abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156346987
Beste mensen,

Ik ga volgende week beginnen met het plaatsen van mijn keuken. Ik heb daarbij een kookeiland wat ik moet vastzetten op een vloer met daarin vloerverwarming. Kunnen jullie mij vertellen hoe ik dat het beste kan doen zonder in de vloer te hoeven boren? Is er een speciale kit hier misschien voor?
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 12:35:16 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156347197
Ik zou wat balken op de vloer lijmen en dan daar je keuken op bevestigen.

Van welk materiaal zijn die buizen? Anders zou je misschien ook een leidingdetector kunnen kopen/huren/lenen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156347343
Oke, maar met wat voor lijm de balken dan op de vloer lijmen?
Kunstof vloerverwarmingslangen liggen er in de vloer. Ik heb nog geen cv-ketel dus ik kan de vloer niet opstoken en met een thermogun aan de gang.
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 12:46:32 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156347393
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:43 schreef Bennn88 het volgende:
Oke, maar met wat voor lijm de balken dan op de vloer lijmen?
Kunstof vloerverwarmingslangen liggen er in de vloer. Ik heb nog geen cv-ketel dus ik kan de vloer niet opstoken en met een thermogun aan de gang.
Ik zou zeggen, High Tack.Ga je rechtstreeks op het beton lijmen? Want dan moet je een primer gebruiken

https://www.ecotools.nl/high-tack/
pi_156347461
Bedankt voor de tip! Ik wil het dan direct op het beton lijmen ja. De vloer is nogal ''stoffig'' met cementpoeder wat is achtergebleven met het egaliseren met cementwater. Dus ik denk de vloer dus eerst goed schoon maken, dan is de primer zetten, en dan hout erop lijmen?
pi_156347723
Klinkt goed ja.
Laat die handjes wapperen!
pi_156357980
Even wat emmers met water er op zetten met het drogen
Jeroentje.
  Moderator donderdag 24 september 2015 @ 20:57:58 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156358142
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:52 schreef jpajs het volgende:
Even wat emmers met water er op zetten met het drogen
Zonder CV denk ik dat het vrij gelijkmatig droogt :P
pi_156358965
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, High Tack.Ga je rechtstreeks op het beton lijmen? Want dan moet je een primer gebruiken

https://www.ecotools.nl/high-tack/
Geweldig spul inderdaad. Zou 'm wel even ergens anders bestellen, ze hebben momenteel een lange levertijd bij Ecotools. Toolstation heeft ze ook geloof ik.
pi_156366117
Oke bedankt voor de tips. Ik ga het proberen met de high tack kit en primer.
pi_156417884
De bouwkit van Bison is denk ik beter geschikt. Daar kit je echt alles mee vast.
Grote verschil ten opzichte van normale kit is dat deze bruist.

Ik zou je vloer behandelen met bv cementwater zoals je al aangaf, en dan ongeschaafd hout ( = ruw = betere hechting ) met de Bison bouwkit vastzetten. Een nachtje wat stenen of ander gewicht op de balk en de volgende dag kun je er een olifant aan vast knopen.
pi_156418166
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 11:44 schreef Crimineel87 het volgende:
De bouwkit van Bison is denk ik beter geschikt.
Bison = matige kwaliteit voor een veel te hoge prijs. Koop dan vergelijkbare kit van Soudal of Den Braven. Maar met High Tack krijg je het echt wel vast hoor.
pi_156478370
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 12:01 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Bison = matige kwaliteit voor een veel te hoge prijs. Koop dan vergelijkbare kit van Soudal of Den Braven. Maar met High Tack krijg je het echt wel vast hoor.
Ben ik met je eens, maar de Bouwkit is toch een verhaal apart. Ik gebruik verder ook nooit kit van Bizon,..... Te duur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')