Bedankt voor je reactie.quote:Op zaterdag 26 september 2015 13:24 schreef Erasmo het volgende:
Als de grepen te heet worden dan staat de pan op een te grote pit. Hebben de pannen wel een flink dikke bodem?
Wat is er volgens jou mis met deze pannen dan? Los van dat die hoge grepen volgens jou niet echt helpen tegen de hitte. Geen van deze sets heeft kunststofgrepen en dat willen wij ook niet. Met pannenlappen werken vind ik zelf niet zo prettig koken, zeker niet bij afgieten enzo en zeker als je je zonder pannenlappen echt goed kan verbranden aan de pannen (wat ik dus een beetje heb begrepen van die Conical + set... vind je dat wel een goede set?).quote:Op zondag 27 september 2015 12:20 schreef Erasmo het volgende:
Design is je eigen keuze maar ik denk dat de bovenstaande pannen niet echt praktisch zijn in gebruik.
Kunststof grepen zou ik echt niet aanraden want die gaan als eerste kapot. Geklonken grepen en een goede dikke bodem en je hebt een pannenset die de rest van je leven mee gaat. Die paar centimeter hoger maakt amper uit als er constant een hete luchtstroom van de gaspit langs gaat.
Gewoon pannenlappen gebruiken en je hebt geen last van hete grepen.
Grappig, qua design vind ik ze juist niet zo. Als we voor deze set zouden gaan zou dat voornamelijk op praktische gronden zijn.quote:Op zondag 27 september 2015 12:30 schreef Erasmo het volgende:
Nemen meer ruimte in dan nodig, zijn niet stapelbaar, overdreven grote handvaten vooral op de deksels. Het zijn pannen om de buren jaloers mee te maken en niet om mee te koken.
Oh, excuses, ik dacht over de Q-linair master set. Ja, dat Concento set lijkt mij idd niet echt goed stapelbaar.quote:Op zondag 27 september 2015 12:52 schreef Erasmo het volgende:
Mijn betoog ging over Concento. Maar durf ook naar andere merken zoals bv. Sola te kijken.
Snap ik. Iig bedankt voor je reacties!quote:Op zondag 27 september 2015 13:17 schreef Erasmo het volgende:
Je zal er ongetwijfeld goed in kunnen koken maar zonder ze vast te hebben gehad valt voor mij niet te bepalen wat de beste keus is..
Mijn ikea 365+ RVS steelpannetje met ~20 cm doorsnee kan ik makkelijk zonder pannenlap vastpakken bij de steel. Zelfs dichtbij de pan zelf, terwijl er kokend water in zit.quote:Op zondag 27 september 2015 13:31 schreef Forbry het volgende:
Moet je eigenlijk bij bijna alle RVS pannen (zonder kunststof koudgrepen) wel pannenlappen gebruiken (op dit moment bestaat ons basis kookpannenset ook uit RVS pannen, maar die hebben dus van die kunststof koudgrepen)? Als dat namelijk zo is, dan is het misschien toch wat onzinnig om puur om het heet worden van de grepen dat Conical + set niet te willen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door probeer op 27-09-2015 15:41:20 ]"Pools are perfect for holding water"
Ditquote:Op zondag 27 september 2015 18:03 schreef RobinOok het volgende:
Al die pannen zijn prima zolang ze maar een dikke bodem hebben. Prijs maakt geen drol uit, dus kies gewoon de pannenset die je het minst lelijk vindt en je het beste kunt betalen.
Handvaten worden allemaal heet als je het vuur te hoog zet. Gewoon wat pannenlappen kopen, klaar.
quote:Op zondag 27 september 2015 17:37 schreef Inbox4me het volgende:
Ik heb de BK Q-linair Master Glas "Special Edition" 4-delig pannenset sinds een maand of 4 en ze bevallen goed.
- Klopt het dat de grepen niet al te heet worden (bij koken op gas)?
Niet getest, voor de zekerheid pak ik ze altijd vast met pannenlappen
- M.b.t. de set met glazen deksels: zijn die deksels goed schoon te houden, blijft er geen prut bij de rand zitten?
Ik was pannen met de hand af, en de randen zijn met borstel prima schoon te houden
- Weet iemand toevallig of er ergens (nog) een stoominzet (bedoel NIET de pasta inzet) voor dit set te krijgen is?
Geen idee
- Dikte bodem
Ik heb even gekeken en gevoeld: maar de bodem voelt zwaar en massief aan. Geen idee hoe dik ze zijn
Als je meer vragen hebt laat maar weten!
Ah, iemand die de Q-linair master set heeftquote:Op zondag 27 september 2015 17:37 schreef Inbox4me het volgende:
Oh ja: dat afgietsysteem werkt erg goed vind ik
quote:Op zondag 27 september 2015 15:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Mijn ikea 365+ RVS steelpannetje met ~20 cm doorsnee kan ik makkelijk zonder pannenlap vastpakken bij de steel. Zelfs dichtbij de pan zelf, terwijl er kokend water in zit.
Edit: dit steelpannetje dus.Setje waar we ook nog even over gedacht hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, wij hebben zelf ook wel een paar pannen met rvs steel (buiten ons basisset met koudgrepen om) en volgens mij hoef ik daarbij ook nooit een pannenlap te gebruiken, dus het kan blijkbaar wel...
Haha, positieve insteekquote:Op zondag 27 september 2015 18:03 schreef RobinOok het volgende:
Al die pannen zijn prima zolang ze maar een dikke bodem hebben. Prijs maakt geen drol uit, dus kies gewoon de pannenset die je het minst lelijk vindt en je het beste kunt betalen.
Handvaten worden allemaal heet als je het vuur te hoog zet. Gewoon wat pannenlappen kopen, klaar.![]()
We hebben nu ook al wel een aantal pannen waarbij ik altijd een pannenlap moet gebruiken (braadpan e.d.), maar iedere keer weer vind ik dat zelf toch een stuk minder prettig koken...Tails tell tales
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |