Een seksbok midden in je huiskamer. Volgens Brabander Bastiaan Buijs moet dat kunnen. Hij ontwierp een kunstwerk waar mannen mee kunnen masturberen. De creatie is vanaf volgende maand van dichtbij te bekijken tijdens de Dutch Design Week.![media_xll_3304021.jpg]()
Functionele kunst, zo noemt kunstenaar en fulltime vader Bastiaan Buijs (31) zijn werk. Het afgelopen jaar stond het kunstwerk 'gewoon' in de huiskamer van zijn ouders. ,,Er zullen heus mensen zijn die denken 'die gast is gek', maar ik wil het taboe op masturberen hiermee verbreken. Na een tijdje kijk je hier niet eens meer van op, net zoals mijn ouders en hun visite dat niet meer doen. Het maakt het onderwerp juist bespreekbaar."
![media_l_3304023.jpg]()
Buijs ontwierp de zogenoemde 'Satyr', naar het gelijknamige figuur uit de Griekse mythologie, voor zijn afstuderen op de Design Academy. Hij kreeg er een dikke negen voor.
DrempelDe bok is gemaakt van siliconen en heeft een gaatje zodat de man zijn behoefte kan bevredigen. ,,Net als bij seks gebruik je je hele lichaam, in plaats van alleen je handen. Het is een hele andere ervaring, maar ik kan me voorstellen dat mensen wel even een drempel over moeten voor ze het gebruiken."
Het prijskaartje: 4000 euro. ,,Dat komt door de dure siliconen die ervoor zijn gebruikt", verklaart Buijs, die de creatie ook zelf heeft geprobeerd. ,,Voor mij was het gaatje net wat te klein. Er zat eerst een groter gat in, maar dat vond ik niet mooi. Vervolgens werden de siliconen iets te hard. Misschien is het beter geschikt voor de Aziatische markt. Maar ik sluit niet uit dat er meer van komen, dus er is nog ruimte voor verbetering."
![media_l_3304018.jpg]()
Wie denkt dat de Ossenaar alleen aan de man denkt heeft het mis. ,,Voor mijn afstuderen heb ik ook een glazen vibrator met een uurwerk erin ontworpen. Alleen raad ik vrouwen nog niet aan om die te gebruiken. Ik moet nog een manier vinden waardoor het glas niet zomaar breekt."
Buijs ziet de vibrator als een juweeltje, dat je niet hoeft weg te stoppen. ,,Juist door het zichtbaar te maken, laat je zien dat het niet iets is om je voor te schamen. Iedereen heeft lusten, dat probeer ik duidelijk te maken."
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)boesfeer-halen.dhtml
[ Bericht 0% gewijzigd door tong80 op 24-09-2015 06:22:07 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !