abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156379920
Hoi,

Er moet hier een nieuw (kook)pannenset komen en wij zitten te denken over de Q-linair Master set van BK. Heeft iemand hier ervaring met die set of er anderszins iets over te melden?

Waar ik vooral ook benieuwd naar ben:

- Klopt het dat de grepen niet al te heet worden (bij koken op gas)?

- M.b.t. de set met glazen deksels: zijn die deksels goed schoon te houden, blijft er geen prut bij de rand zitten?

- Weet iemand toevallig of er ergens (nog) een stoominzet (bedoel NIET de pasta inzet) voor dit set te krijgen is?

Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Tails tell tales
  zaterdag 26 september 2015 @ 13:24:12 #2
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_156397730
Als de grepen te heet worden dan staat de pan op een te grote pit. Hebben de pannen wel een flink dikke bodem?
pi_156416634
Bij dezen nog twee plaatjes van de set:

Met RVS deksels

Met glazen deksels
Tails tell tales
pi_156416709
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:24 schreef Erasmo het volgende:
Als de grepen te heet worden dan staat de pan op een te grote pit. Hebben de pannen wel een flink dikke bodem?
Bedankt voor je reactie.

Wij zaten eerst te twijfelen over de BK conical+ set, dat is deze:

Echter, daar lazen we toch wel erg veel in de reviews terug (wel als het enige negatieve punt) dat de grepen erg heet worden en dat vinden wij zelf eigenlijk wel een érg groot minpunt. Ik kreeg niet het idee dat dat dan per se aan verkeerde pitjes/te hoog vuur lag. Op de site van BK staat bij de Q-linair Master set geschreven dat de grepen extra hoog zijn geplaatst en de grepen daardoor niet zo heet worden. Vraag me dus af of dit ook klopt (de reviews die ik tot nu toe heb gelezen zijn op dit punt overwegend positief, maar tóch wel een béétje wisselend). Die BK Conical set heeft ook een uitvoering met kunststof koudgrepen, maar dat setje vinden we minder mooi, lijkt ons niet zo solide en ook niet zo handig voor eventueel gebruik van de pannen in de oven.

Wat betreft die dikke bodem: goede vraag, had er in mijn OP zelfs nog bij moeten staan! Op de site van BK heb ik niks over de dikte kunnen vinden en verder googelen leidde vooralsnog ook tot niks. Ik heb wel heel veel positieve reacties over deze pannen gelezen en ging er daardoor ergens al vanuit dat het met de dikte van de bodem wel goed zit. Desalniettemin nog steeds wel benieuwd naar!

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 27-09-2015 10:55:15 ]
Tails tell tales
pi_156416789
Ik kan sinds gisteren trouwens niet meer met de PC op de site van BK komen. Meer mensen last van? (Met de tablet en mijn telefoon op zich wel, maar dan krijg ik alle producten + bijbehorende info weer niet in beeld...).

Ik krijg steeds de melding "exception printing is disabled by default for security reasons". Schijnt heel makkelijk op te lossen te zijn, maar ik kan de map/bestanden niet vinden die ik zou moeten aanpassen en/of het lijkt ook meer een melding te zijn die gericht is naar de developer van de site :?

Volgens mij stond er op de site dat de pannen een sandwich bodem hadden. Weet niet of dat al voldoende over de dikte zegt?
Tails tell tales
pi_156416996
Laatste setje wat eventueel een optie zou zijn is deze (maar erg ver weg, want wel héél erg prijzig vinden we... gaat ons om de 6-delige uitvoering zoals afgebeeld, niet om de 4-delige die je het vaakst voorbij ziet komen):

WMF Concento

Op kwaliteit, maar vooral ook op uiterlijk gebaseerd. Ik vind dit op een koddige/gezellige/vrolijke manier echt een hele mooie set (met holle grepen die ook niet zo warm/heet worden naar het schijnt). Weer wat anders als dat hele strakke van bijvoorbeeld de BK Conical+, wat ik overigens óók erg mooi vind.

Als iemand iets te zeggen heeft over deze set of over de BK Conical + set dan hoor ik het ook graag!
Tails tell tales
  zondag 27 september 2015 @ 12:20:42 #7
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_156418526
Design is je eigen keuze maar ik denk dat de bovenstaande pannen niet echt praktisch zijn in gebruik.

Kunststof grepen zou ik echt niet aanraden want die gaan als eerste kapot. Geklonken grepen en een goede dikke bodem en je hebt een pannenset die de rest van je leven mee gaat. Die paar centimeter hoger maakt amper uit als er constant een hete luchtstroom van de gaspit langs gaat.
Gewoon pannenlappen gebruiken en je hebt geen last van hete grepen.
pi_156418639
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 12:20 schreef Erasmo het volgende:
Design is je eigen keuze maar ik denk dat de bovenstaande pannen niet echt praktisch zijn in gebruik.

Kunststof grepen zou ik echt niet aanraden want die gaan als eerste kapot. Geklonken grepen en een goede dikke bodem en je hebt een pannenset die de rest van je leven mee gaat. Die paar centimeter hoger maakt amper uit als er constant een hete luchtstroom van de gaspit langs gaat.
Gewoon pannenlappen gebruiken en je hebt geen last van hete grepen.
Wat is er volgens jou mis met deze pannen dan? Los van dat die hoge grepen volgens jou niet echt helpen tegen de hitte. Geen van deze sets heeft kunststofgrepen en dat willen wij ook niet. Met pannenlappen werken vind ik zelf niet zo prettig koken, zeker niet bij afgieten enzo en zeker als je je zonder pannenlappen echt goed kan verbranden aan de pannen (wat ik dus een beetje heb begrepen van die Conical + set... vind je dat wel een goede set?).
Tails tell tales
  zondag 27 september 2015 @ 12:30:40 #9
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_156418702
Nemen meer ruimte in dan nodig, zijn niet stapelbaar, overdreven grote handvaten vooral op de deksels. Het zijn pannen om de buren jaloers mee te maken en niet om mee te koken.
pi_156418895
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 12:30 schreef Erasmo het volgende:
Nemen meer ruimte in dan nodig, zijn niet stapelbaar, overdreven grote handvaten vooral op de deksels. Het zijn pannen om de buren jaloers mee te maken en niet om mee te koken.
Grappig, qua design vind ik ze juist niet zo. Als we voor deze set zouden gaan zou dat voornamelijk op praktische gronden zijn.

De pannen zelf, zonder deksels, zijn juist heel erg goed stapelbaar. Beter dan bij de andere sets. De deksels lijken mij wel erg onhandig op te bergen, inderdaad door de erg grote handvaten. Verder hebben deze pannen een heel goed/handig afgietsysteem en heeft de grootste pan een inhoud van 7,5 liter (die van de Conical + "slechts" 6 liter). Ook dat vind ik heel erg prettig, want ik heb sowieso graag veel ruimte in pannen en wil zeker ook nog wel eens flinke hoeveelheden van iets klaarmaken.

Wat vind je van dat BK Conical + set? Vind je dat wel goed en praktisch (lijken)?
Tails tell tales
pi_156419049
En van dat WMF Concento set (even los van design)?
Tails tell tales
  zondag 27 september 2015 @ 12:52:57 #12
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_156419133
Mijn betoog ging over Concento. Maar durf ook naar andere merken zoals bv. Sola te kijken.
pi_156419367
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 12:52 schreef Erasmo het volgende:
Mijn betoog ging over Concento. Maar durf ook naar andere merken zoals bv. Sola te kijken.
Oh, excuses, ik dacht over de Q-linair master set. Ja, dat Concento set lijkt mij idd niet echt goed stapelbaar.

We willen zowel kwaliteit, functionaliteit als iets wat we ook mooi vinden om te zien (wat dat laatste aangaat zit die Q-linear master set al wel aan een soort van grens) en hebben al uitvoerig naar Sola gekeken, maar daar zat niks tussen wat ons echt aansprak...

Vind/lijken je/jou de BK Q-linair master set (vooralsnog onze hoofdkeus) of de BK Conical + op zich wel goede keuzes?
Tails tell tales
  zondag 27 september 2015 @ 13:17:27 #14
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_156419561
Je zal er ongetwijfeld goed in kunnen koken maar zonder ze vast te hebben gehad valt voor mij niet te bepalen wat de beste keus is..
pi_156419627
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 13:17 schreef Erasmo het volgende:
Je zal er ongetwijfeld goed in kunnen koken maar zonder ze vast te hebben gehad valt voor mij niet te bepalen wat de beste keus is..
Snap ik. Iig bedankt voor je reacties! ^O^

Zou leuk zijn als er nog wat FOK!kers zijn/reageren die daadwerkelijk ervaring met deze pannen hebben. :)
Tails tell tales
pi_156419804
Moet je eigenlijk bij bijna alle RVS pannen (zonder kunststof koudgrepen) wel pannenlappen gebruiken (op dit moment bestaat ons basis kookpannenset ook uit RVS pannen, maar die hebben dus van die kunststof koudgrepen)? Als dat namelijk zo is, dan is het misschien toch wat onzinnig om puur om het heet worden van de grepen dat Conical + set niet te willen...
Tails tell tales
pi_156422350
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 13:31 schreef Forbry het volgende:
Moet je eigenlijk bij bijna alle RVS pannen (zonder kunststof koudgrepen) wel pannenlappen gebruiken (op dit moment bestaat ons basis kookpannenset ook uit RVS pannen, maar die hebben dus van die kunststof koudgrepen)? Als dat namelijk zo is, dan is het misschien toch wat onzinnig om puur om het heet worden van de grepen dat Conical + set niet te willen...
Mijn ikea 365+ RVS steelpannetje met ~20 cm doorsnee kan ik makkelijk zonder pannenlap vastpakken bij de steel. Zelfs dichtbij de pan zelf, terwijl er kokend water in zit.

Edit: dit steelpannetje dus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door probeer op 27-09-2015 15:41:20 ]
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 27 september 2015 @ 17:37:06 #18
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_156425758
Ik heb de BK Q-linair Master Glas "Special Edition" 4-delig pannenset sinds een maand of 4 en ze bevallen goed.

Niet getest, voor de zekerheid pak ik ze altijd vast met pannenlappen

- M.b.t. de set met glazen deksels: zijn die deksels goed schoon te houden, blijft er geen prut bij de rand zitten?
Ik was pannen met de hand af, en de randen zijn met borstel prima schoon te houden

- Weet iemand toevallig of er ergens (nog) een stoominzet (bedoel NIET de pasta inzet) voor dit set te krijgen is?
Geen idee

- Dikte bodem
Ik heb even gekeken en gevoeld: maar de bodem voelt zwaar en massief aan. Geen idee hoe dik ze zijn

Als je meer vragen hebt laat maar weten! :)
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
  zondag 27 september 2015 @ 17:37:54 #19
7152 Inbox4me
 Zo kijk ik altijd
pi_156425773
Oh ja: dat afgietsysteem werkt erg goed vind ik
Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden
  zondag 27 september 2015 @ 18:03:04 #20
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_156426324
Al die pannen zijn prima zolang ze maar een dikke bodem hebben. Prijs maakt geen drol uit, dus kies gewoon de pannenset die je het minst lelijk vindt en je het beste kunt betalen.

Handvaten worden allemaal heet als je het vuur te hoog zet. Gewoon wat pannenlappen kopen, klaar.
  maandag 28 september 2015 @ 09:52:14 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156443402
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 18:03 schreef RobinOok het volgende:
Al die pannen zijn prima zolang ze maar een dikke bodem hebben. Prijs maakt geen drol uit, dus kies gewoon de pannenset die je het minst lelijk vindt en je het beste kunt betalen.

Handvaten worden allemaal heet als je het vuur te hoog zet. Gewoon wat pannenlappen kopen, klaar.
Dit
Ik geloof niet in chique designpannen. Mijn pannen zijn huismerk horecagroothandel pannen, dikke zware bodem, gelaste handvatten en stalen deksels. Glazen deksels zijn onzin.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156450137
Prijzencircus van V&D al gezien? ;)
Somebody that I used to know
pi_156452176
Als ik geld over had zou ik een designset kopen en als ik gewoon kookspullen nodig heb koop ik zelf altijd een sligro aanbieding.

Heb alleen dure koekenpannen eigenlijk en wat creuset spul voor stoven. Kookpannen mogen van mij zo basic mogelijk zijn, enige vervelende is dat in de goedkope snel deukjes komen.
We komen hard, zo hard.
pi_156480115
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 17:37 schreef Inbox4me het volgende:
Ik heb de BK Q-linair Master Glas "Special Edition" 4-delig pannenset sinds een maand of 4 en ze bevallen goed.

Niet getest, voor de zekerheid pak ik ze altijd vast met pannenlappen

Ik was pannen met de hand af, en de randen zijn met borstel prima schoon te houden

Geen idee

- Dikte bodem
Ik heb even gekeken en gevoeld: maar de bodem voelt zwaar en massief aan. Geen idee hoe dik ze zijn

Als je meer vragen hebt laat maar weten! :)
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 17:37 schreef Inbox4me het volgende:
Oh ja: dat afgietsysteem werkt erg goed vind ik
Ah, iemand die de Q-linair master set heeft *O*

Dank je wel voor je antwoorden op mijn vragen, duidelijk! ^O^

Nog wel een paar vraagjes dan:

- Beslaan die glazen deksels niet heel snel/erg en dat je daardoor dan alsnog geen zicht op je eten hebt? Wij hebben op dit moment twee pannen met glazen deksels (los van ons basisset) en bij die pannen is dat wel zo en ik vind die deksels daardoor vrij zinloos. Terwijl ik het idee van "in de pan kunnen kijken zonder het deksel te hoeven lichten" op zích eigenlijk wel heel handig vind.

- De pannen zelf lijken mij heel erg goed stapelbaar, maar vallen die deksels nog een beetje goed weg te werken, nemen ze niet al te veel ruimte in?

ALS we nu een nieuwe set aanschaffen wordt het waarschijnlijk deze set en dan hoogstwaarschijnlijk de variant met RVS deksels want hittebestendiger (oven), meer solide/minder kwetsbaar en ondanks dat je de randen blijkbaar wel goed schoon kan krijgen toch wel wat makkelijker qua afwas denk ik. Als de glazen deksels ook nog snel/erg beslaan, zie ik de toegevoegde waarde al helemaal niet meer. Dat afgietsysteem lijkt me idd echt superhandig _O_

Ik schrijf "als" omdat we ons opeens bedachten dat we op dit moment op gas koken, maar eigenlijk de verwachting hebben binnen ongeveer een jaar ofzo te gaan verhuizen. We niet weten op welke manier we dan zullen koken en je hoort wel eens over moeilijkheden bij overschakelen van gas naar andere manieren. Een goed pannenset zou niet krom moeten trekken lijkt mij, maar misschien toch zonde om een zeker risico te nemen als we -op zich- met ons huidige set ook nog wel even uit de voeten kunnen als het per se moet... zo heel goedkoop vind ik dit/deze pannenset(ten) niet.

In dat geval neem ik alle reacties hier overigens zeker mee naar onze volgende zoektocht! ;)
Is het wel te hopen dat de Q-linair master set of een soortgelijk (liefst nog beter) set tegen die tijd nog wel bestaat :')
Tails tell tales
pi_156480596
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 15:32 schreef probeer het volgende:

[..]

Mijn ikea 365+ RVS steelpannetje met ~20 cm doorsnee kan ik makkelijk zonder pannenlap vastpakken bij de steel. Zelfs dichtbij de pan zelf, terwijl er kokend water in zit.

Edit: dit steelpannetje dus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Setje waar we ook nog even over gedacht hebben :Y
Ja, wij hebben zelf ook wel een paar pannen met rvs steel (buiten ons basisset met koudgrepen om) en volgens mij hoef ik daarbij ook nooit een pannenlap te gebruiken, dus het kan blijkbaar wel...

quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 18:03 schreef RobinOok het volgende:

Haha, positieve insteek :P

We hebben nu ook al wel een aantal pannen waarbij ik altijd een pannenlap moet gebruiken (braadpan e.d.), maar iedere keer weer vind ik dat zelf toch een stuk minder prettig koken...
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')