=ook die van de TT), maar dan met RVS-deksels. ^O^
Tails tell tales
pi_156563016
Yay, heel toevallig is de set op dit moment flink in de aanbieding bij Bol.com Van 499 euro voor 249.50 euro, 50% korting! Een paar dagen geleden vroegen ze op Bol.com er echt nog 499 euro voor, dat had ik gezien. Bovendien is met deze korting de prijs ook echt lager dan we tot nu toe ergens anders als laagste prijs hadden gezien. We hebben besloten er maar voor te gaan, nieuw (kook)pannenset is coming! *O*
Tails tell tales
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 14:41:43 #30
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_156710834
En, hoe bevalt de set?
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 20:56:29 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156717503
Zag donderdagmiddag de Horecaline pannenset bij de Aldi liggen, 69 euro voor vier pannen, zagen er keurig uit, dikke bodems, zwaar, rvs deksels.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156802671
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 14:41 schreef Inbox4me het volgende:
En, hoe bevalt de set?
Lief dat je er naar vraagt! Zat nog twijfelen of ik een update zou geven voor die eventuele enkeling die geïnteresseerd zou zijn ;) Nu alleen geen kort antwoord verwachten, hoor! :P

Ik heb het niet expliciet vermeld, maar uit mijn verhaal viel wel op te maken dat we de pannen hadden aangeschaft zonder ze eerst "live" te hebben gezien, toch? Niet iets wat we normaal gesproken snel zouden doen, maar we hadden al in best veel zaken "live" naar pannen zitten kijken. Ook in zaken die BK pannen verkochten, maar daar zat deze set steeds niet bij en uiteindelijk kwamen we ook niks anders tegen wat helemaal naar onze smaak was, dus tja... de gok maar een keer gewaagd...

Ik ben blij met deze set (en meneer Forbry zo op het eerste gezicht ook, maar die heeft er nog niet mee gekookt). :Y

+ Pannen zien er erg solide uit. Kan eea natuurlijk niet van binnen bekijken, maar het lijkt erop dat de pannen idd een goede, dikke bodem hebben. Sowieso was al duidelijk dat ze een sandwichbodem hebben, maar de pannen voelen ook echt best wel zwaar aan! ^O^

+ De pannen waren óók op "mooiheid" gekozen, maar de verwachte functionaliteit en kwaliteit voerde toch de boventoon. De pannen zijn echter nog iets mooier dan verwacht. Ze zijn wat minder lomp dan ik dacht.

+ De soeppan valt me heel erg mee qua grootte (maar wel een inhoud van 7,5 liter), de steelpan valt juist iets groter uit dan ik had verwacht. De drie andere pannen zijn écht heel erg goed stapelbaar en de deksels zijn ook minder lomp dan verwacht. Al met al valt het kunnen "wegwerken" van deze set mij heel erg mee.

+ Afgietsysteem is over de hele linie bekeken heel erg prettig en handig in gebruik. Nauwelijks geklungel meer en helemaal geen vergiet meer nodig. Dit is ook ons eerste pannenset met maataanduidingen binnenin, ook dat vind ik erg handig (maar dat hebben veel pannen tegenwoordig wel).

- De grepen worden (op gas) helaas wel heet }:| , maar deels ook door de reacties in dit topic, had ik dat "stiekem" al wel verwacht. Moet mijzelf maar aanleren om altijd met pannenlappen/ovenhandschoenen te koken. :D

- Qua afwas vind ik deze pannen toch wel een beetje onhandig. Een beetje door het afgietsysteem, maar vooral ook door hun vorm. Ik was ze met de hand, maar dat blijkt toch net iets meer gedoe dan met onze vorige pannen. Je moet ook best wat moeite doen om te zorgen dat er geen vlekken op te zien zijn, ook als ze op zich schoon en droog zijn! Daar heb je met jouw -special edition- set wellicht niet zo last van?

- Hoewel dat afgietsysteem voor de rest fantastisch is, moet je met rijst nog wel een beetje uitkijken.

Ook wel wat minpuntjes dus, maar die worden gecompenseerd en al met al toch wel heel erg blij mee! Ons oude pannenset zit al in een doos en gaat z.s.m. de deur uit :W *O*

We zitten nu nog een beetje te twijfelen over of we deze pan er nog bij zullen bestellen: http://www.bol.com/nl/p/b(...)cm/9200000049753231/
Qua beschikbare pannen (er is verder nog een pasta-inzet verkrijgbaar) zou dat de set helemaal compleet maken. Aan de andere kant, ik weet niet of ik een RVS pan zonder anti-aanbaklaag als hapjespan wel zo fijn/handig vind en het afgietsyteem heeft in dit geval waarschijnlijk ook weinig toegevoegde waarde...

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 13-10-2015 15:26:20 ]
Tails tell tales
pi_156802789
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Zag donderdagmiddag de Horecaline pannenset bij de Aldi liggen, 69 euro voor vier pannen, zagen er keurig uit, dikke bodems, zwaar, rvs deksels.
Daar komen jij en de Aldi een beetje laat mee }:|

Nee hoor... heerlijke prijs en niks tegen spullen van de Aldi, maar ik vermoed dat ik deze pannen niet mooi genoeg had gevonden (want dat is bij de meeste pannen(sets) het geval) Sowieso, vind ik 4 pannen in één set te weinig.
Tails tell tales
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 14:41:09 #34
45206 Pietverdriet
pi_156803047
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:28 schreef Forbry het volgende:

[..]

Daar komen jij en de Aldi een beetje laat mee }:|

Nee hoor... heerlijke prijs en niks tegen spullen van de Aldi, maar ik vermoed dat ik deze pannen niet mooi genoeg had gevonden (want dat is bij de meeste pannen(sets) het geval) Sowieso, vind ik 4 pannen in één set te weinig.
Koop je toch 2 sets?
Als je ze niet mooi vind en dat belangrijk vind, moet je wat anders kopen, punt is een beetje dat je voor relatief weinig geld goed pannen kan kopen en loeiveel geld uit kan geven aan design.
pi_156803697
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Koop je toch 2 sets?
Als je ze niet mooi vind en dat belangrijk vind, moet je wat anders kopen, punt is een beetje dat je voor relatief weinig geld goed pannen kan kopen en loeiveel geld uit kan geven aan design.
250 euro vonden wij nog wel meevallen en deze pannen hebben ook een afgietsysteem, wat ik zelf echt heel handig vind. Voor de rest ben je vooral voor design (en/of merk) veel geld kwijt idd, dat klopt denk ik wel :Y
Tails tell tales
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:45:42 #36
45206 Pietverdriet
pi_156804178
250 Euro voor een pannenset is zeker niet duur, bij dure design pannen denk eerder aan een veelvoud daarvan.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:14:02 #37
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_156804719
Mooi dat ze bevallen :)

quote:
Je moet ook best wat moeite doen om te zorgen dat er geen vlekken op te zien zijn, ook als ze op zich schoon en droog zijn! Daar heb je met jouw -special edition- set wellicht niet zo last van?
Is me niet opgevallen, ik moet wel uitkijken met kalkvlekken ivm hard water.

Afgieten met rijst doe ik niet, omdat ik daar een andere pan voor gebruik (perforatie in het deksel)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')