Vanmorgen op de fiets in de stromende regen onderweg van het station naar de betoncentrale.
Voor me fietsen twee schooljochies naast elkaar met de tas achterop waarvan de linker om de zoveel tijd opzij zat te kwatten.
Omdat ze niet de snelste waren haal ik ze in en toevallig kreeg ik daarbij een kwat in mijn bek.
Ik trap dus opzij en de twee vallen tegen elkaar en donderen met fiets en al keihard tegen het asfalt, ik keek niet om maar ik hoorde achter me wel een hoop gedonder en geschreeuw.
Afijn, ik kom aan bij de betoncentrale en begeef me naar de kleedkamer en ontmoet daar mijn collega's waaronder Papa grizzly.
KLB / Nieuwe smartphone in de Dixie door Papa Grizzly Onze gewaardeerde Russische collega-kleerkast van 1 meter 95 en zo breed als een eettafel.
Nu had deze man onlangs een ander baantje geprobeerd maar dat was niet zo goed bevallen, zodoende was ie weer terug gekomen op het oude nest.
Omdat door zijn forse lichaamsbouw echter moeilijk werkkleding te vinden is in zijn maat had ik een zooitje overals extra large uit de kringloop van m'n ouwe meegenomen die ie anders toch niet aan de straatstenen kwijtraakt.
Het ging hier om twee Oranje regenbestendige overals met reflectoren, kennelijk voor de wegenbouw maar dat dondert niet, het is geen schoolplein of modeshow hier bij de betoncentrale.
Afijn, ik draag er zelf ook één, al ben ik ook een forse vent, vergeleken met Papa Grizzly ben ik toch een paar maatjes kleiner.
Afijn, wij zijn zo ongeveer twee uur na aanvang aan de gang, komt er in de pauze opeens een ook niet bepaald klein gebouwde kerel met rood haar en een knots van een snor het terrein van de betoncentrale op lopen vanaf de parkeerplek en hij kijkt niet erg blij.
Hij bleek op zoek naar een ''forse vent met zwarte vettige tapijtnek in een oranje overall die vanmorgen zijn zoontje van de fiets had getrapt''
Nu lijken Papa Grizzly en ik voor geen meter op elkaar als je ons direct naast elkaar zet, maar qua signalemensbeschrijving hebben we toch aardig wat gemeen.
Op het moment dat die vent over het terein heen en weer loopt en woedend bij iedereen navraag probeert te doen komt onze ploeg de loods uit om onderweg naar de kantine te gaan voor de ochtendpauze.
Hij ziet Papa Grizzly en loopt er gelijk op af.
Totaal niet onder de indruk van het postuur van Papa slaat hij met een geweldige vuistslag gelijk vol in het smoelwerk van Pappa Grizzly die even een paar seconden overdonderd lijkt te zijn en in eerste instantie niet weet hoe ie moet reageren. (van nature ook een doodgoeie vent)
Waardoor ie in de tussentijd nog een paar klappen van die rooie te incasseren krijgt valt ie naar achteren waar de rest van de ploeg hem in de rug opvangt en overeind houd.
Nu van de eerste schrik bekomen herpakt Papa zich, stormt vooruit en grijp de rooie kleerkast bij zijn strot en begint er zo hard op los te beuken dat de vent in een paar seconden van en voor de rest van zijn leven al zijn tandproblemen af was.
Vervolgens grijpt ie de vent bij zijn rooie haren en begint de rest van het lijf in elkaar te beuken waarop de vent (ondanks verwoede pogingen zelf ook een paar klappen terug te geven) gelijk zijn hele ontbijt over het terrein laat gaan wegens een paar gigantische stompen in zijn maagstreek.
vervolgens pakt Papa de vent bij zijn kraag en kont en smijt hem keihard met zijn kop tegen een stapel betonplaten aan en trap de vent vervolgens onder zijn reet en laat hem face-down in de bagger liggen in de stromende regen.
Intussen duikt de rest van de collega's er boven op om erger te voorkomen en terwijl de rooie vent tijdelijk roerloos op de grond bleef liggen kunnen ze slechts met de grootst mogelijke moeite Papa Grizzly met acht man in bedwang houden.
Intussen heeft men vanuit het hoofdkantoor, waarvandaan alles door het raam te zien was, de politie gebeld en er komt ook nog een ambulance.
De rooie vent met de snor was intussen bijgekomen maar kon eerder alleen nog maar kruipen dan lopen.
Er is ter plekke proces verbaal opgemaakt waarbij beide partijen gehoord zijn, Papa Grizlly op de centrale op het kantoor van de bedrijfsleider en de rooie vent bij de eerste hulp van het ziekenhuis, naar veluid was hij flink getatoeëerd en had ie zelfs bloed gezeken.
Omdat het duidelijk om een gevalletje zelfverdediging gaat met een grote groep getuigen er bij word papa Grizzly niet meegenomen maar moet zich wel beschikbaar houden voor verder verhoor.
De dag werd verder gewoon volgemaakt ondanks dat het hele gebeuren natuurlijk wel de hele dag bleef hangen.
Ik ben vanavond in mijn eigen gedachten gewoon weer naar het station gefietst en had voor de zekerheid mijn oranje overal maar omgerolen tegen mijn gewone jas.
Klacht: Mijn eigen jas is geen regenjas en toen ik op het station aankwam was ik zeik en zeik nat!

En dat terwijl ik al vatbaar voor griep ben!
[ Bericht 0% gewijzigd door Werkman op 23-09-2015 19:11:54 ]