quote:
Lief dat je er naar vraagt! Zat nog twijfelen of ik een update zou geven voor die eventuele enkeling die geïnteresseerd zou zijn

Nu alleen geen kort antwoord verwachten, hoor!
Ik heb het niet expliciet vermeld, maar uit mijn verhaal viel wel op te maken dat we de pannen hadden aangeschaft zonder ze eerst "live" te hebben gezien, toch? Niet iets wat we normaal gesproken snel zouden doen, maar we hadden al in best veel zaken "live" naar pannen zitten kijken. Ook in zaken die BK pannen verkochten, maar daar zat deze set steeds niet bij en uiteindelijk kwamen we ook niks anders tegen wat helemaal naar onze smaak was, dus tja... de gok maar een keer gewaagd...
Ik ben blij met deze set (en meneer Forbry zo op het eerste gezicht ook, maar die heeft er nog niet mee gekookt).
+ Pannen zien er erg solide uit. Kan eea natuurlijk niet van binnen bekijken, maar het lijkt erop dat de pannen idd een goede, dikke bodem hebben. Sowieso was al duidelijk dat ze een sandwichbodem hebben, maar de pannen voelen ook echt best wel zwaar aan!
+ De pannen waren óók op "mooiheid" gekozen, maar de verwachte functionaliteit en kwaliteit voerde toch de boventoon. De pannen zijn echter nog iets mooier dan verwacht. Ze zijn wat minder lomp dan ik dacht.
+ De soeppan valt me heel erg mee qua grootte (maar wel een inhoud van 7,5 liter), de steelpan valt juist iets groter uit dan ik had verwacht. De drie andere pannen zijn écht heel erg goed stapelbaar en de deksels zijn ook minder lomp dan verwacht. Al met al valt het kunnen "wegwerken" van deze set mij heel erg mee.
+ Afgietsysteem is over de hele linie bekeken heel erg prettig en handig in gebruik. Nauwelijks geklungel meer en helemaal geen vergiet meer nodig. Dit is ook ons eerste pannenset met maataanduidingen binnenin, ook dat vind ik erg handig (maar dat hebben veel pannen tegenwoordig wel).
- De grepen worden (op gas) helaas wel heet

, maar deels ook door de reacties in dit topic, had ik dat "stiekem" al wel verwacht. Moet mijzelf maar aanleren om altijd met pannenlappen/ovenhandschoenen te koken.
- Qua afwas vind ik deze pannen toch wel een beetje onhandig. Een beetje door het afgietsysteem, maar vooral ook door hun vorm. Ik was ze met de hand, maar dat blijkt toch net iets meer gedoe dan met onze vorige pannen. Je moet ook best wat moeite doen om te zorgen dat er geen vlekken op te zien zijn, ook als ze op zich schoon en droog zijn! Daar heb je met jouw -special edition- set wellicht niet zo last van?
- Hoewel dat afgietsysteem voor de rest fantastisch is, moet je met rijst nog wel een beetje uitkijken.
Ook wel wat minpuntjes dus, maar die worden gecompenseerd en al met al toch wel heel erg blij mee! Ons oude pannenset zit al in een doos en gaat z.s.m. de deur uit
We zitten nu nog een beetje te twijfelen over of we deze pan er nog bij zullen bestellen:
http://www.bol.com/nl/p/b(...)cm/9200000049753231/Qua beschikbare pannen (er is verder nog een pasta-inzet verkrijgbaar) zou dat de set helemaal compleet maken. Aan de andere kant, ik weet niet of ik een RVS pan zonder anti-aanbaklaag als hapjespan wel zo fijn/handig vind en het afgietsyteem heeft in dit geval waarschijnlijk ook weinig toegevoegde waarde...
[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 13-10-2015 15:26:20 ]