abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 september 2015 @ 06:20:44 #1
324553 Parafoonnotulist
Gegijzeld door notuleerdrang
pi_156342428
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

“Waar taal verdampt, noteer ik het residu.”
  donderdag 24 september 2015 @ 06:27:01 #2
324553 Parafoonnotulist
pi_156342442
Hai allemaal,

Mijn baby is nu tien maanden oud, en heeft altijd goed geslapen. Sinds een week of twee wordt ze steeds vroeger wakker en begint dan een enorme keel op te zetten.
Ik zit onderhand met de handen in het haar... Ik geef haar vroeger de fles omdat ik denk dat ze misschien honger heeft? Zo te zien heeft ze ook nergens zichtbare pijn..
Overdag slaapt ze met moeite 1x een uurtje of twee. Voorheen sliep ze zeker twee keer op een dag. Dat is nu ook echt over.

Soms wil ze alleen in de kinderstoel zitten en duimen.. Niet spelen, niet op schoot, niet in de box, niet in bed..

Ook al is ze moe, ze wil niks, valt dan natuurlijk vaker met staan, en doet zich zeer wat dan weer heel hard brullen veroorzaakt.

Ik heb opgezocht of er een sprong is, volgens oei ik groei ( waar ik verder nooit naar kijk ) zal die sprong nog 23 dagen duren ( :'( !! )

Is dit herkenbaar voor mensen? Het begint me zo langzamerhand te slopen. Vooral sochtends/. Ze is echt 2/3 uur eerder wakker dan normaal... Dus ik ga er eerder in.. Maar dan kan ik nog niet slapen. Ik word er chagrijnig van en snel aangebrand..

Ze is wel bezig met tandjes, maar geloof niet dat er momenteel eentje doorkomt. Tempen doe ik regelmatig, niks te klagen wat dat betreft.

Soms geef ik haar speelgoed in bed, in de hoop dat ze wil spelen en ik nog even kan slapen. Dit gaat vaak 10 minuten goed, daarna niet meer.

Vanmorgen bedacht ik me dat ze het misschien te donker vond? Omdat het nu langer donker bleef? Dus heb een lampje aan nu.

Als ik haar oppak is ze vrijwel meteen stil. Ik had nog bedacht dat ze bij me in bed moest slapen, maar ook dat wil ze niet..

Iemand tips? Herkennen andere ouders dit?

[ Bericht 7% gewijzigd door Parafoonnotulist op 24-09-2015 06:47:08 ]
pi_156342489
Vervelend hoor.
Mijn bijna dreumes komt momenteel om 0.30 en 5.30 om een fles en slaapt overdag eenmalig anderhalf tot twee uur.

Wat ik wil zeggen, het is niet raar.

Echte tips heb ik niet omdat het hier een duidelijk verhaal is. Hij wilt eten, Dus daar volg ik hem in :)

Mijn jongen zat vanochtend in bed, stak z'n handjes uit en zei papa O+ O+
  donderdag 24 september 2015 @ 07:00:40 #4
324553 Parafoonnotulist
pi_156342515
Wat lief!

Duidelijk is het hier dus niet ;( na de fles en een luier en even knuffelen is het nog steeds huilen, klagen, kreunen m, drammen -O-
pi_156342778
Het is een faaaase! :D
pi_156342831
Shanti, ik denk dat het echt een fase is. Klinkt zo stom, maar ik herken het wel van mijn meiden. Het gaat echt vanzelf weer over, maar ik zou wel blijven vasthouden aan je regelmaat, ook met de slaapjes. Dus als ze duidelijk nog moe is en ze heeft een volle buik en een schone luier, dan in bedje leggen. Gewoon elke keer blijven proberen. Wat is trouwens vroeg?

B zit de laatste dagen niet helemaal lekker in haar vel. Ze slaap slecht overdag en toch wel redelijk veel huils. Ze drinkt ook heel onrustig haar fles wat dus weer zorgt voor extra lucht en hikken en krampjes. Tis niks vergeleken met eerst, maar toch. Ze is nu 7 weken O+ Misschien een sprongetje?

Verder doet ze het zo goed O+ Ze maakt gil geluidjes en gaat dan zelf heel trots kijken :') En ze begint echt terug te kletsen.
En 's nachts slaapt ze als een malle. Ze gaat er om 23 uur in en we horen haar niet terug voor 8:30 O+
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_156342865
Hier een tijdje terug ook een fase dat ze steeds vroeger wakker werd :') van 7 uur naar 5 uur ;( en dan ook klaarwakker/nietmeerwillenslapen/mamahaalmeuitbedNU :(

Was een fase ;) nu slaapt ze gewoon weer tot 7-8. Hoewel ze verder wel normaal sliep was het wel echt slopend om dagelijks zo vroeg al bezig te zijn :')
pi_156343093
Wat fijn dat B. het zo goed doet Fuente! Sprongetje zou goed kunnen.

L. lijkt hier een sprongetje te hebben gemaakt. Volgens de gele bijbel moet hij nog komen, maar ze heeft sinds gister ineens allerlei nieuwe features. De volumeknop van d'r stembandjes heeft ze gevonden. Ze pakt nu ook alles wat binnen handbereik ligt en dat legt ze over haar gezicht. Daarna moet er heftig aan gesabbeld worden. En er wordt steeds vaker hardop gelachen naast allerlei nieuwe brabbelgeluidjes. Het liefst om een belachelijk liedje dat pappa heeft verzonnen.

Madam sliep vannacht van 22:30 tot 7:30. Helaas lag ik zelf van 4 tot 6 wakker. :O
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_156343098
Pittige fase idd, sterkte Shanti!

Wij hadden weer gezellig 2 nachtvoedingen }:| Maar nu ligt-ie nog te tukken *O* Dus ik heb al ontbeten (incl koffie & tijdschrift), zit aangekleed & opgemaakt en met was in de masjien maar even te werken :D
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_156343200
Mijn vader past op vandaag. Heel spannend. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 24 september 2015 @ 09:10:35 #11
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_156343355
Hier nog steeds de snot- en hoestbrigade ;(. Gelukkig krijg ik de Xylometazoline voortaan als herhaalreceptje voor Piranha. Ik ga niet zitten klooien met zoutoplossing als dat toch niet goed werkt.

Ik mis SQ hier? Heb ik iets gemist? Hoe zou het bij haar gaan?

[ Bericht 6% gewijzigd door NotTheSame op 24-09-2015 09:15:42 ]
  donderdag 24 september 2015 @ 09:53:21 #12
324553 Parafoonnotulist
pi_156343976
Ze sliep eerst tot 9u uit en nu komt ze om 5/6/7 uur :'( meestal half 7

Ja, ik probeer ook het ritme te houden. Maar na een tijdje krijsen haal ik haar er wel uit. Vooral snachts, ik denk dan om de buren ook :x is dat raar?

Bedankt allemaal O+
pi_156344073
Ah ja, dat slapen is hier ook zó wisselend -O- Soms 1 ruk van 19-7, soms een of 2x wakker met hongerrrrrr, zonet sliep hij ineens tot 9.20 :o

Nieuwe features zijn wel O+ : https://instagram.com/p/8AXYqInEtP/
pi_156344204
Jeetje sterkte Shanti. Geen tips hier helaas.

Lekker hoor JM! (Op de nachtvoedingen na dan.)

Spannend DaD! Komt vast goed!

Nts sterkte met al het snot en hoesten!

Hier een goede nacht van 23.00-5.00 en daarvoor sliep ze ook al goed :) Daarna werd het een zooitje hier qua slaap. Manman wat kan ik dan slecht tegen hazenslaapjes /mietje. M. lag herrie te maken tot 6.30, daarna ging de wekker om 7 uur, buiten begonnen ze om 7.30 op de bouwplaats herrie te maken, toen man uit bed geschopt want die sliep weer :?, hij kwam om 7.45 dag zeggen en toen was M. wakker weer om 8 uur.. Half 9 lag ze te slapen en ik was kapot. Ik had beter om 6 uur gewoon op kunnen staan, want toen voelde ik me veel wakkerder :')
pi_156344297
Eerste keer voor je vader DAD?

L geeft kusjes! O+ en zwaait! O+

Ik dacht vorige week dat er een tandje doorkwam. Vervolgens vond ik het vreemd dat dat tandje breder dan mijn wijsvinger was....
Blijkt dat er twee in één keer doorkomen. Mijn baby heeft dus al 2 tanden!
Verder gaat slapen nog steeds ruk en lig ik dus om 21 uur in bed om meer dan drie uur te kunnen slapen per nacht. :')
pi_156344349
Ohh kusjes zijn zó lief he O+. S. is ook zo'n kusser, vooral haar zus krijgt de hele dag door smakzoenen O+. En hier gaan de nachten ook zo wisselend momenteel. Ik denk dat ze nu haar voortanden krijgt (die zijn ineens heel zichtbaar) en daar heeft ze wéér zo'n last van }:|. Sowieso heeft ze weer dorst 's nachts (en dan krijsen als de 180 cc op is he :') ). Gelukkig slaapt ze nu wel vaak uit, als het kan dan. :)
pi_156344418
Ermahgerd wat zwaait ie zo nonchalant en lief O+ O+

Lou is ook echt een knuffelkont. Geeft ook een kusje met luid ge-mmww(ah) als je er om vraagt of gewoon omdat ze dat wil O+
pi_156344678

Mijn wiebelwaggelaar O+
pi_156344778
JM, L zwaait als de koningin, geweldig O+

Skittles, wat een lieve wiebelaar heb je toch... flapflapflap op de grond.

Sjaak heeft een nieuwe feature... hij sliep vanmorgen tot 7.30u! Dat is voor het eerst! Ook het klokje rond trouwens voor het eerst. Ik ben er blij mee!
pi_156344818
A royal wave van L :D

En de wiebelwaggel O+
pi_156344823
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:28 schreef Skittles het volgende:

Mijn wiebelwaggelaar O+
Nohhh, zie d'r gaan O+! Voor je het weet lopen ze alleen nog maar en doen ze alsof het de normaalste zaak van de wereld is :)
pi_156344994
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:28 schreef Skittles het volgende:

Mijn wiebelwaggelaar O+
O+ keer 10!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_156345054
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:36 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Nohhh, zie d'r gaan O+! Voor je het weet lopen ze alleen nog maar en doen ze alsof het de normaalste zaak van de wereld is :)
Ja ;( dat is nu al met los staan inderdaad. Ze is zo leuk en trots als ze loopt O+
pi_156345327
Awwww Skittles!

Kusjes doet hij al een tijdje, maar nu ging ik eigenlijk z'n 'dadadnnnanadaaa' filmen, de kus en zwaai kwamen wat als een verrassing :D
pi_156345446
Skittles O+ lief zeg

JM O+ smelt
En wat ben jij ook n lieve moeder :s)!!!

Wat fijn Mevrcactus!

-
Nvm

[ Bericht 19% gewijzigd door Zoë23 op 24-09-2015 15:45:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')