abonnement Unibet Coolblue
pi_156781358
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 14:46 schreef rianne1994 het volgende:

[..]

Oh, vreemd. Vraag me af wat de gedachte daarachter is om het om en om te doen en niet gewoon je dosis te verhogen naar 40 mg. Of heeft je dermatoloog daar niks over gezegd? Lijkt mij alleen maar onnodig lastig zo, of heb je veel last van bijwerkingen al met 30 mg?

Ik zit nu bijna 4 weken alweer op de 40 mg (tijd gaat snel!), maar ik merk vrijwel geen verschil met 30. Bijwerkingen zijn zeker niet erger geworden, eerder zelfs minder.
Alleen worden mijn armen en handen nu wel droger, gister leek er echt een beetje eczeemplekjes op te komen. Voor het slapengaan goed ingesmeerd en nu valt het wel weer mee. Misschien ook omdat het kouder weer wordt en ik het hele weekend heb gewerkt (veel mijn handen wassen en desinfecteren, waardoor ze sneller droog worden).
Verder gaat het heel goed hier. Nog wel met ups en downs, ene moment vrijwel helemaal schoon en dan komt er toch nog ineens wat opzetten, maar ik mag echt niet ontevreden zijn!
Komt dus neer op 35mg per dag :P ja die logica snap ik ook niet echt maar is uit voorzorg. Heb er weer pillen bijgekregen dus misschien ga ik wel helemaal over op 40mg straks als het goed bevalt. Maar ze zei wel dat ik voorlopig nog ff doormoet, dus eind november klaar zoals ik eerst hoopte gaat 'm niet worden vrees ik. Nu al wel aardig glad, maar kan altijd beter en kans op terugkeer is nog vrij groot. Ik slik al wel dikke 3 maanden maar wel vrij lage dosis.

Hier ook soort eczeem op handen gekregen, voelde ruw aan. Paar dagen handcrème erop en ze voelen weer normaal aan.
pi_156788879
Hoi allemaal,

Ik sluit me ook even aan bij dit topic:)! Ik begin volgende week met roaccutane en vind het best spannend! Zijn er dingen/producten die ik vantevoren in huis moet halen?

Groetjes!
pi_156790946
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 20:43 schreef Steffie88 het volgende:
Hoi allemaal,

Ik sluit me ook even aan bij dit topic:)! Ik begin volgende week met roaccutane en vind het best spannend! Zijn er dingen/producten die ik vantevoren in huis moet halen?

Groetjes!
Het is ook spannend! :) Je hoopt dat het beter wordt, maar geen garantie helaas! Maar je komt er haast nooit slechter uit... ;) Qua producten heb je niet veel nodig. Lippenbalsems als Labello of een ander merk is handig voor je droge lippen straks (en ja die krijg je als het goed is vrij snel en nu helemaal met het koude weer haha). Verder zou ik zo weinig mogelijk op je gezicht smeren. Sowieso geen anti-acne spul meer gebruiken als peelings of scrubs, dat staat ook in de bijsluiter. Een goede hydraterende crème is altijd goed want je huid gaat droog worden, in de eerste weken schilferen. Ik gebruik zelf Nivea Soft maar je kan ook een dag/nachtcreme gebruiken die hier in het topic staan genoemd (Hema, Effaclar H etc.)

Wat wel grappig is is dat mijn huid nog vrij actief aan het herstellen is. Nog steeds die 2 grote bulten van vorige week.. inmiddels is de eerste rustig aan 't worden en de druk eraf, op zijn retour dus.. Maar nu is de tweede juist weer aan het opzwellen :P Gelukkig zitten ze wat aan de zijkant, dus vallen ondanks de grootte niet echt op. Lippen zijn heel erg droog, hoe vaak ik ze nu ook insmeer. Ook gezicht weer wat droger, maar 't wordt juist steeds gladder dus al met al toch blij :)
  maandag 12 oktober 2015 @ 22:34:53 #79
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_156792844
Als je echt droge lippen hebt (ik had scheurende mondhoeken) kun je ook een tubetje lanoline/glycerine/vaseline in gelijke delen halen bij de apotheek. Lanoline hersteld, glycerine hydrateert en vaseline beschermt.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_156794428
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 14:55 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Komt dus neer op 35mg per dag :P ja die logica snap ik ook niet echt maar is uit voorzorg. Heb er weer pillen bijgekregen dus misschien ga ik wel helemaal over op 40mg straks als het goed bevalt. Maar ze zei wel dat ik voorlopig nog ff doormoet, dus eind november klaar zoals ik eerst hoopte gaat 'm niet worden vrees ik. Nu al wel aardig glad, maar kan altijd beter en kans op terugkeer is nog vrij groot. Ik slik al wel dikke 3 maanden maar wel vrij lage dosis.

Hier ook soort eczeem op handen gekregen, voelde ruw aan. Paar dagen handcrème erop en ze voelen weer normaal aan.
Ach ja, zij zal wel weten wat ze doet, wij zijn immers geen dermatologen. Toch wel grappig dat iedere dermatoloog er anders mee omgaat, ik ben al heel snel overgegaan op 40 mg, terwijl ik niet zo groot ben en niet zoveel weeg.
Had jouw dermatoloog gezegd dan dat je misschien eind november al klaar kon zijn? Aangezien je zegt nu 3 maanden bezig te zijn zou dat eind november op 5 maanden staan? Wil je geen hoop ontnemen hoor maar met jouw dosering lijkt het me niet dat je dan je cumulatieve dosis al hebt bereikt.Tenzij minder dan 40 kg weegt, maar dat lijkt me niet :9
Volgens het farmacotherapeutisch kompas wordt er namelijk gestreefd naar een cumulatieve dosis van 120-150 mg per kg lichaamsgewicht. ... Even klein rekensommetje gemaakt, als je 5 maanden lang 30 mg per dag slikt dan moet je maar 37,5 kg wegen om aan een cumulatieve dosis van 120 mg te komen :+

Mijn dermatoloog zei in ieder geval bij het begin dat ik zeker moest rekenen op een behandeling van 6-9 maanden. Maar nu ik op de 40 zit en dat goed gaat ben ik waarschijnlijk (hoop ik!) wel met 6 maanden ongeveer klaar.

quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 20:43 schreef Steffie88 het volgende:
Hoi allemaal,

Ik sluit me ook even aan bij dit topic:)! Ik begin volgende week met roaccutane en vind het best spannend! Zijn er dingen/producten die ik vantevoren in huis moet halen?

Groetjes!
Snap het dat je het spannend vindt. Vond ik ook voordat ik begon, maar het valt echt reuze mee ook qua bijwerkingen. Mijn huid en lippen zijn natuurlijk wel een stuk droger dan het was, maar ik heb er tot nu toe (ben pas 1,5 maand bezig) vrij weinig last van. Ikzelf heb van tevoren wat labello's in huis gehaald en hele milde reinigingscrème, die overigens goed bevalt. Het is een roze tube van nivea, ik was er 2x per dag mijn gezicht mee en het droogt mijn huid echt niet uit. Daarnaast een goede verzorgende dag- en nachtcrème voor de droge en gevoelige huid. Merk maakt in principe niet zoveel uit welke, je moet eigenlijk een beetje ervaren wat voor jou fijn is. Nachtcrème van de Hema vind ik persoonlijk fijn, overdag gebruik ik ook de dagcrème voor droge/gevoelige huid van nivea of effaclar H (te koop bij de apotheek) 'S avonds mix ik mijn nachtcrème met wat arganolie (te koop bij de tuinen), dat kan dan 's nachts lekker intrekken. Maar het is vooral een beetje ervaren welke producten je fijn vindt.
In ieder geval heel veel succes met je kuur! :)
pi_156794915
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 23:30 schreef rianne1994 het volgende:

[..]

Ach ja, zij zal wel weten wat ze doet, wij zijn immers geen dermatologen. Toch wel grappig dat iedere dermatoloog er anders mee omgaat, ik ben al heel snel overgegaan op 40 mg, terwijl ik niet zo groot ben en niet zoveel weeg.
Had jouw dermatoloog gezegd dan dat je misschien eind november al klaar kon zijn? Aangezien je zegt nu 3 maanden bezig te zijn zou dat eind november op 5 maanden staan? Wil je geen hoop ontnemen hoor maar met jouw dosering lijkt het me niet dat je dan je cumulatieve dosis al hebt bereikt.Tenzij minder dan 40 kg weegt, maar dat lijkt me niet :9
Volgens het farmacotherapeutisch kompas wordt er namelijk gestreefd naar een cumulatieve dosis van 120-150 mg per kg lichaamsgewicht. ... Even klein rekensommetje gemaakt, als je 5 maanden lang 30 mg per dag slikt dan moet je maar 37,5 kg wegen om aan een cumulatieve dosis van 120 mg te komen :+

Mijn dermatoloog zei in ieder geval bij het begin dat ik zeker moest rekenen op een behandeling van 6-9 maanden. Maar nu ik op de 40 zit en dat goed gaat ben ik waarschijnlijk (hoop ik!) wel met 6 maanden ongeveer klaar.

[..]

Snap het dat je het spannend vindt. Vond ik ook voordat ik begon, maar het valt echt reuze mee ook qua bijwerkingen. Mijn huid en lippen zijn natuurlijk wel een stuk droger dan het was, maar ik heb er tot nu toe (ben pas 1,5 maand bezig) vrij weinig last van. Ikzelf heb van tevoren wat labello's in huis gehaald en hele milde reinigingscrème, die overigens goed bevalt. Het is een roze tube van nivea, ik was er 2x per dag mijn gezicht mee en het droogt mijn huid echt niet uit. Daarnaast een goede verzorgende dag- en nachtcrème voor de droge en gevoelige huid. Merk maakt in principe niet zoveel uit welke, je moet eigenlijk een beetje ervaren wat voor jou fijn is. Nachtcrème van de Hema vind ik persoonlijk fijn, overdag gebruik ik ook de dagcrème voor droge/gevoelige huid van nivea of effaclar H (te koop bij de apotheek) 'S avonds mix ik mijn nachtcrème met wat arganolie (te koop bij de tuinen), dat kan dan 's nachts lekker intrekken. Maar het is vooral een beetje ervaren welke producten je fijn vindt.
In ieder geval heel veel succes met je kuur! :)
Ja leuk is dat hé. Ik had hiervoor een doxycycline kuur gedaan en dat heeft iig wel effect gehad dat mijn lichaam al wat rustiger was geworden (op de laatste weken na toen het toch weer terugkwam ;() dus de Roa begon al vrij snel te werken. Ik heb vrij lichte maar helaas wel constante acne op mijn gezicht. Rug zat wel goed onder maar die is nu op veel littekens na wel glad, verwacht ik eerlijk gezegd niet veel verbetering meer in. Dat moet dus vooral rechttrekken. Ja de derma had gerekend op einde van het jaar. Maar dat gaat 'm dus niet worden want de dosis is nog steeds vrij laag, maar hoger is niet nodig want zo erg is de acne niet. Dan maar langer slikken. Nee ik weeg rond de 70kg dus zal wel in het voorjaar klaar zijn :P Het scheelt dat je dus wel ziet dat het effect heeft, dus zo erg is dagelijks dat pilletje slikken niet. Moet straks als de baardzone ook glad is niet te vroeg juichen want je slikt juist door om het blijvend zo te houden. Als je meteen zou stoppen als je tevreden bent (kan vrij snel als je veel mg slikt) komt het alleen maar net zo hard weer terug :P
pi_156842878
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 20:43 schreef Steffie88 het volgende:
Hoi allemaal,

Ik sluit me ook even aan bij dit topic:)! Ik begin volgende week met roaccutane en vind het best spannend! Zijn er dingen/producten die ik vantevoren in huis moet halen?

Groetjes!
Vaseline die je onder andere kan kopen bij de Kruidvat is wel handig.

Ik ga nu de laatste 2 weken in van m'n kuur. :)
  donderdag 15 oktober 2015 @ 00:21:37 #83
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_156844271
Ik ben eindelijk, na inmiddels 10 jaar acne te hebben, ook begonnen te met een roaccutane kuur van een half jaar. Ik heb alle middeltjes van de huisarts geprobeerd, zelfs doxycicline had geen effect. De dermatoloog zei dat ik toch maar aan de roa moest om verder schade aan het gelaat te voorkomen. Aangezien ik nu best wel wat littekens heb..

Bloed laten prikken gisteren, maar kon gisteren direct beginnen met de kuur. 1 x per dag 2 tabletten van 20mg. We zullen zien.

Aangezien ik al gescheurde lippen had voordat ik bij de dermatoloog was, kan ik nu lastig beoordelen of het werkt. Hoop dat de meeste symptomen bij mij wel uitblijven. :{
  † In Memoriam † donderdag 15 oktober 2015 @ 10:27:55 #84
37843 lady-wrb
kortaf
pi_156847276
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 00:21 schreef .Neovo. het volgende:
Ik ben eindelijk, na inmiddels 10 jaar acne te hebben, ook begonnen te met een roaccutane kuur van een half jaar. Ik heb alle middeltjes van de huisarts geprobeerd, zelfs doxycicline had geen effect. De dermatoloog zei dat ik toch maar aan de roa moest om verder schade aan het gelaat te voorkomen. Aangezien ik nu best wel wat littekens heb..

Bloed laten prikken gisteren, maar kon gisteren direct beginnen met de kuur. 1 x per dag 2 tabletten van 20mg. We zullen zien.

Aangezien ik al gescheurde lippen had voordat ik bij de dermatoloog was, kan ik nu lastig beoordelen of het werkt. Hoop dat de meeste symptomen bij mij wel uitblijven. :{
veel succes neovo!

mijn zoon heeft er nu bijna een maand opzitten.
ik heb hem niet over pijn horen klagen, maar hij slaapt duidelijk meer.
zijn huid is zichtbaar droger en schilferig geworden.
helaas is er nog geen verbetering te bemerken.
binnenkort moet hij weer bloedprikken en voor controle terugkomen bij de dermatoloog.
pi_156847859
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:27 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

veel succes neovo!

mijn zoon heeft er nu bijna een maand opzitten.
ik heb hem niet over pijn horen klagen, maar hij slaapt duidelijk meer.
zijn huid is zichtbaar droger en schilferig geworden.
helaas is er nog geen verbetering te bemerken.
binnenkort moet hij weer bloedprikken en voor controle terugkomen bij de dermatoloog.
Het duurt ook even voordat je wat ziet. Zijn huid is droog en schilferig dus het doet iig wat. Moet ook allemaal van binnenuit gebeuren dus voor dan je wat ziet (= buitenkant) duurt gewoon ff.. Meestal zijn de bulten onderhuids al minder, maar zie je toch nog de rode kleur en/of korstjes.

Hier merk ik nog niks van die 40mg. Ja dat mijn huid nog droger wordt, maar geen rare bijwerkingen :) De twee bulten zijn er helaas nog wel. De ene is nu rustig, de ander staat nog steeds op springen. Allebei zijn ze wel uitgedroogd met korstjes etc. Je kan iig wel goed zien dat de ene kant van mijn gezicht aardig glad is maar de andere kant nog meer moeite heeft met herstellen..
pi_156849798
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 00:21 schreef .Neovo. het volgende:
Ik ben eindelijk, na inmiddels 10 jaar acne te hebben, ook begonnen te met een roaccutane kuur van een half jaar. Ik heb alle middeltjes van de huisarts geprobeerd, zelfs doxycicline had geen effect. De dermatoloog zei dat ik toch maar aan de roa moest om verder schade aan het gelaat te voorkomen. Aangezien ik nu best wel wat littekens heb..

Bloed laten prikken gisteren, maar kon gisteren direct beginnen met de kuur. 1 x per dag 2 tabletten van 20mg. We zullen zien.

Aangezien ik al gescheurde lippen had voordat ik bij de dermatoloog was, kan ik nu lastig beoordelen of het werkt. Hoop dat de meeste symptomen bij mij wel uitblijven. :{
Veel succes! Doxycycline had bij mij inderdaad ook geen effect, maar Roa des te meer! Hopelijk gaat het voor jou ook goed werken!

quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:27 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

veel succes neovo!

mijn zoon heeft er nu bijna een maand opzitten.
ik heb hem niet over pijn horen klagen, maar hij slaapt duidelijk meer.
zijn huid is zichtbaar droger en schilferig geworden.
helaas is er nog geen verbetering te bemerken.
binnenkort moet hij weer bloedprikken en voor controle terugkomen bij de dermatoloog.
Vervelend dat er nog geen verbetering is, ook al weet je dat het lang kan duren bij dit middel, je hoopt er natuurlijk wel op. Is de ergste uitbraak al wel voorbij? Veel succes op de controle bij de dermatoloog!
pi_156869894
Even polsen... al twee weken last van een branderige huid. Geen extra roodheid te bekennen en bloeduitslagen waren goed. Maar 't trekt gewoon de hele tijd, soort droogheid. Herkenbaar? Ook lijkt de eczeem op de handen terug te komen, maar als ik zoek naar eczeem op je handen ziet 't er weer niet zo uit. Gebied bij de duimen is stroef, maar met handcrème weer lekker zacht. Wel nu zichtbaar allemaal kleine poriën/putjes daar ofzo. Gaat dit gewoon weg na/tijdens de kuur?
pi_156870599
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 09:02 schreef Deezertje het volgende:
Even polsen... al twee weken last van een branderige huid. Geen extra roodheid te bekennen en bloeduitslagen waren goed. Maar 't trekt gewoon de hele tijd, soort droogheid. Herkenbaar? Ook lijkt de eczeem op de handen terug te komen, maar als ik zoek naar eczeem op je handen ziet 't er weer niet zo uit. Gebied bij de duimen is stroef, maar met handcrème weer lekker zacht. Wel nu zichtbaar allemaal kleine poriën/putjes daar ofzo. Gaat dit gewoon weg na/tijdens de kuur?
Deezer, toevallig dat je dat beschrijft. Ik heb denk ik precies hetzelfde, maar dan op mijn armen. Die voelen heel ruw aan met inderdaad die kleine putjes/poriën die heel droog zijn. Ik heb dit nu sinds ongeveer een week en als ik het 's avonds goed insmeer met bodylotion dan is het de volgende ochtend een stuk minder, maar tegen de avond wordt het dan weer droger en komen de putjes terug :9
Die branderigheid heb ik overigens niet, maar kan natuurlijk ook van de Roa komen. Zal echt wel weer weggaan hoor na de kuur, denk niet dat je je daar druk over hoeft te maken ;)
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:07:11 #89
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_156870653
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:27 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

veel succes neovo!

mijn zoon heeft er nu bijna een maand opzitten.
ik heb hem niet over pijn horen klagen, maar hij slaapt duidelijk meer.
zijn huid is zichtbaar droger en schilferig geworden.
helaas is er nog geen verbetering te bemerken.
binnenkort moet hij weer bloedprikken en voor controle terugkomen bij de dermatoloog.
Dankje. Mijn huid is nu ook al erg droog. Maar dat kan ook komen door het weer van de afgelopen dagen. Dan heb ik meestal al snel een droge huid. Ook krijg ik wat eczeemplekken op m'n hals en ellebogen... Maar eens insmeren met een vette zalf.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:53 schreef rianne1994 het volgende:

[..]

Veel succes! Doxycycline had bij mij inderdaad ook geen effect, maar Roa des te meer! Hopelijk gaat het voor jou ook goed werken!
Ik hoop het ook. De huisarts wilde mij het eerst ook niet voorschrijven, vanwege de nare bijwerkingen die op kunnen treden. De dermatoloog schreef me het vrijwel direct voor. Na 10 jaar met die pukkels te hebben rondgelopen en een lelijke huid (echt mooi is het niet...) dan toch maar eens actie ondernemen.
pi_156870813
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 10:07 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Dankje. Mijn huid is nu ook al erg droog. Maar dat kan ook komen door het weer van de afgelopen dagen. Dan heb ik meestal al snel een droge huid. Ook krijg ik wat eczeemplekken op m'n hals en ellebogen... Maar eens insmeren met een vette zalf.

[..]

Ik hoop het ook. De huisarts wilde mij het eerst ook niet voorschrijven, vanwege de nare bijwerkingen die op kunnen treden. De dermatoloog schreef me het vrijwel direct voor. Na 10 jaar met die pukkels te hebben rondgelopen en een lelijke huid (echt mooi is het niet...) dan toch maar eens actie ondernemen.
Ja ik ken het gevoel, ik heb het ook al meer dan 10 jaar. Niet in een hele ernstige vorm, maar toch na ruim 10 jaar was ik er behoorlijk klaar mee. Met de Roa gaat het nu, na bijna 2 maanden al flink zichtbaar vooruit!
Die eczeemplekken heb ik ook regelmatig in mijn hals. Had ik al voordat ik startte met de Roa. Komt soms ineens opzetten en gaat ook vanzelf weer weg, ene keer blijft het langer weg dan de andere keer. Toevallig kreeg ik het van de week weer, maar weet niet of dat juist komt door de Roa of het koude weer. Ik gebruik ervoor wel een zalf met corticosteroïden, van de huisarts voorgeschreven gekregen al een aantal jaar geleden. Werkt echt heel goed! Met twee dagen smeren is het nagenoeg weg, misschien ook een idee voor jouw eczeem?
pi_156871133
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 10:02 schreef rianne1994 het volgende:

[..]

Deezer, toevallig dat je dat beschrijft. Ik heb denk ik precies hetzelfde, maar dan op mijn armen. Die voelen heel ruw aan met inderdaad die kleine putjes/poriën die heel droog zijn. Ik heb dit nu sinds ongeveer een week en als ik het 's avonds goed insmeer met bodylotion dan is het de volgende ochtend een stuk minder, maar tegen de avond wordt het dan weer droger en komen de putjes terug :9
Die branderigheid heb ik overigens niet, maar kan natuurlijk ook van de Roa komen. Zal echt wel weer weggaan hoor na de kuur, denk niet dat je je daar druk over hoeft te maken ;)
Ja het is niet echt eczeem meer droge huid wat denk ik komt door de Roa. Zolang je het blijft insmeren is is het goed te doen. Zelfde als je lippen, vertik je dat 2 dagen dan merk je het gelijk en ben je 3 dagen zoet om de schade te herstellen :P
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:18:45 #92
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_156871886
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 10:18 schreef rianne1994 het volgende:

[..]

Ja ik ken het gevoel, ik heb het ook al meer dan 10 jaar. Niet in een hele ernstige vorm, maar toch na ruim 10 jaar was ik er behoorlijk klaar mee. Met de Roa gaat het nu, na bijna 2 maanden al flink zichtbaar vooruit!
Die eczeemplekken heb ik ook regelmatig in mijn hals. Had ik al voordat ik startte met de Roa. Komt soms ineens opzetten en gaat ook vanzelf weer weg, ene keer blijft het langer weg dan de andere keer. Toevallig kreeg ik het van de week weer, maar weet niet of dat juist komt door de Roa of het koude weer. Ik gebruik ervoor wel een zalf met corticosteroïden, van de huisarts voorgeschreven gekregen al een aantal jaar geleden. Werkt echt heel goed! Met twee dagen smeren is het nagenoeg weg, misschien ook een idee voor jouw eczeem?
Ik had hydrocortison, nu bepanthen. Bepanthen werkt ook wel goed.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:03:09 #93
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_156882168
Ik moet elke ochtend een uurtje op de fiets, Voordat ik wegga smeer ik mijn gezicht en handen gewoon dik in, glimt als de gekte maar tegen de tijd dat ik op mijn werk aankom is dat al weer weg.

Wind droogt toch een heleboel, en met die temperaturen bijna tegen vriezen aan is het toch behoorlijk droog
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_156890612
Ik kan hier beter niet meer posten denk ik :') Nu zit er aan de andere kant van mijn gezicht exact dezelfde bult! Best bizar hoe snel dat gaat. Voelde vanmorgen wel wat opkomen, maar is meteen weer een flinke helaas. Heel raar hoe mijn gezicht boven de kin echt mooi is en onder de kin is het nog steeds één groot slagveld :') Of nou ja, precies (recht) onder mijn kin is het mooi glad maar de zowel de linker als rechter zijkant onder de kaaklijn (als je zeg maar de C-vorm meegaat met je kaak) is de 'epic zone'. Ga er nog steeds vanuit dat het gewoon voor de laatste keer eruit komt, maar het moet niet veel langer duren ;( Dit verpest zo de positiviteit van de rest van mijn herstel... En ohja, mijn handen zijn weer ruw, dus 2x per dag insmeren is wel nodig!
pi_156907214
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 00:22 schreef Deezertje het volgende:
Ik kan hier beter niet meer posten denk ik :') Nu zit er aan de andere kant van mijn gezicht exact dezelfde bult! Best bizar hoe snel dat gaat. Voelde vanmorgen wel wat opkomen, maar is meteen weer een flinke helaas. Heel raar hoe mijn gezicht boven de kin echt mooi is en onder de kin is het nog steeds één groot slagveld :') Of nou ja, precies (recht) onder mijn kin is het mooi glad maar de zowel de linker als rechter zijkant onder de kaaklijn (als je zeg maar de C-vorm meegaat met je kaak) is de 'epic zone'. Ga er nog steeds vanuit dat het gewoon voor de laatste keer eruit komt, maar het moet niet veel langer duren ;( Dit verpest zo de positiviteit van de rest van mijn herstel... En ohja, mijn handen zijn weer ruw, dus 2x per dag insmeren is wel nodig!
Geduld hebben.
pi_156910830
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 21:22 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Geduld hebben.
Jup, lastig! Kerstmis is slechts één ker per jaar maar toch is het onbewust zo weer kerst... Elke dag Roa slikken ben je er toch dagelijks mee bezig.


Kleine update na het weekend: De twee bulten links zijn minder geworden. De bult rechts is nu roder dan rood, trekt goed en ook flink zichtbaar, een grote plek dus. En sinds vanmorgen (uur geleden nog niet) een nieuw puistje precies tussenin... met meteen een witte kop. Letterlijk vanuit het niets dus. Ik kan er helaas niks aan doen behalve doorslikken en geduld opbrengen maar zeer vreemd dat alles dus rond de baardzone een slachtveld is qua roodheid en ontstekingen. Boven de kin is mijn gezicht mooi glad, rest van het lichaam ook. Dit was het helaas ook al voordat ik 40mg ging slikken.

Net ff nieuwe pillen opgehaald... Zat er 1 doosje van een ander merk bij, Actavis. Heb normaal Mylan. Gelijk maar weer ff gebeld, wouden ze me afschepen maar nu toch een doosje Mylan voor mij besteld. Ga niet halverwege de kuur ineens een ander merk nemen, pillen zagen er ook heel anders uit.. Apotheek is altijd oppassen hier helaas.

[ Bericht 20% gewijzigd door Deezertje op 19-10-2015 13:23:29 ]
pi_156962846
Even wat foto's in de spoiler. Zie je waarom ik zo baal. In het echt zijn ze helaas nog iets groter en roder.. Heb er dus links twee, in het midden een en rechts ook een (grote) :') Daarboven en de rest van mijn gezicht mooi glad al.. Helaas ver boven de t-shirt grens dus kan ze ook niet verbergen met een extra vest aan ofzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met of zonder baard heb ik geprobeerd, maar maakt niks uit. Daar komt de acne niet van helaas, de andere rode vlekken zijn dus al puistjes geweest en gaan nu langzaam weg, dus niet van het scheren afkomstig.

Jup, geduld dus, maar ik had ze liever op mijn rug zitten dan weer in mijn gezicht
pi_156964186
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 23:14 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Jup, lastig! Kerstmis is slechts één ker per jaar maar toch is het onbewust zo weer kerst... Elke dag Roa slikken ben je er toch dagelijks mee bezig.

Kleine update na het weekend: De twee bulten links zijn minder geworden. De bult rechts is nu roder dan rood, trekt goed en ook flink zichtbaar, een grote plek dus. En sinds vanmorgen (uur geleden nog niet) een nieuw puistje precies tussenin... met meteen een witte kop. Letterlijk vanuit het niets dus. Ik kan er helaas niks aan doen behalve doorslikken en geduld opbrengen maar zeer vreemd dat alles dus rond de baardzone een slachtveld is qua roodheid en ontstekingen. Boven de kin is mijn gezicht mooi glad, rest van het lichaam ook. Dit was het helaas ook al voordat ik 40mg ging slikken.

Net ff nieuwe pillen opgehaald... Zat er 1 doosje van een ander merk bij, Actavis. Heb normaal Mylan. Gelijk maar weer ff gebeld, wouden ze me afschepen maar nu toch een doosje Mylan voor mij besteld. Ga niet halverwege de kuur ineens een ander merk nemen, pillen zagen er ook heel anders uit.. Apotheek is altijd oppassen hier helaas.
Volgens mij maakt het merkje niet veel uit hoor. Ik heb steeds Actavis gehad en nu ging ik van de week nieuw receptje ophalen en kreeg ik ook Mylan bij dezelfde apotheek. Capsule ziet er inderdaad anders uit, maar de concentratie medicijn is gewoon hetzelfde hoor, hoogstens wat andere hulpstoffen in de capsule. Ik merk in ieder geval geen verschil met de Actavis.
Vervelend van die bulten, zien er pijnlijk uit. Maar inderdaad: geduld hebben. Je moet nog wat maanden slikken dus kan altijd nog verbeteren en ook die 40 mg even de kans geven om zn werk te gaan doen. In ieder geval al fijn dat de rest van je gezicht al wél mooi glad is.

Bij mij gaat het nu heel goed, vorige week had ik ook nog twee vervelende bulten gekregen bij mijn kin/kaaklijn. Maar die zijn nu gelukkig weer weg, er zijn alleen nog wat kleine rode plekjes van over. Verder is mijn gezicht momenteel helemaal puistvrij *O*
Maar niet te vroeg juichen, want dat heb ik eerder gehad tijdens de kuur en dan kwam er toch ineens weer een bult opzetten. Maar al met al ben ik nu al héél tevreden met het resultaat na 2 maanden.
pi_156965192
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2015 11:31 schreef rianne1994 het volgende:

[..]

Volgens mij maakt het merkje niet veel uit hoor. Ik heb steeds Actavis gehad en nu ging ik van de week nieuw receptje ophalen en kreeg ik ook Mylan bij dezelfde apotheek. Capsule ziet er inderdaad anders uit, maar de concentratie medicijn is gewoon hetzelfde hoor, hoogstens wat andere hulpstoffen in de capsule. Ik merk in ieder geval geen verschil met de Actavis.
Vervelend van die bulten, zien er pijnlijk uit. Maar inderdaad: geduld hebben. Je moet nog wat maanden slikken dus kan altijd nog verbeteren en ook die 40 mg even de kans geven om zn werk te gaan doen. In ieder geval al fijn dat de rest van je gezicht al wél mooi glad is.

Bij mij gaat het nu heel goed, vorige week had ik ook nog twee vervelende bulten gekregen bij mijn kin/kaaklijn. Maar die zijn nu gelukkig weer weg, er zijn alleen nog wat kleine rode plekjes van over. Verder is mijn gezicht momenteel helemaal puistvrij *O*
Maar niet te vroeg juichen, want dat heb ik eerder gehad tijdens de kuur en dan kwam er toch ineens weer een bult opzetten. Maar al met al ben ik nu al héél tevreden met het resultaat na 2 maanden.
Komt allemaal wel op hetzelfde neer maar toch switch ik liever niet ineens naar een ander merk. Had te maken met dat Actavis ineens 30 cent goedkoper is dan Mylan dus die moeten ze eerst geven.. maar vraag het dan als apotheek even. Ik heb gewoon recht op die andere variant dus nu moest ik zelf weer moeite doen..

Pijn valt mee gelukkig, alleen als er een kopje op begint te komen dan trekt het inderdaad enorm. Zit die er eenmaal dan houdt ie zich redelijk stil :) Ik erger me vooral aan de roodheid. Bulten vallen zelf wel mee maar worden gewoon wat groter door vocht/pus etc. Ziet er niet echt fris uit.

En inderdaad niet vroeg juichen :P Telkens wanneer het ook echt goed ging riep ik dat hier en dan 2 dagen later waren er ineens weer nieuwe bulten opgekomen... Ik moet inderdaad nog een tijdje slikken, dus doe dat ook braaf. Meer kan je niet doen :)
  dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:16:18 #100
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_156965933
Inmiddels een week aan die pillen. Gaat prima, soms alleen wat hoofdpijn. Wat voor effect had roa bij jullie de eerste week? Ik merk wel dat mijn gezicht nu al veel rustiger is.. maar dat kan ook zijn doordat ik helemaal aan het vervellen ben. Huid is namelijk goed droog nu. Op m'n rug is het nog allemaal rooie bulten. Ziet er niet uit. :P.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')